Originally posted by H3nu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4 keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
OT
Originally posted by pyroz View PostTarroilla saa ajaa EU:n sisällä siellä missä lystää. Kenties muuallakin, mutta ainakin EU-maissa.
EU-säädös on esteenä sellaisen jäsenvaltion asetukselle, joka kieltää toisen jäsenvaltion kansalaista käyttämästä rikosoikeudellisten seuraamusten, kuten vankeusrangaistuksen tai sakon nojalla ajoneuvoa, joka on ostettu ensimmäisestä jäsenvaltiosta ja jossa on ajoneuvon kuljettamisen mahdollistavat kauttakulkukilvet.
Väliaikaisilla rekisterikilvillä ja todistuksella varustetun ajoneuvon vapaa kulku voidaan estää vain liikenneturvallisuussyistä (esim. kuljettajan ajokunto, paikallisten liikennesääntöjen noudattaminen tai ajoneuvon kunto) tai jos ajoneuvoa on syytä epäillä varastetuksi taikka jos valvontaviranomaisella on perusteltu syy epäillä todistuksen pätevyyttä.
Comment
-
-
Originally posted by tiko4tiko View PostEhkä hieman rajusti sanottu, mutta voihan se olla että auto ajetaan nykyään katsomalla vain aivan keulan eteen muutaman kymmen metrin päähän.
Tulee ajettua aika paljon pimeällä ja kyllä tuon huomaa kun laserit syttyvät pitkin avuksi. Sanoisin, ainakin X5 45e:ssä, pitkien arvosana muuttuu lasereilla keskinkertaisesta hyväksi.
Jos on muuta liikennettä, valoja tien varressa, hajavaloa jne laserit eivät pala lainkaan, joten eroa ei todellakaan ole. Mutta kun on oikeesti pimeetä ja muita ei juuri ole liikkeellä, kyllä laservalosta hyötyä on. Toki pitää katsoa kauas, laserit antaa valoa sinne minne kaukovalojen kantama loppuu eli +250m.
Laserin apuvalohan on 'pistemäinen' siitä ei saa lisää valoa sivulle. Tämä on ehkä laservalon paras ominaisuus, että se ei tuo lisää valoa/kirkautta lähelle, mikä helpottaa etäälle katsomista ja samoin ero (adaptiivisen)valojen välillä ei poikkea lähialueella, mikä helpottaa kun kun joku tulee vastaan. Ei tule fiilistä kaukovalon sammuessa - 'kuka sammutti valot'.
Tähän kun yhdistetään BMW:n pimeänäön heikko toiminta ja elukoiden tunnistuksen toiminta vain kuun ollessa oikeassa asennossa, ei ole kyllä juuri hurraamista...G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View PostLasereista ei ole mitään apua, jos haluaisi nähdä tien reunoilla lymyävät hirvet, porot tms. elikot, koska valoa tulee todellakin vain pieni piste keskelle tietä. Ei ole oikein avautunut, mikä noiden hyöty on olevinaan (tosin jenkit ainakin ostavat laserit koska umpiot näyttävät "hienommilta" eli ehkä niillä ei ole tarkoituskaan olla mitään käytännön merkitystä).
Tähän kun yhdistetään BMW:n pimeänäön heikko toiminta ja elukoiden tunnistuksen toiminta vain kuun ollessa oikeassa asennossa, ei ole kyllä juuri hurraamista...
G20 LCI:stä on laserit tiputettu pois, vaihdettu matriisivaloihin mitkä ovat nopeasti yleistymässä.i4 M50
Comment
-
-
Kävin eilen koeajelemassa pari tuntia M50:sta ja olihan se laite. Iconic sounds pois päältä ja kaikki asetukset sporttisimmalle. Fiksulta tuntui silti ja päällimmäisenä oli fiilis, että kohta saa ajella kaikki ajot tällä. Hieno laite eikä pienintäkään katumusta siitä, että tuli tilattua. 530e tuntui vanhalta lossilta koeajon jälkeen.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by JPM50 View PostOlisi mukava kuulla i4:n jo saaneilta käyttökokemuksia, eli mitä mieltä he ovat uudesta autostaan..(?).
Alkaa olla tämmönen fiilis tästä autosta.Last edited by lnaukkar; 16-06-2022, 10:12.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
i4 M50 Super Charged koeponnistettu. Voi veljet! oli kyllä hyvä auto
Toki takapenkillä ja takakontissa voisi olla vähän enemmänkin tilaa, mutta olihan se ajokokemus aivan valtavan hyvä. Kestää vertailua myös lähtöhinnaltaan kalliimpiin sähköautoihin.
Mitäs foorumin väki arvelee, koska näitä alkaa saamaan käytettynä alle uuden hintojen? Luulisi että "piakkoin" alkaa autoja olla jo toimitettuna aika hyvin ja näitähän saa tuoda verovapaasti esim. Saksasta :thinkBMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostMitäs foorumin väki arvelee, koska näitä alkaa saamaan käytettynä alle uuden hintojen? Luulisi että "piakkoin" alkaa autoja olla jo toimitettuna aika hyvin ja näitähän saa tuoda verovapaasti esim. Saksasta :think
Varsinkaan kun nyt ei ole tulossa ihan heti mitään vaihtoehtoista malliakaan mikä voisi ajaa jo auton saaneet nopeaan vaihtoon...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostMitäs foorumin väki arvelee, koska näitä alkaa saamaan käytettynä alle uuden hintojen? Luulisi että "piakkoin" alkaa autoja olla jo toimitettuna aika hyvin ja näitähän saa tuoda verovapaasti esim. Saksasta :think½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Ottaen huomioon että tällä hetkellä ensimmäisistä i4sta ei takuu lopu ihan heti ja huoltokin on km rajaton eikä saatavuutta juurikaan ole nii pari vuotta menee että kohtuu kilometreillä olevia alkaa myyntiin tippumaan. Paljon ajettuja tulee varmaan vuoden päästä mutta hinta on ihan arvoitus. Yli uuden hintaisia saattaa loppuvuodesta alkaa tippumaan.Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View Post2024 veikkaan minä. On sitten ekoissa autoissa jo vähän kilsoja ehtinyt kertyä.
Veikkaan että sähköautojen markkinat normalisoituu ehkä aikaisintaan viiden vuoden päästä.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostKävin eilen koeajelemassa pari tuntia M50:sta ja olihan se laite. Iconic sounds pois päältä ja kaikki asetukset sporttisimmalle. Fiksulta tuntui silti ja päällimmäisenä oli fiilis, että kohta saa ajella kaikki ajot tällä. Hieno laite eikä pienintäkään katumusta siitä, että tuli tilattua. 530e tuntui vanhalta lossilta koeajon jälkeen.BMW G05 e45 -22
BMW F11 525d xdrive
BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
ex:
BMW e46 325 cabrio -00
BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
BMW e91 320d /e90 318d
Volvo xc60 2,4D AWD
Fiat 500 1.4 Sport
Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!
Comment
-
-
Perheessä on ollut jonkin aikaa i4 M50 ja ajelin sillä hiljattain joitakin lenkkejä. Vähän ristiriitaiset tunteet tuosta jäi. Toimintamatka/latausnopeus alkavat olla käyttökelpoisella tasolla ja paikaltaan lähtiessä kiihtyvyys on "riittävä".
Mutta kovin ahdas tuo on, meikäläiselle takapenkki ja 190-senttiselle etupenkkikin.
Ja kun vertaa X5 G05:een, niin melkoisen karu varustelultaan. En ole optioihin kunnolla perehtynyt, mutta varustelutaso on supercharged tjsp ("paras"). Silti esim. penkkien säädöt ovat aika aneemiset, ratti käsisäätöinen, keskikonsoli halvan oloinen ml. vaihteenvalitsin, Harman Kardoneiden matalien äänien toisto huonompi kuin X5:ssä... Ja uusimman iDriven käytettävyys on mielestäni mennyt taaksepäin. Toimintojen löytäminen on vaikeampaa ja X5:n kahdeksan ohjelmoitavan pikavalintanapin puuttuminen ärsyttävää. Kosketusnäyttöön saa neljä "pikavalintaa", mutta ne eivät ole aina esillä, vaan näyttöä joutuu ensin pyyhkäisemään. iDrive-ohjaimessa ei ole kosketuspaneelia eli siihen ei voi kirjoittaa sormella. Jotenkin olin kuvitellut, että BMW pistäisi sähköautoihin parastaan, mutta näköjään ei.
Konffasin mittaristoon näkymään kartan, mutta jos painaa viiksen päässä olevaa ylempää nappia, karttaa ei ilmeisesti saa enää takaisin muuten kuin kaivamalla sen uudestaan valikoista. Haloo!
Penkin säätimet sentään ovat vielä oikeassa paikassa toisin kuin iX:ssä. iX tietysti on muissakin suhteissa hirvitys.
1000 km:n päivätaipaleella kulutus oli ollut vastatuulessa noin 21 kWh / 100 km, kun perässä oli poikittain polkupyörä ja luokkaa 18 kWh / 100 km ilman pyörää ja telinettä.
Sähköautoa tekisi mieli, mutta BMW ei näytä haluavan tehdä "tavallista" sähköautoa vaan haluaa väkisin pilata kaiken vanhan ja hyväksi havaitun uusilla keksinnöillä. Seuraavassa mallissa jarrupoljin on varmaan sijoitettu takapenkille ja kaasu tavaratilaan, koska "se on niin k00l". Sama sairaus toki vaivaa muitakin autovalmistajia.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
Comment