Originally posted by Reeti
View Post
Tulee ajettua aika paljon pimeällä ja kyllä tuon huomaa kun laserit syttyvät pitkin avuksi. Sanoisin, ainakin X5 45e:ssä, pitkien arvosana muuttuu lasereilla keskinkertaisesta hyväksi.
Jos on muuta liikennettä, valoja tien varressa, hajavaloa jne laserit eivät pala lainkaan, joten eroa ei todellakaan ole. Mutta kun on oikeesti pimeetä ja muita ei juuri ole liikkeellä, kyllä laservalosta hyötyä on. Toki pitää katsoa kauas, laserit antaa valoa sinne minne kaukovalojen kantama loppuu eli +250m.
Laserin apuvalohan on 'pistemäinen' siitä ei saa lisää valoa sivulle. Tämä on ehkä laservalon paras ominaisuus, että se ei tuo lisää valoa/kirkautta lähelle, mikä helpottaa etäälle katsomista ja samoin ero (adaptiivisen)valojen välillä ei poikkea lähialueella, mikä helpottaa kun kun joku tulee vastaan. Ei tule fiilistä kaukovalon sammuessa - 'kuka sammutti valot'.
Comment