Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7410
    • Oulu

    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Tämä vielä kaksiovisena coupena ja 150 hv lisää tehoja niin alkaisi olemaan speksit kohdallaan käyttöautolle.
    Ajoit siis varmaankin M50-mallia?
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • FlyingFinn
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 646

      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Ajoit siis varmaankin M50-mallia?
      Kyllä, sillä ajoin.

      Comment

      • 315i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2014
        • 241
        • Arctopolis

        Moottorijarrutusta voi säätää livenä sillä vasemmanpuoleisella polkimella

        Comment

        • FlyingFinn
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 646

          Originally posted by 315i View Post
          Moottorijarrutusta voi säätää livenä sillä vasemmanpuoleisella polkimella
          Liian hankalaa, parempi kun auto toimii niin kuin auton kuuluu toimia. No joo, pikkujuttu ja tottumiskysymys.

          Comment

          • ///Jone
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2009
            • 1281
            • HKI

            Originally posted by FlyingFinn View Post
            Liian hankalaa, parempi kun auto toimii niin kuin auton kuuluu toimia. No joo, pikkujuttu ja tottumiskysymys.
            Kun regenointiin totuin, kävi itsellä niin, että näin yhden polkimen ajon vain miellyttävänä seikkana. En vaihtaisi, näin ”käyttöauton tulee toimia”.
            ______________________
            Nykyinen:
            Model 3

            BMW:t vuodesta 2009:
            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

            Comment

            • FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 646

              Originally posted by ///Jone View Post
              Kun regenointiin totuin, kävi itsellä niin, että näin yhden polkimen ajon vain miellyttävänä seikkana. En vaihtaisi, näin ”käyttöauton tulee toimia”.
              Varmasti juuri näin ja hyvä kun on vaihtoehtoja. Mukautuvassa moodissa moottrijarrua ei juurikaan ole ja regenerointi tapahtuu jarruttaessa. Sitten voi valita asetuksista eri tasoisia moottorijarruja. Silloin kun lähdin ajamaan oli edellinen kuski jättänyt asetuksen voimakkaalle ja hiukan alkuun yllätti kun nosti kaasupolkimen.

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4996
                • Paimio

                Ihan positiivinen kuva jäi Tekniikan Maailman koeajosta.

                Hiljaisuutta kehuttiin erityisesti. Ja kuten aina BMW:n kohdalla ohjausta moitittiin. Samoin kehnoja takatiloja, mutta se nyt ei sinällään yllätä...ei tämä mikään tilaihme nyt pitäisi ollakaan.

                Originally posted by Tekniikan Mailma
                Kaikkiin aisteihin vetoava BMW i4 M50 on yhdistelmä sivistyneisyyttä ja voimaa. Sähköinen voimalinja sopii hienosti kokonaisuuteen hävittämättä BMW:n henkeä. Tämä auto ei varmasti sovi urheilullisuudellaan kaikille, mutta tarjoaa suunnatonta nautintoa niille, joille se on suunniteltu.
                Pakko tätä on itsekin päästä kokeilemaan kyllä...minulle tosin riittää tuo 40 mallikin. Mahtaakohan Raision Autokeskuksessa olla jo koeajettavissa?
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7410
                  • Oulu

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Pakko tätä on itsekin päästä kokeilemaan kyllä...minulle tosin riittää tuo 40 mallikin. Mahtaakohan Raision Autokeskuksessa olla jo koeajettavissa?
                  Sit kun olis kesärenkaat koeajoautoissa alla niin eDrive40 olis kyllä kiva päästä koeajamaan. HS lupailee että bensan hinta voi nousta 3 euroon.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3541
                    • Raisio

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Ihan positiivinen kuva jäi Tekniikan Maailman koeajosta.

                    Hiljaisuutta kehuttiin erityisesti. Ja kuten aina BMW:n kohdalla ohjausta moitittiin. Samoin kehnoja takatiloja, mutta se nyt ei sinällään yllätä...ei tämä mikään tilaihme nyt pitäisi ollakaan.



                    Pakko tätä on itsekin päästä kokeilemaan kyllä...minulle tosin riittää tuo 40 mallikin. Mahtaakohan Raision Autokeskuksessa olla jo koeajettavissa?
                    Viimeisimmän tiedon mukaan toimipisteen oma koeajoauto tän viikon lauantaista alkaen koeajettavissa, soittakaa vaikka Aarolle.
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • ///Jone
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2009
                      • 1281
                      • HKI

                      Ensitilaajat saavat hyvään aikaan i4:t, kun öljypaletti levällään maailmalla.

                      Tässä itse kalkuloin i3s:llä, että 4500km ajoissa bensaan (6l/100km ja 1,9€/l) verraten kuluja syntynyt 300€ vähemmän (sis. lataushäviöt ja esilämmittelyt). Itse kun latailee julkisilla asemilla, niin hinta sähkölle on ollut tuona aikana noin 0,17snt/kwh. Kulutus ollut 21kwh/100km.
                      ______________________
                      Nykyinen:
                      Model 3

                      BMW:t vuodesta 2009:
                      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                      Comment

                      • FlyingFinn
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 646

                        En ole lukenut TM:n testiä. Mikähän heidän mielestään ohjauksessa on vikana? Liian hyvä tuntuma eikä ole ylitehostettu -60 luvun jenkkiautojen malliin, mahdollisesti? Pitää auton kuljettajan itse kääntää rattia. Ei se tarkkuudelta aivan Porschen tasoa ole mutta ei kaukana siitä. Koeajoautossa millä ajoin oli vielä talvirenkaat alla.

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5407
                          • S:t Karins

                          Originally posted by FlyingFinn View Post
                          En ole lukenut TM:n testiä. Mikähän heidän mielestään ohjauksessa on vikana? Liian hyvä tuntuma eikä ole ylitehostettu -60 luvun jenkkiautojen malliin, mahdollisesti? Pitää auton kuljettajan itse kääntää rattia. Ei se tarkkuudelta aivan Porschen tasoa ole mutta ei kaukana siitä. Koeajoautossa millä ajoin oli vielä talvirenkaat alla.
                          Lainaus TM:n testistä:
                          "Alusta ja ajettavuus

                          Jousitus luottaa edessä kierre- ja takana ilmajousiin, ja iskunvaimentimet ovat sähkösäätöiset. Näin ajo-ohjelma muuttaa alustan toimintaa, mutta mukavimmassakaan asennossa se ei ole huomattavan pehmeä. Varsinkin talvella epätasaisen tien ja lumivallien haasteissa matalamaavarainen auto ja jämäkkä jousitus ovat varovaisuuteen kehottava yhdistelmä. Urheilullisessa linjassa pysytään siis edelleen. Jousitus ei ole hakkaava vaan erittäin viestivä. Myös sileällä moottoritiellä on havaittavissa jatkuvaa elämistä.

                          Ohjaustunto on hiukan etäisen nihkeä, ja ohjauspalautuksen keskitys on puutteellinen. Nämä ongelmat voivat johtua kitkarenkaista, joten jämäkämmillä kesärenkailla tilanne voi muuttua. Kääntövastus on tasaisen mukava ja välityssuhteeltaan ohjaus on nopea.

                          Kaupunkiolosuhteissa suurin haitta on etuviistonäkyvyyden reilut katveet ja varsin suuri kääntösäde.

                          Mukautuva vakionopeudensäädin on liikkeissään rauhallinen, ja auto tunnistaa ohjauspyörää koskevat kädet. Hieno yksityiskohta on ohjauspyörään upotetut valot, jotka viestivät auton puuttumisesta ohjaukseen."

                          Ohjaus, kuten mm. alusta on siitä jännä arviointikohde että toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Joten itse vaan testaamaan ja ottamaan tuntumaa mitä mieltä itse on ko. asiasta.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • JH.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 786
                            • PKS

                            Youtuben arvosteluissa on aikanlaaja konsensus, että perusmallissa on parempi ohjaustuntuma kun M50:ssä, joten on tuossa varmaan jotain perää. Noissa videoissa syyksi on arvioitu merkittävästi painavampaa keulaa ja nelivetoa. Ei sitä kukaan ole huonoksi sanonut, mutta ero kuitenkin on.
                            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                            Käyttis i4 eDrive40
                            Kesällä E36 M3
                            Radalla E36 325i track day tool

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4996
                              • Paimio

                              Originally posted by TM
                              Ohjaustunto on hiukan etäisen nihkeä, ja ohjauspalautuksen keskitys on puutteellinen.
                              Tämähän on suunnilleen sanasta sanaan ollut TM:n moite F-sarjan tulosta asti.
                              Siinä mielessä totta että eihän näissä nyt mikään salamapalautus enään ole, mutta ei se mielestäni ole yksiselitteisen huono asia...

                              TM on viime vuosina ollut kovin perusautoihin mieltyvä...ja tasapaksut mitäänsanomattomat ominaisuudet tuovat tasaista menestystä heidän ajattelutavassaan.

                              Pitänee katsoa jos ensi viikolla pääsisi vaikka tätä ainakin katsomaan...koeajosta pitänee varmaan sopia erikseen etukäteen?
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 646

                                Se on siis miinus kun ohjaus ei palauta itsestään??? Autoa ajettaessa pidetään kädet kiinni ratissa ja tämä opetetaan autokoulussa joten tällä asialla ei ole merkitystä. Pitäisi varmaan TM:n testaajien keskittyä itäautoihin ja muihin eläkeläistojotiin ja jättää nämä ajamiseen tarkoitetut sporttisemmat premium-autot niistä ymmärtäville.

                                Sen muistan kun moittivat aikoinaan e90:ssä sitä, että aurinkolippa osuu otsaan. Niin se osuukin jos ei työnnä sitä tarpeeksi pitkälle eteen...
                                Last edited by FlyingFinn; 11-03-2022, 15:20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎