Originally posted by FlyingFinn
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4 keskustelua
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostLiian hankalaa, parempi kun auto toimii niin kuin auton kuuluu toimia. No joo, pikkujuttu ja tottumiskysymys.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by ///Jone View PostKun regenointiin totuin, kävi itsellä niin, että näin yhden polkimen ajon vain miellyttävänä seikkana. En vaihtaisi, näin ”käyttöauton tulee toimia”.
Comment
-
-
Ihan positiivinen kuva jäi Tekniikan Maailman koeajosta.
Hiljaisuutta kehuttiin erityisesti. Ja kuten aina BMW:n kohdalla ohjausta moitittiin. Samoin kehnoja takatiloja, mutta se nyt ei sinällään yllätä...ei tämä mikään tilaihme nyt pitäisi ollakaan.
Originally posted by Tekniikan MailmaKaikkiin aisteihin vetoava BMW i4 M50 on yhdistelmä sivistyneisyyttä ja voimaa. Sähköinen voimalinja sopii hienosti kokonaisuuteen hävittämättä BMW:n henkeä. Tämä auto ei varmasti sovi urheilullisuudellaan kaikille, mutta tarjoaa suunnatonta nautintoa niille, joille se on suunniteltu.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostPakko tätä on itsekin päästä kokeilemaan kyllä...minulle tosin riittää tuo 40 mallikin. Mahtaakohan Raision Autokeskuksessa olla jo koeajettavissa?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostIhan positiivinen kuva jäi Tekniikan Maailman koeajosta.
Hiljaisuutta kehuttiin erityisesti. Ja kuten aina BMW:n kohdalla ohjausta moitittiin. Samoin kehnoja takatiloja, mutta se nyt ei sinällään yllätä...ei tämä mikään tilaihme nyt pitäisi ollakaan.
Pakko tätä on itsekin päästä kokeilemaan kyllä...minulle tosin riittää tuo 40 mallikin. Mahtaakohan Raision Autokeskuksessa olla jo koeajettavissa?G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Ensitilaajat saavat hyvään aikaan i4:t, kun öljypaletti levällään maailmalla.
Tässä itse kalkuloin i3s:llä, että 4500km ajoissa bensaan (6l/100km ja 1,9€/l) verraten kuluja syntynyt 300€ vähemmän (sis. lataushäviöt ja esilämmittelyt). Itse kun latailee julkisilla asemilla, niin hinta sähkölle on ollut tuona aikana noin 0,17snt/kwh. Kulutus ollut 21kwh/100km.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
En ole lukenut TM:n testiä. Mikähän heidän mielestään ohjauksessa on vikana? Liian hyvä tuntuma eikä ole ylitehostettu -60 luvun jenkkiautojen malliin, mahdollisesti? Pitää auton kuljettajan itse kääntää rattia. Ei se tarkkuudelta aivan Porschen tasoa ole mutta ei kaukana siitä. Koeajoautossa millä ajoin oli vielä talvirenkaat alla.
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostEn ole lukenut TM:n testiä. Mikähän heidän mielestään ohjauksessa on vikana? Liian hyvä tuntuma eikä ole ylitehostettu -60 luvun jenkkiautojen malliin, mahdollisesti? Pitää auton kuljettajan itse kääntää rattia. Ei se tarkkuudelta aivan Porschen tasoa ole mutta ei kaukana siitä. Koeajoautossa millä ajoin oli vielä talvirenkaat alla.
"Alusta ja ajettavuus
Jousitus luottaa edessä kierre- ja takana ilmajousiin, ja iskunvaimentimet ovat sähkösäätöiset. Näin ajo-ohjelma muuttaa alustan toimintaa, mutta mukavimmassakaan asennossa se ei ole huomattavan pehmeä. Varsinkin talvella epätasaisen tien ja lumivallien haasteissa matalamaavarainen auto ja jämäkkä jousitus ovat varovaisuuteen kehottava yhdistelmä. Urheilullisessa linjassa pysytään siis edelleen. Jousitus ei ole hakkaava vaan erittäin viestivä. Myös sileällä moottoritiellä on havaittavissa jatkuvaa elämistä.
Ohjaustunto on hiukan etäisen nihkeä, ja ohjauspalautuksen keskitys on puutteellinen. Nämä ongelmat voivat johtua kitkarenkaista, joten jämäkämmillä kesärenkailla tilanne voi muuttua. Kääntövastus on tasaisen mukava ja välityssuhteeltaan ohjaus on nopea.
Kaupunkiolosuhteissa suurin haitta on etuviistonäkyvyyden reilut katveet ja varsin suuri kääntösäde.
Mukautuva vakionopeudensäädin on liikkeissään rauhallinen, ja auto tunnistaa ohjauspyörää koskevat kädet. Hieno yksityiskohta on ohjauspyörään upotetut valot, jotka viestivät auton puuttumisesta ohjaukseen."
Ohjaus, kuten mm. alusta on siitä jännä arviointikohde että toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Joten itse vaan testaamaan ja ottamaan tuntumaa mitä mieltä itse on ko. asiasta.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Youtuben arvosteluissa on aikanlaaja konsensus, että perusmallissa on parempi ohjaustuntuma kun M50:ssä, joten on tuossa varmaan jotain perää. Noissa videoissa syyksi on arvioitu merkittävästi painavampaa keulaa ja nelivetoa. Ei sitä kukaan ole huonoksi sanonut, mutta ero kuitenkin on.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by TMOhjaustunto on hiukan etäisen nihkeä, ja ohjauspalautuksen keskitys on puutteellinen.
Siinä mielessä totta että eihän näissä nyt mikään salamapalautus enään ole, mutta ei se mielestäni ole yksiselitteisen huono asia...
TM on viime vuosina ollut kovin perusautoihin mieltyvä...ja tasapaksut mitäänsanomattomat ominaisuudet tuovat tasaista menestystä heidän ajattelutavassaan.
Pitänee katsoa jos ensi viikolla pääsisi vaikka tätä ainakin katsomaan...koeajosta pitänee varmaan sopia erikseen etukäteen?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Se on siis miinus kun ohjaus ei palauta itsestään??? Autoa ajettaessa pidetään kädet kiinni ratissa ja tämä opetetaan autokoulussa joten tällä asialla ei ole merkitystä. Pitäisi varmaan TM:n testaajien keskittyä itäautoihin ja muihin eläkeläistojotiin ja jättää nämä ajamiseen tarkoitetut sporttisemmat premium-autot niistä ymmärtäville.
Sen muistan kun moittivat aikoinaan e90:ssä sitä, että aurinkolippa osuu otsaan. Niin se osuukin jos ei työnnä sitä tarpeeksi pitkälle eteen...Last edited by FlyingFinn; 11-03-2022, 15:20.
Comment
-
Comment