BMW i4 keskustelua

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turder
    replied
    Onko millaisia kokemuksia i4:sen latauskäyrästä ja onko miten hyvin toteutunut nuo ilmoitetut lataustehot?

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Hajaantukaa.

    Tästä on jo pari päivää ollut i4 keskustelu kaukana.

    Jatkakaa vääntämistä https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=410703 topikissa.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta ei asialliseen keskusteluun asti näemmä...no kaipa tähänkin sitten vaan se sama vanha sanonta pätee että ei voi kauhalla ottaa jos lusikalla on annettu....

    Mutta nyt tämä trolliruokinta saa minun puolestani riittää. Jos ei asioista voi järkevästi keskustella niin mitä järkeä edes yrittää...
    Ihan en vielä ole päässyt jyvälle, mikä se sun järkevä keskustelu tähän ketjuun tänään on ollut. Ei ainakaan mikään kokemus ketjun autosta tai sähköautoilusta isossa kuvassa.

    Originally posted by TheRipper View Post
    Rasittavaa on edes yrittää keskustella mistään kun kokoajan pistetään sanoja ja asenteita suuhun vailla minkäänlaista tietopohjaa tai edes perusymmärrystä.
    Tarkoittanet tällä sitä, että sulla ei ole tietopohjaa tai perusymmärrystä sähköautoista eikä niiden bisneslogiikasta valmistajien ja jälleenmyyjien kannalta.
    Last edited by PNM2; 24-10-2022, 23:50.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Se riittänee jo pitkälle.
    Mutta ei asialliseen keskusteluun asti näemmä...no kaipa tähänkin sitten vaan se sama vanha sanonta pätee että ei voi kauhalla ottaa jos lusikalla on annettu....

    Mutta nyt tämä trolliruokinta saa minun puolestani riittää. Jos ei asioista voi järkevästi keskustella niin mitä järkeä edes yrittää...

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Mistä ihmeestä vedät tuon sähköautovastaisuuden kokoajan?

    Harvinaisen usein olen sanonut että jos olisin uutta autoa ostamassa olisi i4 erittäin vahvoilla...

    Se että esittää kriittisiä kysymyksiä ei automaattisesti tarkoita että on jotain vastaan....

    Mutta tämä nyt taas on tätä keinotekoista äärivastakkainasettelua mitä yleensäkin k.o. kirjoittaja harrastaa.

    Rasittavaa on edes yrittää keskustella mistään kun kokoajan pistetään sanoja ja asenteita suuhun vailla minkäänlaista tietopohjaa tai edes perusymmärrystä.
    Katso vaikka, mistä tämä täysin i4:ään liittymätön keskustelu alkoi. Sä olit tukemassa täysin sitä ilman yhtään järkevää "kriittistä kysymystä", kuten aina sähköautoihin liittyen. Tietopohjaa mulla on tämän ketjun autosta ajettuna useammalla eri kerralla ja kelissä sekä itselleni tilattuna. Se riittänee jo pitkälle.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Syvällä on sähköautovastaisuus, kun näihin mennään, mutta se ei sun kohdalla toki ole ensimmäinen kerta.
    Mistä ihmeestä vedät tuon sähköautovastaisuuden kokoajan?

    Harvinaisen usein olen sanonut että jos olisin uutta autoa ostamassa olisi i4 erittäin vahvoilla...

    Se että esittää kriittisiä kysymyksiä ei automaattisesti tarkoita että on jotain vastaan....

    Mutta tämä nyt taas on tätä keinotekoista äärivastakkainasettelua mitä yleensäkin k.o. kirjoittaja harrastaa.

    Rasittavaa on edes yrittää keskustella mistään kun kokoajan pistetään sanoja ja asenteita suuhun vailla minkäänlaista tietopohjaa tai edes perusymmärrystä.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    No ei tietenkään ole, mutta ei se myöskään automaattisesti ole kestävämpää kuin vanha.
    Monessa elektroniikkatuotteessa kestävyys on huonontunut huomattavasti. On erittäin naivia ajatella että uusi on aina parempi ja kestävämpi kuin vanha.
    Aika moni tuote on nykyään huomattavastikin heikompi kuin mitä oli 90-luvulla esim. On ihan oikeutettua epäillä hieman uusien tuotteiden kestävyyttä kun ei siitä mitään vielä tiedä. Mielummin sitä huomaa olevansa väärässä niin päin että onkin kestävämpää mitä olettaa kuin toisin päin.

    Jätän tuon lopun liibalaaban omaan arvottomuuteensa...
    Eli tässä nyt suoraan viitataan i3:n hyvän kestävyyden perusteella jotain olettamusta, ettei kannattaisi odottaa i4:n kestävän yhtä hyvin (ettei vaan pety). Varmasti se Nokian 3110 kestää edelleen mutta onko siitä mitään iloa.

    Syvällä on sähköautovastaisuus, kun näihin mennään, mutta se ei sun kohdalla toki ole ensimmäinen kerta.
    Last edited by PNM2; 24-10-2022, 23:01.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Miksi uudempi olisi automaattisesti huonompi kuin vanha vai millaista teknologiaa sä yleensä elämässäsi käytät.
    No ei tietenkään ole, mutta ei se myöskään automaattisesti ole kestävämpää kuin vanha.
    Monessa elektroniikkatuotteessa kestävyys on huonontunut huomattavasti. On erittäin naivia ajatella että uusi on aina parempi ja kestävämpi kuin vanha.
    Aika moni tuote on nykyään huomattavastikin heikompi kuin mitä oli 90-luvulla esim. On ihan oikeutettua epäillä hieman uusien tuotteiden kestävyyttä kun ei siitä mitään vielä tiedä. Mielummin sitä huomaa olevansa väärässä niin päin että onkin kestävämpää mitä olettaa kuin toisin päin.

    Jätän tuon lopun liibalaaban omaan arvottomuuteensa...

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Miksi aina uudempi olisi automaattisesti kestävämpi kuin vanha?

    Ja kyllä elät aika omituisessa maailmassa jos siellä kaikilla on varaa ostaa 70t€ auto tuosta vaan....
    Kyllä totuus on että suurimmalle osalle ihmisistä tämän luokan auto on mahdollinen vasta yli 10 vuotiaana käytettynä.

    Mutta taas kerran pitää yrittää vääntää riitaa tyhjästä. Kuten tapoihin selvästikin kuuluu.
    Miksi uudempi olisi automaattisesti huonompi kuin vanha vai millaista teknologiaa sä yleensä elämässäsi käytät.

    Maailma ei ole omituinen. Aika paljon i4:ää myydään ja ei se mikään loputtoman kallis tai statusauto ole. Uusi Bemari toki ja ei kai niitä koskaan "kaikki" ostele. Lopeta uhriutuminen auton hinnasta. i4 esim on hintaansa nähden jopa äärimmäisen hauska laite ja erittäin hyvä, että näitä liikenteeseen tulee.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Erikoista on tämäkin. Bemari on tehnyt hyvän sähköauton ja nyt sitten kymmenen vuotta uudempi seuraavan sukupolven tuote vähemmillä lataussykleillä onkin jotenkin vertailukelvoton, ettei vaan saataisi mitään hyvää sanottua Bemarin sähköautoista.

    Ihan normaalit ihmiset näitä autoja nytkin ostavat eli voidaan taas lopettaa toi köyhyysuhriutuminen.
    Miksi aina uudempi olisi automaattisesti kestävämpi kuin vanha?

    Ja kyllä elät aika omituisessa maailmassa jos siellä kaikilla on varaa ostaa 70t€ auto tuosta vaan....
    Kyllä totuus on että suurimmalle osalle ihmisistä tämän luokan auto on mahdollinen vasta yli 10 vuotiaana käytettynä.

    Mutta taas kerran pitää yrittää vääntää riitaa tyhjästä. Kuten tapoihin selvästikin kuuluu.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Olen kyllä väittänyt että osat ovat suomessa 30-50% kalliimpia kuin Saksassa, työnhinnasta en ole spekuloinut mitään muuta kuin että se lisätään vielä huolto-osien lisäksi laskuun.

    Mikä ihmeen vimma sinulla on koko ajan vastata ja vängätä asiaa asian vierestä?

    Ja edelleenkään sinulla ei ole mitään konreettista hintaa esittää, toteat vaan että hinnat laskee. Minä linkkasin sinulle konkreettisen hinnan Saksasta mitä akkumoduuli maksaa, ei ole mikään Googlen höpöhöpö hinta!
    Totta, sekoitin osaltaan työn hinnan, koska siinä laskit hommaa vain marmoritiskin luvuissa. Ei ole olemassa mitään konkreettista hintaa i4:n akun uusimisille, kun niistä takuut isossa kuvassa loppuvat. Sä näitä lukuja olet tänne alkanut esittämään eli vastaa omaan huutoosi. Ei niitä ole Suomessa vaihdettu kokonaan vielä yhtään tällä foorumilla tunnettua tapausta.

    Originally posted by TheRipper View Post
    Mutta jos ei ole samat akkukennot niin vertailu on aikalailla turhaa kestävyyden osalta ainakin.

    Toivottavasti kestävät hyvin ja toimivat vielä sitten yli 10vuotiaanakin kun ne normaali-ihmisenkin hintaluokkaan päätyvät.
    Erikoista on tämäkin. Bemari on tehnyt hyvän sähköauton ja nyt sitten kymmenen vuotta uudempi seuraavan sukupolven tuote vähemmillä lataussykleillä onkin jotenkin vertailukelvoton, ettei vaan saataisi mitään hyvää sanottua Bemarin sähköautoista.

    Ihan normaalit ihmiset näitä autoja nytkin ostavat eli voidaan taas lopettaa toi köyhyysuhriutuminen.
    Last edited by PNM2; 24-10-2022, 20:28.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    i3 on toistaiseksi ainoita esimerkkejä (BMW:ltä) sähköautoista, joilla alkaa olla 10v ikää ja merkittäviä ongelmia ei ole ilmaantunut. Itseasiassa erittäin erittäin vähän.
    Mutta jos ei ole samat akkukennot niin vertailu on aikalailla turhaa kestävyyden osalta ainakin.

    Toivottavasti kestävät hyvin ja toimivat vielä sitten yli 10vuotiaanakin kun ne normaali-ihmisenkin hintaluokkaan päätyvät.

    Leave a comment:


  • jani
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    spekuloinut Suomen Saksaa kalliimmilla työn osuuksilla.
    .
    Olen kyllä väittänyt että osat ovat suomessa 30-50% kalliimpia kuin Saksassa, työnhinnasta en ole spekuloinut mitään muuta kuin että se lisätään vielä huolto-osien lisäksi laskuun.

    Mikä ihmeen vimma sinulla on koko ajan vastata ja vängätä asiaa asian vierestä?

    Ja edelleenkään sinulla ei ole mitään konreettista hintaa esittää, toteat vaan että hinnat laskee. Minä linkkasin sinulle konkreettisen hinnan Saksasta mitä akkumoduuli maksaa, ei ole mikään Googlen höpöhöpö hinta!
    Last edited by jani; 24-10-2022, 18:26.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    i3 on toistaiseksi ainoita esimerkkejä (BMW:ltä) sähköautoista, joilla alkaa olla 10v ikää ja merkittäviä ongelmia ei ole ilmaantunut. Itseasiassa erittäin erittäin vähän.
    Jos joskus on ollut jotain, niin se ei kerro nykyisestä tilanteesta, tai tulevaisuudesta juurikaan, koska kennoja kehitetään niin kovaa vauhtia. Samsung on toimittanut Bemarille luotettavia kennoja kymmenen vuotta, mutta siitä huolimatta i4 ja iX malleille on ollut takaisinkutsuja tulipalojen vuoksi. Myös kilpajuoksu rangesta on niin kova, että i4 on saamassa pidemmän rangen, mutta vaikeammin korjattavan akun.
    We already told you in detail about BMW's next-gen battery tech, but now we've learned that it will offer an impressive 620 miles of electric driving range.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Selväksi on tullut jo että yhden moduulinkin voi vaihtaa.

    Minähän vastasin kysymykseesi mistä Stetson&Harrison hatusta olen akustolle hinnan 25keur keksinyt, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

    Voisi kuvitella että hinta on hyvin sama, i4 moduulien hintaa ei ole tiedossa.
    Tässä ei ole tarvittu tai kysytty tietoa, paljonko i4:n akusto maksaa vaan sä itse toit mainitun summan esiin lähes varmana tulevana korjauskuluna akkutakuun loputtua. Missään vaiheessa sulla ei ole tässä keskustelussa ollut ideaa, että moduuleita voisi vaihtaa eikä koko akustoa; olet vain "nopealla googlailulla" hakenut tämänhetkisiä i3:n akkumoduulien hintoja ja spekuloinut Suomen Saksaa kalliimmilla työn osuuksilla. Mä olen myös aikalailla varma, että määrän lisääntyessä kappalehinta on pudonnut aikanaan itsemaksettavissa i4:n akkumoduulien vaihdoissa, vaikka miten nyt pelotellaan materiaalipulalla.

    Originally posted by pyroz View Post
    i3 on toistaiseksi ainoita esimerkkejä (BMW:ltä) sähköautoista, joilla alkaa olla 10v ikää ja merkittäviä ongelmia ei ole ilmaantunut. Itseasiassa erittäin erittäin vähän.
    Tämä on mun mielestä esim i4:n kannalta erittäin hyvä juttu ja koskee toki myös muita Bemarin sähköautoja.
    Last edited by PNM2; 24-10-2022, 15:17.

    Leave a comment:

Working...
X