Originally posted by fraatti
View Post
i3 keskustelua
Collapse
X
-
Frunkkituotteet on kaiketi toimivia ja käteviä. Tuo latausluukun läppänippeli on ensimmäisten käyttökokemusten mukaan (netistä luettua) aika halvalla tehtyä. Enkä oikein itselle koe mitenkään musthave jutuksi. Toimii ne vakio suojatkin.
-
No, nyt on se itsekin sitten auto ostettu. 94Ah is

Mitäs näihin kannattaa hommata sitten jälkikäteen? Tiivis frunkki taitaa olla ainakin olemassa ja latausluukullekin taisi olla jotain parempaa suojaa olemassa? Passaako iSsään mitkään kuralätkät?
Onkos näissä mitään koodailtavaa juttuja mikä olisi mukava lisä joka autossa?
Tuolla saanee frunkin tiiviiksi.
Tuossa olisi latausluukkuun nivelöidyt suojat. Tekeekö näillä mitään?
Last edited by fraatti; 03-04-2022, 10:34.
Leave a comment:
-
Varmaan joku fancy nimi karvanoppa mallille. Veikkaus.Originally posted by |foder| View PostJoissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?
Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.
Edit. ylempänä tulikin parempi vastaus.
Leave a comment:
-
BMW i3 CHARGED EDITIONOriginally posted by |foder| View PostJoissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?
Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.
Charged edition varustelu sisältää mm.
Monitoimiohjaimet ohjauspyörässä
Vakionopeussäädin
Automaattisesti himmentyvät taustapeili ja kuljettajan ulkopeili
LED-valoelementit
Keskikyynärnoja
Navigointijärjestelmä Business
Säilytystilapaketti
Ilmastointiautomatiikka
BMW 3-vaiheinen AC pikalatauskaapeli
Sadetunnistin
Leave a comment:
-
Joissain lukee komiasti Charged edition. Onko tuo joku varustepaketti vai mitä?
Ainakaan mun silmään ei sen kummallisempia varusteita näy.
Leave a comment:
-
Hieno homma, olisiko kuitenkin 0,20€/min?Originally posted by ///Jone View PostK-lataus 50kw on tosiaan 0,20snt/min. 22kw on 0,20snt/kwh. Käytännössä kun i3s menee laturille 10-15% varauksella, niin loppuhinnaksi jää 0,25..0,27snt/kwh. Tosin kylmään akkuun voi olla sitten 0,30snt/kwh, mutta mutta, summittain se menee aika samaan kuin abc-latauksen kiinteä hinta. Irtikytkentä kannattaa tehdä jossain 85%..90%, sitten latauskäyrä laskee melko jyrkästi. Tämä isoakkuisella 120ah:lla.
Joka tapauksessa, hinta on laskenut tuolla minuuttipohjaisella k-latauksella hienosti, varmaankin ABC:n vaikutuksesta, S-marketin pihalta kun saattaa saada auton niin salliessa 150 kWh laturista 0,25€/kWh.
Leave a comment:
-
Originally posted by isolohko View PostTämä olisi hyvä juttu, luulin nimittäin, että pikalaturit maksaa k-latauksella n. 90snt per minuutti, 25snt per kWh olisi ollut 22kWh laturilla, joka ei liene pikalaturin tittelin väärtti.
K-lataus 50kw on tosiaan 0,20€/min. 22kw on 0,20€/kwh. Käytännössä kun i3s menee laturille 10-15% varauksella, niin loppuhinnaksi jää 0,25..0,27€/kwh. Tosin kylmään akkuun voi olla sitten 0,30€/kwh, mutta mutta, summittain se menee aika samaan kuin abc-latauksen kiinteä hinta. Irtikytkentä kannattaa tehdä jossain 85%..90%, sitten latauskäyrä laskee melko jyrkästi. Tämä isoakkuisella 120ah:lla.Last edited by ///Jone; 10-02-2022, 18:08. Reason: Sentit euroiksi ettei ihan kakkaa tule foorumille
Leave a comment:
-
Tämä olisi hyvä juttu, luulin nimittäin, että pikalaturit maksaa k-latauksella n. 90snt per minuutti, 25snt per kWh olisi ollut 22kWh laturilla, joka ei liene pikalaturin tittelin väärtti.Originally posted by ///Jone View PostPikalaturilla sähkö 0,25snt/kwh (K-lataus)[/url].
Leave a comment:
-
Pikalaturilla sähkö 0,25snt/kwh (K-lataus ja Abc-lataus). 30min saa sen 100-200km lisää rangea. Kannattaa pohtia rex jättämistä pois, i3s kun ei rex kai kovin. Latureita ihan hyvin, latauskartta.fi näkee. Tuolla taas voi kattoo miltä matka käytännössä näyttää, kun laittaa matkatiedot https://abetterrouteplanner.com/Last edited by ///Jone; 10-02-2022, 13:51.
Leave a comment:
-
Tulee käytyä etelähelsingissä ja siellä maaseudulla niin tämä on se rexin tarve, varoiksi.
Pikalaturin sähkö yhtä kallista kuin tankkaaminenkin. No näin kärjistäen.
Muuten menisi 99% ajoista omasta töpselistä ladaten, nou problemo.
Tänään koeajoin i3 ja onhan se metka laite.
Netissä peloteltu vaikka ja millä eri tarinoilla.
En oikeastaan yhtyisi niihin tarinoihin ja olin positiivisesti yllättynyt. Ainut mikä edelleen rassaa on ulkonäkö. Olisivat tehneet edes jotenkin konservatiivisemman ulkonäön eikä noin pöljää koska-voitiin-tehdä-näin. Olisi voinut myydäkin enemmän.
Tähän mennessä omat kriteerit: pitää olla i3S, rex, penkinlämppärit, h/k hifit. Ei saa olla: nahkapenkkejä (onneksi ei kovin monessa olekaan).
Jo noilla hakutuloksia 0kpl.
Kaikkea lisähilavitkutinta olisi kiva olla mutta sitten ei ainakaan löydy ikinä nettiautosta.
Leave a comment:
-
Sitten se on sitä myöten selvä. Tuon REXin tarpeen kun selvittää niin ILP jää sitten sivuseikaksi jokatapauksessa.Originally posted by |foder| View PostKiitos vastauksista.
Kyllä se rexillinen on pakko olla, varoiksi koska tulisi olemaan mun ainut kulkine.
Yritä ainakin välttää ihan alkupään autot muutamine ongelmineen ja kohta päättyvine akkutakuineen. Ja sitten ei kun nauttimaan halvasta ajosta ja kolmossarjan sisätiloista kompaktissa koossa
Leave a comment:
-
Nämä tosi vähän yksilökohtaisia hommia, joku ei voisi istua 20-30 minuuttia pikalaturilla, kun rexiin kai saisi 2 minuutissa löpöä tankkiin.
Mutta näkökulmana, pikalaturista saa 120 isoakkuiseen 35 minuutissa talvellakin 150km lisää rangea ja näitä pikalatureita pääteiltä löytyy pohjoisen yksittäisiä tienpätkiä lukuunottamatta (esim. kuusamo-sodankylä) noin 50-100km välein.
Tilanne pikalatureiden määrän suhteen muuttunut hyvin paljon vuodessa.
Nimimerkillä: etelästä pohjoiseen 700km i3s:llä.
Leave a comment:
-
Kiitos vastauksista.
Kyllä se rexillinen on pakko olla, varoiksi koska tulisi olemaan mun ainut kulkine.
Leave a comment:
-
Itsellä Rex vaikka periaatteessa ei tarvetta sille kun työmatka 26 km edestakaisin ja muutenkin auto pelkässä nurkka-ajossa. Mutta tuo toi Rex hiukan turvallisuuden tunnetta kun sillä saa kuitenkin rangea lisää sen 100-150 km kelistä riippuen, varsinkin jos tulee tiukka paikka pelkän sähkörangen suhteen. Huoltokuluja sitten tosiaan tästä skootterin moottorista tietysti tulee jonkun verran. Ei näissä moottoreissa vissiin ainakaan mitään isompia vikoja ole ollut.Originally posted by |foder| View PostTyhmänä kyselen kun en tajua.
i3:ssa rex poissulkee ilpin?
Millaisissa tilanteissa tämän huomaa? Tai miten hankaloittaa käyttöä, tai miten helpottaa käyttöä?
Ymmärrän kyllä miten ilppi toimii jne mutta jos ei ole ilppiä niin miten ilma lämmitetään tai viilennetään kabiiniin?
Jos ei ilppiä, ei myöskään kabiinin esilämmitystä vai hä tä?
Ei vaan nyt aukea mun maalaisjärjelle.
Kun vaihtoehtona olisi rexillinen mutta onko jotain painavaa syytä jättää rexillinen kauppaan ja nimenomaan kytätä ilpillisiä?
Kiitos.
Nää on ihan makuasioita kumman haluaa, itsellä painoi oikeastaan hyvät varusteet kaikista eniten valintaan. Ilpillinen taitaa olla hiukan taloudellisimpi kulutuksen suhteen, mutta Rexissä käyttömaksu n.50€ vuodessa pienempi. Mulla 90€/vuosi ja kesällä kulutus 14kw ja nyt talvella 20 kW paikkeilla, joten halpaa ajoa on.Last edited by miyli; 04-02-2022, 20:11.
Leave a comment:
Leave a comment: