Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1059
    • Espoo

    Originally posted by JH. View Post
    Ärsyttävää kun 2 kertaa yrittäny tuon ostaa, mutta molemmilla kerroilla bugittanu johonkin. Vuos sitten tökkäs johonki ongelmaan. Nyt eteni lupaavasti, mutta tuli saksankielinen kysymys evästeistä johonka vastasin jotain muuta ku ”hyväksy kaikki” ni nyt ei enää mene edes koko ostosivulle. On se kumma ku o kuitenki BMW:n lataussopparin kautta luottokortti kiinni BMW:n järjestelmässä. Tuo osto vois olla yks nappi autossa mutta kun ei niin ei. Yritetään sit huomenna uudestaa.
    Tyhjennä selaimen välimuisti tai kokeile eri selaimella.

    Kameravalvonnalle on tosiaan oma valikko ja sieltä sai äänet päälle. Näytön asetuksista sitten sai näkymään mittaristossa HUD:n sijaan. Hyvin toimii ja pääkaupunkiseudun liikenteessä tosiaan hyvä olla automaagisena päällä.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • ajturi
      Newbiemmer
      • Jan 2015
      • 7
      • Helsinki

      Löytyykö suosituksia tai neuvoja kattotelineen valintaan. Kajakki (40 kg) pitäisi viedä i4:sen katolla lähemmäs 800 km matkan, autossa ei ole kattoluukkua. Mikä Thulen malli ja mistä kannattaa ostaa? Vai onko BMW:n oma sen verran laadukkaampi, että perustelee korkeamman hinnan? 

      Comment

      • Kale67
        Bimmer Rookie
        • Oct 2022
        • 62
        • Pirkanmaa

        Mulla on Thulen WingBar Edget nykyisessä 5-sarjalaisessa. Siinä on mallikohtaiset kiinnikkeet, samojen pitäisi kai kädä tulevaan i4:een mutta ainakin toista putkea joudun hieman lyhentämään. Itse ostin nuo aikoinaan käytettynä torista. Nuo Thulet on ajaneet ihan asiansa ja on helppo kiinnittää kun on kertaalleen säädetty oikeaan pituuteen, Bemarin omista ei tietoa. Varmaan nekin on hyvät.

        Tuon kajaakin kanssa saa olla varovainen takaluukun kanssa, eli avauskorkeuden joutuu varmaan rajoittamaan (tai ei avaa ollenkaan), varmaan sama suksiboksin kanssa.
        BMW G30 530e xDrive

        Comment

        • FlyingFinn
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 642

          Taas paljastui yksi omituisuus kun pääsi lopulta ajamaan kunnolla talvikelissä. Ajonvakautusta ja luistonestoa ei saa pois napista vaan napin painalluksen jälkeen pitää valita näytön valikosta mitä haluaa tehdä. Ei taas minulle aivan aukea tämä logiikka. Joillekin toiminnoille kuten esim. penkinlämmittimille kaipaisi juuri sitä nappia mitä ei ole. Tälle toiminnolle on nappi, periaatteessa hyvä niin, mutta sillä napilla ei vaan ole mitään virkaa kun toiminto pitää kuitenkin valita näytöltä. Kolmessa edellisessä Bemarissa napin painalluksella sai ajovakautuksen pois ja kaikki estot pois pitkällä painalluksella. Mikähän tuossa systeemissä on ollut pielessä kun on pitänyt mennä sitäkin sorkkimaan. Aiemmin pystyi sormi napilla ajaen vaihtamaan moodia tarpeen mukaan. Nyt on mennyt tökkimiseksi kun pitää kurotella myös näytölle.

          Comment

          • Juh4
            Moderator
            • Oct 2004
            • 5446
            • Seinäjoki

            Onko se nyt niin iso vaiva painaa sitä nappia ja valita minkä toiminnon sieltä pois haluaa? Kuitenkin sen vielä pois päältä saa, mikä ei nykyään ole täysin itsestäänselvyys.
            -Official member of BTCF-Sauna team-

            Comment

            • FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 642

              Originally posted by Juh4 View Post
              Onko se nyt niin iso vaiva painaa sitä nappia ja valita minkä toiminnon sieltä pois haluaa? Kuitenkin sen vielä pois päältä saa, mikä ei nykyään ole täysin itsestäänselvyys.
              Ei se iso vaiva ole mutta ei toimi ajossa yhtä hyvin kuin ennen. Itse ainakin käytin tuota aliohjauksen välttämiseksi. Nyt sitä pitäisi ennakoida paljon enemmän eikä pysy fokus ajamisessa yhtä hyvin kuin ennen kun ajoasentokin menee hankalammaksi kättä näytölle nostaessa. Tulee se sekunnin osien viive ratin pyörittämiseen sillä hetkellä kun pitäisi laittaa auto sladiin ja olla kontrolli kohdallaan. On menty siis enemmän eläkeläisten auton suuntaan ajamisen iloa vähentämällä. Ei nyt mikään maailmaa mullistava puute käyttöautossa mutta kyrsiihän se ohuesti tämän merkkisessä autossa missä on vielä se M-kirjainkin.
              Last edited by FlyingFinn; 01-12-2023, 10:51.

              Comment

              • 315i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2014
                • 241
                • Arctopolis

                Rullasta saa näppärästi valittua mikä toiminto, ei tarvi kurkotella näytölle. Tosin entinen oli parempi.

                Comment

                • FlyingFinn
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 642

                  Originally posted by 315i View Post
                  Rullasta saa näppärästi valittua mikä toiminto, ei tarvi kurkotella näytölle. Tosin entinen oli parempi.
                  Totta, täytyypä testata tätä kunnolla. Ehkä pienellä harjoittelulla toimii paremmin kuin näytön näppäily.

                  Comment

                  • JPM50
                    Bimmer Rookie
                    • May 2022
                    • 190
                    • Helsinki

                    Originally posted by 315i View Post
                    Rullasta saa näppärästi valittua mikä toiminto, ei tarvi kurkotella näytölle. Tosin entinen oli parempi.
                    Tuo olikin hyvä vinkki, kiitos.
                    i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6698
                      • PK-seutu

                      Originally posted by Juh4 View Post
                      Onko se nyt niin iso vaiva painaa sitä nappia ja valita minkä toiminnon sieltä pois haluaa? Kuitenkin sen vielä pois päältä saa, mikä ei nykyään ole täysin itsestäänselvyys.
                      Paitsi että eipä saa kokonaan. Vähän pienemmälle vaan
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • jobo
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 143
                        • Espoo

                        Originally posted by pyroz View Post

                        Paitsi että eipä saa kokonaan. Vähän pienemmälle vaan
                        Eikö se DSC off tila muka laita kaikkea pois päältä? Edellisissä on kyllä tehnyt niin. traction/dynamic traction control tilassa taas on voinut vetää pikku sladissa ajonvakautusta vasten.
                        BMW i4 M50 -23

                        BMW 330e M-sport -17
                        BMW 120d M-sport -14
                        MINI JCW -09

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          Originally posted by jobo View Post

                          Eikö se DSC off tila muka laita kaikkea pois päältä? Edellisissä on kyllä tehnyt niin. traction/dynamic traction control tilassa taas on voinut vetää pikku sladissa ajonvakautusta vasten.
                          Jää sinne jotain rajoituksia päälle, niistä on tällä foorumilla aiemminkin juteltu. Kai se tehonrajoitus ratin kääntökulmaan nähden (joitain käyttäjiä) eniten haittaa. Itseä ei ole haitannut vielä oikeastaan missään olosuhteissa tämä em.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • JH.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 779
                            • PKS

                            Edrive40:llä en ainakaan huomaa mitään rajoituksia. Pyörähtää ainakin kaasulla paikallaan talvella tai kesällä ja menee ihan niin pitkää luisua kun kuskilla on halua. Jos siinä nelikossa sitten on jotain voimalinjan suojauksia mitkä jossain ääritilanteessa voi tulla esiin. 
                            MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                            Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                            BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                            Käyttis i4 eDrive40
                            Kesällä E36 M3
                            Radalla E36 325i track day tool

                            Comment

                            • juho-85
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 753
                              • Pirkkala

                              Osaako joku sanoa saako sen ennustetun akun varaustason navigoinnin määränpäässä jotenkin näkymään koko ajan? Ärsyttävää kun näkyy vain siinä kohtaa kun syöttää paikan naviin. Ps. Tultiin eilen Ylläkselle i4 M50:llä ja täytyy sanoa että on kerrassaan loistava matka-auto, eikä ainakaan näin pienen lapsen kanssa matkustaessa lataukset hidastaneet matkantekoa ollenkaan. Myös tuo manuaalinen akun esilämmitys tuli todettua hyväksi ominaisuudeksi. 
                              F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                              Tilattu i4 M50

                              Exät:
                              e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6698
                                • PK-seutu

                                Originally posted by JH. View Post
                                Edrive40:llä en ainakaan huomaa mitään rajoituksia. Pyörähtää ainakin kaasulla paikallaan talvella tai kesällä ja menee ihan niin pitkää luisua kun kuskilla on halua. Jos siinä nelikossa sitten on jotain voimalinjan suojauksia mitkä jossain ääritilanteessa voi tulla esiin.Â
                                M50:llä ei voi vetää pitkää luisua tai pyöritellä ympyrää nelivedolla. Kytkee edestä vedon pois heti kun alkaa hauskuus --> autosta tulee takavetoinen yhtäkkiä kesken vedon ja siitäkös tilanteita syntyy. Tokihan sillä lumisesta mäestä pääsee liikkeelle paremmin kuin takavedolla, mutta omaan makuun nuo rajoitteet vesittää täysin ajatuksen "544 heppaisesta nelivedosta". Aivan liipalaapaa kun ei voi kunnolla käyttää edes...
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎