Originally posted by jani
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		BMW i4
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
i4m50 ja m440i GC lähtöhinnaltaan aika samoissa Saksassa, ero aitoon M3:een on varusteiden (20k) verran, hyvin varusteltu i4m50 ~ naku M3Originally posted by pyroz View PostNäin Suomessa. Muualla autoverotuksen osalta sivistyneemmissä maissa saattaa olla tilanne toisinpäin.Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Niin... minusta 5000euroa i4sta myös vuonna 2036 kuulostaa vähälle, autosta joka maksaa uutena ihan hitosti rahaa. Joka tapauksessa jossain kohtaa pitää hinnan tulla rajusti alas, jotta Jonnet niitä ostaa toriralliin, olipa vuosi 2030 tai 2035 mitä tarkastellaan + mahtaa olla ilo ostaa tuollaiseen autoon uudet akut jotka maksaa moninkertaisesti auton hinnanOriginally posted by PNM2 View PostErikoista, että jos puhutaan tavoitteena 30-luvusta, otetaan väkisin vuosi sen ensimmäinen vuosi eli 2030 verrokiksi. Oikeastaan vuosikymmenen ensimmäinen vuosi on 2031 mutta ei saivarrella sillä sen enempää.
Ensimmäiset i4:t ovat vuonna 2036 15-vuotiaita ensimmäisen sukupolven sähköbemareita. Se, laskeeko arvo nyt mahdollisesti hitaammin kuin muissa autoissa, ei tarkoita sitä, ettei arvo laskisi myöhemmin ns normaalisti tekniikan jäädessä vanhaksi, kuten väistämättä käy.
							
						F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
2007-2009 vuosimallien E6X-sarjaa löytyy useita välilllä 2000-5000€ ja pomminvarmasti näihin on mennyt ja tulee menemään useita toimintatonneja. Toki sähköautoissa kustannusten jakautuminen on hieman erilainen kuin polttomoottorivehkeissä.Originally posted by jani View PostNiin... minusta 5000euroa i4sta myös vuonna 2036 kuulostaa vähälle, autosta joka maksaa uutena ihan hitosti rahaa. Joka tapauksessa jossain kohtaa pitää hinnan tulla rajusti alas, jotta Jonnet niitä ostaa toriralliin, olipa vuosi 2030 tai 2035 mitä tarkastellaan + mahtaa olla ilo ostaa tuollaiseen autoon uudet akut jotka maksaa moninkertaisesti auton hinnan
Kyllä ne hinnat ajan ja kilsojen myötä putoavat kaikilla normaaleilla autoilla.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Originally posted by jani View PostNiin... minusta 5000euroa i4sta myös vuonna 2036 kuulostaa vähälle, autosta joka maksaa uutena ihan hitosti rahaa. Joka tapauksessa jossain kohtaa pitää hinnan tulla rajusti alas, jotta Jonnet niitä ostaa toriralliin, olipa vuosi 2030 tai 2035 mitä tarkastellaan + mahtaa olla ilo ostaa tuollaiseen autoon uudet akut jotka maksaa moninkertaisesti auton hinnan
Yhtä ilo + järkevää se on ostaa siihen 5000€ bensa/dieselautoon tehdasuusi moottori, mikä yhtälailla maksaa moninkertaisesti auton hinnan.BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Totta tämä. Eri sähköautogenressä kuin i3 mennään niillä autoilla, joita isossa kuvassa ostellaan 2030-luvulla käytettyinä. Ehkä i3 silti on aika marginaalituote, vaikka siisti vehje toki ja mullakin kakkosautoksi harkinnassa.Originally posted by 315i View Posti3 on ekan sukupolven BMW sähköauto, ikää n. 10 vuotta. i4 on jo ihan eri sukupolvea.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Vihdoinkin kotiutui oma kärry yli 14 kk odottelun jälkeen. Vielä ei ole kilsoja paljon takana mutta tästä se lähtee.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Toivottavasti muutosvastarinta kestää pitkään, jotta itse voi nauttia rauhassa sähköautoilusta. Itse en ainakaan enään osta polttomoottoriautoa joka päiväiseen käyttöön.
On tuo i4 M50 niin hyvä pirssi omaan käyttöön.
Harrasteautot ovat sitten eri juttu. Ne pitää käydä bensalla ja moottorissa pitää olla kokoa.Bmw M535 E28 Hartge H35-24
Bmw i4 M50
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tuossa juuri ajatus, jota eilen kotikylän ABC:n tyhjien pikalatureiden ohi ajaessa mietti, eipä ole ruuhkaa. Uusia pikalatauspisteitä tulee kuin sieniä sateella, mutta ennakkoluuloisia sähköön siirtyjiä ja polttiksissa pysyviä on suuri hiljainen enemmistö, toki sähkäreiden hinnat käytettynäkin korkeahkoja monen budjettiin.Originally posted by petnen View PostToivottavasti muutosvastarinta kestää pitkään, jotta itse voi nauttia rauhassa sähköautoilusta. Itse en ainakaan enään osta polttomoottoriautoa joka päiväiseen käyttöön.
Yrittänyt hybridiäkin harkita, mutta vänkää vaan EV:n puoleen.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Luulisi että aiheuttaa vaarallisia tilanteita. Ainakin omat kokemukset nelivedolla ajelusta on se että itseaiheutetuista tilanteista pääsee vain nelivedon ansiosta vielä menosuuntaan. Jos veto kytkeytyisi edestä kesken pois niin luistokulma muuttuisi paljon isommaksi takavetomaisesti ja eteneminen menosuuntaan loppuukin samantien. En tiedä miten ei voisi aiheuttaa ulosajoa.:think Tavallaan nelivedon edut matkanteon ripeydestä liukkaalla alustalla valuu heti hukkaan.Originally posted by pyroz View PostM50:stä tulee takavetoinen kun sillä vetää kylki edellä.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Uskallan kyllä väittää että BMW:n insinöörit on tuota todella tarkkaan miettineet ja ratkaisu johon ovat lopulta päätyneet, on turvallisin tavalliselle autoilijalle.Originally posted by Remotion View PostLuulisi että aiheuttaa vaarallisia tilanteita. Ainakin omat kokemukset nelivedolla ajelusta on se että itseaiheutetuista tilanteista pääsee vain nelivedon ansiosta vielä menosuuntaan. Jos veto kytkeytyisi edestä kesken pois niin luistokulma muuttuisi paljon isommaksi takavetomaisesti ja eteneminen menosuuntaan loppuukin samantien. En tiedä miten ei voisi aiheuttaa ulosajoa.:think Tavallaan nelivedon edut matkanteon ripeydestä liukkaalla alustalla valuu heti hukkaan.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 

Comment