Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6709
    • PK-seutu

    Originally posted by jani View Post
    Ainakin tällä korkeudella Jonnet ajaa max. 5000euron autoilla joten aika edullisia alkaa i4set olla 2030. Eikö tämä ole jo jossain määrin ristiriidassa sen kanssa että sun mielestä i4 hinta ei tipu perinteisellä kaavalla 4vuotta ja - 50%?
    Niin. E9x alkaa nyt jo olla 5k€ autoja monet. Melko vähän lienee tien päällä enää ~10vuoden päästä.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0

    Comment

    • tiko4tiko
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2020
      • 715
      • Lappeenranta

      Originally posted by pyroz View Post
      Näin Suomessa. Muualla autoverotuksen osalta sivistyneemmissä maissa saattaa olla tilanne toisinpäin.
      i4m50 ja m440i GC lähtöhinnaltaan aika samoissa Saksassa, ero aitoon M3:een on varusteiden (20k) verran, hyvin varusteltu i4m50 ~ naku M3
      Mini, E24
      exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5145
        • Kuopio

        Originally posted by PNM2 View Post
        Erikoista, että jos puhutaan tavoitteena 30-luvusta, otetaan väkisin vuosi sen ensimmäinen vuosi eli 2030 verrokiksi. Oikeastaan vuosikymmenen ensimmäinen vuosi on 2031 mutta ei saivarrella sillä sen enempää.

        Ensimmäiset i4:t ovat vuonna 2036 15-vuotiaita ensimmäisen sukupolven sähköbemareita. Se, laskeeko arvo nyt mahdollisesti hitaammin kuin muissa autoissa, ei tarkoita sitä, ettei arvo laskisi myöhemmin ns normaalisti tekniikan jäädessä vanhaksi, kuten väistämättä käy.
        Niin... minusta 5000euroa i4sta myös vuonna 2036 kuulostaa vähälle, autosta joka maksaa uutena ihan hitosti rahaa. Joka tapauksessa jossain kohtaa pitää hinnan tulla rajusti alas, jotta Jonnet niitä ostaa toriralliin, olipa vuosi 2030 tai 2035 mitä tarkastellaan + mahtaa olla ilo ostaa tuollaiseen autoon uudet akut jotka maksaa moninkertaisesti auton hinnan
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1032
          • Espoo

          Originally posted by jani View Post
          Niin... minusta 5000euroa i4sta myös vuonna 2036 kuulostaa vähälle, autosta joka maksaa uutena ihan hitosti rahaa. Joka tapauksessa jossain kohtaa pitää hinnan tulla rajusti alas, jotta Jonnet niitä ostaa toriralliin, olipa vuosi 2030 tai 2035 mitä tarkastellaan + mahtaa olla ilo ostaa tuollaiseen autoon uudet akut jotka maksaa moninkertaisesti auton hinnan
          2007-2009 vuosimallien E6X-sarjaa löytyy useita välilllä 2000-5000€ ja pomminvarmasti näihin on mennyt ja tulee menemään useita toimintatonneja. Toki sähköautoissa kustannusten jakautuminen on hieman erilainen kuin polttomoottorivehkeissä.

          Kyllä ne hinnat ajan ja kilsojen myötä putoavat kaikilla normaaleilla autoilla.
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • jobo
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 142
            • Espoo

            Originally posted by jani View Post
            Niin... minusta 5000euroa i4sta myös vuonna 2036 kuulostaa vähälle, autosta joka maksaa uutena ihan hitosti rahaa. Joka tapauksessa jossain kohtaa pitää hinnan tulla rajusti alas, jotta Jonnet niitä ostaa toriralliin, olipa vuosi 2030 tai 2035 mitä tarkastellaan + mahtaa olla ilo ostaa tuollaiseen autoon uudet akut jotka maksaa moninkertaisesti auton hinnan

            Yhtä ilo + järkevää se on ostaa siihen 5000€ bensa/dieselautoon tehdasuusi moottori, mikä yhtälailla maksaa moninkertaisesti auton hinnan.
            BMW i4 M50 -23

            BMW 330e M-sport -17
            BMW 120d M-sport -14
            MINI JCW -09

            Comment

            • 315i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2014
              • 238
              • Arctopolis

              i3 on ekan sukupolven BMW sähköauto, ikää n. 10 vuotta. i4 on jo ihan eri sukupolvea.

              Comment

              • PNM2
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2015
                • 1032
                • Espoo

                Originally posted by 315i View Post
                i3 on ekan sukupolven BMW sähköauto, ikää n. 10 vuotta. i4 on jo ihan eri sukupolvea.
                Totta tämä. Eri sähköautogenressä kuin i3 mennään niillä autoilla, joita isossa kuvassa ostellaan 2030-luvulla käytettyinä. Ehkä i3 silti on aika marginaalituote, vaikka siisti vehje toki ja mullakin kakkosautoksi harkinnassa.
                i4 M50
                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                ex: F11 525d xDrive
                ex: F11 520d
                ex: E91 318i

                Comment

                • FlyingFinn
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 628

                  Vihdoinkin kotiutui oma kärry yli 14 kk odottelun jälkeen. Vielä ei ole kilsoja paljon takana mutta tästä se lähtee.

                  Comment

                  • petnen
                    BTCF Member
                    • May 2003
                    • 1081
                    • Kannus

                    Toivottavasti muutosvastarinta kestää pitkään, jotta itse voi nauttia rauhassa sähköautoilusta. Itse en ainakaan enään osta polttomoottoriautoa joka päiväiseen käyttöön.
                    On tuo i4 M50 niin hyvä pirssi omaan käyttöön.
                    Harrasteautot ovat sitten eri juttu. Ne pitää käydä bensalla ja moottorissa pitää olla kokoa.
                    Bmw M535 E28 Hartge H35-24
                    Bmw i4 M50

                    Comment

                    • isolohko
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 896
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by petnen View Post
                      Toivottavasti muutosvastarinta kestää pitkään, jotta itse voi nauttia rauhassa sähköautoilusta. Itse en ainakaan enään osta polttomoottoriautoa joka päiväiseen käyttöön.
                      Tuossa juuri ajatus, jota eilen kotikylän ABC:n tyhjien pikalatureiden ohi ajaessa mietti, eipä ole ruuhkaa. Uusia pikalatauspisteitä tulee kuin sieniä sateella, mutta ennakkoluuloisia sähköön siirtyjiä ja polttiksissa pysyviä on suuri hiljainen enemmistö, toki sähkäreiden hinnat käytettynäkin korkeahkoja monen budjettiin.

                      Yrittänyt hybridiäkin harkita, mutta vänkää vaan EV:n puoleen.

                      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                      Comment

                      • BFI18
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1456
                        • Turku

                        Originally posted by FlyingFinn View Post
                        Vihdoinkin kotiutui oma kärry yli 14 kk odottelun jälkeen. Vielä ei ole kilsoja paljon takana mutta tästä se lähtee.
                        Hienoa
                        Laitapa joku kuva.
                        G26 i4 M50 Black Sapphire

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15188
                          • Ajamisen Iloa

                          Originally posted by pyroz View Post
                          M50:stä tulee takavetoinen kun sillä vetää kylki edellä.
                          Luulisi että aiheuttaa vaarallisia tilanteita. Ainakin omat kokemukset nelivedolla ajelusta on se että itseaiheutetuista tilanteista pääsee vain nelivedon ansiosta vielä menosuuntaan. Jos veto kytkeytyisi edestä kesken pois niin luistokulma muuttuisi paljon isommaksi takavetomaisesti ja eteneminen menosuuntaan loppuukin samantien. En tiedä miten ei voisi aiheuttaa ulosajoa.:think Tavallaan nelivedon edut matkanteon ripeydestä liukkaalla alustalla valuu heti hukkaan.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • jani
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 5145
                            • Kuopio

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Luulisi että aiheuttaa vaarallisia tilanteita. Ainakin omat kokemukset nelivedolla ajelusta on se että itseaiheutetuista tilanteista pääsee vain nelivedon ansiosta vielä menosuuntaan. Jos veto kytkeytyisi edestä kesken pois niin luistokulma muuttuisi paljon isommaksi takavetomaisesti ja eteneminen menosuuntaan loppuukin samantien. En tiedä miten ei voisi aiheuttaa ulosajoa.:think Tavallaan nelivedon edut matkanteon ripeydestä liukkaalla alustalla valuu heti hukkaan.
                            Uskallan kyllä väittää että BMW:n insinöörit on tuota todella tarkkaan miettineet ja ratkaisu johon ovat lopulta päätyneet, on turvallisin tavalliselle autoilijalle.
                            F33 435d Mineral-grau metallic
                            K40 K1200s sondermodell

                            Comment

                            • FlyingFinn
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 628

                              Originally posted by BFI18 View Post
                              Hienoa
                              Laitapa joku kuva.
                              Ei ole kuin konfiguraattorin kuva Sehän on samanlainen kuin sinulla.

                              Comment

                              • BFI18
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1456
                                • Turku

                                Originally posted by FlyingFinn View Post
                                Ei ole kuin konfiguraattorin kuva Sehän on samanlainen kuin sinulla.
                                Ok

                                Eli sapphire/Cognac.
                                G26 i4 M50 Black Sapphire

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎