Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SkyMan
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 518
    • Sirius

    Bemarin slogan oli joskus ”ajamisen iloa”. Taitaa olla maailma muuttunut jo niin paljon, että moni nykyisistä ostajista ei anna tuolle mitään arvoa, vaan pitää saada tietokone pyörillä. No, onhan ne toiminnallisuudet ihan kivoja, mutta kyllä itelle ainakin autossa merkkaa kaikki muu kuin ”kännykkä-äppi” paljon enemmän.
    Coffee isn´t my cup of tea

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3813
      • Nokia

      Originally posted by SkyMan View Post
      Bemarin slogan oli joskus ”ajamisen iloa”. Taitaa olla maailma muuttunut jo niin paljon, että moni nykyisistä ostajista ei anna tuolle mitään arvoa, vaan pitää saada tietokone pyörillä. No, onhan ne toiminnallisuudet ihan kivoja, mutta kyllä itelle ainakin autossa merkkaa kaikki muu kuin ”kännykkä-äppi” paljon enemmän.
      Siltä kyllä vaikuttaa.

      Onneksi threadin auto on tosi hyvä auto myös.
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

      ex. 53*BMW

      Comment

      • FlyingFinn
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 628

        Originally posted by SkyMan View Post
        Bemarin slogan oli joskus ”ajamisen iloa”. Taitaa olla maailma muuttunut jo niin paljon, että moni nykyisistä ostajista ei anna tuolle mitään arvoa, vaan pitää saada tietokone pyörillä. No, onhan ne toiminnallisuudet ihan kivoja, mutta kyllä itelle ainakin autossa merkkaa kaikki muu kuin ”kännykkä-äppi” paljon enemmän.
        Niinpä. Kaikenlaista näyttöä ja valikkoa on varmasti riittävästi. Kytkinpolkimen+takavedon puuttuminen on itselleni huomattavasti vakavampi puute kuin se missä järjetyksessä asiat on kosketusnäytöillä. Tällä on nyt mentävä. On tuossa sentään vielä takapyörissä negatiivista camberia.

        Comment

        • Juh4
          Moderator
          • Oct 2004
          • 5445
          • Seinäjoki

          Originally posted by pyroz View Post
          Eli ei pysty myöskään triggeröimään sitä lämmitystä eikös?

          Tornihuhuja kyllä oli liikkeellä, että S-ryhmä ja BMW olisivat neuvottelupöydässä asian tiimoilta.
          Originally posted by böntti View Post
          Näyttää nykyään puhelinapissa, mutta ei kait autossa? Vai näyttääkö, onko mulla joku asetus väärin?
          Originally posted by FlyingFinn View Post

          Minulla ei kyllä näy S-ryhmän laturit autossa eikä puhelimessa ja viimeisimmät päivitykset on asennettuna. Hetken luulin että näkyy mutta ne olikin ABC:n pihalla olevia Rechargen latureita.
          Olisiko ne sitten näitä Rechargen pönttöjä jotka näyttää. Ainakin ix:ssä näkyy latauskartalla idrivessä ABC, mutta ei tarkemmin mitä siellä on tarjota.
          -Official member of BTCF-Sauna team-

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6712
            • PK-seutu

            Originally posted by Juh4 View Post
            Olisiko ne sitten näitä Rechargen pönttöjä jotka näyttää. Ainakin ix:ssä näkyy latauskartalla idrivessä ABC, mutta ei tarkemmin mitä siellä on tarjota.
            Todennäköisesti noin. Se on kyllä hämäävää kun ABC:n pihassa on laturi mutta se ei olekaan S-lataus
            S65, S85, H1, N63TU, HA0

            Comment

            • Ranee
              Newbiemmer
              • Sep 2016
              • 5
              • Espoo

              Toimiiko Teslan Wall Connector 3. sukupolvi hyvin i4:n ja muiden Bemareiden kanssa? Toiminnallisuutta näyttää olevan 500 eurolla enemmän kuin kilpailijoilla.



              Vai onko nämä tehty tarkoituksella osittain yhteensopimattomiksi?

              Comment

              • FlyingFinn
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 628

                Originally posted by Ranee View Post
                Toimiiko Teslan Wall Connector 3. sukupolvi hyvin i4:n ja muiden Bemareiden kanssa? Toiminnallisuutta näyttää olevan 500 eurolla enemmän kuin kilpailijoilla.



                Vai onko nämä tehty tarkoituksella osittain yhteensopimattomiksi?
                Näköjään on pari sataa halvempi kuin oma Easee-laturi missä kaiketi on suunnilleen samat toiminnot. Näinhän tuolla Teslan sivuilla luvataan:"Yhteensopiva kaikkien Type 2 -latausliitännällä varustettujen sähköautojen kanssa". Eli kai se silloin on yhteensopiva kun sellaisena myydään.

                Tuossa Easee-laturissahan muuten on ilmeisesti jotain hässäkkää vikavirtasuojan toteutukseen liittyen ja Tukes selvittää asiaa parhaillaan. Toistaiseksi on ollut yksi harvoja nykyajan teknisiä laitteita mikä on toiminut aina ilman nikottelua ja softabugeja.
                Last edited by FlyingFinn; 27-04-2023, 12:16.

                Comment

                • jani
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 5147
                  • Kuopio

                  Kyllä on autoilun sähköistymisen myötä autoilunarvot muuttuneet hulluksi. Olin jo melko varma että ostan seuraavaksi i4... mutta viime aikoina on alkanut tuntumaan sille että parempi pysyä vielä vanhanliiton tekniikassa.

                  i4 kyllä autona olisi edellleenkin omaan silmään varsin miellyttävä (pois lukien wheelcappiä). Mutta nyt kun tätä topicia on seurannut, menee kyllä auton ostaminen liian vaikeaksi kun ominaisuudet alkavat muistuttamaan venäläistä rulettia. Ei paljoa kiinnosta arpoa että onko iDrive sellainen mikä osaa kertoa mistä saa sähköä ja siihen vielä päälle saako akun lämpimäksi vai ei. Turhan monimutkaista ja stressaavaa.

                  Tiedän kyllä että itse olen se joka stressin aiheuttaisi näistä asioista itselle, jos vain ajais säkkipäässä välittämättä asioista, elämä varmaan olisi helppoa myös i4sen kanssa.
                  Last edited by jani; 27-04-2023, 14:31.
                  F33 435d Mineral-grau metallic
                  K40 K1200s sondermodell

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    Originally posted by jani View Post

                    i4 kyllä autona olisi edellleenkin omaan silmään varsin miellyttävä (pois lukien wheelcappiä). Mutta nyt kun tätä topicia on seurannut, menee kyllä auton ostaminen liian vaikeaksi kun ominaisuudet alkavat muistuttamaan venäläistä rulettia. Ei paljoa kiinnosta arpoa että onko iDrive sellainen mikä osaa kertoa mistä saa sähköä ja siihen vielä päälle saako akun lämpimäksi vai ei. Turhan monimutkaista ja stressaavaa.

                    Tiedän kyllä että itse olen se joka stressin aiheuttaisi näistä asioista itselle, jos vain ajais säkkipäässä välittämättä asioista, elämä varmaan olisi helppoa myös i4sen kanssa.
                    Sen mitä sähköä tien päällä on tarvinnut, olen aina sitä saanut helposti ja ihan navista katsomalla valinnut latauspaikan.
                    Akunkin saa lämpimäksi kertapainamalla valikosta tai navista latausasemaa täppämällä. Ei noista ressiä aikaiseksi saa.
                    Itse en anna juurikaan lisäarvoa vaikka jollekin idrive 8 -> 8.5 erolle.
                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • JPM50
                      Bimmer Rookie
                      • May 2022
                      • 177
                      • Helsinki

                      Originally posted by BFI18 View Post
                      Sen mitä sähköä tien päällä on tarvinnut, olen aina sitä saanut helposti ja ihan navista katsomalla valinnut latauspaikan.
                      Akunkin saa lämpimäksi kertapainamalla valikosta tai navista latausasemaa täppämällä. Ei noista ressiä aikaiseksi saa.
                      Itse en anna juurikaan lisäarvoa vaikka jollekin idrive 8 -> 8.5 erolle.
                      Joo näin. Hyvin tuon kanssa pärjää, vaikka minun autossani (valmistettu 9/22) ei ole tuota akun esilämmitystä valikossa, vaan ainoastaan navista latausasemaa täppäämällä.

                      Edit. vuosiluku korjattu
                      Last edited by JPM50; 29-04-2023, 06:36.
                      i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • PNM2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2015
                        • 1032
                        • Espoo

                        Originally posted by JPM50 View Post
                        Joo näin. Hyvin tuon kanssa pärjää, vaikka minun autossani (valmistettu 9/23) ei ole tuota akun esilämmitystä valikossa, vaan ainoastaan navista latausasemaa täppäämällä.
                        Eikös tossa jo pitäisi olla? Saisko vielä sen polun, josta toi valikko löytyy?
                        i4 M50
                        ex: G30 530e xDrive M-Sport
                        ex: F11 525d xDrive
                        ex: F11 520d
                        ex: E91 318i

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6712
                          • PK-seutu

                          Originally posted by PNM2 View Post
                          Eikös tossa jo pitäisi olla? Saisko vielä sen polun, josta toi valikko löytyy?
                          Taisi mennä vuosiluku sekaisin. Tänä vuonna ei taideta vielä olla syyskuuta kärsitty 11/2022 alkaen tuli tämä itse käskytettävä akunlämmitys
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0

                          Comment

                          • PNM2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2015
                            • 1032
                            • Espoo

                            Originally posted by pyroz View Post
                            Taisi mennä vuosiluku sekaisin. Tänä vuonna ei taideta vielä olla syyskuuta kärsitty 11/2022 alkaen tuli tämä itse käskytettävä akunlämmitys
                            Joo, luin tota renkaan paistoleiman tapaan.
                            i4 M50
                            ex: G30 530e xDrive M-Sport
                            ex: F11 525d xDrive
                            ex: F11 520d
                            ex: E91 318i

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by PNM2 View Post
                              Eikös tossa jo pitäisi olla? Saisko vielä sen polun, josta toi valikko löytyy?
                              Sieltä lataus- valikosta akun valmistelu tjsp, kuva.
                              Attached Files
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • JPM50
                                Bimmer Rookie
                                • May 2022
                                • 177
                                • Helsinki

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Taisi mennä vuosiluku sekaisin. Tänä vuonna ei taideta vielä olla syyskuuta kärsitty 11/2022 alkaen tuli tämä itse käskytettävä akunlämmitys

                                No näin tietysti, pahoitteluni

                                Nyt on vuosiluku korjattu omaan viestiini.
                                i4 M50 Black Sapphire

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎