memebuy23buy

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ritariässä
    replied
    Tuskinpa hinnasta kiinni jos koko auto saadaan edullisella hinnalla haisemaan, kustannus per johto mitätön... -> https://www.iltalehti.fi/autotestit/...d-7496aa5dc39d

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post

    Se jokin taitaa olla sellaista mikä ei mene nimikkeen ”vihreä arvo” alle.
    On tää asenteellisuus kyllä hauskaa, kun suurin syy on ihan vain kustannuksessa, joka asiasta tulisi suhteessa hyötyyn.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Noihin johtoihin voisi laittaa jo tehtaalta jotain sekaan mikä maistuu niin pahalle ettei kelpaa edes rotille. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa.
    Se jokin taitaa olla sellaista mikä ei mene nimikkeen ”vihreä arvo” alle.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Noihin johtoihin voisi laittaa jo tehtaalta jotain sekaan mikä maistuu niin pahalle ettei kelpaa edes rotille. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    Tällä nyt ei ole ekoilun kanssa mitään tekemistä vaan näitä tapauksia on ollut kautta maailman sivun.
    On sillä sikäli että yhä enemmän käytetään mm kasvispohjaisia aineita jotka paremmin maistuvat elikoille kuin aikaisemmat muovisemmat johdot.
    Sama on vaarana mm penkkien kanssa.

    Eli on sattunut ennenkin mutta tulee yleistymään.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by ekaBMW View Post

    Tämä siitä seuraa kun ekoilu menee liian pitkälle. Pitäs saada valmistajat vastuuseen kun tekevät tuotteita jotka eivät sovellu ulos eli siihen käyttöön johon ovat tarkoitettu.

    Aikoinaan kesätöissä kaapelitehtaalla Afrikkaan meneviin kaapeleihin laitettiin jotain myrkkyä jotta kaapelit ei ”maistuisi”.
    Tällä nyt ei ole ekoilun kanssa mitään tekemistä vaan näitä tapauksia on ollut kautta maailman sivun.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Originally posted by Hobbes View Post
    Samalla huomasivat, että joku rotta nakertanut EKK - CCU välistä hv-kaapelia!?
    Tämä siitä seuraa kun ekoilu menee liian pitkälle. Pitäs saada valmistajat vastuuseen kun tekevät tuotteita jotka eivät sovellu ulos eli siihen käyttöön johon ovat tarkoitettu.

    Aikoinaan kesätöissä kaapelitehtaalla Afrikkaan meneviin kaapeleihin laitettiin jotain myrkkyä jotta kaapelit ei ”maistuisi”.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Hobbes View Post
    No niin, tulipa nyt itselle uusi automerkki hankittua. Ja siis i4 M50 vm-23 9000km ajettuna. Melkeinpä kaikki muut saksalaiset ja muutkin merkit kahlattu läpi. Ja ensimmäinen sähköauto vielä.

    Ajokokemusta kertynyt kuukauden päivät ja kun tuli ostettua saksantuonti käytettynä liikkeestä niin luovutus oli tyyliin tuossa avaimet ja latausluukku oikealla puolella. Loput jäi siis itse opiskeltavaksi eikä ihan kaikkea meinaa löytyä manuaalista ja youtubesta.

    Ihan ekana, miten Launch control aktivoidaan? Joo, Sport Boost, traction nappia jne mutta mitään ilmoitusta ei tule Launch control aktivoinnista niin kuin videoissa, kun painaa jarrua ja kaasun pohjaan. Kyllähän auto lähtee ripeästi ilman tuotakin eikä sitä jokaisessa liikennevalossa Teslan ollessa vieressä tule käytettyä.

    Parin päivän seisomisen jälkeen auton takapää on tippunut aina alas ja ennen ajoa auto ilmoittelee, että äläpä aja ennen kuin alustaa on nostettu. Tähänkin lienee tottuminen eikä ihan heti pääsekään liikkeelle. Itsellä ei liity noihin renkaanvaihtoihin mitä tässä nyt on kirjoiteltu.

    Mutta nytpä muutama päivä sitten joutuikin testaamaan liikkuvuuspalvelua, kun auto ilmoitteli häiriöistä jarrujärjestelmässä ja jarrua joutui polkemaan ihan kunnolla. Ensimmäinen soitto oli ihan turha, kun ohjattiin maahantuojan huoltoon, josta ei saanut ketään kiinni neljään tuntiin! Piti nilkutella hissuksiin kotiin ja lopulta uusi soitto, niin homma alkoi sujumaan. Pihalle tuotiin ihan uusi i5 farkku ja oma kärry lavetilla huoltoon. Parin päivän jälkeen soittivat ja sanoivat, että jarrutehostin pettänyt jonkin sähköisen komponentin osalta ja koko tehostin menee uusiksi. Saksasta tulee osat reilussa viikossa enkä saanut enää ajaa i5:lla. Tilalle antoivat Skoda Enyaqin. Samalla huomasivat, että joku rotta nakertanut EKK - CCU välistä hv-kaapelia!? No, tämä meni onneksi vakuutukseen, tosin omavastuulla ja bonusalenemalla!

    Tämmöisillä kokemuksilla lähti liikkeelle bemarilla ajelut.
    Launch control toimii tosiaan vain sport boostilla eli kannattaa tsekata, että sport-moodilla menee sport boost -tilaan. Jarru pohjaan sekä kaasu, auto alkaa ”ravistaa” ja ilmoittaa, että launch control on aktivoitu.

    Mulla vaihdettiin toinen ilmajousi taakse ilman, että auto herjasi mitään. Väitän, ettei mitään perän laskemista kuulu tapahtua eli myyjään yhteyttä. Osa maksaa reilut pari tonnia per puoli, koska samassa on iskari eli tuota tuskin kukaan haluaa itse kustantaa.

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post

    Kävin eilen aamulla Herttoniemessä Hedinin suorahuollossa, jossa yrittivät ensin ruiskutella WD-40:tä lukkomekanismiin vaikka sanoin, että se ei kyllä auta. No ei auttanutkaan. Sitten ajoivat auton sisälle halliin, jossa matkustajan puoleiselle salvalle tehtiin jotain. Sanoivat, että nyt aukeaa konepelti. Aamulla pienessä kiireessä ja hämärässä lähdin töihin ja luotin, että asia on ok.

    Tänään sitten huomasin, että konepelti on noin 2-3 mm vinossa ja eikä todellakaan aukea vetämällä vivusta kahdesti.

    Voi v*ttu. Maanantaina takaisin Herttoniemeen.
    Herttoniemen Hedin on kyllä yks … mitä tulee näiden autojen huoltamiseen. Nimimerkillä öljynvaihto huolto kestää 6h ja silti rikottu O-rengas asentaessa öljyfiltteriä takaisin. G21 320d oli autona.
    Nykyään käyn Vantaalla huollot tekemässä.

    Leave a comment:


  • Hobbes
    replied
    No niin, tulipa nyt itselle uusi automerkki hankittua. Ja siis i4 M50 vm-23 9000km ajettuna. Melkeinpä kaikki muut saksalaiset ja muutkin merkit kahlattu läpi. Ja ensimmäinen sähköauto vielä.

    Ajokokemusta kertynyt kuukauden päivät ja kun tuli ostettua saksantuonti käytettynä liikkeestä niin luovutus oli tyyliin tuossa avaimet ja latausluukku oikealla puolella. Loput jäi siis itse opiskeltavaksi eikä ihan kaikkea meinaa löytyä manuaalista ja youtubesta.

    Ihan ekana, miten Launch control aktivoidaan? Joo, Sport Boost, traction nappia jne mutta mitään ilmoitusta ei tule Launch control aktivoinnista niin kuin videoissa, kun painaa jarrua ja kaasun pohjaan. Kyllähän auto lähtee ripeästi ilman tuotakin eikä sitä jokaisessa liikennevalossa Teslan ollessa vieressä tule käytettyä.

    Parin päivän seisomisen jälkeen auton takapää on tippunut aina alas ja ennen ajoa auto ilmoittelee, että äläpä aja ennen kuin alustaa on nostettu. Tähänkin lienee tottuminen eikä ihan heti pääsekään liikkeelle. Itsellä ei liity noihin renkaanvaihtoihin mitä tässä nyt on kirjoiteltu.

    Mutta nytpä muutama päivä sitten joutuikin testaamaan liikkuvuuspalvelua, kun auto ilmoitteli häiriöistä jarrujärjestelmässä ja jarrua joutui polkemaan ihan kunnolla. Ensimmäinen soitto oli ihan turha, kun ohjattiin maahantuojan huoltoon, josta ei saanut ketään kiinni neljään tuntiin! Piti nilkutella hissuksiin kotiin ja lopulta uusi soitto, niin homma alkoi sujumaan. Pihalle tuotiin ihan uusi i5 farkku ja oma kärry lavetilla huoltoon. Parin päivän jälkeen soittivat ja sanoivat, että jarrutehostin pettänyt jonkin sähköisen komponentin osalta ja koko tehostin menee uusiksi. Saksasta tulee osat reilussa viikossa enkä saanut enää ajaa i5:lla. Tilalle antoivat Skoda Enyaqin. Samalla huomasivat, että joku rotta nakertanut EKK - CCU välistä hv-kaapelia!? No, tämä meni onneksi vakuutukseen, tosin omavastuulla ja bonusalenemalla!

    Tämmöisillä kokemuksilla lähti liikkeelle bemarilla ajelut.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Originally posted by JPM50 View Post
    Jaahas, konepelti ei suostu aukeamaan enää, vaikka kuinka nykii avauskahvasta kaksi kertaa peräkkäin. Ensimmäin nykäisy nostaa kyllä konepeltiä ylös, mutta toinen nykäisy ei sitten tee enää mitään. Eikun auto pajalle.

    Jenkki-foorumilla tiesivät kertoa, että tämä on melko yleinen vika ja BMW on laatinut asiasta Service Bulletin. Ongelma kuulemma ratkeaa salpojen säätämisellä.
    Kävin eilen aamulla Herttoniemessä Hedinin suorahuollossa, jossa yrittivät ensin ruiskutella WD-40:tä lukkomekanismiin vaikka sanoin, että se ei kyllä auta. No ei auttanutkaan. Sitten ajoivat auton sisälle halliin, jossa matkustajan puoleiselle salvalle tehtiin jotain. Sanoivat, että nyt aukeaa konepelti. Aamulla pienessä kiireessä ja hämärässä lähdin töihin ja luotin, että asia on ok.

    Tänään sitten huomasin, että konepelti on noin 2-3 mm vinossa ja eikä todellakaan aukea vetämällä vivusta kahdesti.

    Voi v*ttu. Maanantaina takaisin Herttoniemeen.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Jaahas, konepelti ei suostu aukeamaan enää, vaikka kuinka nykii avauskahvasta kaksi kertaa peräkkäin. Ensimmäin nykäisy nostaa kyllä konepeltiä ylös, mutta toinen nykäisy ei sitten tee enää mitään. Eikun auto pajalle.

    Jenkki-foorumilla tiesivät kertoa, että tämä on melko yleinen vika ja BMW on laatinut asiasta Service Bulletin. Ongelma kuulemma ratkeaa salpojen säätämisellä.
    Last edited by JPM50; 06-11-2024, 15:06.

    Leave a comment:


  • Lane
    replied
    Originally posted by Lane View Post
    i4 jäi renkaanvaihdon jälkeen perästään matalalle. Vaihdoin renkaat tunkaten yksi rengas kerrallaan. Mittaristossa varoitus ajoneuvo matalalla, odota ajoneuvoa nostetaan. Ei vaan ala kuitenkaan nousemaan, 10min odottelin autossa virrat ajoasennossa ja mitään ei tapahdu. Molemmat takakulmat matalalla.

    Mitähän tässä kävi ja onko tälle tehtävissä itse mitään?
    En saanut perää nousemaan foorumilaisten hyvillä vinkeilläkään. Oikea takakulma roikkui vasenta matalammalla eikä lähtenyt nousemaan, ajovirrat oli päällä, autoa liikuttelin pihalla varovasti edestakaisin noin 10 metrin matkalla. Tunkilla nostoakin kokeilin eikä ollut muuta vaikutusta kuin että virheilmoitus hävisi. Soitto liikkuvuuspalveluun ja nouto lavetilla pajalle. Siellä totesivat ettei anna mitään vikakoodeja ja kun autoa oltiin ajamassa huoltohalliin niin perä nousi normikorkeuteen. Eli olisi pitänyt uskaltaa virheilmoituksen kiellosta huolimatta ajaa autolla pidempään kuin 10m. Tietääpähän seuraavalla kerralla ja tulipa samalla ajettua pari päivää i5:lla - hieno vaunu mutta omaan makuun i4 mieleisempi.

    Leave a comment:


  • Turder
    replied
    Jep, ei i7:n renkaanvaihdossa ole ihmeellistä. Keskikonsolin ajokorkeusnappia pitää pohjassa n. 7sek että napin merkkivalon alkaa vilkkumaan. Tällöin tasonsäätö on lukittu. Sitten auto ilmaan / tunkkailemaan ja vaihto normaalisti. Sitten napista taas tasonsäätö aktiiviseksi. Ainoa hämäävä juttu tuossa ilmajousituksen "lukitsemisessa" on, että siitä ei tule tekstiä näyttöön. Ajokorkeuden muutokset tulee näkyviin. Hämäsi ainakin itseä ensin tuo, että miksi se ei lukitu kun ei tule tekstiä näkyviin.

    Leave a comment:


  • Mikaatm
    replied
    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Päätin, (paikallisen huollon suosituksesta) että i7:aan en yritä renkaita itse vaihtaa, eipähän tule sotkettua ExecutivePro jousituksen asetuksia. Varmasti 'onnistuisin' omatoimisesti renkaita vaihtaessa saada auto tilaan, jossa se pitäis viedä kuitenkin paljalle asetusten nollaukseen. Pienimmän riesan tie vaihdattaa renkaat samalla, kun auto on vietävä jarrusoftan päivitykseen runsaan viiikon kuluttua.
    Oon mun isän i7:n renkaat vaihtanut jo useasti (4 kertaa?) ja vaimon i4:n kerran, eikä mitään ongelmia ole ollut, en tosin ole edes tiedostanut et vois jotain tulla.

    Leave a comment:

Working...
X