Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rzy
    Newbiemmer
    • Oct 2022
    • 16
    • Suomi

    Originally posted by jobo View Post
    Kyllä harmittaa, että köyhäilin värin suhteen enkä ottanut individualia
    Ihan mielenkiinnosta että mitä tuollainen Individual-väri kustantaisi ja onko niiden hinnoittelussa eroa unicolor vs. metalli vs. frozen?
    Last edited by rzy; 13-10-2023, 21:15.

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6709
      • PK-seutu

      Originally posted by rzy View Post
      Ihan mielenkiinnosta että mitä tuollainen Individual-väri kustantaisi ja onko niiden hinnoittelussa eroa unicolor vs. metalli vs. frozen?
      Viiden tonnin molemmin puolin.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3828
        • Nokia

        Originally posted by rzy View Post
        Ihan mielenkiinnosta että mitä tuollainen Individual-väri kustantaisi ja onko niiden hinnoittelussa eroa unicolor vs. metalli vs. frozen?
        8210e, lukee ainakin tuolla individual visualizerissa.

        Choose your individual colour for your BMW
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 53*BMW

        Comment

        • JayValkyr
          Newbiemmer
          • Oct 2023
          • 2
          • Helsinki

          Originally posted by PNM2 View Post
          Fontti oli vaihtunut perinteisellä paikalla olevan mittariston osalta. Ei ongelmia enkä toisaalta mitään parannustakaan huomannut.

          Fontteja ihmettelin itsekin ja hetken mietin tykkäänkö vanhasta vai uudesta enemmän. Erityisesti nopeuden osalta. Muuten se yleisilme on keventynyt (lämpötila, range jne.). Kartassa on reitti eri värisenä (tummempi sininen) kun aiemmin. Muuta en äkkiseltään huomannut.

          Comment

          • Silmaauki
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 1795
            • Turku

            Originally posted by Tomi T View Post
            8210e, lukee ainakin tuolla individual visualizerissa.

            https://individual.bmw-m.com/en-US
            Tuolta ladattavassa pdf:ssä on 5660eur (i4). En tuota mainitsemaasi hintaa löytänyt mistään.
            E93 335i Aarre, Montego blue
            E90 318i talvipulkka

            Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

            Comment

            • Kale67
              Bimmer Rookie
              • Oct 2022
              • 62
              • Pirkanmaa

              Edelleen on tuo i4 M50 leasing tarjous voimassa lokakuun loppuun asti. Kävin koeajamassa ja kyllähän tuo näpäkästi kulkee ja on ihan mukavan oloinen sekä hiljainenkin. Alkoi kyllä vähän kuumottamaan (eli suomeksi iski autokuume), mutta mietin vaan onko tuo sitten talvella huonompi vai parempi kuin nykyinen 530e xDrive? Pärjääkö tuolla matalalla maavaralla miten? Kokonsa puolesta mulle tuo riittäisi kyllä kun takana ei juuri ketään enää istu. Leasing hinnat alkaa 699/kk/30000km, mutta kun lataa hieman varustepaketteja ja kokonaismatkan 60000-70000km huitteille, niin ollaankin jo lähempänä.1000e/kk. Mutta onhan tuo sähköinen voimalinja kyllä upea. Nyt jos tilais, niin auton saisi tammikuussa.

              (edit)
              niin, lataus-infra olisi jo kotona valmiina (11kW)
              BMW G30 530e xDrive

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3828
                • Nokia

                Originally posted by Silmaauki View Post

                Tuolta ladattavassa pdf:ssä on 5660eur (i4). En tuota mainitsemaasi hintaa löytänyt mistään.
                Näemmä. 100% varmasti oli 8210e aiemmin tuo i4-rivi tuolla.
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • jobo
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2009
                  • 144
                  • Espoo

                  Originally posted by Kale67 View Post
                  Edelleen on tuo i4 M50 leasing tarjous voimassa lokakuun loppuun asti. Kävin koeajamassa ja kyllähän tuo näpäkästi kulkee ja on ihan mukavan oloinen sekä hiljainenkin. Alkoi kyllä vähän kuumottamaan (eli suomeksi iski autokuume), mutta mietin vaan onko tuo sitten talvella huonompi vai parempi kuin nykyinen 530e xDrive? Pärjääkö tuolla matalalla maavaralla miten? Kokonsa puolesta mulle tuo riittäisi kyllä kun takana ei juuri ketään enää istu. Leasing hinnat alkaa 699/kk/30000km, mutta kun lataa hieman varustepaketteja ja kokonaismatkan 60000-70000km huitteille, niin ollaankin jo lähempänä.1000e/kk. Mutta onhan tuo sähköinen voimalinja kyllä upea. Nyt jos tilais, niin auton saisi tammikuussa.

                  (edit)
                  niin, lataus-infra olisi jo kotona valmiina (11kW)
                  Ei tuo nyt niin matala ole että siitä ongelmia koituisi. Upea autohan se on jos unohtaa bmw suomen vammailut ajoavustimien toimimattomuuden kanssa.
                  Ainakin kulkupuoleltahan se on jotain ihan muuta 530e verrattuna.
                  BMW i4 M50 -23

                  BMW 330e M-sport -17
                  BMW 120d M-sport -14
                  MINI JCW -09

                  Comment

                  • Kale67
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2022
                    • 62
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by jobo View Post

                    Ei tuo nyt niin matala ole että siitä ongelmia koituisi. Upea autohan se on jos unohtaa bmw suomen vammailut ajoavustimien toimimattomuuden kanssa.
                    Niin, tekeekö tuolla Driving assistant pro:lla mitään? Innovation pakettiin kuuluu pelkkä Driving Assistant, mutta 790€ lisähinnalla sen saisi päivitettyä pro:ksi.

                    Itse kaavaillut vähän tämmöistä konfiguraatiota (jos nyt auton hommaan):

                    - Charged plus -paketti, sisältää:
                    • Innovation paketti, sisältää:
                      • Driving assistant
                      • Aktiivi vakkari
                      • Live Cockpit Pro
                      • Laser valot
                      • Kaukovaloavustin
                    • vetokoukku
                    • Lämmitettävä ohjauspyörä
                    • Parking assistant plus
                    • Ambient valaistus
                    • Langaton latausasema
                    paketin lisäksi:
                    • metalliväri
                    • HK -audio
                    • Comfort access
                    • Ristiselän tuki
                    • Drive recorder
                    • Driving assistant pro???
                    BMW G30 530e xDrive

                    Comment

                    • kobluna
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2018
                      • 131
                      • Espoo

                      Originally posted by Kale67 View Post

                      Niin, tekeekö tuolla Driving assistant pro:lla mitään? Innovation pakettiin kuuluu pelkkä Driving Assistant, mutta 790€ lisähinnalla sen saisi päivitettyä pro:ksi.

                      Itse kaavaillut vähän tämmöistä konfiguraatiota (jos nyt auton hommaan):

                      - Charged plus -paketti, sisältää:
                      • Innovation paketti, sisältää:
                        • Driving assistant
                        • Aktiivi vakkari
                        • Live Cockpit Pro
                        • Laser valot
                        • Kaukovaloavustin
                      • vetokoukku
                      • Lämmitettävä ohjauspyörä
                      • Parking assistant plus
                      • Ambient valaistus
                      • Langaton latausasema
                      paketin lisäksi:
                      • metalliväri
                      • HK -audio
                      • Comfort access
                      • Ristiselän tuki
                      • Drive recorder
                      • Driving assistant pro???
                      Minulla on ollut auto vasta syyskuun alusta käytössä, mutta ainakin tällä kokemuksella voin suositella driving assistant prota. Se ajaa käytännössä itse kaikki motarisiirtymät ja muut tylsät pätkät, mikä johtaa siihen, että on itse levänneempi perillä. Olin aluksi skeptinen kaikista avustimista, koska tykkään ajaa itse, mutta onneksi kokeilin toimivuutta koeajolla ja otin varusteen omaan autoon. Mutkapätkät ja muut kivat tiet voi ajaa itse ja tylsät siirtymät sitten automatisoidusti.

                      Tuo avustin toimii aika mukavasti eli vaikka joku kiilaisi kehätiellä suoraan eteen, auto ei lyö paniikissa jarruja pohjaan, vaan antaa turvavälin kasvaa takaisin hiljalleen, kuten ihminenkin tekisi. Jotain aiempia aktiivivakkareita nimittäin vaivannut juuri tuommoinen ylivarovaisuus eteen tunkevien kanssa, kun turvaväli on hetkellisesti aika pieni.

                      Lisäksi kapasitiivinen ratti on loistava verrattuna joidenkin muiden merkkien (Tesla ja Volvo esim) toteutukseen, jossa rattia pitää käännellä jatkuvasti, jotta avustin tajuaa kuskin olevan hereillä. Teslan tapauksessa liikkeen pitää vielä olla juuri oikein, koska liian iso nykäisy aiheuttaa avustimen pois päältä menon. Bemmi antaa vähän ohjaillakin, eikä pudota avustinta pois.

                      Comment

                      • AC*
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 205
                        • Tampere

                        Itsekin arvoin tuota pro-assistenttia ja sen otin. Tyytyväinen olen vaikka liikennemerkkitunnistus ja kaistanvaihtokin saisivat toimia (kuten iX1 ja i5).
                        Tutka toimii hyvin kuten yllä jo mainittiin, ei mitenkään ärsyttävä kuten joskus aiemmissa bemareissa oli.

                        Toimiiko teillä Comfor Access:n automaattiavaus ja -lukitus aina? Minulla jättää joskus lukitsematta enkä ole vielä saanut pääteltyä mikä siihen johtaa. Ärsyttävä kun pitää kääntyä katsomaan peileistä onko ovet lukossa (kääntö lukittaessa päällä), toiminton on toimiessaan varsin hyvä.

                        Range motariajossa 350km (22-23kWh/100km) ja muuten noin 400 - 450km omalla ajotavalla (ei kovin säästeliäs). Uusimmalla softalla näkyy mittaristossa symboli kun esilämmitys on päällä laturille navigoidessa, ei näkynyt aiemmin.
                        i4 M50

                        Comment

                        • Kale67
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2022
                          • 62
                          • Pirkanmaa

                          Kiitti kaikille noista tiedoista! Toi pro assistant toimii ilmeisen hyvin kesäkelissä kun ei ole lunta, mutta talvella tuskin jos kaistamerkintöjä ei näy? Harmi, jos tuo comfort access nikottelee tuolla tavalla. Itse kaipaan lähinnä takaluukun avausta/sulkemista jalkaa heilauttamalla, helpoitaisi kauppakassejen ja tavaroiden kanssa.

                          Hyvä kuulla noista käytännön rangeista. Itse olen ajatellut, että jos talvella pääsee yli 300km ja kesällä 400km niin olisin tyytyväinen. Rengaskoko tietysti vaikuttaa ajotyylin ohella tuohon rangeen. 18" renkaat ajattelin kyllä ottaa ihan mukavuus- ja kulutussyistä.

                          Olen tässä nyt katsellut viikon päivät koe-ajoja ja testejä YouTubesta (Tesla Björnit yms.) ja tullut vaan yhä vakuuttuneemmaksi I4:n laadusta ja hyvyydestä omassa kokoluokassaan Itselleni Tesla on täysin out of question, vaikkakin viime aikoina kehitystä laadun suhteen on ollutkin (lisäksi en hirveästi fanita herra M:ää).
                          BMW G30 530e xDrive

                          Comment

                          • JPM50
                            Bimmer Rookie
                            • May 2022
                            • 197
                            • Helsinki

                            Originally posted by Kale67 View Post

                            Niin, tekeekö tuolla Driving assistant pro:lla mitään? Innovation pakettiin kuuluu pelkkä Driving Assistant, mutta 790€ lisähinnalla sen saisi päivitettyä pro:ksi.

                            Itse kaavaillut vähän tämmöistä konfiguraatiota (jos nyt auton hommaan):

                            - Charged plus -paketti, sisältää:
                            • Innovation paketti, sisältää:
                              • Driving assistant
                              • Aktiivi vakkari
                              • Live Cockpit Pro
                              • Laser valot
                              • Kaukovaloavustin
                            • vetokoukku
                            • Lämmitettävä ohjauspyörä
                            • Parking assistant plus
                            • Ambient valaistus
                            • Langaton latausasema
                            paketin lisäksi:
                            • metalliväri
                            • HK -audio
                            • Comfort access
                            • Ristiselän tuki
                            • Drive recorder
                            • Driving assistant pro???
                            Eikö kannattaisi valita "Fully Charged", jossa suurin osa noista varusteita kuuluu siihen pakettiin? Sitten lisänä voit ottaa mm. Driving Assistant Pro:n. Lisäksi suosittelen vahvasti M-Sport-penkkejä, jotka ovat todella hyvät ja tukevat.

                            Minulla on nyt tasan vuoden ollut tämä i4 M50 (Fully Charged) ja ollen ollut oikein tyytyväinen autooni. Kesäkeleillä (19" renkaat) range on ollut 450-500 km, talvella (18" renkaat) noin 400 km, lämmitys ja loska/lumikelit syövät toimintamatkaa. Ainut mitä hieman kaipaan on juuri tuo Driving Assistant Pro, se olisi ollut kiva lisä. Seuraavaan autoon sitten semmoinen, FL tulee kuulemma -25.
                            i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by JPM50 View Post

                              Eikö kannattaisi valita "Fully Charged", jossa suurin osa noista varusteita kuuluu siihen pakettiin? Sitten lisänä voit ottaa mm. Driving Assistant Pro:n. Lisäksi suosittelen vahvasti M-Sport-penkkejä, jotka ovat todella hyvät ja tukevat.

                              Minulla on nyt tasan vuoden ollut tämä i4 M50 (Fully Charged) ja ollen ollut oikein tyytyväinen autooni. Kesäkeleillä (192 renkaat) range on ollut 450-500 km, talvella (18" renkaat) noin 400 km, lämmitys ja loska/lumikelit syövät toimintamatkaa. Ainut mitä hieman kaipaan on juuri tuo Driving Assistant Pro, se olisi ollut kiva lisä. Seuraavaan autoon sitten semmoinen, FL tulee kuulemma -25.
                              Samoin, noita istuimia suosittelen.
                              Tosin hintavat niistä tulee, koska täytyy samalla ruksia nahkaverhoilu ja sähkösäädöt penkkeihin.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 643

                                Originally posted by AC* View Post

                                Toimiiko teillä Comfor Access:n automaattiavaus ja -lukitus aina? Minulla jättää joskus lukitsematta enkä ole vielä saanut pääteltyä mikä siihen johtaa. Ärsyttävä kun pitää kääntyä katsomaan peileistä onko ovet lukossa (kääntö lukittaessa päällä), toiminton on toimiessaan varsin hyvä.
                                Minulla teki samaa sekä myös niin, että ei auennut aina kuskin ovesta mutta muista kyllä. Kerran sitten kokeilin ottaa avaimen taskusta kun kuskin ovesta ei auennut ja kokeilin uudestaan jolloin ovi aukesi. Päättelin ettei jostain syystä tunnista avainta kunnolla ja vaihdoin patterin avaimeen. Tämän jälkeen on mennyt lukkoon aina ja myöskin auennut aina.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎