Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jobo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 144
    • Espoo

    Originally posted by pyroz View Post

    M50:llä ei voi vetää pitkää luisua tai pyöritellä ympyrää nelivedolla. Kytkee edestä vedon pois heti kun alkaa hauskuus --> autosta tulee takavetoinen yhtäkkiä kesken vedon ja siitäkös tilanteita syntyy. Tokihan sillä lumisesta mäestä pääsee liikkeelle paremmin kuin takavedolla, mutta omaan makuun nuo rajoitteet vesittää täysin ajatuksen "544 heppaisesta nelivedosta". Aivan liipalaapaa kun ei voi kunnolla käyttää edes...
    Missä olosuhteissa siis tiputtaa etupään pois? En ole vielä itse ehtinyt testaillut pyöritellä tuota mutta netissä videoita missä vetävät m50 radalla pitkää luisua ja ainakin näyttäisi että etupää sutii siinä menossa myös.
    BMW i4 M50 -23

    BMW 330e M-sport -17
    BMW 120d M-sport -14
    MINI JCW -09

    Comment

    • JH.
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 794
      • PKS

      Originally posted by pyroz View Post

      M50:llä ei voi vetää pitkää luisua tai pyöritellä ympyrää nelivedolla. Kytkee edestä vedon pois heti kun alkaa hauskuus --> autosta tulee takavetoinen yhtäkkiä kesken vedon ja siitäkös tilanteita syntyy. Tokihan sillä lumisesta mäestä pääsee liikkeelle paremmin kuin takavedolla, mutta omaan makuun nuo rajoitteet vesittää täysin ajatuksen "544 heppaisesta nelivedosta". Aivan liipalaapaa kun ei voi kunnolla käyttää edes...
      Harmi juttu kyllä tuo! Ois kyllä luullu että varsinkin M-kirjaimella varustettuna tuota olis tehtaalla testannu ja ei olisi tuollaisia. Tässä kun on muuten sellanen hyvä perinteinen bemarimeininki ts. ajaminen tuntuu analogiselta vrt. suurin osa muun merkkisistä sähköautoista.
      MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
      Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
      BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

      Käyttis i4 eDrive40
      Kesällä E36 M3
      Radalla E36 325i track day tool

      Comment

      • 315i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2014
        • 241
        • Arctopolis

        Ei varmaan koko ajaksi saa näkyviin, paitsu kun pitää kartan zoomia niin, että se range rinkula näkyy. Tai sitten kurkkaa navin puolelta reittikatauksesta, vai mikä sen nimi olikaan. Niin ja taitaa auto alkaa mussuttamaan jos päämäärään ei päästä ko. latauksella ilman mitään stoppeja. Ja ne voi määrittää jostain valikosta...

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5174
          • Kuopio

          Originally posted by jobo View Post

          Missä olosuhteissa siis tiputtaa etupään pois? En ole vielä itse ehtinyt testaillut pyöritellä tuota mutta netissä videoita missä vetävät m50 radalla pitkää luisua ja ainakin näyttäisi että etupää sutii siinä menossa myös.
          Todella nuukasti eturenkaat nostaa lunta: https://www.youtube.com/watch?v=9hkvVuqFNNk&t=33s kun vertaa esim. F30 xdriveen: https://www.youtube.com/watch?v=8rEukV0O3CY
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 651

            Hyvä vaan jos ei etupyörät vedä liikaa, ei aliohjaa niin paljon.

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              Originally posted by FlyingFinn View Post
              Hyvä vaan jos ei etupyörät vedä liikaa, ei aliohjaa niin paljon.
              Samaa mieltä.
              Piti oikein kokeilla paremmin traction ja dsc-off tiloissa pyöritellä lumella vähän isommalla pihalla. Verrattuna entisiin xDriveihin (ICE), mitä mulla on ollut niin on tämä takapainoisempi, mutta kyllä ne etupyörätkin siellä vauhtia työntää mukavasti lisää. DSC off tässä mun makuun tarpeeksi salliva.
              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • kobluna
                Bimmer Rookie
                • Oct 2018
                • 136
                • Espoo

                Originally posted by juho-85 View Post
                Osaako joku sanoa saako sen ennustetun akun varaustason navigoinnin määränpäässä jotenkin näkymään koko ajan? Ärsyttävää kun näkyy vain siinä kohtaa kun syöttää paikan naviin. Ps. Tultiin eilen Ylläkselle i4 M50:llä ja täytyy sanoa että on kerrassaan loistava matka-auto, eikä ainakaan näin pienen lapsen kanssa matkustaessa lataukset hidastaneet matkantekoa ollenkaan. Myös tuo manuaalinen akun esilämmitys tuli todettua hyväksi ominaisuudeksi.
                Se varaustasohan näkyy siinä navin vasemmassa yläkulmassa, missä näkyy myös jäljellä oleva ajoaika ja -matka. Ja mistä voi myös perua opastuksen ruksia klikkaamalla. Tai näkyy ainakin idrive 8.5:ssä sekä itse navissa että kotinäytöllä.

                Meillä kanssa juuri pidempi reissu takana ja hyvin tuo talvellakin toimi. En laittanut esilämmitystä päälle, vaikka pakkasta olikin -11C. Ei ollut lähtöaika ihan tiedossa ja meinasin, että nopeastihan se kumminkin lämpenee. Niinhän se tekikin ja rekuperaatiokin toimi heti lähdöstä, vaikka akku olikin seissyt yli vuorokauden. Tehot oli kylläkin rajoitettu n. 80% tienoille, mitä ei ajossa kyllä huomannut mitenkään. Akun manuaalista esilämmitystä tuli käytettyä aakkosasemalle mennessä, kun niitä latureita ei navista löydä. Itse huoltsikka sentään löytyi haulla.

                Edit. Unohtui vielä mainita, että automaattiset pitkät toimi paremmin kuin F30:n xenonit. Itse toiminta on periaattessa samanlaista mekaaniseen varjostukseen perustuvaa, mutta kamerat ainakin lienee paremmat, kun nyt paloi pitkät auringonlaskua kohti ajaessakin. Edellisessä autossa pitkät ei syttyneet, jos taivas oli vaalea, vaikka maasto alkoikin kaivata jo valoa. Toki nuo ledit myös syttyy varjostuksen jälkeen sivistyneemmin kuin xenonien kerralla täyskirkkaus tyyppinen ratkaisu.
                Last edited by kobluna; 06-12-2023, 18:19.

                Comment

                • juho-85
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 753
                  • Pirkkala

                  Originally posted by kobluna View Post

                  Se varaustasohan näkyy siinä navin vasemmassa yläkulmassa, missä näkyy myös jäljellä oleva ajoaika ja -matka. Ja mistä voi myös perua opastuksen ruksia klikkaamalla. Tai näkyy ainakin idrive 8.5:ssä sekä itse navissa että kotinäytöllä.
                  Itsellä 6/23 valmistunut, joten lienee 8.0 idrive vielä. Siinä näkyy siellä vas.yläkulmassa vain ajoaika ja matka. 
                  F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                  Tilattu i4 M50

                  Exät:
                  e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                  Comment

                  • kobluna
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2018
                    • 136
                    • Espoo

                    Originally posted by juho-85 View Post

                    Itsellä 6/23 valmistunut, joten lienee 8.0 idrive vielä. Siinä näkyy siellä vas.yläkulmassa vain ajoaika ja matka. 
                    Onpas erikoisia eroja iDriven versioiden välillä. Ymmärrän jotkut jutut, kuten erilaisen kotinäytön, kun uudemmassa on enemmän muistia ja tehokkaampaa rautaa muutenkin, mutta esimerkiksi joku tuommoinen varaustilan näyttäminen nyt ei raudalta mitään lisää vaatisi. Onhan sinulla uusin softa autossa eli 7/23? Tuossa versiossa tuli jotain parannuksia myös 8:n navigointiin, niin ehkä tuo ennustekin lisätään?

                    Comment

                    • torso1
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 384

                      Originally posted by kobluna View Post

                      Onpas erikoisia eroja iDriven versioiden välillä. Ymmärrän jotkut jutut, kuten erilaisen kotinäytön, kun uudemmassa on enemmän muistia ja tehokkaampaa rautaa muutenkin, mutta esimerkiksi joku tuommoinen varaustilan näyttäminen nyt ei raudalta mitään lisää vaatisi. Onhan sinulla uusin softa autossa eli 7/23? Tuossa versiossa tuli jotain parannuksia myös 8:n navigointiin, niin ehkä tuo ennustekin lisätään?
                      Uusin softa on muuten 11/2023.xx

                       

                      Comment

                      • kobluna
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2018
                        • 136
                        • Espoo

                        Originally posted by torso1 View Post

                        Uusin softa on muuten 11/2023.xx

                         
                        Totta, mutta sitä ei saa OTA:na vielä muutamaan kuukauteen.

                        Comment

                        • JH.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 794
                          • PKS

                          Bemarilla on selkeesti suuria haasteita hallita eri softa- ja rautaversioita tuotannossa. Ei tuu tosiaan enää kaikkia perustasonkaan juttuja esim. vähän yli vuoden vanhoihin malleihin. Ilmankin toki hyvä auto, mutta kyllä se nykyaikaan kuuluisi, että 60+k€ investoinutta asiakasta palveltaisiin päivityksillä edes muutama vuosi.
                          MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                          Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                          BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                          Käyttis i4 eDrive40
                          Kesällä E36 M3
                          Radalla E36 325i track day tool

                          Comment

                          • JPM50
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2022
                            • 203
                            • Helsinki

                            Konepelti ei suostunut aamulla aukeamaan. Avausmekanismi oli kostunut eilisen maantieajon suolakylvyssä jäätynyt ja jämähtänyt paikalleen. Pari-kolme tuntia sulatusta ja aseöljyä mekanismiin ja vaijeriin, niin taas alkoi pelittämään.

                            Lunta ja jäätä kertyy melko helposti i4:n konepellin alle, erityisesti tuulilasin alareunaan. Ja kun ei tule moottoritilasta lämpöä, niin se lumi ja jää myös jäävät paikalleen ilman sulatusta.
                            i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • FlyingFinn
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 651

                              Sellainen hauska ominaisuus etenkin näin talvella on myös, että kun pitää parkkeerata lasinpyyhkimet pystyasentoon putsausta varten niin niillä pyyhkimillä hinkataan lasia viisi kertaa edestakaisin ennen kuin ne voi pysäköidä. Olisi kiva tietää tästäkin mikähän on ajatusmalli takana ettei ne voi mennä sinne yläasentoon kertapainalluksella.

                              Comment

                              • FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 651

                                Originally posted by JPM50 View Post

                                Lunta ja jäätä kertyy melko helposti i4:n konepellin alle, erityisesti tuulilasin alareunaan. Ja kun ei tule moottoritilasta lämpöä, niin se lumi ja jää myös jäävät paikalleen ilman sulatusta.
                                Mielestäni kerää myös poikkeuksellisen helposti lunta ja jäätä etupyörien taakse helmoihin ja myös auton alle. Johtuneeko siitä, että alustassa on akku minkä ympärillä on avointa tilaa sekä koloja ja puuttuu se tasainen muovilevy.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎