Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlyingFinn
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 628

    Originally posted by PNM2 View Post
    Saahan sitä käyttää. Ihmettelen vaan, jos joku tosiaan hankkii ketjun aiheena olevan i4:n eikä käytä vakiona olevaa yhtä parhaista auton mukavuusvarusteista Suomen oloissa periaatteen tai jopa turhan pelon vuoksi.
    Ei se mikään periaate tai pelko ole. Miksi käyttäisin aplikaatiota jos saan kaiken tarvitsemani hoidettua avaimella. Avaimesta ei kuitenkaan eroon pääse ja sen avaimen lisäksi aplikaatio on turhaa ylimääräistä säätämistä. Sitten kun se aplikaatio, puhelin tai yhteys ei toimi niin sitten vasta säädetäänkin. Käyttää kuka haluaa, minä en jos käytössä näyttää ilmankin toimivan.

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1032
      • Espoo

      Originally posted by FlyingFinn View Post
      Ei se mikään periaate tai pelko ole. Miksi käyttäisin aplikaatiota jos saan kaiken tarvitsemani hoidettua avaimella. Avaimesta ei kuitenkaan eroon pääse ja sen avaimen lisäksi aplikaatio on turhaa ylimääräistä säätämistä. Sitten kun se aplikaatio, puhelin tai yhteys ei toimi niin sitten vasta säädetäänkin. Käyttää kuka haluaa, minä en jos käytössä näyttää ilmankin toimivan.
      Ketjun aiheena olevaan i4:ään et saa Display keyta eikä sillä saa toimitettua samoja asioita kuin applikaatiolla edes kantamansa päästä. Toki jos auton esilämmittäminen tai -viilentäminen yleisesti on ylimääräistä säätämistä, ymmärrän näkökulman. Mulle se on erittäin hyvän mukavuusvarusteen käyttöä ja hyödyn siitä itse varsinkin talvella käytännössä joka ikinen päivä ja kesälläkin huomattavan usein, kun auto on sopivan viileä ja sisäilma kuivaa.

      Mä olen aktiivisesti eli päivittäin käyttänyt applikaatiota kolmen vuoden ajan eikä mulla ole satunnaisia kertoja lukuunottamatta ollut ongelmia. Ja jos olisikin, sitten käytettäisiin sitä avainta. Avaimesta myös pääsee pikkuhiljaa eroon Digital keyn ansiosta mutta puhelinta joudun pitämään käytännössä aina mukana.

      Tietysti myös kiinnostaa, mistä autoista sun kokemus on eli onko niissä appiksesta ollut mitään oikeaa hyötyä?
      Last edited by PNM2; 05-02-2023, 09:24.
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • FlyingFinn
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 628

        Originally posted by PNM2 View Post
        Ketjun aiheena olevaan i4:ään et saa Display keyta eikä sillä saa toimitettua samoja asioita kuin applikaatiolla edes kantamansa päästä. Toki jos auton esilämmittäminen tai -viilentäminen yleisesti on ylimääräistä säätämistä, ymmärrän näkökulman. Mulle se on erittäin hyvän mukavuusvarusteen käyttöä ja hyödyn siitä itse varsinkin talvella käytännössä joka ikinen päivä ja kesälläkin huomattavan usein, kun auto on sopivan viileä ja sisäilma kuivaa.

        Mä olen aktiivisesti eli päivittäin käyttänyt applikaatiota kolmen vuoden ajan eikä mulla ole satunnaisia kertoja lukuunottamatta ollut ongelmia. Ja jos olisikin, sitten käytettäisiin sitä avainta. Avaimesta myös pääsee pikkuhiljaa eroon Digital keyn ansiosta mutta puhelinta joudun pitämään käytännössä aina mukana.

        Tietysti myös kiinnostaa, mistä autoista sun kokemus on eli onko niissä appiksesta ollut mitään oikeaa hyötyä?
        Johan tuo tuli tässäkin ketjussa selväksi, että tuo hoituu normiavaimella jos ylipäätään koko toimintoa tarvitsen. En siis tarvitse aplikaatiota enkä näytöllistä avainta (sitäkään en edes haluaisi) ja hyvä niin. Omasta mielestäni koko ajatus on naurettava, että autoa ei pysty käyttämään kunnolla ilman puhelinta mistä siis tulee turha ylimääräinen vaihe. Sama kuin vaikka siinä esimerkin omaisesti heittämässäni luottokortin käytössä. Muut voi olla eri mieltä.

        Comment

        • lnaukkar
          Bimmer Rookie
          • Sep 2015
          • 189
          • Helsinki

          Itsehän jätän mielummin kortit ja avaimet kotiin. Digital key Plus on kiva tuossa iX1:ssä kun puhelin riittää sitten kaikkeen eikä tarvitse kaivaa taskusta. Autolla ajamiseen ja kaupassa asiointiin.

          Mut aiheen vierestä. Eiköhän tuo avain kohta kuopata ylimääräisenä kuluna. Ainakin malliston halvemmassa päässä.

          Display key oli kyllä hölmö juttu, applikaatio voitti sen jo aikoinaan.
          2023 G26 i4 M50
          2023 U11 iX1 xDrive30

          Comment

          • PNM2
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2015
            • 1032
            • Espoo

            Originally posted by FlyingFinn View Post
            Johan tuo tuli tässäkin ketjussa selväksi, että tuo hoituu normiavaimella jos ylipäätään koko toimintoa tarvitsen. En siis tarvitse aplikaatiota enkä näytöllistä avainta (sitäkään en edes haluaisi) ja hyvä niin. Omasta mielestäni koko ajatus on naurettava, että autoa ei pysty käyttämään kunnolla ilman puhelinta mistä siis tulee turha ylimääräinen vaihe. Sama kuin vaikka siinä esimerkin omaisesti heittämässäni luottokortin käytössä. Muut voi olla eri mieltä.
            Toki saat normiavaimella käynnistettyä nappia painamalla erittäin lyhyen matkan päästä mutta sanotaanko, että ajastaminen applikaation kautta tuo huomattavasti monipuolisemmat ominaisuudet käyttöön. Mistään et myöskään tiedä, onko lämmitys tai viilennys lähtenyt päälle avaimesta painamalla. Toki saat tehdä, kuten haluat mutta i4:n kanssa tässä jää kyllä väkisin hyvä vakio-ominaisuus hyödyntämättä periaatteen vuoksi. Ehkä kokeilet applikaation ominaisuuksiakin jossain vaiheessa mutta muuten tämä tästä.
            i4 M50
            ex: G30 530e xDrive M-Sport
            ex: F11 525d xDrive
            ex: F11 520d
            ex: E91 318i

            Comment

            • FlyingFinn
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 628

              Originally posted by PNM2 View Post
              Toki saat normiavaimella käynnistettyä nappia painamalla erittäin lyhyen matkan päästä mutta sanotaanko, että ajastaminen applikaation kautta tuo huomattavasti monipuolisemmat ominaisuudet käyttöön. Mistään et myöskään tiedä, onko lämmitys tai viilennys lähtenyt päälle avaimesta painamalla. Toki saat tehdä, kuten haluat mutta i4:n kanssa tässä jää kyllä väkisin hyvä vakio-ominaisuus hyödyntämättä periaatteen vuoksi. Ehkä kokeilet applikaation ominaisuuksiakin jossain vaiheessa mutta muuten tämä tästä.
              Tähän päivään asti jos auto on pitänyt saada lämpenemään ennen lähtöä olen kävellyt autolle ja laittanut sen piuhaan tai käyttänyt kellokytkintä mikä vastaa autosta tehtävää ajastusta. Ei tässä ole ollut mitään ongelmaa. Nyt kun ei ole polttomoottoria niin ei varsinaisesti ole mitään lämmityksen tarvettakaan. Tähän päivään mennessä ei myöskään ole autoa saanut jäähtymään ennen lähtöä. Suomen lämpötiloissa tämä ei ole ollut minulle mikään ongelma eikä ole tästä eteenpäinkään. Mikäli tämä kaikki hoituu nyt sitten kuitenkin avaimella ilman autolle kävelemistä niin se on o.k. ja varmasti käytän sitä. Mikäli ei hoidu niin sitten kävelen sinne autolle jos koen sen tarpeelliseksi. Helppoa. Ihan niin laiska en ole ettenkö tuon verran saisi persettä ylös penkistä. Tai sietäisi pientä lämpötilan vaihtelua kuten tähänkin asti. Kolme viimeistä Bemaria on jäähtyneet ja lämmenneet niin nopeasti ettei sillä ole mitään merkitystä mikä on lämpötila lähtiessä. Toivottavasti tämä uusi ei ole ainakaan paljon huonompi. Asia selviää sitten kun se auto on muutaman viikon kuluttua kotona, työpaikan, mökin ja tallin pihassa.

              Comment

              • 315i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2014
                • 238
                • Arctopolis

                Jos avaimesta pistää lämmityksen/jäähdytyksen päälle, niin sen näkee apista Niin ja avaimen kantama ei ole yhtä hyvä kuin vanhassa.


                Niin ja en saanut Digital Keytä asennettua omaan kännyyn Samsung S21 5G, vinkkejä?

                Comment

                • PNM2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2015
                  • 1032
                  • Espoo

                  Originally posted by 315i View Post
                  Niin ja en saanut Digital Keytä asennettua omaan kännyyn Samsung S21 5G, vinkkejä?
                  Mulla on iPhone mutta ehkä ton Androidin parituksen voisi tänne lisätä infoksi, kun käyttäjiä lienee runsaasti sekä Digital Keyn toiminta taitaa olla vähän erilaista mallista riippuen. Mitä siis olet jo kokeillut eli mikä ei ole toiminut?
                  i4 M50
                  ex: G30 530e xDrive M-Sport
                  ex: F11 525d xDrive
                  ex: F11 520d
                  ex: E91 318i

                  Comment

                  • FlyingFinn
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 628

                    Originally posted by 315i View Post
                    Jos avaimesta pistää lämmityksen/jäähdytyksen päälle, niin sen näkee apista Niin ja avaimen kantama ei ole yhtä hyvä kuin vanhassa.
                    Varmaan soveltuu ainakin sellaisille jotka ovat puhelimessa kiinni jatkuvasti. Minulla on niin paljon muuta sisältöä elämässä ettei onnistu/kiinnosta sellainen. Minun pitäisi ensin hakea se puhelin ja se taas saattaa olla kauempana kuin se pihalla oleva auto riippuen missä päin taloa satun olemaan ja missä se luuri on. Muutama viikko pitää jaksaa odottaa ja sittenhän tuo selviää riittääkö avaimen kantama omaan käyttööni. Vaimon auton Webaston kaukosäädin ainakin toimi kotona hyvin.
                    Last edited by FlyingFinn; 05-02-2023, 18:29.

                    Comment

                    • FlyingFinn
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 628

                      Originally posted by 315i View Post


                      Niin ja en saanut Digital Keytä asennettua omaan kännyyn Samsung S21 5G, vinkkejä?
                      Tässä on hyvä esimerkki siitä miksi ei kiinnosta noiden aplikaatioiden käyttäminen. Ei toimi.

                      Comment

                      • PNM2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2015
                        • 1032
                        • Espoo

                        Originally posted by FlyingFinn View Post
                        Tässä on hyvä esimerkki siitä miksi ei kiinnosta noiden aplikaatioiden käyttäminen. Ei toimi.
                        Ei käytä applikaatioita --> tietää, ettei toimi. Jäätävä logiikka. Android ei välttämättä BMW:n puolelta ole vielä tuettuna eli ei ehkä edes kuulu toimia.

                        Saahan sitä kesällä hikoilla autossa ja talvella raapia laseja, jos periaatteen vuoksi haluaa mutta jälleen se ihan puhdas paskanjauhanta voitaisiin jättää muualle.
                        i4 M50
                        ex: G30 530e xDrive M-Sport
                        ex: F11 525d xDrive
                        ex: F11 520d
                        ex: E91 318i

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6712
                          • PK-seutu

                          Voitte luovuttaa. Flyingfinn ei koskaan poistu kauemmaksi autoaan se on jo käynyt selväksi. Vielä kun hän ymmärtäisi, että sovellukset eivät ole tulleet häneltä viemään sisältöä elämästä. Turha jankata edestakaisin asiaa kun totuus on se, että häneltä ei ole viety yhtään ainoaa asiaa sinne sovelluksen taakse. On ainoastaan tuotu uusia asioita jotka toimivat sovelluksella joten älä huoli olet turvassa.

                          Toista on se, että kosketusnäyttöön on viety asioita joille oli aiemmin oikeat napit tai rullat.
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0

                          Comment

                          • Palehti
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 139
                            • Klaukkala

                            Avaimesta ja auton käyttämisestä kysymys:
                            Tilasin tulevan autoni Comfort Accessilla.
                            Voinko käyttää autoani ilman auton omaa avainta siten että ne eivät ole edes mukana?
                            Eli että puhelin toimisi kuten comfort access -avain, eli autoa lähestyttäessä ovet olisivat sellaisessa tilassa että lukitus aukeaisi kahvaan koskemalla?
                            Ja autoon sisälle päästyäni saan auton normaalisti päälle ja pääsen sillä ajelemaan.
                            Ja ajon jälkeen autosta poistuessa saan ovet lukkoon kahvaan koskemalla.

                            Mikä tämä Digital Key Plus on?
                            Tiedän että on olemassa se näytöllinen avain, onko se se?
                            Puhelimena on minulla on iPhone 13.
                            Kiitos vastauksista, tämä tieto pitäisi tietenkin kaivaa itse ja sitä yritinkin, mutta sitten en löytänyt juuri oikeaa tietoa ja luovutin

                            Bemuissa minulla on ollut Comfort Accessia ja tykkään siitä. Teslan kanssa olen nyt tottunut käyttämään puhelinta avaimena (lompakossa luottokorttiavain aina silti mukana) ja tykkään siitäkin. En ole mikään puhelinfani, mutta pitäisin sitä plussana jos Bemuunkin saisi puhelimen avaimeksi, niin olisi sitten aina suurella todennäköisyydellä avain mukana.
                            i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
                            ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6712
                              • PK-seutu

                              Originally posted by Palehti View Post
                              Avaimesta ja auton käyttämisestä kysymys:
                              Tilasin tulevan autoni Comfort Accessilla.
                              Voinko käyttää autoani ilman auton omaa avainta siten että ne eivät ole edes mukana?
                              Eli että puhelin toimisi kuten comfort access -avain, eli autoa lähestyttäessä ovet olisivat sellaisessa tilassa että lukitus aukeaisi kahvaan koskemalla?
                              Ja autoon sisälle päästyäni saan auton normaalisti päälle ja pääsen sillä ajelemaan.
                              Ja ajon jälkeen autosta poistuessa saan ovet lukkoon kahvaan koskemalla.

                              Mikä tämä Digital Key Plus on?
                              Tiedän että on olemassa se näytöllinen avain, onko se se?
                              Puhelimena on minulla on iPhone 13.
                              Kiitos vastauksista, tämä tieto pitäisi tietenkin kaivaa itse ja sitä yritinkin, mutta sitten en löytänyt juuri oikeaa tietoa ja luovutin

                              Bemuissa minulla on ollut Comfort Accessia ja tykkään siitä. Teslan kanssa olen nyt tottunut käyttämään puhelinta avaimena (lompakossa luottokorttiavain aina silti mukana) ja tykkään siitäkin. En ole mikään puhelinfani, mutta pitäisin sitä plussana jos Bemuunkin saisi puhelimen avaimeksi, niin olisi sitten aina suurella todennäköisyydellä avain mukana.
                              Digital Key on juurikin mainitsemasi varuste. Eli onnistuu sillä.
                              S65, S85, H1, N63TU, HA0

                              Comment

                              • lnaukkar
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2015
                                • 189
                                • Helsinki

                                Digital key (tämä on i4): sun pitää viedä puhelin kuskin kahvan luokse ja pidät siellä hetken, niin ovet aukeaa. Sen jälkeen laitat puhelimen keskikonsolin latauspisteeseen, jolloin voit painaa start. Kun lähdet autosta niin puhelin kahvan luokse niin kohta lukkiutuu ovet. Teknisesti kommunikaatio tapahtuu NFC.

                                Digital key plus (tämä on ix, i7, ix1): puhelin taskuun, lähestyt autoa, ovet aukeaa. Hyppäät sisään ja ajat. Lähdet autolta pois, niin ovet menee lukkoon. Ei tartte ottaa puhelinta taskusta missään kohdassa. Tekninen toteutus tässä UWB (eikä tosiaan mikään tesloista tuttu etäisyyttä huonosti haisteleva bluetooth).
                                2023 G26 i4 M50
                                2023 U11 iX1 xDrive30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎