Originally posted by jobo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
Originally posted by rzy View PostIhan mielenkiinnosta että mitä tuollainen Individual-väri kustantaisi ja onko niiden hinnoittelussa eroa unicolor vs. metalli vs. frozen?
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostFontti oli vaihtunut perinteisellä paikalla olevan mittariston osalta. Ei ongelmia enkä toisaalta mitään parannustakaan huomannut.
Fontteja ihmettelin itsekin ja hetken mietin tykkäänkö vanhasta vai uudesta enemmän. Erityisesti nopeuden osalta. Muuten se yleisilme on keventynyt (lämpötila, range jne.). Kartassa on reitti eri värisenä (tummempi sininen) kun aiemmin. Muuta en äkkiseltään huomannut.
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostE93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Edelleen on tuo i4 M50 leasing tarjous voimassa lokakuun loppuun asti. Kävin koeajamassa ja kyllähän tuo näpäkästi kulkee ja on ihan mukavan oloinen sekä hiljainenkin. Alkoi kyllä vähän kuumottamaan (eli suomeksi iski autokuume), mutta mietin vaan onko tuo sitten talvella huonompi vai parempi kuin nykyinen 530e xDrive? Pärjääkö tuolla matalalla maavaralla miten? Kokonsa puolesta mulle tuo riittäisi kyllä kun takana ei juuri ketään enää istu. Leasing hinnat alkaa 699/kk/30000km, mutta kun lataa hieman varustepaketteja ja kokonaismatkan 60000-70000km huitteille, niin ollaankin jo lähempänä.1000e/kk. Mutta onhan tuo sähköinen voimalinja kyllä upea. Nyt jos tilais, niin auton saisi tammikuussa.
(edit)
niin, lataus-infra olisi jo kotona valmiina (11kW)BMW G30 530e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View Post
Tuolta ladattavassa pdf:ssä on 5660eur (i4). En tuota mainitsemaasi hintaa löytänyt mistään.½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Kale67 View PostEdelleen on tuo i4 M50 leasing tarjous voimassa lokakuun loppuun asti. Kävin koeajamassa ja kyllähän tuo näpäkästi kulkee ja on ihan mukavan oloinen sekä hiljainenkin. Alkoi kyllä vähän kuumottamaan (eli suomeksi iski autokuume), mutta mietin vaan onko tuo sitten talvella huonompi vai parempi kuin nykyinen 530e xDrive? Pärjääkö tuolla matalalla maavaralla miten? Kokonsa puolesta mulle tuo riittäisi kyllä kun takana ei juuri ketään enää istu. Leasing hinnat alkaa 699/kk/30000km, mutta kun lataa hieman varustepaketteja ja kokonaismatkan 60000-70000km huitteille, niin ollaankin jo lähempänä.1000e/kk. Mutta onhan tuo sähköinen voimalinja kyllä upea. Nyt jos tilais, niin auton saisi tammikuussa.
(edit)
niin, lataus-infra olisi jo kotona valmiina (11kW)
Ainakin kulkupuoleltahan se on jotain ihan muuta 530e verrattuna.
BMW i4 M50 -23
BMW 330e M-sport -17
BMW 120d M-sport -14
MINI JCW -09
Comment
-
-
Originally posted by jobo View Post
Ei tuo nyt niin matala ole että siitä ongelmia koituisi. Upea autohan se on jos unohtaa bmw suomen vammailut ajoavustimien toimimattomuuden kanssa.
Itse kaavaillut vähän tämmöistä konfiguraatiota (jos nyt auton hommaan):
- Charged plus -paketti, sisältää:- Innovation paketti, sisältää:
- Driving assistant
- Aktiivi vakkari
- Live Cockpit Pro
- Laser valot
- Kaukovaloavustin
- vetokoukku
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Parking assistant plus
- Ambient valaistus
- Langaton latausasema
- metalliväri
- HK -audio
- Comfort access
- Ristiselän tuki
- Drive recorder
- Driving assistant pro???
BMW G30 530e xDrive
Comment
- Innovation paketti, sisältää:
-
Originally posted by Kale67 View Post
Niin, tekeekö tuolla Driving assistant pro:lla mitään? Innovation pakettiin kuuluu pelkkä Driving Assistant, mutta 790€ lisähinnalla sen saisi päivitettyä pro:ksi.
Itse kaavaillut vähän tämmöistä konfiguraatiota (jos nyt auton hommaan):
- Charged plus -paketti, sisältää:- Innovation paketti, sisältää:
- Driving assistant
- Aktiivi vakkari
- Live Cockpit Pro
- Laser valot
- Kaukovaloavustin
- vetokoukku
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Parking assistant plus
- Ambient valaistus
- Langaton latausasema
- metalliväri
- HK -audio
- Comfort access
- Ristiselän tuki
- Drive recorder
- Driving assistant pro???
Tuo avustin toimii aika mukavasti eli vaikka joku kiilaisi kehätiellä suoraan eteen, auto ei lyö paniikissa jarruja pohjaan, vaan antaa turvavälin kasvaa takaisin hiljalleen, kuten ihminenkin tekisi. Jotain aiempia aktiivivakkareita nimittäin vaivannut juuri tuommoinen ylivarovaisuus eteen tunkevien kanssa, kun turvaväli on hetkellisesti aika pieni.
Lisäksi kapasitiivinen ratti on loistava verrattuna joidenkin muiden merkkien (Tesla ja Volvo esim) toteutukseen, jossa rattia pitää käännellä jatkuvasti, jotta avustin tajuaa kuskin olevan hereillä. Teslan tapauksessa liikkeen pitää vielä olla juuri oikein, koska liian iso nykäisy aiheuttaa avustimen pois päältä menon. Bemmi antaa vähän ohjaillakin, eikä pudota avustinta pois.
Comment
- Innovation paketti, sisältää:
-
Itsekin arvoin tuota pro-assistenttia ja sen otin. Tyytyväinen olen vaikka liikennemerkkitunnistus ja kaistanvaihtokin saisivat toimia (kuten iX1 ja i5).
Tutka toimii hyvin kuten yllä jo mainittiin, ei mitenkään ärsyttävä kuten joskus aiemmissa bemareissa oli.
Toimiiko teillä Comfor Access:n automaattiavaus ja -lukitus aina? Minulla jättää joskus lukitsematta enkä ole vielä saanut pääteltyä mikä siihen johtaa. Ärsyttävä kun pitää kääntyä katsomaan peileistä onko ovet lukossa (kääntö lukittaessa päällä), toiminton on toimiessaan varsin hyvä.
Range motariajossa 350km (22-23kWh/100km) ja muuten noin 400 - 450km omalla ajotavalla (ei kovin säästeliäs). Uusimmalla softalla näkyy mittaristossa symboli kun esilämmitys on päällä laturille navigoidessa, ei näkynyt aiemmin.i4 M50
Comment
-
-
Kiitti kaikille noista tiedoista! Toi pro assistant toimii ilmeisen hyvin kesäkelissä kun ei ole lunta, mutta talvella tuskin jos kaistamerkintöjä ei näy? Harmi, jos tuo comfort access nikottelee tuolla tavalla. Itse kaipaan lähinnä takaluukun avausta/sulkemista jalkaa heilauttamalla, helpoitaisi kauppakassejen ja tavaroiden kanssa.
Hyvä kuulla noista käytännön rangeista. Itse olen ajatellut, että jos talvella pääsee yli 300km ja kesällä 400km niin olisin tyytyväinen. Rengaskoko tietysti vaikuttaa ajotyylin ohella tuohon rangeen. 18" renkaat ajattelin kyllä ottaa ihan mukavuus- ja kulutussyistä.
Olen tässä nyt katsellut viikon päivät koe-ajoja ja testejä YouTubesta (Tesla Björnit yms.) ja tullut vaan yhä vakuuttuneemmaksi I4:n laadusta ja hyvyydestä omassa kokoluokassaan Itselleni Tesla on täysin out of question, vaikkakin viime aikoina kehitystä laadun suhteen on ollutkin (lisäksi en hirveästi fanita herra M:ää).BMW G30 530e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by Kale67 View Post
Niin, tekeekö tuolla Driving assistant pro:lla mitään? Innovation pakettiin kuuluu pelkkä Driving Assistant, mutta 790€ lisähinnalla sen saisi päivitettyä pro:ksi.
Itse kaavaillut vähän tämmöistä konfiguraatiota (jos nyt auton hommaan):
- Charged plus -paketti, sisältää:- Innovation paketti, sisältää:
- Driving assistant
- Aktiivi vakkari
- Live Cockpit Pro
- Laser valot
- Kaukovaloavustin
- vetokoukku
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Parking assistant plus
- Ambient valaistus
- Langaton latausasema
- metalliväri
- HK -audio
- Comfort access
- Ristiselän tuki
- Drive recorder
- Driving assistant pro???
Minulla on nyt tasan vuoden ollut tämä i4 M50 (Fully Charged) ja ollen ollut oikein tyytyväinen autooni. Kesäkeleillä (19" renkaat) range on ollut 450-500 km, talvella (18" renkaat) noin 400 km, lämmitys ja loska/lumikelit syövät toimintamatkaa. Ainut mitä hieman kaipaan on juuri tuo Driving Assistant Pro, se olisi ollut kiva lisä. Seuraavaan autoon sitten semmoinen, FL tulee kuulemma -25.i4 M50 Black Sapphire
Comment
- Innovation paketti, sisältää:
-
Originally posted by JPM50 View Post
Eikö kannattaisi valita "Fully Charged", jossa suurin osa noista varusteita kuuluu siihen pakettiin? Sitten lisänä voit ottaa mm. Driving Assistant Pro:n. Lisäksi suosittelen vahvasti M-Sport-penkkejä, jotka ovat todella hyvät ja tukevat.
Minulla on nyt tasan vuoden ollut tämä i4 M50 (Fully Charged) ja ollen ollut oikein tyytyväinen autooni. Kesäkeleillä (192 renkaat) range on ollut 450-500 km, talvella (18" renkaat) noin 400 km, lämmitys ja loska/lumikelit syövät toimintamatkaa. Ainut mitä hieman kaipaan on juuri tuo Driving Assistant Pro, se olisi ollut kiva lisä. Seuraavaan autoon sitten semmoinen, FL tulee kuulemma -25.
Tosin hintavat niistä tulee, koska täytyy samalla ruksia nahkaverhoilu ja sähkösäädöt penkkeihin.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by AC* View Post
Toimiiko teillä Comfor Access:n automaattiavaus ja -lukitus aina? Minulla jättää joskus lukitsematta enkä ole vielä saanut pääteltyä mikä siihen johtaa. Ärsyttävä kun pitää kääntyä katsomaan peileistä onko ovet lukossa (kääntö lukittaessa päällä), toiminton on toimiessaan varsin hyvä.
Comment
-
Comment