Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jobo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2009
    • 143
    • Espoo

    Originally posted by bittivirhe View Post

    Onko milloin valmistettu auto?
    04/23

    BMW i4 M50 -23

    BMW 330e M-sport -17
    BMW 120d M-sport -14
    MINI JCW -09

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3830
      • Nokia

      Itseäni tympi ajatuksena tuo, että ovien pakkolukitusta ei saa pois, mutta eipä ole haitannut käytännön elämässä. Joskus toki joutuu nappaamaan napista ovet auki, kun ottaa jonkun kyytiin, siihen menee se sekunti-pari. Kaippa tuo jollain turvallisuudella perustellaan, ettei saa valintaa muutettua.

      Pakotetusti joka käynnistyksellä päällä oleva kaistavahti onkin sitten toinen tarina, puhumattakaan tulevasta lakisääteisestä ylinopeusvaroittimesta... (joka löytyy jo i5:sta).
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 53*BMW

      Comment

      • Kale67
        Bimmer Rookie
        • Oct 2022
        • 62
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Tomi T View Post
        Itseäni tympi ajatuksena tuo, että ovien pakkolukitusta ei saa pois, mutta eipä ole haitannut käytännön elämässä. Joskus toki joutuu nappaamaan napista ovet auki, kun ottaa jonkun kyytiin, siihen menee se sekunti-pari. Kaippa tuo jollain turvallisuudella perustellaan, ettei saa valintaa muutettua.

        Pakotetusti joka käynnistyksellä päällä oleva kaistavahti onkin sitten toinen tarina, puhumattakaan tulevasta lakisääteisestä ylinopeusvaroittimesta... (joka löytyy jo i5:sta).
        Joo, pikkujuttu tämä lukitus tosiaankin on mutta on tullut jo eteen muutaman kerran viikon aikana. Esim jos pudottaa etumatkustajan kyydistä ja hänellä on tavaraa takapenkillä tai kontissa niin joutuu availemaan ovia erikseen kun ne on lukittu. Ei se yksi lisätäppä siellä valikossa (joka on iDrive 7:ssa) paljoa olisi vaatinut. En tiedä onko BMW:llä mitään virallista palaute/kehitysidea kanavaa johon voisi antaa palautetta. Suomen maahantuojalle on turha laittaa mitään.

        Tuo kaistavahti ei näin talvella pahemmin ravistele kun ei viivat ole näkyvissä. Nopeusrajoituksista tuo varoittelee, mutta onneksi vain visuaalisesti ilman mitään äänimerkkejä. Sen taisi saada myös pois valikoista?
        BMW G30 530e xDrive

        Comment

        • kobluna
          Bimmer Rookie
          • Oct 2018
          • 128
          • Espoo

          Tuo automaattinen lukitus ihmetytti itseäkin, kun arvelin valinnan olevan olemassa, kuten aiemmissakin iDrive versioissa on ollut. Mutta eipä tosiaan ole. Onneksi sentään ovet aukeaa sisältä nykyään kertanykäisyllä vaikka ovatkin lukossa. Ennen piti vetää kahvasta kahdesti, koska lukitus aukesi ekalla vetäisyllä ja ovi vasta toisella. Lähinnä ongelmia on tosiaan matkustajien kanssa, jotka ei saa ovia auki ulkoa päin.

          Itseäni ärsyttää lukitusta enemmän se, että auto sammuu aina, kun kuskin oven avaa. Jos vaikka haluan avata jonkin puomin tai oven, eikä siihen yllä ikkunasta, auto päättää aina sammua. Noita tilanteita on kumminkin aina välillä, jolloin käy 10 sekuntia auton ulkopuolella, jolloin mieluummin jättäisi auton "käyntiin". Tämäkään nyt ei sähköauton kanssa mikään iso ongelma ole, mutta pieni ärsytys kumminkin.

          Olisi edes olemassa joku tapa, jolla pitää auto käynnissä. Edes vaihteiston vapaalle jättäminen ei auta, auto sammuu tosin vasta penkiltä noustessa eikä jo ovea avatessa. On myös kokeiltu avata ensin ovi ja sitten vyö (auto sammuu vyön irrotessa), ja avata ensin vyö ja sitten ovi, jarrua painaen. Auto sammuu jarrun vapauduttua. On ainakin otettu kaikki tilanteet huomioon tuon sammutuslogiikan kanssa. Tähän voisi vaikka lisätä myös valinnan iDriveen, joka toimisi vakiona nykyisenlaisesti, mikä kai on se useimpien haluama tapa kumminkin, ettei auto jää "vahingossa päälle". Itse taas mieluummin ajattelen itse, enkä haluaisi kaikkeen automatiikkaa ilman mitään valintamahdollisuutta.

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 642

            Originally posted by kobluna View Post
            Tuo automaattinen lukitus ihmetytti itseäkin, kun arvelin valinnan olevan olemassa, kuten aiemmissakin iDrive versioissa on ollut. Mutta eipä tosiaan ole. Onneksi sentään ovet aukeaa sisältä nykyään kertanykäisyllä vaikka ovatkin lukossa. Ennen piti vetää kahvasta kahdesti, koska lukitus aukesi ekalla vetäisyllä ja ovi vasta toisella. Lähinnä ongelmia on tosiaan matkustajien kanssa, jotka ei saa ovia auki ulkoa päin.

            Itseäni ärsyttää lukitusta enemmän se, että auto sammuu aina, kun kuskin oven avaa. Jos vaikka haluan avata jonkin puomin tai oven, eikä siihen yllä ikkunasta, auto päättää aina sammua. Noita tilanteita on kumminkin aina välillä, jolloin käy 10 sekuntia auton ulkopuolella, jolloin mieluummin jättäisi auton "käyntiin". Tämäkään nyt ei sähköauton kanssa mikään iso ongelma ole, mutta pieni ärsytys kumminkin.

            Olisi edes olemassa joku tapa, jolla pitää auto käynnissä. Edes vaihteiston vapaalle jättäminen ei auta, auto sammuu tosin vasta penkiltä noustessa eikä jo ovea avatessa. On myös kokeiltu avata ensin ovi ja sitten vyö (auto sammuu vyön irrotessa), ja avata ensin vyö ja sitten ovi, jarrua painaen. Auto sammuu jarrun vapauduttua. On ainakin otettu kaikki tilanteet huomioon tuon sammutuslogiikan kanssa. Tähän voisi vaikka lisätä myös valinnan iDriveen, joka toimisi vakiona nykyisenlaisesti, mikä kai on se useimpien haluama tapa kumminkin, ettei auto jää "vahingossa päälle". Itse taas mieluummin ajattelen itse, enkä haluaisi kaikkeen automatiikkaa ilman mitään valintamahdollisuutta.
            Siellä valikkohelvetissä on jossain valinta mistä valitaan sammuttaako se jotain kun oven avaa mutta en kyllä ulkomuistista muista vaikuttiko se pelkästään näyttöön ja radioon.

            Comment

            • petnen
              BTCF Member
              • May 2003
              • 1081
              • Kannus

              Originally posted by petnen View Post
              No niin, seuraavaa vikaa pukkaa. Onko kellään ollu comfort access kanssa ongelmia?
              Mulla ei ovet aukia tai mene lukkoon mistään kahvasta. Avaimesta kaikki toimii.

              Auto käytetty korjaamolla. Mitään vikaa ei herjannut eikä mitään vikaa löydetty, mutta mikään ovenkahva ei toimi.
              Bmw M535 E28 Hartge H35-24
              Bmw i4 M50

              Comment

              • Kale67
                Bimmer Rookie
                • Oct 2022
                • 62
                • Pirkanmaa

                Originally posted by FlyingFinn View Post

                Siellä valikkohelvetissä on jossain valinta mistä valitaan sammuttaako se jotain kun oven avaa mutta en kyllä ulkomuistista muista vaikuttiko se pelkästään näyttöön ja radioon.
                Pelkästään näyttö ja radio jää päälle, auto sammuu edelleenkin.
                BMW G30 530e xDrive

                Comment

                • bittivirhe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 440
                  • Pohjois-Savo

                  Originally posted by FlyingFinn View Post

                  En pysty minäkään käsittämään. Pidän ehdottomasti laadun heikennyksenä ettei käyttäjä pysty päättämään perustoiminnoista. Päivittävät kyllä aplikaatioiden taustakuvia, mittareiden fontteja ja näytölle ilmestyy ties mitä joulukinkkuja ja ilotulitusta. Tätä pidän lähinnä keskisormen osoituksena tylliin kyllähän me kaikenlaista voitaisiin tehdä, kun tällaiset turhuudetkin pystytään ohjelmoimaan, mutta ei viitsitä tai olemme niin lapsia että emme pysty myöntämään selviä virheitä. Muun merkkisiin sähköautoihin käsittääkseni tulee päivityksiä ja parannuksia.
                  Prioriteetit kohdallaan - 5-sarjaan tulee iDriveen pelejä. Kyllä nyt kelpaa.

                  Näkee kyllä, mitä firmaa BMW yrittää matkia minkä kerkiää..
                  G05 45e
                  ex: F11 530d xDrive
                  ex: E84 X1 xDrive 25d

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3462
                    • Raisio

                    Pahimmillaan nykyautojen kohdalla ei enää ole kyse ajamisesta, vaan ohi aiheen menevästä specsaamisesta.

                    kaikista autoista pitäis löytyä ns pussihousumoodi, jossa suurin osa turhista säädöissä ohitetaan ja estetään käyttämästä ja auto ns perusasetuksiin.

                    Comment

                    • kobluna
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2018
                      • 128
                      • Espoo

                      Originally posted by petnen View Post
                      Kannattaa näin pakkasten jälkeen tarkistaa vuotaako konepellin alla oleva jäähdytinneste tukki/ liitospaketti.
                      Muovinen musta suoja pitää ottaa irti, sen jälkeen osa näkyy kuskin puolella, johon menee mustia vesiletkuja. Itse osa on myös mustan värinen.
                      Jäähdytinneste vuotaa alumiinipalkin / sähkömoottorin päälle.
                      Vuoto löytyi omastakin autosta, mutta onneksi vielä on paisarissa taso lähes maxissa eli sen suurempaa vahinkoa ei vielä päässyt syntymään. Nyt sitten jännäämään kauanko korjaus kestää ja löytyykö enää sijaisautoja.

                      Comment

                      • FlyingFinn
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 642

                        Missäs tilanteissa tuo kaistavahti on osoittautunut häiritseväksi? En ole oikeastaan huomannut koko varusteen olemassa oloa. Uutena kaupasta ulos ajon jälkeen kerran kokeilin että toimii. Reilut puoli vuotta myöhemmin yhden kerran auto ilmeisesti luuli lumista tien reunaa kaistaviivaksi ja vähän yllättäen teki pienen liikkeen. Ei ole tosiaan tainnut tämän vajaan vuoden aikana ollut toiminnassa kuin tasan kaksi kertaa. Omassa käytössä ei ole haittaa ollut, eikä kyllä hyötyäkään. Kohtuullisen turha varuste tämäkin.

                        Comment

                        • JPM50
                          Bimmer Rookie
                          • May 2022
                          • 190
                          • Helsinki

                          Originally posted by kobluna View Post

                          Vuoto löytyi omastakin autosta, mutta onneksi vielä on paisarissa taso lähes maxissa eli sen suurempaa vahinkoa ei vielä päässyt syntymään. Nyt sitten jännäämään kauanko korjaus kestää ja löytyykö enää sijaisautoja.
                          Omassa autossani vuotoa ei (ainakaan vielä) ole.

                          Kävin Hedin Herttoniemellä, jossa huoltopuolen työnjohtaja tarkasti autoni. Hän kertoi, että uusi paranneltu ja kestävämpi osa on juuri tullut saataville. Hän oli sitä mieltä, että tehtaan pitäisi laatia takaisinkutsukampanja kaikille i4 autoille, jossa kyseinen osa vaihdetaan varmuuden vuoksi kestävämpään.

                          Saa nähdä, tuleeko kutsua.
                          i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • Nipea
                            BTCF Hallitus
                            • Aug 2017
                            • 282
                            • Pks

                            Originally posted by JPM50 View Post

                            Omassa autossani vuotoa ei (ainakaan vielä) ole.

                            Kävin Hedin Herttoniemellä, jossa huoltopuolen työnjohtaja tarkasti autoni. Hän kertoi, että uusi paranneltu ja kestävämpi osa on juuri tullut saataville. Hän oli sitä mieltä, että tehtaan pitäisi laatia takaisinkutsukampanja kaikille i4 autoille, jossa kyseinen osa vaihdetaan varmuuden vuoksi kestävämpään.

                            Saa nähdä, tuleeko kutsua.
                            Viimekesänä linjastolta valmistuneissa i4 on venttiiliä muokattu hieman ja ne on sit hajonnu näillä pakkasilla.
                            E38 728 -96

                            Comment

                            • JPM50
                              Bimmer Rookie
                              • May 2022
                              • 190
                              • Helsinki

                              Originally posted by Nipea View Post

                              Viimekesänä linjastolta valmistuneissa i4 on venttiiliä muokattu hieman ja ne on sit hajonnu näillä pakkasilla.
                              Juu, näin tiesi kertoa myös huollon työnjohtaja. Sen jälkeen siis kyseistä osaa on paranneltu uudestaan, ja tämän uusimman version pitäisi olla kestävämpi.
                              i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • bittivirhe
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 440
                                • Pohjois-Savo

                                Originally posted by Nipea View Post

                                Viimekesänä linjastolta valmistuneissa i4 on venttiiliä muokattu hieman ja ne on sit hajonnu näillä pakkasilla.
                                Eli vanhemmissa yksilöissä venttiilin pitäisi kestää?
                                G05 45e
                                ex: F11 530d xDrive
                                ex: E84 X1 xDrive 25d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎