Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW i4
Collapse
X
-
Itseäni tympi ajatuksena tuo, että ovien pakkolukitusta ei saa pois, mutta eipä ole haitannut käytännön elämässä. Joskus toki joutuu nappaamaan napista ovet auki, kun ottaa jonkun kyytiin, siihen menee se sekunti-pari. Kaippa tuo jollain turvallisuudella perustellaan, ettei saa valintaa muutettua.
Pakotetusti joka käynnistyksellä päällä oleva kaistavahti onkin sitten toinen tarina, puhumattakaan tulevasta lakisääteisestä ylinopeusvaroittimesta... (joka löytyy jo i5:sta).BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 53*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostItseäni tympi ajatuksena tuo, että ovien pakkolukitusta ei saa pois, mutta eipä ole haitannut käytännön elämässä. Joskus toki joutuu nappaamaan napista ovet auki, kun ottaa jonkun kyytiin, siihen menee se sekunti-pari. Kaippa tuo jollain turvallisuudella perustellaan, ettei saa valintaa muutettua.
Pakotetusti joka käynnistyksellä päällä oleva kaistavahti onkin sitten toinen tarina, puhumattakaan tulevasta lakisääteisestä ylinopeusvaroittimesta... (joka löytyy jo i5:sta).
Tuo kaistavahti ei näin talvella pahemmin ravistele kun ei viivat ole näkyvissä. Nopeusrajoituksista tuo varoittelee, mutta onneksi vain visuaalisesti ilman mitään äänimerkkejä. Sen taisi saada myös pois valikoista?BMW G30 530e xDrive
Comment
-
-
Tuo automaattinen lukitus ihmetytti itseäkin, kun arvelin valinnan olevan olemassa, kuten aiemmissakin iDrive versioissa on ollut. Mutta eipä tosiaan ole. Onneksi sentään ovet aukeaa sisältä nykyään kertanykäisyllä vaikka ovatkin lukossa. Ennen piti vetää kahvasta kahdesti, koska lukitus aukesi ekalla vetäisyllä ja ovi vasta toisella. Lähinnä ongelmia on tosiaan matkustajien kanssa, jotka ei saa ovia auki ulkoa päin.
Itseäni ärsyttää lukitusta enemmän se, että auto sammuu aina, kun kuskin oven avaa. Jos vaikka haluan avata jonkin puomin tai oven, eikä siihen yllä ikkunasta, auto päättää aina sammua. Noita tilanteita on kumminkin aina välillä, jolloin käy 10 sekuntia auton ulkopuolella, jolloin mieluummin jättäisi auton "käyntiin". Tämäkään nyt ei sähköauton kanssa mikään iso ongelma ole, mutta pieni ärsytys kumminkin.
Olisi edes olemassa joku tapa, jolla pitää auto käynnissä. Edes vaihteiston vapaalle jättäminen ei auta, auto sammuu tosin vasta penkiltä noustessa eikä jo ovea avatessa. On myös kokeiltu avata ensin ovi ja sitten vyö (auto sammuu vyön irrotessa), ja avata ensin vyö ja sitten ovi, jarrua painaen. Auto sammuu jarrun vapauduttua. On ainakin otettu kaikki tilanteet huomioon tuon sammutuslogiikan kanssa. Tähän voisi vaikka lisätä myös valinnan iDriveen, joka toimisi vakiona nykyisenlaisesti, mikä kai on se useimpien haluama tapa kumminkin, ettei auto jää "vahingossa päälle". Itse taas mieluummin ajattelen itse, enkä haluaisi kaikkeen automatiikkaa ilman mitään valintamahdollisuutta.
Comment
-
-
Originally posted by kobluna View PostTuo automaattinen lukitus ihmetytti itseäkin, kun arvelin valinnan olevan olemassa, kuten aiemmissakin iDrive versioissa on ollut. Mutta eipä tosiaan ole. Onneksi sentään ovet aukeaa sisältä nykyään kertanykäisyllä vaikka ovatkin lukossa. Ennen piti vetää kahvasta kahdesti, koska lukitus aukesi ekalla vetäisyllä ja ovi vasta toisella. Lähinnä ongelmia on tosiaan matkustajien kanssa, jotka ei saa ovia auki ulkoa päin.
Itseäni ärsyttää lukitusta enemmän se, että auto sammuu aina, kun kuskin oven avaa. Jos vaikka haluan avata jonkin puomin tai oven, eikä siihen yllä ikkunasta, auto päättää aina sammua. Noita tilanteita on kumminkin aina välillä, jolloin käy 10 sekuntia auton ulkopuolella, jolloin mieluummin jättäisi auton "käyntiin". Tämäkään nyt ei sähköauton kanssa mikään iso ongelma ole, mutta pieni ärsytys kumminkin.
Olisi edes olemassa joku tapa, jolla pitää auto käynnissä. Edes vaihteiston vapaalle jättäminen ei auta, auto sammuu tosin vasta penkiltä noustessa eikä jo ovea avatessa. On myös kokeiltu avata ensin ovi ja sitten vyö (auto sammuu vyön irrotessa), ja avata ensin vyö ja sitten ovi, jarrua painaen. Auto sammuu jarrun vapauduttua. On ainakin otettu kaikki tilanteet huomioon tuon sammutuslogiikan kanssa. Tähän voisi vaikka lisätä myös valinnan iDriveen, joka toimisi vakiona nykyisenlaisesti, mikä kai on se useimpien haluama tapa kumminkin, ettei auto jää "vahingossa päälle". Itse taas mieluummin ajattelen itse, enkä haluaisi kaikkeen automatiikkaa ilman mitään valintamahdollisuutta.
Comment
-
-
Originally posted by petnen View PostNo niin, seuraavaa vikaa pukkaa. Onko kellään ollu comfort access kanssa ongelmia?
Mulla ei ovet aukia tai mene lukkoon mistään kahvasta. Avaimesta kaikki toimii.
Bmw M535 E28 Hartge H35-24
Bmw i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View Post
Siellä valikkohelvetissä on jossain valinta mistä valitaan sammuttaako se jotain kun oven avaa mutta en kyllä ulkomuistista muista vaikuttiko se pelkästään näyttöön ja radioon.BMW G30 530e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View Post
En pysty minäkään käsittämään. Pidän ehdottomasti laadun heikennyksenä ettei käyttäjä pysty päättämään perustoiminnoista. Päivittävät kyllä aplikaatioiden taustakuvia, mittareiden fontteja ja näytölle ilmestyy ties mitä joulukinkkuja ja ilotulitusta. Tätä pidän lähinnä keskisormen osoituksena tylliin kyllähän me kaikenlaista voitaisiin tehdä, kun tällaiset turhuudetkin pystytään ohjelmoimaan, mutta ei viitsitä tai olemme niin lapsia että emme pysty myöntämään selviä virheitä. Muun merkkisiin sähköautoihin käsittääkseni tulee päivityksiä ja parannuksia.
Näkee kyllä, mitä firmaa BMW yrittää matkia minkä kerkiää..G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Pahimmillaan nykyautojen kohdalla ei enää ole kyse ajamisesta, vaan ohi aiheen menevästä specsaamisesta.
kaikista autoista pitäis löytyä ns pussihousumoodi, jossa suurin osa turhista säädöissä ohitetaan ja estetään käyttämästä ja auto ns perusasetuksiin.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by petnen View PostKannattaa näin pakkasten jälkeen tarkistaa vuotaako konepellin alla oleva jäähdytinneste tukki/ liitospaketti.
Muovinen musta suoja pitää ottaa irti, sen jälkeen osa näkyy kuskin puolella, johon menee mustia vesiletkuja. Itse osa on myös mustan värinen.
Jäähdytinneste vuotaa alumiinipalkin / sähkömoottorin päälle.
Comment
-
-
Missäs tilanteissa tuo kaistavahti on osoittautunut häiritseväksi? En ole oikeastaan huomannut koko varusteen olemassa oloa. Uutena kaupasta ulos ajon jälkeen kerran kokeilin että toimii. Reilut puoli vuotta myöhemmin yhden kerran auto ilmeisesti luuli lumista tien reunaa kaistaviivaksi ja vähän yllättäen teki pienen liikkeen. Ei ole tosiaan tainnut tämän vajaan vuoden aikana ollut toiminnassa kuin tasan kaksi kertaa. Omassa käytössä ei ole haittaa ollut, eikä kyllä hyötyäkään. Kohtuullisen turha varuste tämäkin.
Comment
-
-
Originally posted by kobluna View Post
Vuoto löytyi omastakin autosta, mutta onneksi vielä on paisarissa taso lähes maxissa eli sen suurempaa vahinkoa ei vielä päässyt syntymään. Nyt sitten jännäämään kauanko korjaus kestää ja löytyykö enää sijaisautoja.
Kävin Hedin Herttoniemellä, jossa huoltopuolen työnjohtaja tarkasti autoni. Hän kertoi, että uusi paranneltu ja kestävämpi osa on juuri tullut saataville. Hän oli sitä mieltä, että tehtaan pitäisi laatia takaisinkutsukampanja kaikille i4 autoille, jossa kyseinen osa vaihdetaan varmuuden vuoksi kestävämpään.
Saa nähdä, tuleeko kutsua.
i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by JPM50 View Post
Omassa autossani vuotoa ei (ainakaan vielä) ole.
Kävin Hedin Herttoniemellä, jossa huoltopuolen työnjohtaja tarkasti autoni. Hän kertoi, että uusi paranneltu ja kestävämpi osa on juuri tullut saataville. Hän oli sitä mieltä, että tehtaan pitäisi laatia takaisinkutsukampanja kaikille i4 autoille, jossa kyseinen osa vaihdetaan varmuuden vuoksi kestävämpään.
Saa nähdä, tuleeko kutsua.E38 728 -96
Comment
-
-
Originally posted by Nipea View Post
Viimekesänä linjastolta valmistuneissa i4 on venttiiliä muokattu hieman ja ne on sit hajonnu näillä pakkasilla.i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Comment