Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlyingFinn
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 642

    Originally posted by BFI18 View Post

    Samoin, noita istuimia suosittelen.
    Tosin hintavat niistä tulee, koska täytyy samalla ruksia nahkaverhoilu ja sähkösäädöt penkkeihin.
    Kannattanee koeistua ensin. Minullakin on nuo M-penkit mutta nyt kun auto on ollut vähän pidempään käytössä niin ei niillä mielestäni paljon lisäarvoa ole verrattuna normi sport-penkkeihin. Paitsi että ovat omasta mielestäni hienommat ja siksi ne oikeastaan valitsinkin.

    Muutenhan tuo on ihan o.k. käyttöauto. Omaan makuun ei riittävän sporttisen oloinen ja minua häiritsee eniten esi-ilmastointiin liittyvä lämmitysten typerä toteutus sekä se, että penkkien lämmitys ei ole käyttäjän päätettävissä vaan auto päättää kuinka niitä saa lämmittää. Melko pieniä asioita nämä kuitenkin ja tuo ensimmäinen lämmityksen ongelma johtuu siitä, että käytän tuota ennakkoilmastointia aina koska käyttöohjeessa näin suositellaan tekemään ja minä uskon. Sporttisuuden puute taas oli tiedossa ostovaiheessa ja sähköauto kun piti saada niin tämän hetken tekniikalla nämä ovat tällaisia.
    Last edited by FlyingFinn; 24-10-2023, 08:31.

    Comment

    • Kale67
      Bimmer Rookie
      • Oct 2022
      • 62
      • Pirkanmaa

      Originally posted by JPM50 View Post

      Eikö kannattaisi valita "Fully Charged", jossa suurin osa noista varusteita kuuluu siihen pakettiin? Sitten lisänä voit ottaa mm. Driving Assistant Pro:n. Lisäksi suosittelen vahvasti M-Sport-penkkejä, jotka ovat todella hyvät ja tukevat.
      En tarvitse/halua maksaa noista tummennetuista takalaseista, joten tulee 470€ halvemmaksi ottaa vain Charged+ ja comfort access + metalli väri. Kieltämättä nuo M-sport penkit + sähkösäädät olisi varmasti hyvät, mutta hinta karkaa vähän korkeaksi. Toisaalta nuo perus sport-istuimetkin on kyllä sinällään ihan hyvät. Tietysti jos tyytyisi perus "liisarin valkoiseen" väriin niin säästäisi 1010€, mutta se on vähän tylsä...
      BMW G30 530e xDrive

      Comment

      • Kale67
        Bimmer Rookie
        • Oct 2022
        • 62
        • Pirkanmaa

        Originally posted by FlyingFinn View Post


        Muutenhan tuo on ihan o.k. käyttöauto. Omaan makuun ei riittävän sporttisen oloinen ja minua häiritsee eniten esi-ilmastointiin liittyvä lämmitysten typerä toteutus sekä se, että penkkien lämmitys ei ole käyttäjän päätettävissä vaan auto päättää kuinka niitä saa lämmittää. Melko pieniä asioita nämä kuitenkin ja tuo ensimmäinen lämmityksen ongelma johtuu siitä, että käytän tuota ennakkoilmastointia aina koska käyttöohjeessa näin suositellaan tekemään ja minä uskon. Sporttisuuden puute taas oli tiedossa ostovaiheessa ja sähköauto kun piti saada niin tämän hetken tekniikalla nämä ovat tällaisia.
        Oliko tässä operating system 8? Uusisssa on 8.5 ja niissä oli näihin lämmitysjuttuihin jotain korjailtu/paranneltu, mutta en muista mitä.
        Omasta mielestä tuo M50 on kohtuu sporttinen vaikka ei mikään M-auto olekaan...
        BMW G30 530e xDrive

        Comment

        • JPM50
          Bimmer Rookie
          • May 2022
          • 190
          • Helsinki

          Originally posted by Kale67 View Post

          Oliko tässä operating system 8? Uusisssa on 8.5 ja niissä oli näihin lämmitysjuttuihin jotain korjailtu/paranneltu, mutta en muista mitä.
          Omasta mielestä tuo M50 on kohtuu sporttinen vaikka ei mikään M-auto olekaan...
          Uusissa on 8.5. Minulla on "vanhaa" mallia (9/22) ja siinä on 8.
          i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • FlyingFinn
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 642

            Originally posted by Kale67 View Post

            Oliko tässä operating system 8? Uusisssa on 8.5 ja niissä oli näihin lämmitysjuttuihin jotain korjailtu/paranneltu, mutta en muista mitä.
            Omasta mielestä tuo M50 on kohtuu sporttinen vaikka ei mikään M-auto olekaan...
            Tosiaan näin on tehty ja tuo oma on versiolla 8. Häiritsevin asia on ollut se, että ratti lämpenee aina todella kuumaksi silloin kun ennakkoilmastointi on päällä jos lämmitys käynnistyy. Kerrottu jo aiemmin mutta autohan saattaa tehdä niin että ensin jäähdyttää sisätiloja liikaa minkä jälkeen käynnistyy lämmitys jolloin lämpenee myös ratti. Vaikka ulkona olisi 30 astetta lämmintä. En ole tuosta uudemmasta käyttiksestä perillä kuinka asia on siinä hoidettu. Ehkä se kaikkein isoin puute näissä tietokonehimmeleissä on, että selvästi on virheitä eli keskeneräinen tuote mutta päivityksiä ei tule. Keskeneräistä myy muutkin valmistajat, se on nykyään tapana, mutta yleensä näitä sitten tarpeen mukaan päivitetään ja korjataan. BMW ei edelliseen päivitykseen löytänyt muuta korjattavaa kuin mittariston fontin missä ei varsinaisesti korjattavaa ollutkaan.

            Makuasiahan se sporttisuuskin on. Omaan käteen on iso ja painava lossi mutta tämä siis oli ostaessa tiedossa. Alusta nyt on kuitenkin kohtuullisen hyvin toteutettu käsittelemään tuota painoa eikä se sinänsä häiritse. Takajousitus tuntuu välillä vähän erikoiselta, tavallaan pompottava joissain tilanteissa ja aika paljon tuo niiaa kovemmissa kiihdytyksissä mihin olen lähinnä tottunut jenkkiautoissa mutta en Bemareissa. Marginaalisia juttuja nämäkin.

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6698
              • PK-seutu

              Originally posted by FlyingFinn View Post
              Ehkä se kaikkein isoin puute näissä tietokonehimmeleissä on, että selvästi on virheitä eli keskeneräinen tuote mutta päivityksiä ei tule. Keskeneräistä myy muutkin valmistajat, se on nykyään tapana, mutta yleensä näitä sitten tarpeen mukaan päivitetään ja korjataan. BMW ei edelliseen päivitykseen löytänyt muuta korjattavaa kuin mittariston fontin missä ei varsinaisesti korjattavaa ollutkaan.
              Pidän kuitenkin paljon todennäköisempänä sitä, ettei tuota nähdä tai koeta miksikään ongelmaksi missään muualla. Ei näitä suunnitella skandinaaveille. Toki joo kylmässä kelissä testaavat että kaikki toimii myös pakkasella, mutta päivittäinen käyttökokemus viilataan parhaimmaksi sivistyneemmille Etelä-eurooppalaisille (ja amerikkalaislle ja kiinalaisille) ja siellä asiakkaiden tyytyväisyys maksimoiden. On siis varmasti tuossa mielessä kannattavampaa lämmittää se ratti mieluummin liikaa kuin liian vähän, koska sitten kuuluisi paljon enemmän soraääniä isommalla volyymilla. Ei jotkut Suomi-juntit siinä paljoa paina. Ei tällaisesta "ongelmasta" varmasti edes tiedä BMW:n softatiimi. BMW Suomea tuskin edes Saksassa kuunnellaan. Saavat varmaan puhua korkeintaan chat-boteille. Ja vaikka saisivat niin ovat pihalla kuin lumiukot kaikesta muusta paitsi siitä mikä on suosituin harmaan sävy leasing autoissa Suomen markkinassa.

              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • Aksuuu
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 294
                • Rauma

                Originally posted by pyroz View Post

                pidän kuitenkin paljon todennäköisempänä sitä, ettei tuota nähdä tai koeta miksikään ongelmaksi missään muualla. Ei näitä suunnitella skandinaaveille. Toki joo kylmässä kelissä testaavat että kaikki toimii myös pakkasella, mutta päivittäinen käyttökokemus viilataan parhaimmaksi sivistyneemmille etelä-eurooppalaisille (ja amerikkalaislle ja kiinalaisille) ja siellä asiakkaiden tyytyväisyys maksimoiden. On siis varmasti tuossa mielessä kannattavampaa lämmittää se ratti mieluummin liikaa kuin liian vähän, koska sitten kuuluisi paljon enemmän soraääniä isommalla volyymilla. Ei jotkut suomi-juntit siinä paljoa paina. Ei tällaisesta "ongelmasta" varmasti edes tiedä bmw:n softatiimi. Bmw suomea tuskin edes saksassa kuunnellaan. Saavat varmaan puhua korkeintaan chat-boteille. Ja vaikka saisivat niin ovat pihalla kuin lumiukot kaikesta muusta paitsi siitä mikä on suosituin harmaan sävy leasing autoissa suomen markkinassa.
                :d :d
                I4 e40 Msport
                Kia Rio 1.2 -21
                ex. 520d F11 LCI -16
                ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                ex. 320d E90 -06
                ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                ex. 320i E36 Coupe -95

                Comment

                • volvostabemariin
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2019
                  • 77
                  • Kanta-Häme

                  Originally posted by pyroz View Post

                  Pidän kuitenkin paljon todennäköisempänä sitä, ettei tuota nähdä tai koeta miksikään ongelmaksi missään muualla. Ei näitä suunnitella skandinaaveille. Toki joo kylmässä kelissä testaavat että kaikki toimii myös pakkasella, mutta päivittäinen käyttökokemus viilataan parhaimmaksi sivistyneemmille Etelä-eurooppalaisille (ja amerikkalaislle ja kiinalaisille) ja siellä asiakkaiden tyytyväisyys maksimoiden. On siis varmasti tuossa mielessä kannattavampaa lämmittää se ratti mieluummin liikaa kuin liian vähän, koska sitten kuuluisi paljon enemmän soraääniä isommalla volyymilla. Ei jotkut Suomi-juntit siinä paljoa paina. Ei tällaisesta "ongelmasta" varmasti edes tiedä BMW:n softatiimi. BMW Suomea tuskin edes Saksassa kuunnellaan. Saavat varmaan puhua korkeintaan chat-boteille. Ja vaikka saisivat niin ovat pihalla kuin lumiukot kaikesta muusta paitsi siitä mikä on suosituin harmaan sävy leasing autoissa Suomen markkinassa.
                  Sehän on juurikin noin. Kylmien maiden markkina on niin häviävän pieni ettei sen takia pahemmin panosteta. Aikanaan mulla oli sellainen hulluuss päällä että ajoin pari vuotta C5 Citikalla. Sen jatkuvia vikoja takuusen korjaillessaan maahantuoja jopa sanoin tuon ääneen.....

                  Comment

                  • FlyingFinn
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 642

                    Originally posted by pyroz View Post

                    Pidän kuitenkin paljon todennäköisempänä sitä, ettei tuota nähdä tai koeta miksikään ongelmaksi missään muualla. Ei näitä suunnitella skandinaaveille. Toki joo kylmässä kelissä testaavat että kaikki toimii myös pakkasella, mutta päivittäinen käyttökokemus viilataan parhaimmaksi sivistyneemmille Etelä-eurooppalaisille (ja amerikkalaislle ja kiinalaisille) ja siellä asiakkaiden tyytyväisyys maksimoiden. On siis varmasti tuossa mielessä kannattavampaa lämmittää se ratti mieluummin liikaa kuin liian vähän, koska sitten kuuluisi paljon enemmän soraääniä isommalla volyymilla. Ei jotkut Suomi-juntit siinä paljoa paina. Ei tällaisesta "ongelmasta" varmasti edes tiedä BMW:n softatiimi. BMW Suomea tuskin edes Saksassa kuunnellaan. Saavat varmaan puhua korkeintaan chat-boteille. Ja vaikka saisivat niin ovat pihalla kuin lumiukot kaikesta muusta paitsi siitä mikä on suosituin harmaan sävy leasing autoissa Suomen markkinassa.
                    Näinhän se varmasti on. Tosin itseäni kyrsisi Keski-Euroopan helteessä vielä enemmän kuin Suomessa kun ratti on tulikuuma. Onhan tämä myös muissa BMW:n malleissa toteutettu niin, että valinta on käyttäjällä.

                    Comment

                    • furi
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 135
                      • Turku

                      Laitetetaan i4 M50 alkuperäiset vanteet talvikäyttöön, niin ensi kesäksi pitäisi saada 19” autoon. Tuo alkuperäinen 18” rengaskoko näyttää kovin pullalta auton alla, millaisia vaihtoehtoja olisi?

                      Sopiiko esim linkin sarja pyörimään?
                      Myynnissä BMW Styling 664M Jet Black aluvanteet kesärenkailla:- Edessä 8Jx19, renkaat Bridgestone T005 245x40R19, pintaa 5 mm- Takana 9Jx19, renkaat Bridgestone T005 275x35R19, pintaa 2 mmVanteet ja renkaat ovat vuosimallin 2021 BMW 500-sarjan G30 au
                      E61 520dA LCI -08

                      Comment

                      • makelja
                        Newbiemmer
                        • Jul 2023
                        • 27
                        • Espoo

                        ......
                        Last edited by makelja; 07-09-2024, 06:24.

                        Comment

                        • JH.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 779
                          • PKS

                          Tuli huvikseen testattua miten i4 lataa jos ei esilämmitä akkua. Ei vielä toki kovin kylmää, mutta -1 eli lähellä perustason talvipäivää etelässä. Yllättävän kovaa lataa näinkin!
                          MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                          Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                          BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                          Käyttis i4 eDrive40
                          Kesällä E36 M3
                          Radalla E36 325i track day tool

                          Comment

                          • Kale67
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2022
                            • 62
                            • Pirkanmaa

                            Viikonloppuna oli auto yön yli koe-ajossa ja kyllähän tuo ihan loistava auto on. Itsellä siis vertailukohtana nykyinen 530e xDrive eli huonompaan en viitsisi vaihtaa. Mutta kun vaihdetaan 5 sarjasta pykälää pienempään niin varmasti jotkin asiat kärsii. Täyssähkön haluan ja i5 nelikkona on liian tyyris. Jos nyt luettelee ne miinukset, koska se on lyhyempi lista:
                            - ovien sulkemisääni, nuo karmittomat kyllä rämähtää selkeästi kovemmin kuin nykyiset. Jäi jotenkin halpa vaikutelma. Ehkä käytin liikaa voimaa? Vaikka ovatkin coolimman näköiset, niin ottaisin mieluummin karmilliset.
                            - Vakio sport-penkit on täysin manuaalisesti säädettävät mikä oli kyllä yllätys. Olisi luullut nyt sähköiset tai osittain sähköiset olevan, kun kuitenkin puhutaan lähtöhinnaltaan yli 70k autosta. Kaikissa edellisissä viidessä autossa (mukaan lukien kaksi 5-sarjalaista) on ollut puoli-sähköiset vakiona. Nyt joutuu maksamaan 1260€ ekstraa.
                            - Ohjauspyörään ei saa sähköistä säätöä edes rahalla, miksi? Olisi kyllä hyvä, jos muistilliset sähköpenkit valitsee, että myös ratti säätyisi kuskin mukaan. Meillä ainakin molemmmilla kuskeilla on eri ratin säädöt ja tuo manuaalinen säätö ärsyttää.
                            - I4 ei mielestäni ole moottoritie -nopeuksissa ainakaan hiljaisempi kuin nykyinen. Aika selvästi kuuluu kanssa-autoilijoiden nastarenkaiden rapina. Tosin kuuluu ne nykyisessäkin. Ehkä hieman parempaa äänieristytä odotin vaikka ihan hyvä se onkin.
                            - Takapenkki on ahdas ja vaikea saada kunnolista istuma-asentoa, mutta tämä nyt olikin tiedossa eikä se itseäni haittaa kun takana ei juuri koskaan kukaan matkusta.
                            - Ilmastoinnin säätö on hankalampaa, kun ei ole manuaalisia kytkimiä. No aika harvoin niihin tarvitsee koskea automaatti-asennossa.
                            - Idrive 8 muutenkin tuntui paljon sekavammalta, mutta tuonkin varmaan oppii parissa päivässä.
                            - koeajo-auto oli aika "kuli" -versio, ei aktiivista vakkaria, manuaali penkit, ei ratin lämmitystä yms... mutta nämä korjautuu tietysti rahalla. Varsinkin tuo ratin lämmityksen tärkeyden huomasi, kun aamulla lähti liikkeelle ja ratti oli jäässä. Halpa varuste onneksi. Luulisi, että laittaisivat koe-ajoon super-charged mallin, varmaan saisisivat paremmin myytyä lisävarusteita.

                            Kaikkia plussia en jaksa alkaa luettelemaan, hyvä ajaa ja mahtava voimalinja sekä parempi alusta kuin nykyinen, ulkonäkökin minusta parempi. Kun tuon jälkeen hyppäsi takaisin polttiksen kyytiin, niin tuntui suorastaan aneemiselta ja vanhanaikaselta. Vaimokin huomasi sen. Aikoinaan kun tuo uusi nelonen julkaistiin, niin munuaiset näytti rumilta, mutta pikkuhiljaa ne onkin alkanut näyttää paremmilta ja nykyisin tykkään niistä paljon. Jännä juttu miten tuo mieltymys muuttuu ajan myötä...
                            Ensi viikolla lähtee tilaukseen vaikka paljon joudun karsimaan varustusta. Ehkä joudun tyytymään perusväriin jotta saa kaikki pakolliset varusteet ruksittua. Ei se valkoinen nyt mikään ruma väri ole, itseasiassa aika hieno kun on myös paljon mustaa...​
                            BMW G30 530e xDrive

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1358
                              • Tampere

                              Minkälaisia toimitusaikoja tällä hetkellä lupailevat?

                              Comment

                              • Kale67
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2022
                                • 62
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by protoni View Post
                                Minkälaisia toimitusaikoja tällä hetkellä lupailevat?
                                Tammikuu eli aika nopeasti pitäisi tulla
                                BMW G30 530e xDrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎