Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JPM50
    Bimmer Fanatic
    • May 2022
    • 209
    • Helsinki

    Originally posted by Exvag View Post
    Kiitoksia tiedosta! Pistin myös tuon car datan tilaukseen.

    Myyjältä sain Aviloo flash test raportin. Siinä olevat arvot: Aviloo score 92/100, käyttö ja historia 65/70, suorituskyky 27/30, ohjausyksikkö ja viestintäliitäntä ok. Lopussa mainittu vielä SoH-arvo (luettu autonvalmistajalta) 90,7%.

    Eli vähän näyttää hiipuneen parin vuoden ja 77 tkm aikana. Onkohan ollut kovassa käytössä Saksan ajat?
    Toivottavasti hiipuminen jää tasaantuu tuohon.
    Omassa käytössä latailen enimmäkseen hitaasti kotona maks 80% ja satunnaisesti pidempiä reissuja, jolloin tarvitaan 100% sekä pikalaturia.
    Pikalaturin runsas käyttö kuluttaa akkua selvästi enemmän vs. hidas AC-lataaminen.



    i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • Exvag
      Newbiemmer
      • Sep 2019
      • 23
      • Varsinainen Suomi

      Se on juurikin näin. Tätä yksilöä on varmaankin pikalatailtu ahkerasti, koska kilometrejäkin tullut melko ripeää tahtia.

      Comment

      • JPM50
        Bimmer Fanatic
        • May 2022
        • 209
        • Helsinki

        Originally posted by Exvag View Post
        Car datan raportti tuli, mutta siitä puuttui paljon kohtia. Korkeajänniteakun energiasisältö oli 73 kWh, mutta kunnosta ei ollut mitään mainintaa. Mistäköhän tämä mahtaa johtua? Myöskään lataushistoriaa ei ollut saatavilla.
        Voiko tuon raportin ajaa uudestaan milloin vain? Antaisiko lisätietoja jos auto olisi latauksessa pyyntöhetkellä?
        Ajapas tämä sama raportti uudestaan silloin, kun ilma ja samalla akku on lämpimämpi. Energiasisällön määrä on todennäköisesti silloin suurempi.
        Last edited by JPM50; 12-05-2025, 14:16.
        i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • Exvag
          Newbiemmer
          • Sep 2019
          • 23
          • Varsinainen Suomi

          Originally posted by JPM50 View Post

          Ajapas tämä sama raportti uudestaan silloin, kun ilma ja samalla akku on lämpimämpi. Energiasisällön määrä on todennäköisesti silloin suurempi.
          Joo pitää kokeilla. Kyselin myös asiakastuesta raportin sisällöstä, koska puuttuu mm. akuston kuntoarvio ja lataushistoria.

          Comment

          • Exvag
            Newbiemmer
            • Sep 2019
            • 23
            • Varsinainen Suomi

            Originally posted by Exvag View Post

            Joo pitää kokeilla. Kyselin myös asiakastuesta raportin sisällöstä, koska puuttuu mm. akuston kuntoarvio ja lataushistoria.
            Asiakastuki ei osannut auttaa. Arvelivat datan resetointia Saksasta tuotaessa. Ajattelin tosiaan pyytää dataa uudestaan, kunhan saan enemmän omia kilometrejä alle.

            Onko kellään tietoja, löytääkö Saksantuonneista vahinkohistoriaa mistään? CarVertical ei näyttänyt mitään, mutta itsellä pieni epäilyn siemen jostain pienestä kolhusta. Toinen takaovi oli hieman vinossa ja saman puolen rengas eri ikäinen/kuntoinen muihin verrattuna. Ovi saatiin onneksi säädettyä huollossa. Myyjä tietenkin kiistää asian, ja voi olla totta tai sitten eivät ole kaivelleet tarpeeksi syvältä.

            Comment

            • bittivirhe
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 548
              • Pohjois-Savo

              Originally posted by Exvag View Post

              Joo pitää kokeilla. Kyselin myös asiakastuesta raportin sisällöstä, koska puuttuu mm. akuston kuntoarvio ja lataushistoria.
              Käyttäjähän voi sallia tietojen keruun, voiko lataushistorian keräämisen estää asetuksista?
              G05 45e
              ex: F11 530d xDrive
              ex: E84 X1 xDrive 25d

              Comment

              • Exvag
                Newbiemmer
                • Sep 2019
                • 23
                • Varsinainen Suomi

                Tuli mieleen turhamainen ulkonäkökysymys.
                Kirkkaat munuaisten kehykset hieman häiritsevät. Onko joku vaihtanut, teipannut tai maalannut niitä mustaksi?
                Irrotus näyttää melko haasteelliselta, ilman puskurin irrotusta. Teippaus ei myöskään ole halpaa lystiä.

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 4089
                  • Finnland

                  Tämä nyt ei liity munuaisiin, mutta omassa E39 on ikkunoiden listat teipattu kromisiksi joskus yli 15 vuotta sitten ja on kyllä pysynyt hyvin. En tiedä miten.
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1125
                    • Espoo

                    Originally posted by Exvag View Post
                    Tuli mieleen turhamainen ulkonäkökysymys.
                    Kirkkaat munuaisten kehykset hieman häiritsevät. Onko joku vaihtanut, teipannut tai maalannut niitä mustaksi?
                    Irrotus näyttää melko haasteelliselta, ilman puskurin irrotusta. Teippaus ei myöskään ole halpaa lystiä.
                    Tarvikkeena maksaa reilun satasen ja irrotukseen ilman puskurin poistamista löytynee YouTubesta useita videoita.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

                    Comment

                    • Exvag
                      Newbiemmer
                      • Sep 2019
                      • 23
                      • Varsinainen Suomi

                      Originally posted by PNM2 View Post

                      Tarvikkeena maksaa reilun satasen ja irrotukseen ilman puskurin poistamista löytynee YouTubesta useita videoita.
                      Jep, tuota vaihtoehtoa selvittelin. Löytyi vain muutama video. Yläosan irrotus on hankalaa, koska on täysin kiinteä. Ei saa sormia mihinkään väliin. Lisäksi anturit voivat tuoda lisäharmeja.

                      Comment

                      • Riggue
                        Newbiemmer
                        • May 2025
                        • 2
                        • Keski-Suomi

                        Originally posted by Exvag View Post
                        Tuli mieleen turhamainen ulkonäkökysymys.
                        Kirkkaat munuaisten kehykset hieman häiritsevät. Onko joku vaihtanut, teipannut tai maalannut niitä mustaksi?
                        Irrotus näyttää melko haasteelliselta, ilman puskurin irrotusta. Teippaus ei myöskään ole halpaa lystiä.
                        Itse tuli kuukausi sitten vaihdettua 2024 vuoden i4 M50:een tuon facelift LCI-mallin uudempi kokomusta keulamaski. Irroitus hoituu todella helposti ilman puskurin poistoa, aikaa meni tutkien yms. irroituksineen yhteensä noin vartti. Uusi meni paikalleen viidessä minuutissa. Helppo ja iso muutos ulkonäköön. Ostin Schmiedmannilta BMW:n originaalimaskin, hinta noin 200 ja siinä tulee keulan M-logo valmiina paikallaan. Vahva suositus!
                        Attached Files
                        Last edited by Riggue; 23-05-2025, 20:08.

                        Comment

                        • PAT_74
                          Newbiemmer
                          • Apr 2025
                          • 4
                          • Keski-Uusimaa

                          Originally posted by Riggue View Post

                          Itse tuli kuukausi sitten vaihdettua 2024 vuoden i4 M50:een tuon facelift LCI-mallin uudempi kokomusta keulamaski. Irroitus hoituu todella helposti ilman puskurin poistoa, aikaa meni tutkien yms. irroituksineen yhteensä noin vartti. Uusi meni paikalleen viidessä minuutissa. Helppo ja iso muutos ulkonäköön. Ostin Schmiedmannilta BMW:n originaalimaskin, hinta noin 200 ja siinä tulee keulan M-logo valmiina paikallaan. Vahva suositus!
                          Itsellänikin uusi maski odottelee varastossa sopivaa luppoaikaa vaihtoa varten. Miten poistit vanhan maskin? Youtubesta löytyy ohjeita aika laidasta laitaan, joku ottaa ensin puskurin irti, toinen vain repaisee voimalla koko maskin irti ja kolmas työntää verhoilunpurkutikkuja maskin ja konepellin väliin. Mitähän noista kannattaisi kokeilla?

                          Varastossa lojuu myös uudet mustat peilinkuoret, kun ne harmaat M50 mallin kuoret ei istu silmään. Ja vielä pitäisi irroitella ne keulan harmaat jarrujen ilmanottoaukkojen pystykehykset maalausta varten, niitä kun ei tunnu löytyvän kuin alkuperäisinä hulppeaan 160€ parihintaan.

                          Comment

                          • Riggue
                            Newbiemmer
                            • May 2025
                            • 2
                            • Keski-Suomi

                            Originally posted by PAT_74 View Post

                            Itsellänikin uusi maski odottelee varastossa sopivaa luppoaikaa vaihtoa varten. Miten poistit vanhan maskin? Youtubesta löytyy ohjeita aika laidasta laitaan, joku ottaa ensin puskurin irti, toinen vain repaisee voimalla koko maskin irti ja kolmas työntää verhoilunpurkutikkuja maskin ja konepellin väliin. Mitähän noista kannattaisi kokeilla?

                            Varastossa lojuu myös uudet mustat peilinkuoret, kun ne harmaat M50 mallin kuoret ei istu silmään. Ja vielä pitäisi irroitella ne keulan harmaat jarrujen ilmanottoaukkojen pystykehykset maalausta varten, niitä kun ei tunnu löytyvän kuin alkuperäisinä hulppeaan 160€ parihintaan.
                            Verhoilunirroitustyökaluilla lähtee helpoiten. Työntää vain noiden kiinnityssakaroiden kohdalta niin napsahtavat yksi kerrallaan irti ja samalla saa aina rakoa avattua eteenpäin. Ei vaadi juurikaan voimaa, tulee aika nätisti. Yläreunassa kannattaa suojata maalia teipillä, jos joutuu taiteilemaan, ettei tule jälkiä. Kannakkeita yhteensä parisenkymmentä ja alhaalta kun aloittaa niin lähtee helpoiten. Tässä omasta kuva maski irti, niin näkyy noi kiinnityskohdat.

                            Attached Files

                            Comment

                            • PAT_74
                              Newbiemmer
                              • Apr 2025
                              • 4
                              • Keski-Uusimaa

                              Originally posted by Riggue View Post

                              Verhoilunirroitustyökaluilla lähtee helpoiten. Työntää vain noiden kiinnityssakaroiden kohdalta niin napsahtavat yksi kerrallaan irti ja samalla saa aina rakoa avattua eteenpäin. Ei vaadi juurikaan voimaa, tulee aika nätisti. Yläreunassa kannattaa suojata maalia teipillä, jos joutuu taiteilemaan, ettei tule jälkiä. Kannakkeita yhteensä parisenkymmentä ja alhaalta kun aloittaa niin lähtee helpoiten. Tässä omasta kuva maski irti, niin näkyy noi kiinnityskohdat.
                              Kiitos, pitääpä kokeilla tuolla tavalla

                              Comment

                              • PAT_74
                                Newbiemmer
                                • Apr 2025
                                • 4
                                • Keski-Uusimaa

                                Originally posted by PAT_74 View Post

                                Kiitos, pitääpä kokeilla tuolla tavalla
                                Näppärästi lähti noilla ohjeilla maski irti, tosin kyllä siinä meni puoli tuntia turatessa. Takaisin laittaessa tuskaa aiheutti kameran ujuttaminen paikalleen uuteen maskiin, kun sen johdot on niin onnettoman lyhyet. Peilinkuoret oli huomattavasti nopeampi vaihtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎