BMW i4
Collapse
X
-
Minä olen tykännyt, varsinkin kaupungissa ajellessa on kyllä rento. Sehän seuraa edellä ajavaa jos ei viivoja näy, toimii siinä mielessä paremmin kuin edellisen auton vastaava joka ei ilman viivoja toiminut ollenkaan. Tämä toimii lumisellakin tiellä jos joku ajaa edessä. Pitäis käydä koodauttamassa nuo maarajat pois niin saisi myös liikennevalotunnistuksen käyttöön ja automaattisesti nopeusrajoitukseen mukautuvan vakkarin. Heikoiten toimii pimeällä märällä kun viivoja ei erota itsekään, silloin tulee napsautettua pois päältä. Kesäkelillä kyllä kiva.Originally posted by Mikey? View Post^Kiitokset tästä - pudotan DAPron pois omalta must-have -listaltani.
👍 1Leave a comment:
-
^Kiitokset tästä - pudotan DAPron pois omalta must-have -listaltani.
Leave a comment:
-
Vaikuttaa, että se toimii parhaimmillaan sateettomassa kelissä moottoritiellä, jossa on hyvät reunaviivamaalaukset. Taajamassa käytös on vähän sellaista hienoista reunaviivoihin biljaripallomaisesti törmäilyä ajoittain (olen miettinyt, että miltähän se näyttää takana ajavalta), mutta ei sellaista mitä joissain vanhemmissa Volvoissa esimerkiksi. Referenssinä Teslan EU-tason autopilot tuntuu jotenkin luonnollisemmalta, mutta mitään monen tuhannen kokemusta ei ole.. Sateessa ja sumussa etututka tuntuu putoavan pois päältä, mutta ihan täydellistä logiikkaa en tuohon ole noin 3000km matkalta keksinyt. Joskus stuntuu Pidin omassa hankinnassa kriittisenä varusteena, mutta odotukseni oli vähän enemmän mitä se on nyt toimittanut.Originally posted by Mikey? View PostLisäksi: kuinka toimiva on Driving Ass Pro?
1-2h koeajolla saa varmaan vakkarin logiikan tai lähinnä napit opeteltua ja pystyy testaamaan miten se käyttäytyy ja pääteltyä, että minkä painoarvon sille antaa.
Leave a comment:
-
Plussassa on enemmän kameranäkymää ainakin. Vin-koodilla näet varusteluettelosta, mitä varusteita autossa on.Originally posted by Mikey? View PostKertokaapa i4 -kuumeiselle erot Park Assistentin ja PA Plussan välillä. Ilmeisesti keskikonsolissa on luistoneston alapuolella namikka, joka paljastaa onko autossa PA vaiko PA Plus?
Lisäksi: kuinka toimiva on Driving Ass Pro?
Leave a comment:
-
Kertokaapa i4 -kuumeiselle erot Park Assistentin ja PA Plussan välillä. Ilmeisesti keskikonsolissa on luistoneston alapuolella namikka, joka paljastaa onko autossa PA vaiko PA Plus?
Lisäksi: kuinka toimiva on Driving Ass Pro?
Leave a comment:
-
Jos jollain olisi kännykkälaturi, jossa on jännitenäyttö, olisi helppo tarkistaa akkujännite esim. auton ollessa latauksessa (ainakin niin kauan, kuin 12 voltin pistorasioissa on virta). Olen sitä mieltä, että ainakin auton ollessa latauksessa 12 voltin akkua ladataan, koska auto on silloin ainakin osittain hereillä ja korkeajänniteakuston kontaktorit ovat päällä eli 12 voltin kulutus on jonkinmoinen. Lisäksi voi olla tarpeen jäähdyttää (tai lämmittää?) akkua, mikä lisää edelleen virrankulutusta pumppujen ja puhaltimien takia. Veikkaan, että 12 voltin akku olisi hyvin äkkiä tyhjä, jos kotilataus kestää esim. toista vuorokautta putkeen (kuten iX:ssä tällä viikolla kesti).
Siitä en tiedä, osaako auto ladata 12 voltin akkua pitkän seisonnan aikana jos ja kun korkeajänniteakkua ei ole tarpeen ladata. Ainakaan tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia 12 voltin akkujen kanssa X5-hybridissä (yli 5 v), i4:ssä (3.5 v) eikä iX:ssä (0.5 v). Pisimmillään X5 on seisonut ajamatta muutamia viikkoja kerrallaan, täyssähköt eivät niin kauaa.
Leave a comment:
-
VW ID:t ja varmaan sitten pääosa konsernituotteista sama homma. VW:lla tuli muutama OTA päivitys, joissa meni 5-6h. Osassa kaupungissa lyhyttä ajaneista 12v akku oli niin tyhjä, että hyytyi kesken päivityksen, jolloin hinauksella marmorille, akun lataus/vaihto ja softan päivitys ennen kuin ajot jatkuivat. Riittävän monta FB-hinauskuvaa myöhemmin, itse latasin Citec:lla akun täyteen ennen edellistä OTA-päivitystä.Originally posted by huupi View Post
Juu, tuosta vaan taitaa olla erilaisia toteutuksia, kun esim. työpaikan Opel-sähköpakussa 12V akku ei lataudu korkeajänniteakkua ladatessa, vaan ainoastaan ajon aikana. Ajon ollessa pätkäajoa ongelmia on ollut, kun pikkuakku on tyhjä.
Olisi mahtava tieto, jos BMW:t pystyvät lataamaan 12v akkua myös paikallaan ollessa.
Leave a comment:
-
Juu, tuosta vaan taitaa olla erilaisia toteutuksia, kun esim. työpaikan Opel-sähköpakussa 12V akku ei lataudu korkeajänniteakkua ladatessa, vaan ainoastaan ajon aikana. Ajon ollessa pätkäajoa ongelmia on ollut, kun pikkuakku on tyhjä.Originally posted by pyroz View Post
Kyllä kait käytännössä kaikki sähkärit lataa 12V akkua korkeajännitepuolelta.
Leave a comment:
-
Juu kyllä se 12v akku ladataan korkeajänniteakun puolelta eli jos ylläpitolaturi on asennettu 12v akulle niin väitän olevan turha.Originally posted by E39-530A View Post
Asian vierestä: Tätä en tiennytkään, että 12 V akkua ladataan ajoakusta. Olin ymmärtänyt, että ei ja miettinyt miksi ei. i4:n tapauksessa voi siis heittää 12 V akun ylläpitolaturin menemään?
Leave a comment:
-
No, lainausnappi meni rikki.. Hybridin polttomoottori käynnistetään liikkeellä ollessa "mäkistartilla", mutta paikallaan ollessa 12 voltin startilla. Ja noita 12 voltin startteja vaihdetaan takaisinkutsuna, kun niitä syttyy palamaan..
Leave a comment:
-
Ei ole ihme vaikka jossain noin lukisikin. Onhan siinä laturi, se vaan ei ole samanlainen mekaaninen kuin ICE-autoissa.Originally posted by E39-530A View Post
Olisinko sitten sekoittanut hybrideihin, joissa tietääkseni laturilla ladataan 12 V akkua.
Muistin (varmasti väärin) lukeneeni, että jossain täyssähkössä ladattaisiin 12 V akkua laturilla. Mietin sitä sitten päässäni, että onpa tyhmää, kun ajoakustakin saisi.
Leave a comment:
-
Kyllä siellä 12 voltin startti on (plugin-hybrideissä). Kevythybrideissä voi olla 48 V?Originally posted by pyroz View Post
BMW:n hybrideissä ihan samalla tavalla. Ei siellä ole enää nykyään pyörimässä ja energiaa tuhlaamassa erillisiä 12V startteja tai latureita.
Leave a comment:
Leave a comment: