memebuy23buy

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pyroz
    replied
    Originally posted by eemi View Post

    Olen kotonakin lataillut 11kW vain 80% jos en ole mihinkään pidemmälle reissulle ollut lähdössä kun olen ajatellut tuon säästävän akkua, mutta se onkin ilmeisesti ollut harhakuvitelmaa kun tuolla ajosuoritteella kapasiteetti on tuon 96%. Suurin akun säästö taitaa tulla siinä ettei lataa akkua DC-latureilla yli tuon 80%.
    Oleellista on, ettei auto seiso pitkiä aikoja akku tyhjänä tai täynnä. 100% lataus on ihan ok jos on pian lähdössä ajamaan. DC 80% tulee siitä, että silloin yleensä vauhti hidastuu sen verran, että olisi etiketin mukaista vapauttaa DC-laturi seuraavalle.

    Leave a comment:


  • [Zei-M-Zei]
    replied
    Tilasin myös tuon cardata rapparin, Auto valmistunut aika tarkalleen 2v sitten, Luovutettu toukokuussa 2023. Mittarissa nyt 64932km ja SOCE näyttää olevan tuon raportin mukaan 96%. Ladattu pääasiassa kotona 11kW tehoilla (kesällä joskus pienemmällä kun paneelit tuottaa max. 7kW teholla ja jos auto seisoo päivällä ajamattomana). Latausrajana normaalisti 80...95%, joskus 100% varsinkin jos on tietoinen lähtö pidemmälle, tai pörssisähkön futuuri seuraaville päiville on "korkea". DC pikalatauksia alle 10krt. Juh4 kompaten joskus ja jouluna.

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Originally posted by Juh4 View Post
    i4 M50 kävi ensimmäisessä huollossa. Samalla tehtiin takuutarkastus ja akkutesti. Auto on siis aika tarkalleen 2-vuotta vanha ja ajosuorite 84028km. Akun kapasiteetti 96%. On ladattu kotiolosuhteissa aina 100% 11KW:llä ja DC latauksia ollut joskus ja jouluna. Luottavaisin mielin siis jatketaan myös jatkossakin.
    Olen kotonakin lataillut 11kW vain 80% jos en ole mihinkään pidemmälle reissulle ollut lähdössä kun olen ajatellut tuon säästävän akkua, mutta se onkin ilmeisesti ollut harhakuvitelmaa kun tuolla ajosuoritteella kapasiteetti on tuon 96%. Suurin akun säästö taitaa tulla siinä ettei lataa akkua DC-latureilla yli tuon 80%.

    Leave a comment:


  • Juh4
    replied
    i4 M50 kävi ensimmäisessä huollossa. Samalla tehtiin takuutarkastus ja akkutesti. Auto on siis aika tarkalleen 2-vuotta vanha ja ajosuorite 84028km. Akun kapasiteetti 96%. On ladattu kotiolosuhteissa aina 100% 11KW:llä ja DC latauksia ollut joskus ja jouluna. Luottavaisin mielin siis jatketaan myös jatkossakin.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    3 vaihetta x 240 volttia x 10 amppeeria = 7200 wattia = 7,2kw
    3 vaihetta x 240 volttia x 16 amppeeria = 11520 wattia = 11,52kw

    Nuo on maksimitehot 10A ja 16A sulakkeille. Noista yleensä tiputellaan vähän ettei mitään kärähdä. Virtarajoitus on per vaihe.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    10 A per vaihe. Miten 16 ampeerin asetus muuten lataisi 11 kilowatilla?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Koronaisvirran osalta.
    10 A rajoituksella näyttä lataavan kuitenkin 6 kWh teholla.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Latauksen virranrajoituksesta.
    Koronaisvirran osalta.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Latauksen virranrajoituksesta. Jos laitan esimerkiksi rajoituksen 10A onko rajoitus 3 vaihelatauksella 3 x 10A vai 10A kokonaisvirrasta?

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Tuo energiasisältö vaihtelee ainakin hybridissä kelien mukaan - laskee pakkasilla ja nousee taas kesällä.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Mun autossani (i4 M50 09/2022, 35 tkm) 78 kWh ja SOCE 98 %. Lataukset 90 % hitaita AC-latauksia, loput DC-latauksia.

    Pientä akun kulumista on tullut, mutta käytännössä tuo ei ole näkynyt eikä tuntunut lainkaan.

    Hitaat lataukset säästävät akkua,

    Leave a comment:


  • Takapainoinen Taapertaja
    replied
    i4 2022 60 tkm ja 74 kWh SOCE 95%.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Meillä sanoi energiasisällöksi 73 kWh ja akun kunnoksi 97%. Auto on M50 ja matkamittarissa 85000 km.

    Leave a comment:


  • BMWMaza
    replied
    Tilasin BMW:n sivuilta sen car data:n ja siellä korkeajännitenakun energiasisältö oli 71 kWh. Mitäs tuo nyt sitten tarkoittaa? Monilla on näkynyt soce arvo tuolla myös, mutta tästä autosta sellaista ei tullut.

    Ja auto siis m50 ja 7000km ajettu.
    Last edited by BMWMaza; 14-03-2025, 10:05.

    Leave a comment:


  • SMM50
    replied
    Sellaisen huomasin päivityksessä uusimpaan, että akun lämmityksen symboli syttyy heti kun navista laittaa osoitteen laturille vaikka ei ala lämmittämään. Edellisessä versiossa symboli syttyi vasta kun akkua aloitettiin lämmittämään.

    Leave a comment:

Working...
X