BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E39-530A
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    i4 kohdalla en itse murehtisi kilometrien ruuvauksista. Mutta en kyllä ostaisi Suomesta yhtään mitään kun Euroopasta saa parempaa halvemmalla Mutta saa niitä täältäkin ostaa tietysti.

    i4 kohdalla panostaisin auton pohjan kunnon tarkastamiseen ja takuun voimassaoloon ja sopiviin varusteisiin.
    No en minä mitenkään erityisesti Suomesta halua ostaa. On vain vielä vaihdokki, josta pitäisi kohtuullinen hinta saada ja kovin pitkään ei voi ilman autoa olla. Eikä ole kykyä ainakaan itse tuoda. En ole katsonut Saksaan, koska tiedän että alkaa hatuttamaan. Täällä tosiaan hinnat on melkein uusia vastaavia sen verran uusilla, että takuuta on vielä jäljellä. Samalla varusteita ei ole. Ei auta, vaikka olisi M50, niin ei silti tahdo olla. Muutama nettiautossa on, joissa on kunnolla varusteita, mutta ne onkin jo uitettu tänne.

    Mutta tosiaan pitää varmaan mahdollinen potentiaalinen ehdokas löytyessään viedä pohjan ja akun tarkistukseen. Niitähän tutkimuksia markkinoidaan 100-150 e hintaan.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post

    Niin joo, ainakin akun kanssa voi tulla yllätyksiä? Entäs Suomesta, jos unohtaa ihan pahimmat häkkikaupat, niin uskaltaako ostaa muualta kuin merkkiliikkeestä?
    i4 kohdalla en itse murehtisi kilometrien ruuvauksista. Mutta en kyllä ostaisi Suomesta yhtään mitään kun Euroopasta saa parempaa halvemmalla Mutta saa niitä täältäkin ostaa tietysti.

    i4 kohdalla panostaisin auton pohjan kunnon tarkastamiseen ja takuun voimassaoloon ja sopiviin varusteisiin.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by pyroz View Post

    Todennäköisempää se on, että Suomessa häkkikauppias myy ruuvattua autoa. Osta iinelkku joka tapauksessa Saksastakin merkkarilta takuun kera. Kilsojen ruuvaus on nykyään murheista pienin.
    Niin joo, ainakin akun kanssa voi tulla yllätyksiä? Entäs Suomesta, jos unohtaa ihan pahimmat häkkikaupat, niin uskaltaako ostaa muualta kuin merkkiliikkeestä?

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post
    Onkohan näissä miten helppoa ruuvata mittaria tai ruuvattu Saksan maalla? Tuntuu edelleen olevan parhaiten varustellut tuontitavaraa. Jos tästä on tietoa tai keskustelua muualla, niin linkki riittää.
    Todennäköisempää se on, että Suomessa häkkikauppias myy ruuvattua autoa. Osta iinelkku joka tapauksessa Saksastakin merkkarilta takuun kera. Kilsojen ruuvaus on nykyään murheista pienin.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Onkohan näissä miten helppoa ruuvata mittaria tai ruuvattu Saksan maalla? Tuntuu edelleen olevan parhaiten varustellut tuontitavaraa. Jos tästä on tietoa tai keskustelua muualla, niin linkki riittää.

    Leave a comment:


  • ekaBMW
    replied
    Originally posted by Messier View Post

    Ettei vaan kävis perinteiset kivi vanteen ja satulan välissä. Ja vanne ja satula ruvella.
    F1x vakiorenkailla saattoi tuota tehdä? Suurimmassa osassa taisi kyllä olla tuumaa suuremmat vanteet että tuo vakio saattoi olla jopa harvinainen.

    Leave a comment:


  • Tapiiri
    replied
    Originally posted by Messier View Post

    Ettei vaan kävis perinteiset kivi vanteen ja satulan välissä. Ja vanne ja satula ruvella. Eikös joku merkkarikin myynyt uusiin autoihin liian pieniä vanteita, kun ne kerran mahtui niin sopivathan ne silloin on.
    Luulis ettei 18 tuumaiset olisi sitten edes sallittujen listalla rekisteriotteessa, mutta pitää varmaan käydä vähän tutkailemassa tilannetta kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Messier
    replied
    Originally posted by Tapiiri View Post

    Tässä tulee. Orkkiksena siis isommat vanteet, mutta hiljaisuutta ja mukavuutta tavoitellen vaihdettu 18" vanteet.
    Ettei vaan kävis perinteiset kivi vanteen ja satulan välissä. Ja vanne ja satula ruvella. Eikös joku merkkarikin myynyt uusiin autoihin liian pieniä vanteita, kun ne kerran mahtui niin sopivathan ne silloin on.

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by nupaha View Post

    Jatkan tähän…
    onkos näissä kaikissa i4 M50-malleissa se adaptiivinen/aktiivinen alusta? Ei oo vissiin kaikkein luotettavin keksintö mitä olen käyttökokemuksia lukenut.
    Edit: taitaa olla paremminkin säätyvä alusta.
    Tämä kiinnostaisi kanssa tietää, kun saattaa olla edessä 4-ovisen patteriauton hankinta 2-ovisen bensan sijaan. Ja käytettynä tietty.

    Leave a comment:


  • Tapiiri
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    Tää on sen verran mielenkiintoinen keissi, että saatko auton varustelistan laitettua jostain VIN-dekooderista.
    Tässä tulee. Orkkiksena siis isommat vanteet, mutta hiljaisuutta ja mukavuutta tavoitellen vaihdettu 18" vanteet.

    S1CXA Xtraboost
    S2VFA Adaptive M chassis
    S2VLA Variable sport steering
    S430A Interior/outside mirror with auto dip
    S431A Interior mirror with automatic-dip
    S493A Storage compartment package
    S4U9A Acoustic pedestrian protection
    S4URA Ambient interior light
    S4V1A BMW ICONICSOUNDS ELECTRIC
    S534A Automatic air conditioning
    S548A Kilometre speedo
    S6VBA Control Infotainment
    S715A M Aerodynamics package
    S754A M Rear spoiler
    S760A High gloss shadow line
    S775A Headlining anthracite
    ​S1CBA CO2 equipment
    S230A Extra package, EU-speciifc
    S248A Steering wheel heater
    S2PAA Locking wheel bolt
    S2VBA Tyre pressure display
    S302A Alarm system
    S322A Comfort access
    P33BA M SPORT PACKAGE PRO
    S33TA Motorsport engineering package
    S3ACA Trailer coupling
    S3FWA BMW lt-all.wheel dbl.spoke 868M STD HP
    S3M2A M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS
    S3MFA M lights Shadow Line
    S403A Glass roof, electrical
    S420A Sun protection glazing
    S428A Warning triangle and first aid kit
    S459A Seat adjustment, electric, with memory
    S488A Lumbar support, driver and passenger
    S491A Backrest width adjustment driver
    S4A2A Glass application Crafted Clarity
    S4GQA M seat belts
    S4HAA Seat heating, front and rear
    S4MCA Interior trimstrips, Carbon Fibre
    S4NWA LUXURY INSTRUMENT PANEL
    S4T2A LADEKABEL PROFESSIONAL (MODE 3)
    S552A Adaptive LED headlight
    S5ACA High-beam assistant
    S5AQA Active guard plus
    S5AUA Driving assistant professional
    S5DAA Passenger airbag deactivation
    S5DNA Parking assistance system Plus
    S654A DAB tuner
    S688A Harman/Kardon surround sound system
    S6AEA Teleservices
    S6AFA Statutory emergency call
    S6AKA Connected Drive Services
    S6C3A Connected Package Professional
    S6NXA Storage tray wireless charging
    S6PAA Personal eSIM
    ​S6S4A Language version Swedish
    S6U3A BMW Live operating area Professional
    P7A2A Innovation pack II
    P7LGA Guidance Paket
    S885A On-board literature, Swedish
    S8R3A COC ADDITIONAL SCOPES
    S8R9A Refrigerant R1234yf
    S8SMA Car ident. number visible from outside
    S8TFA Active pedestrian protection
    S8TRA Decoding additional functions
    S8WDA Control, driver assistance systems
    S8WNA Control E
    S902A General special inspection
    S993A model year code in VIN​

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Tapiiri View Post

    Toinen juttu, minulla on tuo 33T -varuste JA 18" double spoke vanteet, hyvin tuntuu mahtuvan.
    Tää on sen verran mielenkiintoinen keissi, että saatko auton varustelistan laitettua jostain VIN-dekooderista.

    Leave a comment:


  • Tapiiri
    replied
    Nyt kävi näin, että ostin elämäni ensimmäisen sähköauton ja samalla ensimmäisen bemarini. Aiemmin olen ollut vähän bemarivastainen, mutta nyt kävin koeajamassa lukuisia eri merkkejä ja malleja ilman minkäänlaisia ennakko-odotuksia, i4 ja i5 olivat ainoat jotka herätti tunteita, kaikki muut tuntuivat kovin arkisilta kehonsiirtimiltä. Hankintana täysin järjetön, ei voi mitenkään perustella millään arvon säilymisellä, teknisesti parempana, edullisilla käyttökuluilla tai yleensäkään millään muulla kuin "minä tahdon" -argumentilla, mutta sehän riittää
    Viikon olen nyt ajellut ja ei ole vielä kaduttanut, laatuvaikutelma on kuin yö ja päivä kun vertaa vaikka koejettuun uuteen CLA:han, se oli järkytys. Melko paljon on avustinta ja teknistä himmeliä tuossa, ei siinä paljon tarvi kuin pitää ratista kiinni ja nauttia menosta.

    Onko jengi koodannut iDrive 8.5:een noita ajoavustimien maarajoituksia pois? Ymmärtääkseni se on mahdollista edelleen, mutta en ole kokeillut vielä.

    Toinen juttu, minulla on tuo 33T -varuste JA 18" double spoke vanteet, hyvin tuntuu mahtuvan.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Onko muillakin sähköpenkkien tallennuspaikat väärin päin? Eli kun painaa set nappia ja sen jälkeen ykköstä niin näytöllä lukee että on tallennettu paikkaan 2 ja päinvastoin. Mahdollisesti tullut tämä ominaisuus jonkun päivityksen yhteydessä koska aiemmin sitä ei ollut. iDrive 8 käytössä.

    Leave a comment:


  • JPM50
    replied
    Jaahas, BMW Drive Recorderin tilaus umpeutuu marraskuun lopulla ja nyt tuli ilmoitus, että tilausta voi jatkaa. Listahinta on mukavasti lähes kolminkertaistunut viime vuoteen verrattuna, eli viime vuonna 40 €/vuosi, nyt 119 €/vuosi. (itse asiassa maksamani hinta on melkein nelinkertaistunut, sillä viime vuonna hinta oli 40 € miinus 20% eli 32 €).

    Laitoin kyselyn palveluntarjoajalle, että onko kyseessä virhe, sillä tietääkseni inflaatio ei ole vuodessa ihan noin paljoa noussut...

    Leave a comment:


  • JayValkyr
    replied
    Millaisia kokemuksia on porukalla jotka ovat vaihtaneet M50:n M60 malliin?

    Itsellä oli M50 lähes 3 vuoden iässä kun se aikoinaan lähes vuoden jonotusajalla tuli hankittua. Sattui sellainen yksilö ja varmasti myös kilometrimäärät, ettei mitään vikaa koko kaarassa ollut sen elinkaaren aikana. M50 oli Fully Charged ja nyt on M60 Supercharged. Mitään isoja mullistavia eroja ei näy. Renkaat leveämmät, ratti vielä paremman tuntuinen, penkit ovat erinomaiset (tosin nyt on muutenkin eri paketti kuin viimeksi), käyttöliittymä vaihtunut (eroa varmasti pelkästään jo M50 malliversion takia). Näköjään ympäristöä kuvaava Drive Recorder on poistunut varustepaketeista ja sen saa vaan erikseen tilaamalla.

    Erityisen iloinen siitä et ylinopeusvaroittimen saa SET -napin pitkällä painalluksella hiljaiseksi.

    Leave a comment:

Working...
X