memebuy23buy

BMW i4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PNM2
    replied
    Originally posted by Exvag View Post
    Pitkän harkinnan ja monen hybridin jälkeen tuli hypättyä täyssähkömaailmaan. Viikon verran nyt ajossa i4 edrive40 m sport, pari vuotta ikää ja 77 tkm Saksasta tuotuna. Todella tykkään varsinkin adaptiivisesta-alustasta, jämäkkä olematta kuitenkaan pintakova.
    Viikon ajoilla on kenties vaikea päätellä kulutuksia ja rangea. Kuinka pitkään auton edellinen elämä vaikuttaa tuohon ennusteeseen? Nyt näissä etelän viileissä kevätkeleissä 80% range on näyttänyt vähän yli 300 km ja oma kulutus sekalaisessa ajossa 19-20 kWh/100 km. Auton ajo- ja lataushistoriasta Saksassa ei tietenkään ole tietoa. Alla on Pirellinen 19" kesärenkaat.
    Parin vuoden kokemuksella aika lyhyt on muisti eli pari edellistä ajoa vaikuttaa aika paljon. Toki tähän voi olla joku kaavakin olemassa mutta missään nimessä ei kannata tuota Guess-O-Metrin lukemaa tuijottaa vaan oikea kulutus ratkaisee. Onko sulla akun kapasiteettia tsekattu, vaikka tuskin tuossakaan mitään isoa angel sharea vielä on tapahtunut.

    Leave a comment:


  • torso1
    replied
    Originally posted by Exvag View Post

    Mitenkä tuollaisen car datan tilaus onnistuu ja paljonko kustantaa? Itseä myös kiinnostaa tiedot tuosta sähköpuolesta.
    Ei maksa mitään. Sen voi tilata BMW.fi sivun kautta kun kirjaudut sinne My BMW -tunnuksilla.

    Leave a comment:


  • Exvag
    replied
    Originally posted by BMWMaza View Post
    Tilasin BMW:n sivuilta sen car data:n ja siellä korkeajännitenakun energiasisältö oli 71 kWh. Mitäs tuo nyt sitten tarkoittaa? Monilla on näkynyt soce arvo tuolla myös, mutta tästä autosta sellaista ei tullut.

    Ja auto siis m50 ja 7000km ajettu.
    Mitenkä tuollaisen car datan tilaus onnistuu ja paljonko kustantaa? Itseä myös kiinnostaa tiedot tuosta sähköpuolesta.

    Leave a comment:


  • Exvag
    replied
    Pitkän harkinnan ja monen hybridin jälkeen tuli hypättyä täyssähkömaailmaan. Viikon verran nyt ajossa i4 edrive40 m sport, pari vuotta ikää ja 77 tkm Saksasta tuotuna. Todella tykkään varsinkin adaptiivisesta-alustasta, jämäkkä olematta kuitenkaan pintakova.
    Viikon ajoilla on kenties vaikea päätellä kulutuksia ja rangea. Kuinka pitkään auton edellinen elämä vaikuttaa tuohon ennusteeseen? Nyt näissä etelän viileissä kevätkeleissä 80% range on näyttänyt vähän yli 300 km ja oma kulutus sekalaisessa ajossa 19-20 kWh/100 km. Auton ajo- ja lataushistoriasta Saksassa ei tietenkään ole tietoa. Alla on Pirellinen 19" kesärenkaat.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Näihin kartta asioihin. Kameroita on tullut lisää (yli 5kk sitten) ja näitä ei ole päivittynyt. Pitääkö koko karttatiedosto päivittää välillä, että tolpat alkaa myös näkymään. Oma käsitykseni siis on, että kartta on muuten kuitenkin itsellä päivittynyt uusimpaan.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post

    Minulla on se käsitys, että koko Euroopan kartasto (tai mikä siellä nyt pohjalla onkaan) päivittyy vain USB-tikulla, mutta tuo "oman alueen" kartasto (Pohjoismaat) tulee OTAna. Tältä se ainakin vaikuttaa X5:ssä. Eli jos pysyttelee Pohjoismaissa, ei USB-päivitykselle liene tarvetta.
    Ja joskus kuitenkin kannattaa se koko kartastokin päivittää. Jos vaikka myöhemmin lähtee Euroopan reissulle niin ei tarvitse sen takia ostella bemarilta lisenssejä kun on unohtunut hoitaa ko. asia.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by Hobbes View Post

    Näyttäisi olevan asetukset kunnossa ja tilaus voimassa. Onkohan mulla kuiteskin viimeisin päivitys vaikka karttaversio on 2022-4, mutta aluepäivitys 2025-2? En ole kertaakaan nähnyt mitään ilmoituksia päivityksistä.
    Juuri näin. Ja kyllä tästä ilmoitus on tullut, kun auto on päivittänyt kartat. Ellei tällaiset ilmoitukset sitten ole sulla kytketty pois päältä.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Hobbes View Post

    Näyttäisi olevan asetukset kunnossa ja tilaus voimassa. Onkohan mulla kuiteskin viimeisin päivitys vaikka karttaversio on 2022-4, mutta aluepäivitys 2025-2? En ole kertaakaan nähnyt mitään ilmoituksia päivityksistä.
    Minulla on se käsitys, että koko Euroopan kartasto (tai mikä siellä nyt pohjalla onkaan) päivittyy vain USB-tikulla, mutta tuo "oman alueen" kartasto (Pohjoismaat) tulee OTAna. Tältä se ainakin vaikuttaa X5:ssä. Eli jos pysyttelee Pohjoismaissa, ei USB-päivitykselle liene tarvetta.

    Leave a comment:


  • Hobbes
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Samat havainnot kun vaihtui G30 => i4. Etuovien toimintaa koitettiin korjata tiivisteiden vaihdolla mutta ei hirveästi muuttunut paremmaksi. Varsinkin kuskin oveen jäi melkoinen räsähdys kun se "normaalisti " laittoi kiinni.
    Kävin liikkeessä paiskomassa facelift i4:sen ovia ja menivät huomattavasti arvokkaammin kiinni kuin omassa vm-23.

    Leave a comment:


  • Hobbes
    replied
    Originally posted by kobluna View Post

    Pitäisi sen päivittyä OTAna ja omassani päivittyykin. Onko sinulla (tietosuoja)asetuksista valittu automaattiset päivitykset päälle ja karttatilaus on voimassa?
    Näyttäisi olevan asetukset kunnossa ja tilaus voimassa. Onkohan mulla kuiteskin viimeisin päivitys vaikka karttaversio on 2022-4, mutta aluepäivitys 2025-2? En ole kertaakaan nähnyt mitään ilmoituksia päivityksistä.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by PAT_74 View Post
    Kahden 5-sarjalaisen (F10 ja G30 LCI) jälkeen nyt muutaman kuukauden ajellut i4:lla. Laatuvaikutelma kaiken kaikkiaan jää 5-sarjasta ja niin kait sen pitääkin olla. Erityisesti ovista tulee melut selvemmin läpi ja ylipäätään ne ovet rämähtää aika ’halvasti’ kiinni. Mutta tämä on kyllä mielestäni parempi ajaa, varsinkin suuntavakaus on parempi. Täälläkin oikea C-pilari natisee, pitääpä viedä jossain vaiheessa korjattavaksi.

    Sattuneesta syystä G30 ja tämä i4 oli pari kuukautta katoksessa yhtäaikaa ja eipä tullut juuri G30:lla ajettua ;o)
    Samat havainnot kun vaihtui G30 => i4. Etuovien toimintaa koitettiin korjata tiivisteiden vaihdolla mutta ei hirveästi muuttunut paremmaksi. Varsinkin kuskin oveen jäi melkoinen räsähdys kun se "normaalisti " laittoi kiinni.

    Leave a comment:


  • PAT_74
    replied
    Kahden 5-sarjalaisen (F10 ja G30 LCI) jälkeen nyt muutaman kuukauden ajellut i4:lla. Laatuvaikutelma kaiken kaikkiaan jää 5-sarjasta ja niin kait sen pitääkin olla. Erityisesti ovista tulee melut selvemmin läpi ja ylipäätään ne ovet rämähtää aika ’halvasti’ kiinni. Mutta tämä on kyllä mielestäni parempi ajaa, varsinkin suuntavakaus on parempi. Täälläkin oikea C-pilari natisee, pitääpä viedä jossain vaiheessa korjattavaksi.

    Sattuneesta syystä G30 ja tämä i4 oli pari kuukautta katoksessa yhtäaikaa ja eipä tullut juuri G30:lla ajettua ;o)

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post

    Muistelisin, että joku on i7:n osalta kertonut samasta ongelmasta. Ja siihen on ymmärtääkseni ratkaisuksi löydetty eri ajomoodin käyttö. Voisko sama toimia myös i4:ssa?
    i4 moodit on erit niin niistä ei apuja ollut.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by OrgE60 View Post
    Kummallinen on myös käytös liukkaalla tiepinnalla. Molemmissa autoissa minulla on ollut Continental Vikingcontact 8 renkaat. Tämän sähkärin olen saanut normaalissa tasaisessa 110km/h tuntinopeudessa moottoritiellä kahdesti sivuluisuun, jonka kyllä pystyin ajovakautuksen avulla hallitsemaan, mutta mitään vastaavaa en kokenut 6 vuoden omistusaikana F-läisellä, se kulki kuin juna sohjossa, jäällä tai ihan vain kuivalla. Lieneekö syynä sitten tuo roima "ylipaino" sähköautossa vai johtuisiko se F11:n pidemmästä akselivälistä, joka kyllä rauhoittaa menoa?
    Muistelisin, että joku on i7:n osalta kertonut samasta ongelmasta. Ja siihen on ymmärtääkseni ratkaisuksi löydetty eri ajomoodin käyttö. Voisko sama toimia myös i4:ssa?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    i4 on kuitenkin pykälää "pienempi" 5 sarjaan verrattuna niin yllätys ei liene on äänekkäämpi kuin F/G vitonen vaikkei mahdoton olekaan ja myös kyyti on huomattavasti kovemman oloista. Ikkunat ei omassa suhisseet kyllä olenkaan joten säädöstä lienee kiinni. Auto tosiaan on ketterän oloinen ja kääntyy sinne minne kuski haluaa mutta varjo puolena tulee tuo huomattava yliohjaus halukkuus varsinkin liukkaalla.

    Leave a comment:

Working...
X