Originally posted by Patriot
View Post
BMW i4
Collapse
X
-
Onko sama homma eli 18" sopii vaikka on varusteina:Originally posted by melperri View PostTänään vahvistui tieto vielä käytännössä , kun heitettiin 18`` setti ongelmitta alle pojan proM50:een.
S33T Motorsport engineering package
S2NH M Sport BrakeLast edited by Patriot; 26-10-2025, 20:18.
Leave a comment:
-
Jatkan tähän…Originally posted by nupaha View PostMoro!
i40 M50 harkinnassa. Onkos näissä kaikissa jo lämmitys lämpöpumpulla eikä vastuksilla?
Makuasiota, mutta mitä varusteita kannattaa ehdottomasti olla muuten? Adaptiivinen vakkari nyt ainakin, vetokoukku olis hyvä, kun asuu okt:ssa, hifit astetta paremmat ja Apple Carplay. Normivarusteiden lisäksi. Muuta nyt en itte heti keksi.
Onko jotain varustetta erityisesti sähköautoiluun liittyvää, mikä
on ehdoton?
Ekaa täyssähkäriä harkitsen.
onkos näissä kaikissa i4 M50-malleissa se adaptiivinen/aktiivinen alusta? Ei oo vissiin kaikkein luotettavin keksintö mitä olen käyttökokemuksia lukenut.
Edit: taitaa olla paremminkin säätyvä alusta.Last edited by nupaha; 26-10-2025, 14:46.
Leave a comment:
-
Jep, jakolinja menee kesässä 2023, jolloin tuli iDrive 8.5 ja sen myötä penkinlämmitin on taas vanhaan tyyliin 3 portainen ja itse valittavissa. Valikossa on kyllä lisäksi automatiikka, joka on iDrive 8:ssa samalla se ainoa vaihtoehto. Minusta se ykkösasento eli eka pykälä offilta toimii aika hyvin ja vain harvoin joutuu laittamaan manuaalisesti päälle tai pois. Sen verran usein kuitenkin, että harmittaisi olla pelkästään automaatin varassa.Originally posted by FlyingFinn View PostRatin lämmitys on mielestäni kyllä hyvä olla olemassa mutta typerää on ettei sitä voi säätää tai edes valita lämmitetäänkö sitä vai ei esilämmityksen aikana. Lämpenee kuitenkin erittäin nopeasti joten aivan hyvin voisi toimia niin että oletusarvoisesti on pois päältä kun tehon säätö ei ole mahdollista. Vähintään yhtä suurta typeryyttä on penkinlämmittimien toteutus. Käyttäjällä ei ole mahdollisuutta päättää millä teholla penkkejä lämmitetään vaan se ratkaistaan ulkolämpötilan mukaan. Lisäksi se on vielä päinvastoin niin että mitä lämpimämpää on niin sitä suurempaa tehoa on käytettävä että penkki ylipäätään lämpenee. Lisäksi esilämmityksen aikana penkki ei lämpene ollenkaan jos sitä lämmitystä ei ole muistanut laittaa päälle ennen kuin sammuttaa auton, ratti lämpenee kyllä jättää sen päälle tai ei. Uudemmassa mallissa penkin lämmitys on ilmeisesti korjattu, eli virhe myönnetty, joten miksiköhän ihmeessä sitä ei ole päivitetty vanhempiin. Luulisi että kun pistää kättä taskuun 80k€ niin saisi sellaisen auton missä voisi itse päättää lämmitetäänkö vai ei. Aika paljon halvemmissa ropposissa tämä on mahdollista. On yritetty kikkailla ja automatisoida kaikenlaista mutta lopputulos on huonompi kuin jos olisi täysin manuaalista.
Ratin lämmitin on näissä uudenkin käyttöliittymän i4:ssa yksipykäläinen, mutta joko sen lämpötilaa on säädetty tai sitten mieltymykset vaihtelee paljon. Nimittäin omasta mielestäni se on ehdoton varuste, eikä kyllä mitenkään liian kuuma. Siinähän on termostaatti eli vaikka olisi päällä puolituntia, ei se mitenkään hirmu kuumaksi mene. Varmaan riippuu siitäkin, onko henkilöllä taipumusta kylmäkätisyyteen, kuten itsellä. Liekö ratin mallikin vaikuttaa eli tavallinen vs. M sport?
Leave a comment:
-
Ratin lämmitys on mielestäni kyllä hyvä olla olemassa mutta typerää on ettei sitä voi säätää tai edes valita lämmitetäänkö sitä vai ei esilämmityksen aikana. Lämpenee kuitenkin erittäin nopeasti joten aivan hyvin voisi toimia niin että oletusarvoisesti on pois päältä kun tehon säätö ei ole mahdollista. Vähintään yhtä suurta typeryyttä on penkinlämmittimien toteutus. Käyttäjällä ei ole mahdollisuutta päättää millä teholla penkkejä lämmitetään vaan se ratkaistaan ulkolämpötilan mukaan. Lisäksi se on vielä päinvastoin niin että mitä lämpimämpää on niin sitä suurempaa tehoa on käytettävä että penkki ylipäätään lämpenee. Lisäksi esilämmityksen aikana penkki ei lämpene ollenkaan jos sitä lämmitystä ei ole muistanut laittaa päälle ennen kuin sammuttaa auton, ratti lämpenee kyllä jättää sen päälle tai ei. Uudemmassa mallissa penkin lämmitys on ilmeisesti korjattu, eli virhe myönnetty, joten miksiköhän ihmeessä sitä ei ole päivitetty vanhempiin. Luulisi että kun pistää kättä taskuun 80k€ niin saisi sellaisen auton missä voisi itse päättää lämmitetäänkö vai ei. Aika paljon halvemmissa ropposissa tämä on mahdollista. On yritetty kikkailla ja automatisoida kaikenlaista mutta lopputulos on huonompi kuin jos olisi täysin manuaalista.Last edited by FlyingFinn; 25-10-2025, 11:24.
Leave a comment:
-
Rattihan nimenomaan on ensimmäinen, joka lämpenee ja todella kuumaksi nopeasti. Vaikea kuvitella, että yli viiden minuutin esilämmityksellä tuo olisi kenellekään enää mukava. Tämä on varsinkin nyt, kun käytän esilämmitystä lähinnä kuivattamaan laseja, jopa rasittava varuste, kun ratti on aina kuuma ilman mitään tarvetta edes lämmittää koko rattia. Ongelma ei varmasti ole ratinlämmityksen olemassaolo vaan se, että sitä ei voi säätää mitenkään. Esim edellisessä G30-hybridissä sen sai sentään valittua päällä tai pois esilämmityksen asetuksissa eli taaksepäin on tässä asiassa menty.Originally posted by Tomi T View PostNo riippuu aika voimakkaasti käyttäjästä. Itse pidän pakollisena. Ei se ratti ihan hetkessä sisätilojen lämmityksellä lämpiä.
Leave a comment:
-
Vetokoukku on ollut charged-paketista alkaen. Ei siis kaikissa.Originally posted by PNM2 View Post
M50:t on pääsääntöisesti aika hyvin varustetuja joipa Suomessa eli karvalakkia ei kannata missään nimessä hankkia. Suomessa autoa on vissiin alusta asti myytty Fully charged ja Supercharged -paketeilla eli itse ottaisin vähintään Fully chargedin. Ainakin alussa vetokoukku oli kaikissa vakiona, kuten taitaa olla lämpöpumppu ja CarPlaykin. Penkkeihin kiinnittäisin huomiota, vakiona tulevat "sportpenkit" ovat täysin manuaaliset, mikä on hieman nälkäistä muuten hyvässä autossa. Comfort accessista en tinkisi itse. Jossain vaiheessa joitain varusteita puuttui komponenttipulan vuoksi eli jos takaluukun avaus potkaisemalla kiinnostaa, kannattaa se tsekata, vaikka varausteiden puolesta pitäisi löytyä.
Autoja myytiin aika hyvällä yksityisleasing-diilillä Black Fridayssa 2021 ja niiden toimitukset alkoivat suurinpiirtein kolme vuotta sitten eli tässä loppuvuonna ja ensi alkuvuonna palautuu hyvä määrä maltillisesti ajettuja ja kaikki huollot ja korjaukset läpikäyneitä autoja myyntiin. Kuten esim mun yksilö.
Kannattaa manuaalipenkeissä huomioida, että jos sensatec-verhoilu, niin etureunan kallistussäätöä ei ole. Ja se etureuna on melkoisen alhaalla niissä. Vakioverhoilussa ja nahassa on etureunan kallistussäätö.
No riippuu aika voimakkaasti käyttäjästä. Itse pidän pakollisena. Ei se ratti ihan hetkessä sisätilojen lämmityksellä lämpiä.Originally posted by Thetic View PostTodella turha varuste. Sisätilat aina lämpimät joten tuolle ei mitään tarvetta lisäksi. Parissa autossa ollu ja ikinä en ole käyttänyt. Kokeillut vain joskus että toimii
Leave a comment:
-
Todella turha varuste. Sisätilat aina lämpimät joten tuolle ei mitään tarvetta lisäksi. Parissa autossa ollu ja ikinä en ole käyttänyt. Kokeillut vain joskus että toimii
Leave a comment:
-
Täytyy näin kohta kolmen vuoden kokemuksella sanoa, että ratinlämmitin on i4:n turhin ja huonoimmin toimiva varuste. Ratinlämmitystä ei voi säätää mitenkään eli aina esilämmittäessä ratti lämpenee ja se lämpenee aivan liian kuumaksi. Mulla aina ensimmäinen asia autoon istuessa on kytkeä ratinlämmitin pois päältä, koska esilämmitys itsessään toimii todella hyvin ja tehokkaasti eikä mulla ole auto ollut koskaan kylmä. Luulisi silti, että noitakin käytetyissä on runsaasti eli helpointa varmaan olisi vaan hankkia auto, jossa varuste jo on.Originally posted by Patriot View PostMillanenkohan homma on retrofitata i4 M50 autoon ratti, jossa on ratinlämmitin? Käytettyjä näyttäisi saavan 500-600 euroon. Olisi muuten hyvä yksilö, mutta tuo on ainoa varuste kun puuttuu. Sähköautossa ei ihan niin kriittinen, mutta periaatteesta jo vastustaa.
👍 1Leave a comment:
-
Millanenkohan homma on retrofitata i4 M50 autoon ratti, jossa on ratinlämmitin? Käytettyjä näyttäisi saavan 500-600 euroon. Olisi muuten hyvä yksilö, mutta tuo on ainoa varuste kun puuttuu. Sähköautossa ei ihan niin kriittinen, mutta periaatteesta jo vastustaa.
Leave a comment:
-
M50:t on pääsääntöisesti aika hyvin varustetuja joipa Suomessa eli karvalakkia ei kannata missään nimessä hankkia. Suomessa autoa on vissiin alusta asti myytty Fully charged ja Supercharged -paketeilla eli itse ottaisin vähintään Fully chargedin. Ainakin alussa vetokoukku oli kaikissa vakiona, kuten taitaa olla lämpöpumppu ja CarPlaykin. Penkkeihin kiinnittäisin huomiota, vakiona tulevat "sportpenkit" ovat täysin manuaaliset, mikä on hieman nälkäistä muuten hyvässä autossa. Comfort accessista en tinkisi itse. Jossain vaiheessa joitain varusteita puuttui komponenttipulan vuoksi eli jos takaluukun avaus potkaisemalla kiinnostaa, kannattaa se tsekata, vaikka varausteiden puolesta pitäisi löytyä.Originally posted by nupaha View PostMoro!
i40 M50 harkinnassa. Onkos näissä kaikissa jo lämmitys lämpöpumpulla eikä vastuksilla?
Makuasiota, mutta mitä varusteita kannattaa ehdottomasti olla muuten? Adaptiivinen vakkari nyt ainakin, vetokoukku olis hyvä, kun asuu okt:ssa, hifit astetta paremmat ja Apple Carplay. Normivarusteiden lisäksi. Muuta nyt en itte heti keksi.
on ehdoton?
Autoja myytiin aika hyvällä yksityisleasing-diilillä Black Fridayssa 2021 ja niiden toimitukset alkoivat suurinpiirtein kolme vuotta sitten eli tässä loppuvuonna ja ensi alkuvuonna palautuu hyvä määrä maltillisesti ajettuja ja kaikki huollot ja korjaukset läpikäyneitä autoja myyntiin. Kuten esim mun yksilö.
👍 1Leave a comment:
-
Ei taida DAPP toimia kärryn kanssa, ellei ole päivittynyt fiksumpaan uusimmissa malleissa. X5:ssä (45e) ei ainakaan toimi, mutta iX:ssä (LCI) toimii, jos perässä on pyöräteline. Kärrystä en tiedä, toimiiko sen kanssa.
Leave a comment:
-
Moro!
on ehdoton?
Leave a comment:
Leave a comment: