BMW i4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kertokaa vielä, mikä ongelma on, jos vaihtaa tavanomaiseen tapaan i4:een renkaat alle tunkilla tai nosturilla niin, että ovet ovat lukitsematta?
    Ilmajousi alkaa täyttymään ja täyttyy tappiin asti. Se joko kestää tämän tai sitten ei.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kertokaa vielä, mikä ongelma on, jos vaihtaa tavanomaiseen tapaan i4:een renkaat alle tunkilla tai nosturilla niin, että ovet ovat lukitsematta?

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Taitaa olla sama tilanne kuin i5 kanssa. Itse laitoin ovet lukkoon ja vain avaimen kauemmas ja vaihdoin renkaat. Ei ilmennyt ongelmia tuossa.
    Tuollahan tuo hoitui. Ovet lukkoon ja hälytin pois päältä. Mikähän tuossa on niin salaista ettei ole voitu käyttöohjeessa kertoa. On siellä pulttien kiristysmomentti kuitenkin kerrottu eli vaihdettavaksi pyörät on selvästi tarkoitettu. Varmaan pitäisi viedä merkkihuoltoon renkaan vaihtoon. Tai ehkä idea on sama kuin heikoissa tuulilaseissa mitä saa olla vaihtamassa melkein kerran vuoteen kun eivät kestä mitään. Myyvät mielellään myös niitä ilmapusseja sitten kun takuu on ummessa.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Tyhmänä kysyn että eikö nämä siis hälytä jos tunkkailee lukittua autoa? E39 ainakin soi hälytin jos autoa kallistelee lukittuna.
    Kyllähän se hälyttää jos jättää hälyttimen päälle mutta sen sentään saa kytkettyä pois. Täytyy kokeilla onko tosiaan noin ettei ilmapussi ala täyttymään jos ovet on lukossa. Tähän asti on saanut jännittää kuinka monta tunkkausta kestää ennenkuin räjähtää. Taas yksi asia mihin selvästi ei ole ajatus riittänyt. Onhan tuossa takuu voimassa mutta se ei korvaa muuta harmia kuin auton korjaamisen.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Tyhmänä kysyn että eikö nämä siis hälytä jos tunkkailee lukittua autoa? E39 ainakin soi hälytin jos autoa kallistelee lukittuna.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by FlyingFinn View Post
    Tietääkö joku saako ilmajouset jotenkin deaktivoitua renkaan vaihtoa varten? En löytänyt tietoa auton sähköisestä käyttöohjeesta ainakaan pikaisella hakemisella enkä näytön valikkohelvetistäkään.
    Taitaa olla sama tilanne kuin i5 kanssa. Itse laitoin ovet lukkoon ja vain avaimen kauemmas ja vaihdoin renkaat. Ei ilmennyt ongelmia tuossa.

    Leave a comment:


  • FlyingFinn
    replied
    Tietääkö joku saako ilmajouset jotenkin deaktivoitua renkaan vaihtoa varten? En löytänyt tietoa auton sähköisestä käyttöohjeesta ainakaan pikaisella hakemisella enkä näytön valikkohelvetistäkään.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Foorumi sekoilee osa 2

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Foorumi sekoilee osa 1

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied

    BMW i4 käyttää matkustamon lämmitykseen lämpöpumpun ja PTC-vastuslämmittimen (Positive Temperature Coefficient) yhdistelmää, joka voi myös lämmittää akkua. Lämpöpumppua käytetään tehokkuuden lisäämiseksi pidemmillä matkoilla, kun taas PTC-lämmitin on korkeajännitteinen resistiivinen lämmitin, joka voi tarjota nopeaa lämmitystä tarvittaessa, kuten esilämmityksen aikana tai erittäin kylmällä säällä. Yhdessä nämä komponentit hallitsevat auton lämmöntarpeita tehokkaasti. Kuinka i4:n lämmitysjärjestelmä toimii Lämpöpumppu: Toimii tehokkaammin, erityisesti kohtuullisissa lämpötiloissa, ja sitä käytetään sekä matkustamon että akun lämmönhallintaan toimintasäteen optimoimiseksi. PTC-lämmitin: Korkeajännitteinen resistiivinen lämmitin, joka tarjoaa tehokkaan ja nopean matkustamon lämmityksen, mikä on erityisen hyödyllistä, kun lämpöpumpun teho ei riitä tai kylmäkäynnistyksen aikana. Järjestelmäintegraatio: Lämpöpumppu ja PTC-lämmitin toimivat yhdessä, ja PTC-lämmitin kytkeytyy päälle, kun tarvitaan enemmän lämpöä matkustamon mukavuuden tai akun lämpötilan tarpeiden täyttämiseksi. Esilämmitys: Tämä ominaisuus käyttää sekä lämpöpumppua että PTC-lämmitintä matkustamon lämmittämiseen tai jäähdyttämiseen haluttuun lämpötilaan ennen ajon aloittamista. Akun hoito: PTC-lämmitintä voidaan käyttää myös akun lämmittämiseen, mikä auttaa parantamaan ajomatkaa ja suorituskykyä kylmällä säällä.






    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by nupaha View Post
    Onkos muuten kaikissa i4:ssa lämmitys lämpöpumpulla? Myynti-ilmoituksia kun katselee niin joissakin lämpöpumppu on erikseen mainittu.
    Kyllä on.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Onkos muuten kaikissa i4:ssa lämmitys lämpöpumpulla? Myynti-ilmoituksia kun katselee niin joissakin lämpöpumppu on erikseen mainittu.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Tehdastakuu 2 v, maksamalla "jatkoturva" tms. 5 vuoteen asti. Norjassa tehdastakuu on tiemmä 5 vuotta..

    Leave a comment:


  • E39-530A
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post

    Vuoden 2021 Black Fridayna myytiin paljon yksityisleasing i4:sia noin vuoden toimitusajalla ja niitä vapautuu kohtapuoliiin myyntiin. Varusteita varmasti jossain on ja jossain ei mutta käytettyjen Suomiautojen tarjonta noussee kohta kymmenillä yksilöillä. Liisaria jokainen pitää miten pitää mutta ei tarvinne epäillä, ettei kaikkia mahdollisia huoltoija ja korjauksia olisi tehty. Kaikki autot 30000-60000 km ajettuja.
    Aivan. Onneksi ei tämä hankitapäätös pala pohjaan, niin voisi odotellakin. Miten pitkä takuu näissä on?

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Originally posted by E39-530A View Post

    No en minä mitenkään erityisesti Suomesta halua ostaa. On vain vielä vaihdokki, josta pitäisi kohtuullinen hinta saada ja kovin pitkään ei voi ilman autoa olla. Eikä ole kykyä ainakaan itse tuoda. En ole katsonut Saksaan, koska tiedän että alkaa hatuttamaan. Täällä tosiaan hinnat on melkein uusia vastaavia sen verran uusilla, että takuuta on vielä jäljellä. Samalla varusteita ei ole. Ei auta, vaikka olisi M50, niin ei silti tahdo olla. Muutama nettiautossa on, joissa on kunnolla varusteita, mutta ne onkin jo uitettu tänne.

    Mutta tosiaan pitää varmaan mahdollinen potentiaalinen ehdokas löytyessään viedä pohjan ja akun tarkistukseen. Niitähän tutkimuksia markkinoidaan 100-150 e hintaan.
    Vuoden 2021 Black Fridayna myytiin paljon yksityisleasing i4:sia noin vuoden toimitusajalla ja niitä vapautuu kohtapuoliiin myyntiin. Varusteita varmasti jossain on ja jossain ei mutta käytettyjen Suomiautojen tarjonta noussee kohta kymmenillä yksilöillä. Liisaria jokainen pitää miten pitää mutta ei tarvinne epäillä, ettei kaikkia mahdollisia huoltoija ja korjauksia olisi tehty. Kaikki autot 30000-60000 km ajettuja.

    Leave a comment:

Working...
X