Originally posted by Heguli 31
View Post
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
^ Mites ihan "peruskokoiset" 235/50R18 kiekot ympäriinsä? Tai jos vielä löysempiä haluat,niin 235/55R17.
Sigun X3:ssa on talvella alla 235/55R17 nastakumit ja kesällä hieman tukevammat 235/50-255/45R18 yhdistelmä. Kulmat säädätin kohdilleen välyksettömässä alustassa. Lähinnä taka camperit pystmpään. Niin ei vetele mihinkään kesällä eikä talvella. Eikä hae urissakaan.Last edited by Heguli 31; 04-01-2017, 15:17.
Comment
-
Laitat max 235/45 molempiin päihin niin rauhottuu ainakin vetelyt.Originally posted by Mockba11 View PostPitäisi hommata ensi kertaa uudet kesärenkaat e83:n. Nyt alla 255/40 takana ja edessä 245/40, näistä en itse tykkää yhtään kun nappaavat jokaisesta urasta tiessä. Suosituksia hyvistä suhteista/renkaista (kaupunkiajoa)?

Itsellä 215/60r17 nastat ja 235/55r17 kesäkiekot, eikä kummallakaan nyi urissa yhtään. Ulkonäössä tosin häviää
Last edited by ceebbari; 04-01-2017, 14:08.X3 E83 M47/T2
209hv / 437Nm
Comment
-
Ompas kerrankin sopivan hintaistaOriginally posted by ceebbari View PostItse tilasin ebaysta Englannista irroitettavan koukun joka maksoi 163€ ovelle sähkösarjalla...
http://www.ebay.com/itm/222177517506...%3AMEBIDX%3AIT
Sopiiko muuten LCI etupuskuri suoraan keulaan..jotenkin pirteampi tuo LCI puskuri..Last edited by veku; 04-01-2017, 15:55.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Ostin loppusyksystä omani, kesärenkaina 235/55R17 michelinit. Ei mitään vetelyä mutta vähän kovan puoleiset. Talvirenkaat jouduin ostamaan uudet ja valitsin continentalin kitkat koossa 235/60R17, olen ollut näihin tyytyväinen ja kun on aika vaihtaa kesärenkaat uusiin niin ainakin nyt valitsisin tuon talvirenkaiden koon. Itse pidän enemmän mukavuuspainotteisista renkaista päivittäisessä ajossa, kesän ratalelu sitten erikseen...Originally posted by ceebbari View PostLaitat max 235/45 molempiin päihin niin rauhottuu ainakin vetelyt.
Itsellä 215/60r17 nastat ja 235/55r17 kesäkiekot, eikä kummallakaan nyi urissa yhtään. Ulkonäössä tosin häviää
E83 X3 3.0iA -04
Comment
-
Vähän kylmä tuo x3,lämmöt nousee vain puolet 1\4 verran asteikosta.
Onko näihin sama vaihtaa kaikki termarit kerralla vai miten ?
Ainakaan viimeiseen 5-vuoteen ei ollut termareita vaihdettu?
Onko näissä mitään lisälämppäriä tms?F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
TommonenOriginally posted by veku View PostVähän kylmä tuo x3,lämmöt nousee vain puolet 1\4 verran asteikosta.
Onko näihin sama vaihtaa kaikki termarit kerralla vai miten ?
Ainakaan viimeiseen 5-vuoteen ei ollut termareita vaihdettu?
Onko näissä mitään lisälämppäriä tms?
F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
Kannattaa ne kaikki termarit vaihtaa samalla vaivalla. Ajelin kans yhden talven ihan tietämättömyyttäni viallisella termarilla ja voi sitä ihmetyksen määrää, kun termarienvaihdon jälkeen kabiiniin tulikin aivan toisella tavalla lämpöäOriginally posted by veku View PostVähän kylmä tuo x3,lämmöt nousee vain puolet 1\4 verran asteikosta.
Onko näihin sama vaihtaa kaikki termarit kerralla vai miten ?
Ainakaan viimeiseen 5-vuoteen ei ollut termareita vaihdettu?
Onko näissä mitään lisälämppäriä tms?
Comment
-
Kyllä auton laturin pitäisi lähtökohtaisesti olla mitoitettu niin, että pääsääntöisesti ajon aikana kulutus ei ylitä laturin tuottamaa virtaa. Polttoaineen kulutus toki lisääntyy samassa suhteessa, mutta akun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.Originally posted by MNi View PostSähkötoimisen lisälämppärin kanssa risat termarit tappaa kaiken hyvän lisäksi akun. Kun lämpö maantieajossa alkaa pudota, sähkölämmitin yrittää puskea jäähdytysnesteeseen lämpöä --> tarvitaan virtaa akulta --> akku kuoleentuu.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Juuri näin, moottorin käydessä virta otetaan laturilta, ei akusta. Ihmeem sitkeässä tämäkin uskomus elää. Taisi jossain iltasanomissa tms olla taas juttua, kuinka niitän penkinlämittimiä jne. ei pitäisi käyttää pakkasella kun akku ei silloin lataudu. Kyllähän se akun lataamisen ongelma pakkasella on se, ettei se akku yksinkertaisesti ota sitä virtaa vastaa nopeasti kun pakkasta on reippaasti.Originally posted by Clavurion View PostKyllä auton laturin pitäisi lähtökohtaisesti olla mitoitettu niin, että pääsääntöisesti ajon aikana kulutus ei ylitä laturin tuottamaa virtaa. Polttoaineen kulutus toki lisääntyy samassa suhteessa, mutta akun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment