Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #31
    Originally posted by Visto View Post
    Juuri tuota sivustoa en saa näkymään. Olen päivittänyt javan molemmille selaimille, mutta ei pelitä. Saatko otettua screenshotin kuvasta missä näkyisi johdotus adaptiivisilla xenoneilla varustettuun autoon, sekä etu- ja takavaloille? Jos saat, niin on varmasti tässä ketjussa muillekkin tarpeellinen kuva
    Sun pitää Windowsin java asetuksiin sallia tuo bmwplanet osoite. Kokonaisuudessaan eli http...
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • 530daa
      Bimmer Fanatic
      • May 2012
      • 231
      • ks

      #32
      Mitään liian isot ole (:

      [ATTACH]127259[/ATTACH]

      22" minimi (:(:
      Last edited by 530daa; 01-02-2015, 18:27.

      Comment

      • MMF
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 461
        • Sipoo

        #33
        Viikko takana -07 3.0d:llä, positiivinen yllätys. Varusteiden ja fiiliksen puolesta pikku downgreidaus e60:stä mutta nelikko piti saada. Ihan mukava auto ainakin näillä keleillä ja iso plussa comfort penkeistä muistilla. Löytyy jatkossa jokaisesta tulevasta autosta.

        Pikkusta sähkövikaa löytyy, auto seissyt vuoden joten saattaa vaikuttaa asiaan. -Takaluukun lukko elää omaa eläämänsä
        -parkkitutkat ei toimi
        -peilit toimii vaihtelevasti, välillä normaalisti välillä pystyy säätämään puoli senttiä kerrallaan.

        Onko kokemuksia ko. Ongelmista ja niiden korjaamisesta?
        E70 X5 3.0D -07
        W124 200d
        Hiace 4wd

        EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


        Comment

        • Visto
          Newbiemmer
          • May 2013
          • 24
          • Tampere

          #34
          Originally posted by MMF View Post
          Viikko takana -07 3.0d:llä, positiivinen yllätys. Varusteiden ja fiiliksen puolesta pikku downgreidaus e60:stä mutta nelikko piti saada. Ihan mukava auto ainakin näillä keleillä ja iso plussa comfort penkeistä muistilla. Löytyy jatkossa jokaisesta tulevasta autosta.

          Pikkusta sähkövikaa löytyy, auto seissyt vuoden joten saattaa vaikuttaa asiaan. -Takaluukun lukko elää omaa eläämänsä
          -parkkitutkat ei toimi
          -peilit toimii vaihtelevasti, välillä normaalisti välillä pystyy säätämään puoli senttiä kerrallaan.

          Onko kokemuksia ko. Ongelmista ja niiden korjaamisesta?
          Morjesta!

          Onneks olkoon pikkuäksän hankinnasta. Ei ole itselläkään kauaa auto ollut ja samantyylisiä sähkövikoja löytyy. Omassa autossa takaluukun sähkölukko eli kanssa omaa elämää ja kuten aiemmin kirjoittelin tähän ketjuun, niin se avautui jopa ihan liikennevaloissa punasissa valoissa seisoessa. Vika korjaantui sillä, että koodasin takaluukun aukeamaan ainoastaan avaimesta. Takaluukkua tällä hetkellä ei saa auki ollenkaan itse luukussa olevasta mikrokytkimestä ns. Kahvasta, vaan joutuu joka kerta painamaan avaimesta auki. Omalle kohdalle ei ole mikään ylitsepääsemätön ongelma tuo. Eipä avaudu itsestään

          Itseäni häiritsee näin runsaslumisina hetkinä kyseisen auton sähköjärjestelmässä se, ettei luistonestoa saa kokonaan poies päältä. Autossahan on keskikonsolissa DSC-kytkin, jota kerran painamalla saa kytkettyä luistonestojärjestelmän poies päältä. Luistoneston varoituskolmio sekä 4x4 valo syttyy mittaristoon ja DSC kytkeytyy poies toiminnasta. Vaikka DSC:n kytkee pois päältä, silti DTC:tä ei saa ollenkaan poies päältä ja se jää kummittelemaan taustalle.

          Esimerkiksi uudemman sukupolven kolmossarjalaisissa tuo kytkin toimii kaksitoimisesti. Jos painaa kytkintä kerran, jää vielä apuja päälle. Painaessa kytkintä pidempään DTC sekä DSC poistuu päältä. Äksäläisessä pitkään painamalla ei tapahdu yhtään mitään. DTC jää siis päälle, vaikka DSC-kytkin olisi painettuna ja luinstoneston merkkivalo palaisi mittaristossa. Jäisessä mäkilähdössä DTC rajoittaa yksittäisten pyörien pyörimistä ja sutimista, joka pahimmassa tapauksessa estää liikkeellelähdön kokonaan. En tiedä onko koodattavissa tuota kytkintä kytkemään molempia järjestelmiä samaan aikaan poies päältä, mutta jos näin on, niin ehdottomasti sen teen.
          "Life is simply too short to be spending time behind wheel of a boring ordinary car"

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #35
            Minulla kyllä löytyy nuo 2 asentoa dtc:sta eli pitkään painamalla poistuvat rajoitukset (auto 10/06 LCI 3.0d E83).

            Toinen juttu sinänsä että onko tuo niin hyvä juttu ilman DTC:ta.. En ole aiemmissa nelikoissani tuntenut oloani koskaan noin epävarmaksi kuin tässä autossa kun DTC on kokonaan pois päältä. Tuntuu ihan kuin vetosuhde heittelisi etu- ja takapään välillä ihan arvan mukaan. Jos kaikki renkaat luistavat, menee auto jotenkin loogisesti mutta heti yhdenkään renkaan pito kun palautuu, alkaa omituisuus ja siirryn matkustajaksi.
            ---

            Comment

            • Visto
              Newbiemmer
              • May 2013
              • 24
              • Tampere

              #36
              Originally posted by -Tapi View Post
              Minulla kyllä löytyy nuo 2 asentoa dtc:sta eli pitkään painamalla poistuvat rajoitukset (auto 10/06 LCI 3.0d E83).

              Toinen juttu sinänsä että onko tuo niin hyvä juttu ilman DTC:ta.. En ole aiemmissa nelikoissani tuntenut oloani koskaan noin epävarmaksi kuin tässä autossa kun DTC on kokonaan pois päältä. Tuntuu ihan kuin vetosuhde heittelisi etu- ja takapään välillä ihan arvan mukaan. Jos kaikki renkaat luistavat, menee auto jotenkin loogisesti mutta heti yhdenkään renkaan pito kun palautuu, alkaa omituisuus ja siirryn matkustajaksi.
              Minkälainen varoitus tai merkkivalo sinulle tulee tuosta kakstoimisesta luistonestosta? Mistä havaitset, että sulla on DSC:n lisäksi myös DTC pois päältä? Lähinnä yritän tällä selventää sitä, mikäli itselläkin on kyseinen kaksitoimisuus, että kauanko nappia painan ja mistä sen huomaan että molemmat on pois päältä.

              Äksäläisen X-Drive toimii siinä missä muutkin sähköisesti voimaa jakavat nelivedot, joten vetosuhteiden äkilliset muutokset eivät yllätä itseeni ollenkaan. Itsellä on ollut vain torsen-neliveto tätä autoa aikasemmin eikä siinä ollut ESP:tä, DTC:tä tai mitään muutakaan. Rehellisesti sanottuna siinä en ikinä edes kaivannut luistonestoa tai mitään lisäkontrolleja. Siitä johtuen ehkä halu ajaa ilman apuja onkin niin suuri.
              "Life is simply too short to be spending time behind wheel of a boring ordinary car"

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #37
                Lyhyellä painalluksella syttyy 'DTC' ja pitkällä painalluksella sammuu 'DTC' ja syttyy '4x4'.
                ---

                Comment

                • Munanjatke
                  BTCF Member
                  • May 2014
                  • 170
                  • Keski-Suomi

                  #38
                  Meni toinen halogeeni enkeli pimeäks, ja pitkään tehny mieli muutenkin päivittää ledeiks nuo rinkulat . Tekisköhän tämmösellä sarjalla mitään :think ? http://www.ebay.com/itm/2-x-20W-CREE...0811db&vxp=mtr

                  Mulla on yks polkupyörän lamppu, jossa 3 kpl creed xm-l2 ledejä, ja on aivan saakutin kirkas, tätä kyllä mallasin tuonne enkelin polttimon reikään, ja aika kirkkaaks sai rinkulan.

                  Youtubesta kyllä löytyy video jossa neuvotaan kuinka polttimo vaihetaan tuohon alkuperäiseen kantaan.

                  Mutta mieli tekis kyllä kokeilla tuommosta 30 euron settiä, mutta ainut mikä mietityttää, että riittääkö kirkkaus sitten päivävaloiks, notta ei tarvis noita xenoneita kuluttaa......
                  BMW X3 3.0SD 2007

                  Comment

                  • Mikhou
                    BTCF Member
                    • May 2009
                    • 327
                    • Lahti

                    #39
                    2007 vuotiseen X3, 3.0sd automaattiin mietiskelin vaihteiston öljyjen vaihtoa.

                    Paikallinen öljypiste tarjoaa;


                    Automaattivaihteiston öljynvaihto sisältäen sisäpesun ja jälkihoitoaineen kustantaa noin. 370€

                    Ajettu n. 188tkm luultavasti ei ikinä vaihdettu.

                    Kannattaako kun ei mitään oireile?
                    E53 X3 3.0sd -07

                    ex:
                    E87 120d -06
                    E46 m3 -01
                    E39 535i -98
                    E36 318 cabriolet -96

                    Comment

                    • 530daa
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 231
                      • ks

                      #40
                      alusta

                      Onko x3 e83 saatavana pehmeämpää alustaa? kun ajelen tosi paljon sivuteitä niin saisi olla paljon pehmeämpi

                      Comment

                      • Visto
                        Newbiemmer
                        • May 2013
                        • 24
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by 530daa View Post
                        Onko x3 e83 saatavana pehmeämpää alustaa? kun ajelen tosi paljon sivuteitä niin saisi olla paljon pehmeämpi
                        Oon ite kans miettiny ihan samaa! Itellä vielä alkuperäinen M-sport alusta. Jos pehmeämpi löytyy niin korkeampikin käy. Ei tarvii olla mikään matala versio.
                        "Life is simply too short to be spending time behind wheel of a boring ordinary car"

                        Comment

                        • 530daa
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2012
                          • 231
                          • ks

                          #42
                          Originally posted by Visto View Post
                          Oon ite kans miettiny ihan samaa! Itellä vielä alkuperäinen M-sport alusta. Jos pehmeämpi löytyy niin korkeampikin käy. Ei tarvii olla mikään matala versio.
                          mulla normi alusta ja matalampaa en halua korkeempi saa olla kunhan pehmenis

                          Comment

                          • Canonman
                            Newbiemmer
                            • Sep 2014
                            • 4
                            • Kärkölä

                            #43
                            Onko kellään kokemusta noista ilmajousista tai ilma-avusteisista hommista? Ja mitenkä tuo X3:n alustan lievä korottaminen, kun työn takia tarvis korkeampaa maavaraa aina silloin tällöin.
                            Saksalainen Hartge myy noita maastoiskareita. Onko ne korottavat vekottmet?

                            Comment

                            • Munanjatke
                              BTCF Member
                              • May 2014
                              • 170
                              • Keski-Suomi

                              #44
                              Jes, jäi hehkun/dde valo päälle x3:ssa, normaalissa kaupunki ajossa. Vikakoodeja ei ole vielä luettu.... Ajossa en huomannu mitään oireita, ja valo jää päälle vaikka sammuttaa ja starttaa uudestaan. Ja alle puol tankillista ois dieseliä.
                              BMW X3 3.0SD 2007

                              Comment

                              • 30Puimurisd
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 54
                                • Vantaa

                                #45
                                Minun E83:ssa oli partikkelisuodatin tukossa ja termarit vaihtokunnossa, kun tuo valo jäi palamaan. Dpf ongelma näkyi vikakoodinluvussa. Aukipoltto ja uudet termarit korjasivat asian, tarviketermareista tuli operaation aikana lämpimät kokemukset.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎