Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Munanjatke
    BTCF Member
    • May 2014
    • 170
    • Keski-Suomi

    Originally posted by e46touring View Post
    Eipä noita airbag vikoja tahdo kolmannenosapuolen vikakoodin lukioilla saada järkevästi diagnosoitua.
    Oikea diagnostiikka ISTA ja/tai INPA osaisi kertoa mikä siinä 2 vaiheen piirissä on vikana.
    Luultavasti liian suuri resistanssi eli TODENNÄKÖISEMMIN slip ring katkos.
    kysele joltain foorumilaiselta vikakoodin lukua, niin eiköhän tuo selviä kohtuu helepolla/halavalla!!

    slip ring irroitettuna sen voi testata johdin /piiri kerrallaan läpi JOS haluaa askarrella.



    Muutaman youtube videon kahtoneena ja vähän ulkomaailman foorumeita luettuna, aattelin irroittaa lähipäivinä slip ringin, ja kahtoa sen sisään että miltä näyttää , monessakin tapauksessa sisällä oleva johdin on mennyt rikki. Ja saapahan sitten varmistuksen siihen että kyseisen osa on varmasti rikki.


    Ja vissiin uutta osaa ei tarvi koodailla, riittää että kääntelee rattia laidasta laitaan jos tulee ilmoitus ratin asentotunnistimesta.,..
    BMW X3 3.0SD 2007

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1297
      • Tornio

      Originally posted by Munanjatke View Post
      Muutaman youtube videon kahtoneena ja vähän ulkomaailman foorumeita luettuna, aattelin irroittaa lähipäivinä slip ringin, ja kahtoa sen sisään että miltä näyttää , monessakin tapauksessa sisällä oleva johdin on mennyt rikki. Ja saapahan sitten varmistuksen siihen että kyseisen osa on varmasti rikki.


      Ja vissiin uutta osaa ei tarvi koodailla, riittää että kääntelee rattia laidasta laitaan jos tulee ilmoitus ratin asentotunnistimesta.,..
      eipä tuota slip ring osaa tarvii koodailla.
      Älä sitten pyörittele valtoimenaan sitä irtonaista slip ring osaa.

      uudessa on punainen muovi klipsu estämässä tahattoman yli pyörityksen.
      tähän tapaan https://www.schmiedmann.com/en/produ...-091#gallery-1
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • Munanjatke
        BTCF Member
        • May 2014
        • 170
        • Keski-Suomi

        Originally posted by e46touring View Post
        eipä tuota slip ring osaa tarvii koodailla.
        Älä sitten pyörittele valtoimenaan sitä irtonaista slip ring osaa.

        uudessa on punainen muovi klipsu estämässä tahattoman yli pyörityksen.
        tähän tapaan https://www.schmiedmann.com/en/produ...-091#gallery-1

        Tätä ylite pyörittämistä koitan välttää , tarkoitus vaan avata ja tarkistaa se johdin että näkyykö siinä jotain selviä vaurioita.


        Tähän tyyliin -->

        I was able to reset my Dummie Codes with this BMW multi scan tool: https://amzn.to/3ICwc6C It paid for itself after the first use so its worth it.How I rep...



        Ja korjaamaan tuommosta en ala, kunhan saa varmistuksen kyseisestä osasta että se on varmasti rikki, kun rttin kaikki nappulat kuitenkin toimii normaalisti..
        BMW X3 3.0SD 2007

        Comment

        • Munanjatke
          BTCF Member
          • May 2014
          • 170
          • Keski-Suomi

          Slip ring tuli irroitettua, ja niin sanottu, johto, johdin näytti ihan ehjältä. Johdinta en saanu mitattua kun mittari kaput

          Ja siitä puuttui se punainen väkänen, tai sitten sen on
          joku joskus katkaissut.

          Tälläinen numero sarja siitä löytyi 613183774889 , mutta realoem näyttää taas tämmöstä 61318379091 , https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=61318379091


          Samaa vikakoodia herjaa edelleenkin, kummankohan numeron mukaan osan tilais ?


          EDIT:



          Eipäs herjaakkaan enään mitään, mikähän lie kosketus häikkä. Ja vissiin punainen lirpuke vaan sitä varten ettei pääsisi pyörimään paketissa väärään asentoon,

          ja katkaistaan asennuksen yhteydessä.
          Last edited by Munanjatke; 03-06-2021, 19:37.
          BMW X3 3.0SD 2007

          Comment

          • Anu
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 22

            E83 2.0d moottorit

            Auto on e83 2006 2.0d ja M47tud20 koneella. Osaako joku sanoa käykö M47tu2d20 moottori vuodelta 2007 suoraan sellaisenaan tuon tilalle? Kyseessä imeisesti jollakin tapaa päivitetty versio.

            Comment

            • Anu
              Newbiemmer
              • Apr 2007
              • 22

              Originally posted by Anu View Post
              Auto on e83 2006 2.0d ja M47tud20 koneella. Osaako joku sanoa käykö M47tu2d20 moottori vuodelta 2007 suoraan sellaisenaan tuon tilalle? Kyseessä imeisesti jollakin tapaa päivitetty versio.
              Itse itselleni vastaten, kuulemani mukaan 07 m-kone pitäisi vielä käydä. 2007 on tehty vielä m-sarjan koneella ja jossain kohtaa vuotta on vaihtunut ilmeisesti n-sarjaan.

              Minkälainen operaatio tuon koneen irrottaminen mahtaa olla? Lähteekö pelkkä kone yläkautta irti, vaihteisto on mallia manuaali. Entä jakovaihteisto, ilmeisesti vetarit ja jakovaihteisto pitää irrottaa?

              Comment

              • Gsus325Coupe
                Bimmer Rookie
                • May 2003
                • 71
                • Oulu

                Keskuslukitus menee automaattisesti lukkoon

                Ongelma siis seuraava, poistun autosta ja ovet menevät automaattisesti lukkoon. En siis erikseen paina mitään nappia, riittää kun sammuttaa auton ja laittaa oven kiinni.

                Onkohan tälle mitään asetusta tms?
                Ex:
                F26 X4 2.0d (2018)
                F10 520d (2017-)
                E53 3.0d (2015)
                E90 320i (2014-15)
                E39 520i (2011-2012)
                E37 Z3 (2009-2011)
                E46 328i (2005 - 2008)
                E34 530i Touring (2004 -2005)
                E36 325 Coupe (2001 - 2004)

                Comment

                • ihuhtaka
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2019
                  • 66
                  • Helsinki

                  Pientä ylläpitoa E83 vm 2005, 3.0i 6v manuaaliin meneillään, eikä ole esim Bentleyn manuskaa käsillä. Mistähän sais?

                  Löytyisikö teiltä tietoa esim Motonetin hyllyltä löytyvät sopivat öljyt ja kuinka isot purkit kannattaa varata?

                  Vaihteisto GS6X: MTF LT-2 ??, kuinka paljon?
                  Etuperä: ??
                  Perä: ??
                  Jakolaatikon ATC400 alkuperäistä öljyä olen varannut 1L.

                  Ainakin jakolaatikon täytöstä löysin ohjeen että täytetään kunnes pinta on täyttöpropun alareunan tasolla. Taitaa olla laatikossa ja perissä sama homma?

                  Pitääkö jakolaatikon öljyn vaihdon jälkeen tehdä jotain vai adaptoituuko se itsestään? Olikohan tässä jotain vuosimallieroja?

                  Comment

                  • MeisterW
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2017
                    • 305
                    • Uusimaa

                    Originally posted by ihuhtaka View Post
                    Pientä ylläpitoa E83 vm 2005, 3.0i 6v manuaaliin meneillään, eikä ole esim Bentleyn manuskaa käsillä. Mistähän sais?

                    Löytyisikö teiltä tietoa esim Motonetin hyllyltä löytyvät sopivat öljyt ja kuinka isot purkit kannattaa varata?

                    Vaihteisto GS6X: MTF LT-2 ??, kuinka paljon?
                    Etuperä: ??
                    Perä: ??
                    Jakolaatikon ATC400 alkuperäistä öljyä olen varannut 1L.

                    Ainakin jakolaatikon täytöstä löysin ohjeen että täytetään kunnes pinta on täyttöpropun alareunan tasolla. Taitaa olla laatikossa ja perissä sama homma?

                    Pitääkö jakolaatikon öljyn vaihdon jälkeen tehdä jotain vai adaptoituuko se itsestään? Olikohan tässä jotain vuosimallieroja?
                    Vaihteiston 2l ja perät+ jakovaihteisto pitäis riittää 1l per kohde. Täyttö kaikissa täyttöproppuun asti niin et hiukan tippoja tulee ulos.

                    Vaihteistoon ja jakovaihteistoon suosittelen alkup BMW litkuja. Periin esim Castrol Long life 75w90 on oikea

                    ISTAlla jakovaihteiston kalibrointi lopuksi
                    E39 M5 2002
                    E70 X5 3.0sd 2008
                    E83 X3 3.0i 2005
                    G21 330e

                    Comment

                    • ihuhtaka
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2019
                      • 66
                      • Helsinki

                      Originally posted by MeisterW View Post
                      Vaihteiston 2l ja perät+ jakovaihteisto pitäis riittää 1l per kohde. Täyttö kaikissa täyttöproppuun asti niin et hiukan tippoja tulee ulos.

                      Vaihteistoon ja jakovaihteistoon suosittelen alkup BMW litkuja. Periin esim Castrol Long life 75w90 on oikea

                      ISTAlla jakovaihteiston kalibrointi lopuksi
                      Kiitos! Löysin ZF:n dokkarin öljyistä: https://aftermarket.zf.com/remotemed...e-ml-11-en.pdf

                      Tuolla lukee S6-37 kohdalla:

                      - Castrol BOT 338
                      => BMW Oil No. 2300 7533 513 (clutch bell housing label MTF-LT2)
                      => Castrol Syntrans B 75W
                      => Castrol Transmax Manual B 75W

                      Eipä noi Castrolit ole ihan hirveästi halvempia eikä niitä löydy kovin helposti. Ehkä se pitää investoida bmearin laatikkoöljyyn ja koittaa asennella myös ISTA. Aika monta muuta softaa löytyykin jo.

                      Comment

                      • MeisterW
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2017
                        • 305
                        • Uusimaa

                        Originally posted by ihuhtaka View Post
                        Kiitos! Löysin ZF:n dokkarin öljyistä: https://aftermarket.zf.com/remotemed...e-ml-11-en.pdf

                        Tuolla lukee S6-37 kohdalla:

                        - Castrol BOT 338
                        => BMW Oil No. 2300 7533 513 (clutch bell housing label MTF-LT2)
                        => Castrol Syntrans B 75W
                        => Castrol Transmax Manual B 75W

                        Eipä noi Castrolit ole ihan hirveästi halvempia eikä niitä löydy kovin helposti. Ehkä se pitää investoida bmearin laatikkoöljyyn ja koittaa asennella myös ISTA. Aika monta muuta softaa löytyykin jo.
                        Joo toi Castrol syntrans B lienee jopa ihan samaa kuin BMW pullossa, mutta ei löydy esim. Motonet valikoimissa. Schiedmannilta on ainakin saanut tuota bemarin pullossa, jos ei jaksa säästön vuoksi ulkomailta tilailla.
                        E39 M5 2002
                        E70 X5 3.0sd 2008
                        E83 X3 3.0i 2005
                        G21 330e

                        Comment

                        • JaGaR
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 143
                          • Vesilahti

                          Potilaana X3 E83 LCI 2007 3.0SD missä käynnistyksen jälkeen jää päälle keltaisena 4X4 sekä jarruvalo. ~20m ajamisen jälkeen valot poistuvat mittaristosta.

                          Vikakoodit luettu Istalla (ennen ajoonlähtöä sekä valojen hävittyä) eikä yhtään vikakoodia ole, mikä viittaisi DSC:hen tms. moduuliin.

                          Ainoastaan Ihka:lta (000020 AUC heating), PDC:ltä (000022 Acoustic generator, front, off) sekä Kombi:lta (0000BE Data-filing difference to central light module), minkä en usko vaikuttavan yo. vikavaloihin.

                          Historiassa oli vikakoodi "006E3E DSC: steering-angle-sensor adjustment required" ja tämän ajoin service functionista onnistuneesti, jos olisi siitä ollut kiinni, mutta ei ollut vaikutusta.

                          Mistähän tätä "ominaisuutta" kannattaisi lähteä penkomaan syvemmin?

                          Toki jos on vinkkejä, miten parkkitutkat saa toimimaan, niin niitäkin kuunnellaan. AUC sensori lähti tilaukseen, jos tuon yhden vikakoodin saisi sillä kuitattua pois.
                          Kiittää ja kumartaa
                          º¿º

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3283
                            • Finnland

                            Täällä ainakin E83 2.0d on pelannut ok vaikka jakolaatikolle ei ole tehty mitään koodauksia ja öljyt vaihdettu vuosi sitten. Eli ne kyllä kannattaa vaihtaa, omasi tuohon pakkojen liikutteluun mahdollisuutta tai ei. Oli kyllä melko likaista jo. Vaihdan joskus uusiksi kunhan talliin saa tilaa
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nimimerkki kaizzu ja juttu sekä kieroilut

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3142
                              • Tampere

                              Originally posted by JaGaR View Post
                              Potilaana X3 E83 LCI 2007 3.0SD missä käynnistyksen jälkeen jää päälle keltaisena 4X4 sekä jarruvalo. ~20m ajamisen jälkeen valot poistuvat mittaristosta.

                              Vikakoodit luettu Istalla (ennen ajoonlähtöä sekä valojen hävittyä) eikä yhtään vikakoodia ole, mikä viittaisi DSC:hen tms. moduuliin.

                              Ainoastaan Ihka:lta (000020 AUC heating), PDC:ltä (000022 Acoustic generator, front, off) sekä Kombi:lta (0000BE Data-filing difference to central light module), minkä en usko vaikuttavan yo. vikavaloihin.

                              Historiassa oli vikakoodi "006E3E DSC: steering-angle-sensor adjustment required" ja tämän ajoin service functionista onnistuneesti, jos olisi siitä ollut kiinni, mutta ei ollut vaikutusta.

                              Mistähän tätä "ominaisuutta" kannattaisi lähteä penkomaan syvemmin?

                              Toki jos on vinkkejä, miten parkkitutkat saa toimimaan, niin niitäkin kuunnellaan. AUC sensori lähti tilaukseen, jos tuon yhden vikakoodin saisi sillä kuitattua pois.

                              Ääni pätkivälle ABS-anturille. Vastaavaa mutta vähän enemmän ja pidempää pätkimistä E46:ssa oli kun pohja massattiin. Taitaa olle E83:ssakin nopeusmittari vasempaan taka-ABS -anturiin naitettu, jos nopeusmittari toimii niin ei ole se anturi kyseessä.


                              Joko liitinvika, anturivika tai moskaa tai anturi pikkasen liian kaukana tjsp. Tämä vain valistunut arvaus.

                              Comment

                              • JaGaR
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2004
                                • 143
                                • Vesilahti

                                Originally posted by MNi View Post
                                Ääni pätkivälle ABS-anturille. Vastaavaa mutta vähän enemmän ja pidempää pätkimistä E46:ssa oli kun pohja massattiin. Taitaa olle E83:ssakin nopeusmittari vasempaan taka-ABS -anturiin naitettu, jos nopeusmittari toimii niin ei ole se anturi kyseessä.


                                Joko liitinvika, anturivika tai moskaa tai anturi pikkasen liian kaukana tjsp. Tämä vain valistunut arvaus.
                                Tämä oli yhtenä vaihtoehtona ja toiselta puolelta turvonnut abs-kehä vaihdettiinkin, kun heitteli mitä arvoja sattuu abs-anturille ( joka vaihdettiin myös samassa rytäkässä). Nopeusmittari toimii ja istalla ajossa tsekattuna jokainen pyörä pyörii samaa vauhtia eikä mikään anturi anna pätkivää tai väärää nopeutta.

                                Arviolta joka 5. käynnistyksellä valot jäävät tauluun ja tällöin Ista huutelee "DSC: Steering angle sensor adjustment required", joten alan kallistumaan pikku hiljaa oireilevaan ohjauskulman anturiin.

                                Tästä ei taida selvitä muutoin kuin anturia vaihtamalla...?
                                Kiittää ja kumartaa
                                º¿º

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎