Originally posted by Visto
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E83 X3 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
-
-
Viikko takana -07 3.0d:llä, positiivinen yllätys. Varusteiden ja fiiliksen puolesta pikku downgreidaus e60:stä mutta nelikko piti saada. Ihan mukava auto ainakin näillä keleillä ja iso plussa comfort penkeistä muistilla. Löytyy jatkossa jokaisesta tulevasta autosta.
Pikkusta sähkövikaa löytyy, auto seissyt vuoden joten saattaa vaikuttaa asiaan. -Takaluukun lukko elää omaa eläämänsä
-parkkitutkat ei toimi
-peilit toimii vaihtelevasti, välillä normaalisti välillä pystyy säätämään puoli senttiä kerrallaan.
Onko kokemuksia ko. Ongelmista ja niiden korjaamisesta?
Comment
-
-
Originally posted by MMF View PostViikko takana -07 3.0d:llä, positiivinen yllätys. Varusteiden ja fiiliksen puolesta pikku downgreidaus e60:stä mutta nelikko piti saada. Ihan mukava auto ainakin näillä keleillä ja iso plussa comfort penkeistä muistilla. Löytyy jatkossa jokaisesta tulevasta autosta.
Pikkusta sähkövikaa löytyy, auto seissyt vuoden joten saattaa vaikuttaa asiaan. -Takaluukun lukko elää omaa eläämänsä
-parkkitutkat ei toimi
-peilit toimii vaihtelevasti, välillä normaalisti välillä pystyy säätämään puoli senttiä kerrallaan.
Onko kokemuksia ko. Ongelmista ja niiden korjaamisesta?
Onneks olkoon pikkuäksän hankinnasta. Ei ole itselläkään kauaa auto ollut ja samantyylisiä sähkövikoja löytyy. Omassa autossa takaluukun sähkölukko eli kanssa omaa elämää ja kuten aiemmin kirjoittelin tähän ketjuun, niin se avautui jopa ihan liikennevaloissa punasissa valoissa seisoessa. Vika korjaantui sillä, että koodasin takaluukun aukeamaan ainoastaan avaimesta. Takaluukkua tällä hetkellä ei saa auki ollenkaan itse luukussa olevasta mikrokytkimestä ns. Kahvasta, vaan joutuu joka kerta painamaan avaimesta auki. Omalle kohdalle ei ole mikään ylitsepääsemätön ongelma tuo. Eipä avaudu itsestään
Itseäni häiritsee näin runsaslumisina hetkinä kyseisen auton sähköjärjestelmässä se, ettei luistonestoa saa kokonaan poies päältä. Autossahan on keskikonsolissa DSC-kytkin, jota kerran painamalla saa kytkettyä luistonestojärjestelmän poies päältä. Luistoneston varoituskolmio sekä 4x4 valo syttyy mittaristoon ja DSC kytkeytyy poies toiminnasta. Vaikka DSC:n kytkee pois päältä, silti DTC:tä ei saa ollenkaan poies päältä ja se jää kummittelemaan taustalle.
Esimerkiksi uudemman sukupolven kolmossarjalaisissa tuo kytkin toimii kaksitoimisesti. Jos painaa kytkintä kerran, jää vielä apuja päälle. Painaessa kytkintä pidempään DTC sekä DSC poistuu päältä. Äksäläisessä pitkään painamalla ei tapahdu yhtään mitään. DTC jää siis päälle, vaikka DSC-kytkin olisi painettuna ja luinstoneston merkkivalo palaisi mittaristossa. Jäisessä mäkilähdössä DTC rajoittaa yksittäisten pyörien pyörimistä ja sutimista, joka pahimmassa tapauksessa estää liikkeellelähdön kokonaan. En tiedä onko koodattavissa tuota kytkintä kytkemään molempia järjestelmiä samaan aikaan poies päältä, mutta jos näin on, niin ehdottomasti sen teen."Life is simply too short to be spending time behind wheel of a boring ordinary car"
Comment
-
-
Minulla kyllä löytyy nuo 2 asentoa dtc:sta eli pitkään painamalla poistuvat rajoitukset (auto 10/06 LCI 3.0d E83).
Toinen juttu sinänsä että onko tuo niin hyvä juttu ilman DTC:ta.. En ole aiemmissa nelikoissani tuntenut oloani koskaan noin epävarmaksi kuin tässä autossa kun DTC on kokonaan pois päältä. Tuntuu ihan kuin vetosuhde heittelisi etu- ja takapään välillä ihan arvan mukaan. Jos kaikki renkaat luistavat, menee auto jotenkin loogisesti mutta heti yhdenkään renkaan pito kun palautuu, alkaa omituisuus ja siirryn matkustajaksi.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostMinulla kyllä löytyy nuo 2 asentoa dtc:sta eli pitkään painamalla poistuvat rajoitukset (auto 10/06 LCI 3.0d E83).
Toinen juttu sinänsä että onko tuo niin hyvä juttu ilman DTC:ta.. En ole aiemmissa nelikoissani tuntenut oloani koskaan noin epävarmaksi kuin tässä autossa kun DTC on kokonaan pois päältä. Tuntuu ihan kuin vetosuhde heittelisi etu- ja takapään välillä ihan arvan mukaan. Jos kaikki renkaat luistavat, menee auto jotenkin loogisesti mutta heti yhdenkään renkaan pito kun palautuu, alkaa omituisuus ja siirryn matkustajaksi.
Äksäläisen X-Drive toimii siinä missä muutkin sähköisesti voimaa jakavat nelivedot, joten vetosuhteiden äkilliset muutokset eivät yllätä itseeni ollenkaan. Itsellä on ollut vain torsen-neliveto tätä autoa aikasemmin eikä siinä ollut ESP:tä, DTC:tä tai mitään muutakaan. Rehellisesti sanottuna siinä en ikinä edes kaivannut luistonestoa tai mitään lisäkontrolleja. Siitä johtuen ehkä halu ajaa ilman apuja onkin niin suuri."Life is simply too short to be spending time behind wheel of a boring ordinary car"
Comment
-
-
Meni toinen halogeeni enkeli pimeäks, ja pitkään tehny mieli muutenkin päivittää ledeiks nuo rinkulat . Tekisköhän tämmösellä sarjalla mitään :think ? http://www.ebay.com/itm/2-x-20W-CREE...0811db&vxp=mtr
Mulla on yks polkupyörän lamppu, jossa 3 kpl creed xm-l2 ledejä, ja on aivan saakutin kirkas, tätä kyllä mallasin tuonne enkelin polttimon reikään, ja aika kirkkaaks sai rinkulan.
Youtubesta kyllä löytyy video jossa neuvotaan kuinka polttimo vaihetaan tuohon alkuperäiseen kantaan.
Mutta mieli tekis kyllä kokeilla tuommosta 30 euron settiä, mutta ainut mikä mietityttää, että riittääkö kirkkaus sitten päivävaloiks, notta ei tarvis noita xenoneita kuluttaa......BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
2007 vuotiseen X3, 3.0sd automaattiin mietiskelin vaihteiston öljyjen vaihtoa.
Paikallinen öljypiste tarjoaa;
Automaattivaihteiston öljynvaihto sisältäen sisäpesun ja jälkihoitoaineen kustantaa noin. 370€
Ajettu n. 188tkm luultavasti ei ikinä vaihdettu.
Kannattaako kun ei mitään oireile?E53 X3 3.0sd -07
ex:
E87 120d -06
E46 m3 -01
E39 535i -98
E36 318 cabriolet -96
Comment
-
-
Originally posted by 530daa View PostOnko x3 e83 saatavana pehmeämpää alustaa? kun ajelen tosi paljon sivuteitä niin saisi olla paljon pehmeämpi"Life is simply too short to be spending time behind wheel of a boring ordinary car"
Comment
-
Comment