Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e53 yleistä keskustelua.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ode-b
    Newbiemmer
    • Apr 2009
    • 13
    • Helsinki

    Anturi oli paikallaan ja piuhat kiinni. Valoilla oli juuri tuo amerikan-päivävalo asetus päällä. Täytyypä sitten kysellä saisivatko kalibroitua vai pitääkö jossain muualla käydä.

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Onko täällä muita 3.0i omistajia? Tarkistakaapa kaasuläpän ja IMM välissä olevan 90ast kumiputken kunto. Siitä lähtee sellainen makkaran paksuinen haara joka oli itsellä ainakin revennyt ja veti ilmaa varmasti paljon. Ainut vaan että se on todella hankalassa paikassa, alhaalta päin saattaa nähdä, mutta en tiedä näkeekö ilman pohjapanssarin irroitusta. Omasta autosta käytettiin imusarja irti niin siinä yhteydessä se huomattiin.

      Last edited by Tomba87; 29-08-2016, 15:13.
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • KSSB
        Newbiemmer
        • Jul 2016
        • 2
        • Joensuu

        Mulla on 2004 vuotinen e53 3.0d.

        Autossa toimi aikaisemmin etu ja taka sumuvalot "oikein", eli etuvalojen napista syttyi etummaiset ja takimmaisten syttyi takimmaiset. Nyt ongelma on se että kummasta tahansa napista syttyy palamaan molemmat samaan aikaan. Syy ja ratkaisu?

        Sit vilkkuviiksen päässä kun on ajotietokoneen näytön valinta nappi, niin se ei toimi. Kesällä näytti pelkästään kilometrilukemaa siihen kun tankki on tyhjä ja nyt talvella se näyttää pelkästään ulkolämpötilaa. Onkohan viiksi mennyt rikki vai voiko syy olla jossain muualla?

        Olikos joensuun seudulla ketään harrastajaa jonka luona vois pistäytyä vikakoodeja lueskelemassa?

        Ja oliskos kenelläkään lainata takarungon puslien ulosvetäjää? Voisin hakea kauempaakin. Ostaakin voisin jos hinta OK.
        Last edited by KSSB; 17-11-2016, 14:42. Reason: unohtuma

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2043
          • Riihimäki

          Originally posted by KSSB View Post

          Sit vilkkuviiksen päässä kun on ajotietokoneen näytön valinta nappi, niin se ei toimi. Kesällä näytti pelkästään kilometrilukemaa siihen kun tankki on tyhjä ja nyt talvella se näyttää pelkästään ulkolämpötilaa. Onkohan viiksi mennyt rikki vai voiko syy olla jossain muualla?
          Viiksen juuresta johto poikki. Pitää irrottaa ratti, purkaa viiksi ja juottaa pätkät taipuisampaa johtoa tilalle. Ohjeita löytyy helposti ainakin e46:een ja samoilla ohjeilla luulisi onnistuvan.

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            Originally posted by Tomba87 View Post
            Onko täällä muita 3.0i omistajia? Tarkistakaapa kaasuläpän ja IMM välissä olevan 90ast kumiputken kunto. Siitä lähtee sellainen makkaran paksuinen haara joka oli itsellä ainakin revennyt ja veti ilmaa varmasti paljon. Ainut vaan että se on todella hankalassa paikassa, alhaalta päin saattaa nähdä, mutta en tiedä näkeekö ilman pohjapanssarin irroitusta. Omasta autosta käytettiin imusarja irti niin siinä yhteydessä se huomattiin.

            Jep, been there done that. 2.5l versiossa se on vielä pidempi ja hankalampi vaihtaa alakautta.

            Itse ihmettelin miten harvoin se "menee laihalla" vikavalo tuli päälle vaikka reikkä oli melkoinen..

            Toinen asia mitä m54 moottorissa kannattaa katsoa on se disa ventiili. Hankala x3'ssa ottaa irti kokonaan kun se takimmainen muovi pitää ottaa irti jos meinaa pujotella se kokonaan irti. Mutta tarkistuksen vuoksi riittää että ne kaski torx ruuvit irrottaa ja vetää sen sen verran ulos että tarkistaa onko läppä ihan irti tai jännityksessä kuten se pitäisi olla.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              m62b46

              Näitä x5 4.6is on muutamia myynissä. Rakenettu noin 4000 kpl ja suurin osin jäännyt jenkkeihin. Joten Suomi on taas hyvin edustettu.



              Villi veikkaus on että kulutus on jopa enemmän kun m5 e39? Varsinkin tässä mallissa, 4.8is taitaa kuluttaa vähemmän. Toki en enään hankki fl malli sen valvetronic ominaisuudesta.

              Eli olisko m62b44 se eniten kuluttava x5 ikinä? :-)

              Aika paljon ristiriitäistä tietoa että onko se nyt Alpina tekemä moottori tai ei..

              Ja no joo ei toi ole kovin relvantti asia jos näitä möhköjä hankkii muutenkaan..ei ainakaan minulle..
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Onkohan saatavilla mittariston taustoja erikseen ostettuna?

                Mailimittarin tilalle tarviisi kilometrillä olevan taustan. Noita on aftermarket tavaraa kyllä, mutta mieluummin alkuperäistä ensin ettisi.

                Pitäisi nimenomaan olla 4.6IS tausta joka on saman tyylinen kuin e39 m5:ssä.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2846
                  • South Carelia

                  Vaihdettiin tänään sigun äXään vesipumppu oheistuotteineen... autolla ajettu 218tkm.

                  Enpä olisi uskonut että vanha pumppu on niin hyvässä kunnossa, oli kuitenkin alkuperäinen !! Bmw:n leimat ja valmistusleimassa 08/03.

                  Siivekkeet täysin ehjät eikä klappia ollut kuin ehkä millin kymmenys, juuri ja juuri keskittymällä huomasi pienen liikkeen...

                  Yleensä vastassa ollut pumppu joka päistään pyörii eri suuntiin helvetillisellä klapilla ja siivekkeet murenee käsiin...

                  Noh, välillä näinkin... en vaan uskaltanut ottaa riskiä että pumppu pettää kesken ulkomaan lomamatkan... tämäkin opittu kalliisti kantapään kautta kun ex. E39:ssä samalla koneella petti vesipumppu jo alle 180tkm:ssa, ja kesken lomareissun !!
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • jonis93
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2013
                    • 1111
                    • Vantaa

                    Mikähän voisi olla vaivana kun eivät korjaamoll pääse testerillä kaverin E53.seen sisälle?
                    Taannoin kokeilin Autocomilla eikä silläkään saanut mitään kontaktia ko.autoon :think
                    Audi A7
                    EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10043
                      • KVLA

                      Heitetään hatusta,että jollain yleistesterillä ei vaan onnistu tai joku purkki/väylävika.

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        E53 kuljettajan puoleisen peilinlasin vaihto 1,5 h, repsikanpuoleisen vaihto 5 min

                        Piti olla helppo homma, ja niin oliskin ollut jos olis tajunnut irroittaa oikein. Väänsin väärin ulospäin ja se kiekko johon lasi kiinnittyy lähti mukaan, olikin aika kinkkinen saada se takaisin. Ensin en edes tajunnut että sen ei olisi kuulunut tulla mukaan. No, taas osaa yhden homman jos joskus vielä...
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • MarQu
                          Moderator
                          • Mar 2006
                          • 5519
                          • Vaasa

                          Kerro oikea tapa? Itellä odottaa sama projekti. Joku sano että ensiks ylöspäin ja sit vetää pois mutta oliko noin?
                          sigpic

                          Comment

                          • Morriz
                            BTCF Member
                            • Nov 2005
                            • 1611
                            • Honkajoki

                            Juuri vaihdoin lasit viikko sitten. Taisin aavistuksen työntää alareunasta sisälle, jotta lasi mahtuu vähän nousemaan ja sitten leveällä meisselillä kampesin alhaalta ylöspäin. Pieniä liikkeitä, helppo homma
                            -NO FARMS NO FOOD-

                            M5 -93 Diamantschwarz
                            525i -86 Diamantschwarz
                            528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                            X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              Juu, lasin alareunasta kammetaan suoraan ylöspäin, olisko n. 4mm ja se on irti. Sitten alareuna sisään niin mahtuu pois ja samassa asennossa takaisin.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • Forsmanni
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 146
                                • Turku, Finland

                                e53 X5 4.4i -00

                                Parikysymystä äxästä.

                                1. Tarvis V8 ääniä saada hieman enemmän kuulumaan. Tuleeko ääni aivan liian kovaksi hyttiin takavaimentajien poistolla? Entä jos ne vaihtaisi vapaastivirtaaviin vaimentimiin?

                                2. Sopiiko esim e39 tai e38 Comfort etupenkit suoraan äxään? Tällä hetkellä sähkösäätöiset lättäpenkit ilma persgrillejä. Meneekö jotku Comfortit Bolt On näihin?

                                3. Kesäksi olisi tarkoitus hankkia 21" tai 22" Vanteet. Eteen 9,5"- 10" leveät ja taakse 10-11" leveät. Millä ET.eellä nämä tulisi mukavasti kaarelle?
                                -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
                                -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
                                -Plancraft BMW Boat
                                (b130/m10b20-->m60b40)
                                EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
                                EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
                                EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
                                EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
                                EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎