BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• uusauto
    replied
    Originally posted by Jarkka View Post
    HKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.

Kokeileppa löytää pohjois-euroopan kitkoja alkuperäiseen 20" sekarengastukseen. Eipä löydy leveampiä kuin 275.
    En tiedä oliko pohjosen kitkat oli just myynissä, mutta oli poistuneet myynnistä, Eurooppa kitkoja löytyy. Vaikka on erilevyiset vanteet edessä kuin takana niin saman levyiset renkaat toimii hyvin, esim 275 joka kulmaan. Olen itse ajannut viimeset 100tkm Eurooppakitkoilla ilman mitään ongelmaa, takavetosta pääsääntöisesti ja nyt mennään X5 Eurooppakitkalla koossa 275/40-20" viikko tuli just Tahkolla ajettua ympäriinsä eri olosuhteissa jossa oli lunta n,35cm kertaakaan ei pienintäkään ongelmaa.
    Pääkaupunki ja muut isot kaupungit jossa 85% mennään sulilla teillä niin mielestäni pitäisi nastat kieltää.

Leave a comment:

• MarkM
    replied
    Originally posted by Jarkka View Post
    HKPL8 nastat 20" 275/315 koossa ja rengasmeteli on kyllä harmittavan kova. Jopa ihan 40kmh nopeuksissa. Testeissä myös moitittu ääntä mutta en uskonut että noin kova on.

Kokeileppa löytää pohjois-euroopan kitkoja alkuperäiseen 20" sekarengastukseen. Eipä löydy leveampiä kuin 275.
    Mulla contin nastat ja rengasmelu riippuu täysin asvaltin kunnosta. Kuluneella asvaltilla on kyllä aika kova melu, mutta uudemmalla pinnalla yhtä hiljaiset kuin kesärenkaat. Nastojen ropinaa ei kuulu kuin lähinnä risteysalueilla hitaassa vauhdissa.

Leave a comment:

• Jarkka
    replied
    Originally posted by Milko75 View Post
    Toinen ärsyttävä piirre on helvetillinen rengasmelu. Nokian HKPL5 nastat 19" koossa. Vaimoni -08 Contin 18" nastoilla on kuin sukkasillaan menisi. Voiko tuo "premium" renkaiden ero olla noinkin kova?

Originally Posted by uusauto
    Mä en ymmärrä miksi X5:ssa joku käyttää nastarenkaita ? Kertokaa ?

Leave a comment:

• Jaristr
    replied
    Ittellä oli tuollainen 4.8 E70 Hieno peli oli ajaa aina silloin kun toimi. Suorituskyky ja äänet olivat hienot. Kulutus oli ajotietokoneen mukaan viimetalvena kun sen poisvaihdoin siinä 15 l. seutuvilla. Ei siis mielestäni paha kun nissan qasqaikin kulutti talvella 11 ja kuitenkin täysin eriluokan auto.
    Erinäisiä vikoja oli aikalailla vaikkei ollut ajettu kuin hieman yli 100 000 km.
    Hankalin paikallistaa oli kaasuläppäkotelon oireilut joka halvaannutti lähes koko auton. Silloin ei toiminut kaasu, ohjaustehostim, luistonesto eikä nelivetokaan.
    Vesiputkia joutui vaihtamaan ja paisuntasäiliön. Samoin jouset ja etupyöränlaakerit ainaskin meni vaihtoon. En nyt muista yhtä-äkkiä muuta.Jotain yljyja vesivuotoakin moottorissa vielä jossain imusarjan alla oli, ne jäi selvittämättä.
    Mutta auto oli kyllä miellyttävä. Voi hyvinkin olla että sellaisen vielä hankin joskus tulevaisuudessa, kunhan vaan löytäisi luotettavemman. Nyt ei ole enää bemareita kuin vanha 7. No mutta..hyvä sekin.

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Originally posted by uusauto View Post
    On kai kiistämättä selvää että nastarenkaan pito on kitkarengasta parempi monissa talven keleissä. On aika yksinkertaista ajatella että neliveto korvaa sen nastan pidon, liikkelle lähtiessä neliveto tuo selvän edun, mutta entäpä se äkkitilanteessa jarrutus? Paljonko luulet jarrutuksen tehostuvan nelivedolla?
    Eli nelivetoinen vaatii ihan yhtäpitkän jarrutusmatkan ja yhtähyvän rengaspidon kuin vajaavetoinenkin pysähdyttäessä. Lisäksi nelivetoisella tulee ajettua usein liiankin vauhdikkaasti keliin nähden kun ei varoita niin helposti.

Kun hinausauton kuljettajalta kysyttiin onko nelivetoisten ja tavallisten välillä eroa ulosajojen suhteen talviliukkailla? Vastaus oli että: -nelivetoiset on vaan pitemmällä mettässä...:think

Leave a comment:

• EsaX5
    replied
    Mie kun ajelen missä sattuu sillä. En pelkästään suolatuilla pääteillä vaan myös sivuteillä missä jäätä on tänäkin talvena ollut riittämiin.
    Lisäksi kilpuria hinatessa on mukava kun 4,5 t yhdistelmän saa pysähtymään edes jotenkin tarvittaessa.

Leave a comment:

• Macke
    replied
    BMW kekkoslovakia ei millään tapaa "tunnusta" jenkkilän service bulletinia leipovista suuttimista -> perus meriselitykset merkkihuollosta ja korjausarvioista ja mahdollisista goodwilleista -> vmp. Artisti siis maksaa tämänkin härmälandiassa minkä BMW on muualla maailmalla tunnustanut ongelmaksi ja suunnitteluvirheeksi, ei toki tullut yllätyksenä.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Kerrohan, miksi X5 ei voisi käyttää nastarenkaita?

Leave a comment:

• Niilopi
    replied
    Tuli kylkiäisenä. Ilmanki pärjäis

Leave a comment:

• uusauto
    replied

Leave a comment:

• Milko75
    replied
    On Nyt on vajaa viikko yhteiseloa tuon vm. 11 LCI X5:sen kanssa, pari häiritsevää piirrettä ilmennyt;

Alustasta, paikansin korvakuulolta, että etupäästä kuuluu tasainen kumina/kolina kun tie on hitusenkin epätasainen. Nopeus ei vaikuta, vaan ääni kuuluu koko ajan. Myös jarruttaessa. Mikähän lienee? Kokemuksia, veikkauksia? Autolla ajettu nyt 170 tkm. Edit; katsastettu viikko sitten, eikä katsuri maininnut alustasta mitään.

Toinen ärsyttävä piirre on helvetillinen rengasmelu. Nokian HKPL5 nastat 19" koossa. Vaimoni -08 Contin 18" nastoilla on kuin sukkasillaan menisi. Voiko tuo "premium" renkaiden ero olla noinkin kova?
    Last edited by Milko75; 05-01-2017, 18:27.

Leave a comment:

• buksin-1
    replied
    Originally posted by Niilopi View Post
    Mulla e70 jossa tehtaan aux heater. Eukko on toisessapäässä suomee koslan kanssa ja ei saa käynnistymään oli käyttäny webastoa 10min ennen lähtöä -17c pakkasta. Käskkn käyttää kauemmin mutta tuli mieleen että lämmittääkö tuo ees moottoria vai vaan sisätiloja. Sisällä oli lämmin.
    Tehtaan optiona vain sisätiloja, jos moottori on sammutettuna. Lämmittää moottoria vasta kun se on päällä.

Leave a comment:

• Niilopi
    replied
    Mulla e70 jossa tehtaan aux heater. Eukko on toisessapäässä suomee koslan kanssa ja ei saa käynnistymään oli käyttäny webastoa 10min ennen lähtöä -17c pakkasta. Käskkn käyttää kauemmin mutta tuli mieleen että lämmittääkö tuo ees moottoria vai vaan sisätiloja. Sisällä oli lämmin.

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Sattuukohan tuo Profiteile puhumaan myös Englantia
    Reippaan 20 penaalin jälkeen Saksa taipuu edelleen vähän heikosti
    Originally posted by Laku View Post
    Ei taida. Osanumerolla haet, laitat ostoskoriin ja maksat .
    Google kääntäjällä kun pyöräyttää käännöstekstin vielä takaisin alkuperäiseen, jos vielä on ymmärrettävää luulisi käännöksenkin olevan jotakuinkin käsitettävä. Taitaa käännökset mennä englannin kautta jos suomi-saksa kääntää, eli jos englanti onnistuu niin eng-saksa voi tulla parempi lopputulos. Monesti kun konekäännös ilmeisesti ollut aika huono saksaksi kun on tullut vastaus sitten englanniksi.

Hyvin on pärjätty konekäännöksillä kun aikoinaan koulussa tuli puuhattua kielitunneilla jotain ihan muuta.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Kiitokset

Sattuukohan tuo Profiteile puhumaan myös Englantia
    Reippaan 20 penaalin jälkeen Saksa taipuu edelleen vähän heikosti
    Ei taida. Osanumerolla haet, laitat ostoskoriin ja maksat .

Leave a comment:

Working...
X