BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • repsa
    replied
    No, liian pitkällä öljynvaihtovälillä sitä moni hyvä moottori on saatu pihalle.

    Eli onhan noita ehjiä 15-20tkm öljynvaihtovälillä ajettuja M57N2 autoja suomi/maailma täynnä missä mittaristossa 500tkm.

    Sit on toki niitäkin missä on ö-vaihtoväli ollut pidempi ja ajo öljyn kannalta hankalaa - joko täysiä aina motaria tai sit lyhyttä pappa-ajoa ja kondenssivettä öljy täys. Silloin myös ketjulle tulee nopeammin mailit täyteen, eikä voi moittia.

    Sama on vaihteistoöljyissä. Ja jakolaatikon öljyissä. Uita ulkomailta auto millä on pallotettu ns. täysiä aina eikä salkkuun vaihdettu öljyjä -> remppa edessä. Tai suomesta auto millä vedetty jäähallia perässä.

    Itse katselin pitkään eri variantteja, E61,F07,F01,E70,F11 tälläisellä M57N2/N57 kattilalla, ja jotenkin suomiauto lyhyillä öljynvaihtoväleillä 180tkm ajettuna kuumotti enemmän kuin Italiasta tuotu vain 3-4k kalliimpi SD-malli millä abt saman verran kelattu. Noissa muissa oli muita syitä miksei poltellut silloin.
    Helpompi ja halvempi se oli navigointi retrofitata kuin lähteä tekemään vaihteisto tai moottoriremppaa.

    Muuta hälyttävää vikaa ei ole oikein omiin korviin tarttunut kuin noi imusarjan läpät ja hehkuhässäkät. Aikoinaan suunniteltu US markkinoille ja siellä kuluttajat ovat tottuneet saamaan rahalle vastinetta sekä autovalmistajat ei uskalla tuutata shittiä markkinoille isojen kanteiden pelossa. Good build quality.

    Perus hifi-varusteella olevia autoja ei kannata kiertää kaukaa, vaan myös semmoisellakin pärjää vaikka tykkäisi humppaa soittaa kovempaa ja haluaa nauttia myös pienistä äänien nyansseista.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Eihän se sanottua ole että se ketju kajahtaa, mutta on noita nyt tämänkin foorumin kirjoitteluiden mukaan mennyt. Siihenkään en sitten osaa sanoa että mitkä on todelliset kilsat jolloin se ketju on sen verran venynyt että katastrofin todennäköisyys on iso.

    Veikkaisin että isoa osaa noista 5-sarjalaisistakin on karvaranne puukottanut kilsojen osalta jotka on "matalilla" kilsoilla kajahtanu. Tämä nyt toki omaa mutuilua, ja jos karvalakkimallisen "Suomiauton" ostaa huoltohistorialla niin niissä voinee olla suht varma kilsalukemista. Tai sitten ei, ei oikeesti käryä paljonko niitä lukemia tässä maassa nykyisellään rassaillaan...

    Leave a comment:


  • JiiPee82
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Termari + hehkurumba on ainakin satavarmaa, ei toki kauhean kallista jos itse jaksaa harrastaa. Noikin nyt on pientä jos kattila kajahtaa.

    Etupyörien laakerit lienee kanssa kulutuskamaa, ja 150tkm kohtaa meni muijan kiesistä etupäässä taaimmaiset reaktiotangot vaihtoon. Edelleenkin suosittelisin varautumaan ettei +200tkm ajetulla yksilöllä ajele perus öljynvaihdoilla auringonlaskuun. Kiva autohan se on silloin kun on ehjä.

    Edellisen postaajan 2011 mallinen onkin sitten erilainen tekniikaltaan versus 07/08, että suora vertailu tekniikan osalta ei ole validi. Ilmajousitusta en karsastaisi minäkään, niitä on noissa toisena käyttöautona toimineena 5-sarjan farkuissa ollut ja hyvä keksintöhän se on.
    Nuo termari/ hehkuhommat sekä kuluvat alustan osat ovat ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävissä. Lähinnä arveluttaa nämä jakoketjuongelmat ym. mihin helposti palaa monta tonnia. :think

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Originally posted by JiiPee82 View Post
    Tokihan yli 200t ajetussa autossa remonttia tulee, mutta kunhan nyt ei mitkään tuhansien remontit ole todennäköisiä niin asia ok. Olen nyt noilla Volvoilla ajellut yleensä noin 150-230 välin ja yksi ilmastoinnin kompuran vaihto ja kaksi akkua on normaali huoltojen lisäksi osunut.
    Termari + hehkurumba on ainakin satavarmaa, ei toki kauhean kallista jos itse jaksaa harrastaa. Noikin nyt on pientä jos kattila kajahtaa.

    Etupyörien laakerit lienee kanssa kulutuskamaa, ja 150tkm kohtaa meni muijan kiesistä etupäässä taaimmaiset reaktiotangot vaihtoon. Edelleenkin suosittelisin varautumaan ettei +200tkm ajetulla yksilöllä ajele perus öljynvaihdoilla auringonlaskuun. Kiva autohan se on silloin kun on ehjä.

    Edellisen postaajan 2011 mallinen onkin sitten erilainen tekniikaltaan versus 07/08, että suora vertailu tekniikan osalta ei ole validi. Ilmajousitusta en karsastaisi minäkään, niitä on noissa toisena käyttöautona toimineena 5-sarjan farkuissa ollut ja hyvä keksintöhän se on.
    Last edited by Macke; 03-09-2017, 20:29.

    Leave a comment:


  • hazaal
    replied
    Pari vuotta ja 100tkm ollut 7-paikkainen vm2011. Molemmat ilmapussit vaihdettu kotipihassa, ensimmäisen kanssa meni ihmetellessä 45min, toista vaihtoikin sitten enää alle puolituntia. Osalla hintaa Saksasta pikarahtina ~160€, eli en tuon takia ilmajousia liikaa karsastaisi. Muuta vikaa ei sitten olekkaan ollut, paitsi että tuota tehdaskoukkua en ole vuoteen jaksanut piiloon ajaa kun ei tahdo sinne ilman rynkyttämistä mennä.
    Normi reippaassa ajossa maalla + taajamassa vähän kasin päällä kulutus, kesälomareissulla Lapissa pitkiä pätkiä ajamalla 7.6l/100km, eikä himmailtu vauhdissa silloinkaan yhtään, tarkistettu laskemalla. Taannoin oli pitkästi reilu tuhatkiloa hevosta ison trailerin kanssa perässä, kulutus 11.8l
    Pois en vaihtais, vaikka kyllähän ne isot remontit sieltä on tulossa. V70 volvolla tätä ennen 400tkm ilman mitään isompaa, se oli kyllä hyvä ja halpa auto, toistaiseksi paras ostokseni...nyt näyttää olevan hyytyneen Tampereelle (nettiauto)

    Leave a comment:


  • JiiPee82
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Jos autossa ei sitten ole parkkitutkia, niin jälkiasenteisen vetokoukun asentaminen vaatii CAN-väylän vedon kuskin jalkatilasta sinne takaronttiin. Been there, done that ja paska homma. Muuten sen koukun asentaa omatoimisesti aika helpolla, ja jos liikkeessä asennuttaa niin sittenhän se on niitten murhe.

    Pitkät öljynvaihtovälit rikkoo jakoketjua näistä M57N2 koneista ihan moottorikoneistajienkin suusta kuultuna, että se jos sattuu kohdalle niin vmäisempi juttu. Luokittelisin aika fataaliksi viaksi tämän.

    Rautajousiset tykkää katkoa jousia, M-Sportit kestää ilmeisesti paremmin eri vieterien johdosta. 10-vuotta vanhan 200tkm ajetun Bemarin omistaminen tarkoittuaa 100% varmuudella remppoja, ihan sama minkä mallin otat. Volvoista ei omakohtaista kokemusta ole, mutta ainakin nettikirjoittelun ja yleisen jutustelun ja omien BMW kokemusten mukaan pääset kyllä sillä Volvolla vähemmällä pajoittamisella.

    Ai niin joo, pelkällä nurkkapyörityksellä ainakin 3.0sd tuplaurpo nokee DPF pömpelin vikatilaan -> kärryllä on _pakko_ ajaa ajoittain pidempiä siivuja että se tekee DPF polton onnistuneesti loppuun. Tämä siis ajoa jossa noin 11km per suunta + hieman kaupunkirallia.
    Tokihan yli 200t ajetussa autossa remonttia tulee, mutta kunhan nyt ei mitkään tuhansien remontit ole todennäköisiä niin asia ok. Olen nyt noilla Volvoilla ajellut yleensä noin 150-230 välin ja yksi ilmastoinnin kompuran vaihto ja kaksi akkua on normaali huoltojen lisäksi osunut.

    Kyllä mulla tulee viikottain ainakin pari kertaa ajettua 150km maantieajoa, joten kai tuo kerkeää nuo poltot tehdä. Katselin että tuon 3,0d:n ohjelmointi 280hv:ksi ei kovin kallista ole ja samalla voisi tarvittaessa tuon dpf:n ohjelmoida pois.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Jos autossa ei sitten ole parkkitutkia, niin jälkiasenteisen vetokoukun asentaminen vaatii CAN-väylän vedon kuskin jalkatilasta sinne takaronttiin. Been there, done that ja paska homma. Muuten sen koukun asentaa omatoimisesti aika helpolla, ja jos liikkeessä asennuttaa niin sittenhän se on niitten murhe.

    Pitkät öljynvaihtovälit rikkoo jakoketjua näistä M57N2 koneista ihan moottorikoneistajienkin suusta kuultuna, että se jos sattuu kohdalle niin vmäisempi juttu. Luokittelisin aika fataaliksi viaksi tämän.

    Rautajousiset tykkää katkoa jousia, M-Sportit kestää ilmeisesti paremmin eri vieterien johdosta. 10-vuotta vanhan 200tkm ajetun Bemarin omistaminen tarkoittuaa 100% varmuudella remppoja, ihan sama minkä mallin otat. Volvoista ei omakohtaista kokemusta ole, mutta ainakin nettikirjoittelun ja yleisen jutustelun ja omien BMW kokemusten mukaan pääset kyllä sillä Volvolla vähemmällä pajoittamisella.

    Ai niin joo, pelkällä nurkkapyörityksellä ainakin 3.0sd tuplaurpo nokee DPF pömpelin vikatilaan -> kärryllä on _pakko_ ajaa ajoittain pidempiä siivuja että se tekee DPF polton onnistuneesti loppuun. Tämä siis ajoa jossa noin 11km per suunta + hieman kaupunkirallia.
    Last edited by Macke; 03-09-2017, 10:45.

    Leave a comment:


  • KJ
    replied
    Originally posted by JiiPee82 View Post
    Paria olen ajanut ja niiden pohjalta nuo sporttipenkit ovat kyllä pakollinen varuste. Mitenkäs tuo lasikatto, jostain lukenut että niissä ongelmia. Onko ongelmia jos sitä pitää vain lasikattona eikä käy aukomisen kanssa pelleilemään?

    Koukkukin olisi hyvä olla, mutta jos yleisemmin mukana tulee
    myös ilmajouset niin ehkä jälkiasennettava tulee kyseeseen.
    Suosittelen kyllä sporttipenkkejä pitämään vähimmäisvaatimuksena. Niin se oli itsellänikin, mutta lopulta löytyi kuitenkin comfort penkillinen joita niitäkin on kohtalaisen hyvin X5:ssa olemassa. Johtuu varmasti korkeahkosta hankintahinnasta uutena, niin ei ole tarvinnut heti varusteiden kanssa kitsastella.

    Panoraamakatollisissa on tosiaan sitä takimmaisessa luukun jumiutumisongelmaa. Se on yllättävän arvokas korjauttaa, ja kohtuu v-mäinen homma tehdä ymmärtääkseni. Jos sen sijaan pitää sitä pelkkänä lasikattona, niin ei kait tietääkseni sen kanssa ongelmia kummemmin ole. Huolehtii vaan ettei vedenpoisto putket mene tukkoon.

    Tuosta takapään ilmajousituksesta en nyt sitten mene enää takuuseen, että mikä sen määrittää. Itse luulin sitä tehdaskoukkua sen määritelmäksi, mutta e39touring todisti sen luulon vääräksi. Kaikki tehdaskoukulliset joita itse kävin aikanaan katsomassa oli ilmatakapäällä.

    Imuläppien poisto-operaatiot on yleensä 200-300€ haminoissa pyörineet kunhan ei vie merkkiliikkeeseen sitä tehtäväksi. 😉

    Leave a comment:


  • JiiPee82
    replied
    Originally posted by hoikkas View Post
    Ei se läppien poisto paljoa maksa...en osaa tarkkaa summaa sanoa. Ehkä 200€, joku varmaan osaa sen tarkemmin sanoa. Paras tapa varmaan on kysyä omalta alueelta et mitä se

    Oletko yhtään käynyt ajamassa niitä? Jos et niin aja nyt vaikket olisi ostamassa, hae vertailua pohjaa vähän
    Paria olen ajanut ja niiden pohjalta nuo sporttipenkit ovat kyllä pakollinen varuste. Mitenkäs tuo lasikatto, jostain lukenut että niissä ongelmia. Onko ongelmia jos sitä pitää vain lasikattona eikä käy aukomisen kanssa pelleilemään?

    Koukkukin olisi hyvä olla, mutta jos yleisemmin mukana tulee
    myös ilmajouset niin ehkä jälkiasennettava tulee kyseeseen.

    Leave a comment:


  • hoikkas
    replied
    Ei se läppien poisto paljoa maksa...en osaa tarkkaa summaa sanoa. Ehkä 200€, joku varmaan osaa sen tarkemmin sanoa. Paras tapa varmaan on kysyä omalta alueelta et mitä se maksaa.

    Ymmärtääkseni ihan normi laatikk on, ettei siitä kait huolta ole.

    Minulla sigun X5 ja tyytyväinen olen, toki nyt mieli tekee X6:sta;-)

    Minustakin Comfort jakkarat kiva juttu. Mutta varusteista moni riippuu siitä mistä tykkää ja mihin on tottunut. Minusta avaimeton ovien aukaisu ja startti kiva käytännön varuste. Myös hyvät popit on jees, vähintään hifi professional, mutta L7 tai joku muu jos on niin oikein kivat on olleet. HUD voisi olla mukava kanssa, muttei sitä ole itsellä sekä sähköinen takaluukku, muttei ole sitäkään.

    Oletko yhtään käynyt ajamassa niitä? Jos et niin aja nyt vaikket olisi ostamassa, hae vertailua pohjaa vähän

    Leave a comment:


  • E39touring
    replied
    Originally posted by JiiPee82 View Post
    Kiitos vastauksesta.

    Eli siis tehdaskoukullisissa on ilmajouset takana? Itse olen juuri koukullista katsonut, mutta tuota en olekkaan tiennyt. Mieluusti saisi kyllä rautajousilla olla. Mitä tuo imuläppien poisto maksaa teetettynä, noin niinkuin suurinpiirtein hintana?

    Noissa tuon ikäisissä taitaa olla 6-lovinen automaatti, onko kuin kestävä versio?


    Itsellä X5 2011 malli 3,0d ja tehdaskoukku+korotettu vetokyky 3500Kg silti rautajouset!!

    Leave a comment:


  • JiiPee82
    replied
    Originally posted by KJ View Post
    Tervetuloa foorumille!

    Ei kait näissä E70 dieseleissä mitään fataaleja vikoja ole. Hyvin huollettuna suhteellisen varmatoimisia pelejä. Mun oman tuntuman mukaan näissä dieseleissä sellaisia vakiojuttuja on että molemmat termarit pitää vaihtaa. Alkaa käymään kylmänä, jolloin hiukkasuodattimen poltto-ohjelma ei enää kytkeydy ja pönttö menee tukkoon. Tarkan lämpötilatiedon näkee salavalikosta. Toinen vakiovika on hehkut ja hehkuyksikkö. Senhän huomaa vasta sitten pakkasella, kun ei enää lähde käyntiin. Imusarjan läpät on tietenkin M57 koneen jonkinlainen legendaongelma. Jotkuhan on ajanut läppien kanssa satojakin tuhansia, jotkut ei. Suhteellisen helppo toimenpide poistaa ne, niin sitten voi ainakin olla huoleti.

    Osassa mallistoa (ainakin tehdaskoukulliset ja 7-paikkaiset) on takana ilmajouset joiden kanssa on vanhemmiten myös jonkin verran ongelmaa. Pusseihin voi tulla vuoto ja pahimmassa tapauksessa järjestelmään pääsee likaa ja se rikkoo myös kompuran.
    Näiden lisäksi tietysti normaaleja alustan osia kuluu, mutta eipä ne nyt maltaita maksa jos vähän jaksaa netistä katsella Saksan hintoja jne.

    Koeajolle mentäsessä itse tutkisin hyvin tarkkaan huoltohistorian, mielellään pyytäisin myyjää hakemaan myös avainlukuhistorian marmorilta. Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota tutinoihin ja ravistuksiin, ne kertoo alustan kunnosta huomattavasti enemmän kuin esim. katsastustodistus tms. Ehjällä alustalla ja alle 20" pyörillä X5 kulkee kyllä kuin kiskoilla ja mitään tutinoita tai ravistuksia ei tule missään nopeuksissa eikä jarruttaessa.

    Meillä on perheautona E70 3.0sd (tupla-ahdettu) -08, joka on vaimolla työmatka-ajossa (moottoritie-Kehä 3). Kulutus pyörii 8,5 l/100km haminoissa. Vuotuinen käyttömaksu ja dieselveron on yhteensä kutakuinkin 900€/v.

    Varuste joka ehkä omasta mielestä tuo eniten lisäarvoa on Comfort penkit. Ne on todella hyvät ja monipuoliset säädöiltään. Täydet sähkösäädot muisteilla, ja tallentuu myös avaimeen. Eli vaimolla on oma avain ja minulla oma, ja penkki (sekä tietenkin auton mahdolliset asetukset) säätyy aina siihen omaan tallennettuun asentoon kun avaa omasta kauko-ohjaimesta lukot.
    Kiitos vastauksesta.

    Eli siis tehdaskoukullisissa on ilmajouset takana? Itse olen juuri koukullista katsonut, mutta tuota en olekkaan tiennyt. Mieluusti saisi kyllä rautajousilla olla. Mitä tuo imuläppien poisto maksaa teetettynä, noin niinkuin suurinpiirtein hintana?

    Noissa tuon ikäisissä taitaa olla 6-lovinen automaatti, onko kuin kestävä versio?

    Leave a comment:


  • KJ
    replied
    Originally posted by JiiPee82 View Post
    Tervehdys!

    Ensimmäistä postausta foorumille autokuumeen kourissa kirjoittelen.

    Pari edellistä autoa on ollut Volvon V70:stä ja nytkin siis tuommoinen -09 D5 Summum on käytössä. Jostain syystä katumaasturi on kiehtonut jo hetken ja hieman jo keväällä XC60 kutkutteli, mutta nyt olen harhautunut katselemaan X5:sta. Koon puolesta tuo kahden lapsen (6- ja 8v) perheeseen soveltuisi paremmin. Kilometrejä vuodessa kertyy enää noin 25-30t, mutta dieseli on kuitenkin ainoa vaihtoehto.

    Auton hankintabudjetti on hieman reilut 20t, joten ikäluokka olisi -07 tai -08 ja kilometrejä noin 200t. Ruotsista tai Virosta hakemalla tuommoisen saattaisi hieman alle 20t:n saamaan, mutta riippuen oman auton myynnistä voi olla että joutuu tyytymään suomen tarjontaan.

    Kertokaahan tietäjät että mitä tuon ikäisessä ja noilla kilsoilla olevassa X5:sessa kannattaa tarkkailla ja onko jotain varustetta jota ei kannata olla jos varmatoimisen käyttöauton haluaa? Kertaakaan ei Volvojen kanssa ole kalliita remontteja joutunut teettämään, joten samalla linjalla haluaisin jatkaa.

    Kulutus noissa taitaa pyöriä siinä 10 hujakoilla? Ajo on pääosin noin 60-80km/h maantieajoa ja pieneltä osin taajamassa pyörimistä.

    Kiitos jo etukäteen jos viitsit antaa mielipiteitä.
    Tervetuloa foorumille!

    Ei kait näissä E70 dieseleissä mitään fataaleja vikoja ole. Hyvin huollettuna suhteellisen varmatoimisia pelejä. Mun oman tuntuman mukaan näissä dieseleissä sellaisia vakiojuttuja on että molemmat termarit pitää vaihtaa. Alkaa käymään kylmänä, jolloin hiukkasuodattimen poltto-ohjelma ei enää kytkeydy ja pönttö menee tukkoon. Tarkan lämpötilatiedon näkee salavalikosta. Toinen vakiovika on hehkut ja hehkuyksikkö. Senhän huomaa vasta sitten pakkasella, kun ei enää lähde käyntiin. Imusarjan läpät on tietenkin M57 koneen jonkinlainen legendaongelma. Jotkuhan on ajanut läppien kanssa satojakin tuhansia, jotkut ei. Suhteellisen helppo toimenpide poistaa ne, niin sitten voi ainakin olla huoleti.

    Osassa mallistoa (ainakin tehdaskoukulliset ja 7-paikkaiset) on takana ilmajouset joiden kanssa on vanhemmiten myös jonkin verran ongelmaa. Pusseihin voi tulla vuoto ja pahimmassa tapauksessa järjestelmään pääsee likaa ja se rikkoo myös kompuran.
    Näiden lisäksi tietysti normaaleja alustan osia kuluu, mutta eipä ne nyt maltaita maksa jos vähän jaksaa netistä katsella Saksan hintoja jne.

    Koeajolle mentäsessä itse tutkisin hyvin tarkkaan huoltohistorian, mielellään pyytäisin myyjää hakemaan myös avainlukuhistorian marmorilta. Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota tutinoihin ja ravistuksiin, ne kertoo alustan kunnosta huomattavasti enemmän kuin esim. katsastustodistus tms. Ehjällä alustalla ja alle 20" pyörillä X5 kulkee kyllä kuin kiskoilla ja mitään tutinoita tai ravistuksia ei tule missään nopeuksissa eikä jarruttaessa.

    Meillä on perheautona E70 3.0sd (tupla-ahdettu) -08, joka on vaimolla työmatka-ajossa (moottoritie-Kehä 3). Kulutus pyörii 8,5 l/100km haminoissa. Vuotuinen käyttömaksu ja dieselveron on yhteensä kutakuinkin 900€/v.

    Varuste joka ehkä omasta mielestä tuo eniten lisäarvoa on Comfort penkit. Ne on todella hyvät ja monipuoliset säädöiltään. Täydet sähkösäädot muisteilla, ja tallentuu myös avaimeen. Eli vaimolla on oma avain ja minulla oma, ja penkki (sekä tietenkin auton mahdolliset asetukset) säätyy aina siihen omaan tallennettuun asentoon kun avaa omasta kauko-ohjaimesta lukot.
    Last edited by KJ; 01-09-2017, 14:14.

    Leave a comment:


  • JiiPee82
    replied
    Tervehdys!

    Ensimmäistä postausta foorumille autokuumeen kourissa kirjoittelen.

    Pari edellistä autoa on ollut Volvon V70:stä ja nytkin siis tuommoinen -09 D5 Summum on käytössä. Jostain syystä katumaasturi on kiehtonut jo hetken ja hieman jo keväällä XC60 kutkutteli, mutta nyt olen harhautunut katselemaan X5:sta. Koon puolesta tuo kahden lapsen (6- ja 8v) perheeseen soveltuisi paremmin. Kilometrejä vuodessa kertyy enää noin 25-30t, mutta dieseli on kuitenkin ainoa vaihtoehto.

    Auton hankintabudjetti on hieman reilut 20t, joten ikäluokka olisi -07 tai -08 ja kilometrejä noin 200t. Ruotsista tai Virosta hakemalla tuommoisen saattaisi hieman alle 20t:n saamaan, mutta riippuen oman auton myynnistä voi olla että joutuu tyytymään suomen tarjontaan.

    Kertokaahan tietäjät että mitä tuon ikäisessä ja noilla kilsoilla olevassa X5:sessa kannattaa tarkkailla ja onko jotain varustetta jota ei kannata olla jos varmatoimisen käyttöauton haluaa? Kertaakaan ei Volvojen kanssa ole kalliita remontteja joutunut teettämään, joten samalla linjalla haluaisin jatkaa.

    Kulutus noissa taitaa pyöriä siinä 10 hujakoilla? Ajo on pääosin noin 60-80km/h maantieajoa ja pieneltä osin taajamassa pyörimistä.

    Kiitos jo etukäteen jos viitsit antaa mielipiteitä.

    Leave a comment:


  • 325tds
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Xenoneilla pitkien peiteläpän ohjaus kelt./pun. johto molemmilla umpioilla. Siitä voi ottaa ohjauksen lisäpitkien releelle.
    Kiitos ja kumarrus.

    Leave a comment:

Working...
X