Originally posted by jani1632
View Post
BMW X5 E70 yleistä keskustelua II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mistäs porukka on hommaillu järkevästi noita V8 malin putkenpäitä?
Leave a comment:
-
Mullahan oli se tuulilasin "edessä" oleva kaukalo haljennut, ja sitä kautta imaisi aina välillä pakokaasun hajuja cabiiniin. Ei ollut vuotoja tms. putkessa.
Leave a comment:
-
Juuh, tämän tiesinkin, mutta tätä hajua ei tule kun kylmänä, ei koskaan lämpimänä esim liikennevaloissa seisoessa:think:thinkOriginally posted by Sami_R View PostOlisko pakosarja halki? Silloin tulee yleensä pakokaasun hajua kabiiniin paikallaan seistessä tyhjäkäynnillä.
Leave a comment:
-
Olisko pakosarja halki? Silloin tulee yleensä pakokaasun hajua kabiiniin paikallaan seistessä tyhjäkäynnillä.Originally posted by *PexU* View PostMistähän mahtaa johtua aamulla startatessa, kabiiniin tuleva pakokaasun käry:think
Ei tule kun aamulla weba käytön jälkeen, jos jää hetkeksi aikaa paikoilleen, tulee myös erittäin heikosti jos starttaa kylmän koneen ilman webaa.
Seuraavan kerran pysähtyessä hajua ei enää tule sisälle
Lämpimällä startatessa ei tule, eikä myöskään liikennevaloissa seisoessa kulkeudu mitään ylimääräisiä käryjä sisälle
Leave a comment:
-
Tuli pe alle Misukan Latitude Sport 3:t non-rft:t orkkia eli 275/40R20 & 315/35R20 koossa, asennusliike pisti 3,2 bar:a painetta eteen ja taakse. Aiemmin oli edessä Bridgestonen rft:t ja takana Contin non-rft:t 4x4 sport contact:t. Nyt parin päivän ja muutaman sadan kilsan jälkeen voi vain ihmetellä, minne hävisi pintakovuus, pahimmat mölyt ja pienimmätkin vetelyt. Olin uskossa ettei edessä rft:t olis niin paha juttu, mutta näköjään nekin vaikuttaa paljon. Toivotaan ettei noi nyt heti rupea sulamaan alle, mutta ainakin nyt meno on varsin mieluissaa ja ei voi kuin olla tyytyväinen valintaan ja näköjään kovemmillakin paineilla voi hyvin ajella, kunhan on sopivat renkaat alla.
Leave a comment:
-
Mistähän mahtaa johtua aamulla startatessa, kabiiniin tuleva pakokaasun käry:think
Ei tule kun aamulla weba käytön jälkeen, jos jää hetkeksi aikaa paikoilleen, tulee myös erittäin heikosti jos starttaa kylmän koneen ilman webaa.
Seuraavan kerran pysähtyessä hajua ei enää tule sisälle
Lämpimällä startatessa ei tule, eikä myöskään liikennevaloissa seisoessa kulkeudu mitään ylimääräisiä käryjä sisälle
Leave a comment:
-
Onhan nuita vuosien saatossa jokunen ollut ja suosituspaineilla menty
Ehkä vikaa kanattaa katsella muualta:think
Leave a comment:
-
On mullakin kokemusta useammasta bemarista ja jo 235 leveä rengas 17" koossa suosituspaineilla on kyllä joka ikisessä mun vehkeessä kulunut keskeltä liian matalien rengaspaineiden tähden (isommista puhumattakaan). Että oman ja useamman rengasfirmankin mielestä on ne suosituspaineet aikalailla päin persettä. Sama ilmiö kyllä kaikissa muissakin katiskoissa kuin bemareissa.Originally posted by Sami_R View PostEiks toi oo ohan hemmetin kova? Suosituspaineilla ei kulu mitenkään perseelleen. Kokemusta on jo useammasta Bemarista.
Kuten sanottu, ne ei ole ihan vaan koristeena siinä ovitolpassa.
Riippuu varmaan kyllä kaasujalastakin, mun kiihdytykset kohdenopeuteen on aina olleet suht rivakat ja löysä kumi venynee enemmän siinä tilanteessa kuin tiukemmaksi täytetty.
Leave a comment:
-
Mulla ympäriinsä 275/40-20" ja 3,0bar kaikissa, pikkusen on kova vs 2,6bar ,mutta kun hirvittää 20tkm välein uusia kierros.
Leave a comment:
-
Eiks toi oo ohan hemmetin kova? Suosituspaineilla ei kulu mitenkään perseelleen. Kokemusta on jo useammasta Bemarista.Originally posted by Macke View PostMieluummin snadisti pintakova kuin aivan perseelleen kuluneet renkaat. 20" rinkuloissa itse pitänyt 3.0-3.2 barin paineita, ei kulu keskeltä kaljuksi. Normi renkaat, ei runflatit.
Kuten sanottu, ne ei ole ihan vaan koristeena siinä ovitolpassa.
Leave a comment:
-
Mieluummin snadisti pintakova kuin aivan perseelleen kuluneet renkaat. 20" rinkuloissa itse pitänyt 3.0-3.2 barin paineita, ei kulu keskeltä kaljuksi. Normi renkaat, ei runflatit.
Leave a comment:
-
Itsellä oli aikoinaan X5:ssä edessä 285/35-21 ja takana 325/30-21 rengastus runflattina ja ihan tehtaan suosituspaineet mitkä lukee ovitolpassa. Kuluminen oli tasaista ja kyyti miellyttävää. Joskus ohan koemielessä laitoin kovemmat paineet, mutta pienen lenkin jälkeen totesin ettei tällaisella kivireellä viitsi ajella. Ei ne suositukset siinä ihan turhan takia ole eikä niitä mitenkään hatusta ole siihen heitetty.Originally posted by E39touring View PostHuomasin samaa ongelmaa omassa. Talvikumit 18" eivät hukanneet pyörän ulkoreunoja mutta nyt kesäpyörillä 255 leveät on ulkoreunat selvästi kuluneet.
Rengaspaineet olleet kyllä ylhäällä, mutta vaikuttaako se vai olisiko auraus pielessä?
Mitä paineita käytätte omissa X5.ssa? Vai ihan tehtaan suosituksia, jotka ovipilarissa!?
Leave a comment:
-
Edessä mäkin olen noilla 275/40R20 renkailla käyttänyt 2,4-2,5:aa paineita ja juuri suurempaa ei pintakovuuden takia viitsi enää käyttää. Kulkee kyllä kuin juna, mutta auraukset ei pysy kohtuullisena.
Leave a comment:
Leave a comment: