BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• uusauto
    replied
    Originally posted by jani1632 View Post
    Mistäs porukka on hommaillu järkevästi noita V8 malin putkenpäitä?
    Tuolta itse tilasin. https://www.modificars.fi/tuotteet/p...o-bmw-x5-style

Leave a comment:

• jani1632
    replied
    Mistäs porukka on hommaillu järkevästi noita V8 malin putkenpäitä?

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Mullahan oli se tuulilasin "edessä" oleva kaukalo haljennut, ja sitä kautta imaisi aina välillä pakokaasun hajuja cabiiniin. Ei ollut vuotoja tms. putkessa.

Leave a comment:

• Sami_R
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Juuh, tämän tiesinkin, mutta tätä hajua ei tule kun kylmänä, ei koskaan lämpimänä esim liikennevaloissa seisoessa:think:think
    Kannattanee silti tarkistaa pakosarja.

Leave a comment:

• *PexU*
    replied
    Originally posted by Sami_R View Post
    Olisko pakosarja halki? Silloin tulee yleensä pakokaasun hajua kabiiniin paikallaan seistessä tyhjäkäynnillä.
    Juuh, tämän tiesinkin, mutta tätä hajua ei tule kun kylmänä, ei koskaan lämpimänä esim liikennevaloissa seisoessa:think:think

Leave a comment:

• Sami_R
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Mistähän mahtaa johtua aamulla startatessa, kabiiniin tuleva pakokaasun käry:think

Ei tule kun aamulla weba käytön jälkeen, jos jää hetkeksi aikaa paikoilleen, tulee myös erittäin heikosti jos starttaa kylmän koneen ilman webaa.

Seuraavan kerran pysähtyessä hajua ei enää tule sisälle

Lämpimällä startatessa ei tule, eikä myöskään liikennevaloissa seisoessa kulkeudu mitään ylimääräisiä käryjä sisälle
    Olisko pakosarja halki? Silloin tulee yleensä pakokaasun hajua kabiiniin paikallaan seistessä tyhjäkäynnillä.

Leave a comment:

• TuusBim
    replied
    Tuli pe alle Misukan Latitude Sport 3:t non-rft:t orkkia eli 275/40R20 & 315/35R20 koossa, asennusliike pisti 3,2 bar:a painetta eteen ja taakse. Aiemmin oli edessä Bridgestonen rft:t ja takana Contin non-rft:t 4x4 sport contact:t. Nyt parin päivän ja muutaman sadan kilsan jälkeen voi vain ihmetellä, minne hävisi pintakovuus, pahimmat mölyt ja pienimmätkin vetelyt. Olin uskossa ettei edessä rft:t olis niin paha juttu, mutta näköjään nekin vaikuttaa paljon. Toivotaan ettei noi nyt heti rupea sulamaan alle, mutta ainakin nyt meno on varsin mieluissaa ja ei voi kuin olla tyytyväinen valintaan ja näköjään kovemmillakin paineilla voi hyvin ajella, kunhan on sopivat renkaat alla.

Leave a comment:

• *PexU*
    replied
    Mistähän mahtaa johtua aamulla startatessa, kabiiniin tuleva pakokaasun käry:think

Ei tule kun aamulla weba käytön jälkeen, jos jää hetkeksi aikaa paikoilleen, tulee myös erittäin heikosti jos starttaa kylmän koneen ilman webaa.

Seuraavan kerran pysähtyessä hajua ei enää tule sisälle

Lämpimällä startatessa ei tule, eikä myöskään liikennevaloissa seisoessa kulkeudu mitään ylimääräisiä käryjä sisälle

Leave a comment:

• 325tds
    replied
    Onhan nuita vuosien saatossa jokunen ollut ja suosituspaineilla menty

Ehkä vikaa kanattaa katsella muualta:think

Leave a comment:

• Macke
    replied
    Originally posted by Sami_R View Post
    Eiks toi oo ohan hemmetin kova? Suosituspaineilla ei kulu mitenkään perseelleen. Kokemusta on jo useammasta Bemarista. Kuten sanottu, ne ei ole ihan vaan koristeena siinä ovitolpassa.
    On mullakin kokemusta useammasta bemarista ja jo 235 leveä rengas 17" koossa suosituspaineilla on kyllä joka ikisessä mun vehkeessä kulunut keskeltä liian matalien rengaspaineiden tähden (isommista puhumattakaan). Että oman ja useamman rengasfirmankin mielestä on ne suosituspaineet aikalailla päin persettä. Sama ilmiö kyllä kaikissa muissakin katiskoissa kuin bemareissa.

Riippuu varmaan kyllä kaasujalastakin, mun kiihdytykset kohdenopeuteen on aina olleet suht rivakat ja löysä kumi venynee enemmän siinä tilanteessa kuin tiukemmaksi täytetty.

Leave a comment:

• uusauto
    replied
    Mulla ympäriinsä 275/40-20" ja 3,0bar kaikissa, pikkusen on kova vs 2,6bar ,mutta kun hirvittää 20tkm välein uusia kierros.

Leave a comment:

• Sami_R
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Mieluummin snadisti pintakova kuin aivan perseelleen kuluneet renkaat. 20" rinkuloissa itse pitänyt 3.0-3.2 barin paineita, ei kulu keskeltä kaljuksi. Normi renkaat, ei runflatit.
    Eiks toi oo ohan hemmetin kova? Suosituspaineilla ei kulu mitenkään perseelleen. Kokemusta on jo useammasta Bemarista. Kuten sanottu, ne ei ole ihan vaan koristeena siinä ovitolpassa.

Leave a comment:

• Macke
    replied
    Mieluummin snadisti pintakova kuin aivan perseelleen kuluneet renkaat. 20" rinkuloissa itse pitänyt 3.0-3.2 barin paineita, ei kulu keskeltä kaljuksi. Normi renkaat, ei runflatit.

Leave a comment:

• Sami_R
    replied
    Originally posted by E39touring View Post
    Huomasin samaa ongelmaa omassa. Talvikumit 18" eivät hukanneet pyörän ulkoreunoja mutta nyt kesäpyörillä 255 leveät on ulkoreunat selvästi kuluneet.
    Rengaspaineet olleet kyllä ylhäällä, mutta vaikuttaako se vai olisiko auraus pielessä?

Mitä paineita käytätte omissa X5.ssa? Vai ihan tehtaan suosituksia, jotka ovipilarissa!?
    Itsellä oli aikoinaan X5:ssä edessä 285/35-21 ja takana 325/30-21 rengastus runflattina ja ihan tehtaan suosituspaineet mitkä lukee ovitolpassa. Kuluminen oli tasaista ja kyyti miellyttävää. Joskus ohan koemielessä laitoin kovemmat paineet, mutta pienen lenkin jälkeen totesin ettei tällaisella kivireellä viitsi ajella. Ei ne suositukset siinä ihan turhan takia ole eikä niitä mitenkään hatusta ole siihen heitetty.

Leave a comment:

• TuusBim
    replied
    Edessä mäkin olen noilla 275/40R20 renkailla käyttänyt 2,4-2,5:aa paineita ja juuri suurempaa ei pintakovuuden takia viitsi enää käyttää. Kulkee kyllä kuin juna, mutta auraukset ei pysy kohtuullisena.

Leave a comment:

Working...
X