BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • repsa
    replied
    E53 != E70, mutta kuitenkin vinkkaan että googleen molemmat sarjanumerot eri ikkunoihin ja sitten kuvahaku päälle.

    Ovat nopealla silmäyksellä ainakin rungoltaan erilaiset; toinen on rautaa ja toinen muovia. Kiinnityspisteet näyttäisi olevan samanmoiset ?

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    E53 sisäpuhallin jurnutteli kesän ja lopulta lakkasi pyörimästä, eli vaihdettava olisi. Puhallin on automaatti-ilmastoinnilla 64118385558 ja bmwfans mukaan sama on myös 500-sarjan e39 malleissa. Alkupään e39 on numerolla 64118372493, mutta tuo -5558 korvannut sen. Tässä ei mitään epäselvää, mutta ihmetyttää mikä noissa on erona, kun esim. Hella Behr tekee edelleen molemmilla numeroilla niitä vaikka vanhempaa mallia ei pitäisi missään tarvita?

    Muuten yks sama, mutta kun tuli tilattua vahingossa tuo e39 numerolla oleva puhallin...Bmwfans lukee vanhan numeron kohdalla "Non exchangeable retrospectively". Vaihtotyö on niin työläs, että kokeiluun ei mahdollisuutta.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    Eikait näissä missään 7-spd ole ollut ? 6-vaihteinen tuo 6hp28 on.
    Näin toki

    Leave a comment:


  • E61530d
    replied
    Oletteko mistä tilailleet möykkyyn etupyörän laakereita? Alkuperäinen peräti 350e hintainen...!! Tuntuis olevan tien päässä vasemman etupyörän laakeri, huomenna Laakkoselle vielä tarkistukseen. Vaihtavat kuitenkin itse tilattuja osia kunhan diagnoosi heillä tehty, esim a/c kompressorin magneettikytkin meni tuosta niin Denson kompura 375e netistä versus original 1300e niin ihan mukava ero; alkuperäinenkin oli Denso.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    Eikait näissä missään 7-spd ole ollut ? 6-vaihteinen tuo 6hp28 on.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Eikös noissa fl vehkeissä ole jo 8-pykäläinen askikin?
    Kyllä näissä toi 8-lovinen aski on, ja vaihdot tapahtuvat paljon huomaamattomammin kun edellisessä -08 35d:ssä, jossa siis 7-lovinen


    Originally posted by mikkod View Post
    Tänään pitäisi mennä koeajamaan yksi 40d. Toihan on se tuplaturbo kone? 35d:stä jotain uudistettu? Oliko noissa mitään ihmeellistä koneessa mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
    Jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä kone näistä pitäisi kai olla kaikista vähiten vikaherkin (kopkop), toki tästäkin varmaan saa ketjut helpommin poikki jos vaihtelee suositusöljynvaihtoväleillä litkut koneeseen. Itsellä nyt reipas 11tkm takana helmikuun lopusta, yksi öljynvaihto tehtynä vajaan 10:n jälkeen

    Mutta on kyllä todella hieno kone, vääntöä tuntuisi olevan paljon alemapaa kun 35d, ja kulkupuoli tuntuisi olevan muutenkin helpompaa kun mitä numerot antavat ymmärtää, 35d->40d.
    Suosittelen
    Last edited by *PexU*; 18-09-2017, 14:53. Reason: Tuplat, saapi poistaa

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by Macke View Post
    Eikös noissa fl vehkeissä ole jo 8-pykäläinen askikin?
    Kyllä näissä toi 8-lovinen aski on, ja vaihdot tapahtuvat paljon huomaamattomammin kun edellisessä -08 35d:ssä, jossa siis 7-lovinen



    Tänään pitäisi mennä koeajamaan yksi 40d. Toihan on se tuplaturbo kone? 35d:stä jotain uudistettu? Oliko noissa mitään ihmeellistä koneessa mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

    Jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä kone näistä pitäisi kai olla kaikista vähiten vikaherkin (kopkop), toki tästäkin varmaan saa ketjut helpommin poikki jos vaihtelee suositusöljynvaihtoväleillä litkut koneeseen. Itsellä nyt reipas 11tkm takana helmikuun lopusta, yksi öljynvaihto tehtynä.

    Mutta on kyllä todella hieno kone, vääntöä tuntuisi olevan paljon alemapaa kun 35d, ja kulkupuoli tuntuisi olevan muutenkin helpompaa kun mitä numerot antavat ymmärtää, 35d->40d.
    Suosittelen

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Akun kenkää irroittamalla olen nyt yrittänyt ohjelmoida kaukosäädintä tuloksetta. Löysin myös yhden 5A webaston sulakkeen hanskalokeron alta, muttei siitäkään onnistu.
    Olen koittanut kaksilla eri ohjeilla. Toinen istasta ja toinen täälläkin löytyvä, eli sulakkeen asennuksesta 5s sisällä off nappia pohjassa vähintään 3s.
    Istan ohjeessa on sekä off nappi pohjassa 3s ja sen jälkeen 3x on nappia. Kake on se 2nappinen.

    Mikä mättää?
    Originally posted by timppa811 View Post
    Webaston kaukosäädin pitäisi ohjelmoida. Mikä sulake pitää irroittaa? En ole mistään sulakekartasta tuota löytänyt. Webaston sähköliitintäkään en äkkiseltään löytänyt.

    ?

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    Eikös noissa fl vehkeissä ole jo 8-pykäläinen askikin?

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Uudistettu? Tavallaan eli M57->N57 ja siten muuttuukin jonkin verran...

    Sinällään ei mitään erikoista mitä ei esim F10/11 N57:ssakin ole eli EGR:n toiminnassa pientä sanomista välillä, mutta ei ole levähtänyt. Siitä nähtävästi vuoti/tihkui jäähdytysnestettä aiemmin, mutta sekin on loppunut.

    Itsekkin ruvennut pohtimaan autonvaihtoa, mutta kun katselee F11:n vikakeskustelua niin rupee kummasti pohtimaan järkevyyttä, sen verran vähillä on nyt 108->212tkm:a menty möhköllä 2,5v aikana.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Tänään pitäisi mennä koeajamaan yksi 40d. Toihan on se tuplaturbo kone? 35d:stä jotain uudistettu? Oliko noissa mitään ihmeellistä koneessa mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

    Leave a comment:


  • Tonto!
    replied
    Morjens.
    Tuli talouteen tollanen -07vm 3.0d ja nyt huomattiin, kun auto seisoo pitkään paikallaan (muutaman tunnin) tulee kabiiniin erittäin vahva lasinpesunesteen haju. Takalasille tulee nestettä kunnolla. Onko näissä joku yleinen paikka mistä pääsee vuotamaan tms tai ideoita mistä johtuu haiseminen? Hajut poistuu kun lähtee ajamaan..

    EDIT: Löyty vuotokohta. Purin takapenkin ja c-pilarin paneeleita pois. Litratolkulla nestettä vähän jokapaikaissa. Letkussa reikä siinäkohtaa, missä johtosarja ja letku nousee istuinosan kohdilta takakonttiin.
    Last edited by Tonto!; 10-09-2017, 19:35. Reason: Vika selvitetty.

    Leave a comment:


  • repsa
    replied

    On oikeasti faktaa lähteiden muodossa esittää että esim -11 mallisessa E70 X5:ssä olisi heikommilla jakopään komponenteilla kasattu jakopää kuin vaikka -07 mallisessa? Vai onko fakta ainoastaan se, mitä selitit hankintojen perusperiaatteista?
    Ja tämä ei ole nyt tahallista väärinymmärtämistä, vaan juuri näinhän sinä vastaat JiiPee82:lle.

    No, ei nuo hankintasopimukset ole ymmärrettävästi mitään julkisia dokumentteja. Ja henkilöitä eri organisaatioissa kenen kanssa olen jutellut - heidän nimiään tai työnantajia en kyllä tule sanomaan.

    Sinällään nämä kaikki mitä tänne olen kirjoittanut, on helppo löytää myös muilta keskustelupalstoilta jos haluat varmentaa lähdemateriaalin paikkansapitävyyden. Hyvä olla tietyssä määrin kriittinen.



    http://www.hs.fi/autot/art-2000005243858.html aiheesta näemmä hs:kin kirjoitellut, vaikka ei nyt enää liitykään suoraan tähän.
    Last edited by repsa; 10-09-2017, 20:58.

    Leave a comment:


  • Macke
    replied
    -11 mallisessa on eri kone kuin -07 mallisessa, -11 mallisesta löytyy N57 pata. Tais olla niin että jollain oli 40d kajahtanut tälläkin foorumilla? Yksittäistapaus toki vielä, totuus valkenee kun noitten tuoreempien hinnat tulee normi kuolevaisen saavutettaviin.

    Leave a comment:


  • KJ
    replied
    Originally posted by repsa View Post
    No, kysytään vastakysymys alkuun.... ja paljon asiaa.
    Kiitos asiallisesta vastauksesta ja perustelusta!
    Vastataan nyt sitten siihen vastakysymykseen: Ei. Ei ole paljon tietoa eikä varsinkaan kokemusta suurhankinnoista esimerkiksi komponenttien osalta maailmanlaajuisesti. Vaikkakin ammattitaitoni ja osaamiseni sen osalta ovatkin puutteelliset, niin silti ymmärrän täysin tuon sinun perustelun ja tiedän myös että pääpiirteittäin juuri näin toimitaan. Kaikissa hankinnoissa raha ratkaisee, ja sieltä ostetaan kuka pystyy tarjoamaan speksien mukaiset tuotteet halvimmalla.

    Se mikä minua edelleenkin askarruttaa:

    Originally posted by JiiPee82 View Post
    Onko nuo jakoketjuongelmat rajaantuneet johonkin tiettyyn vuosimalliin? Mitä nyt noita katsellut niin aina tuppaa olemaan sen 30tkm ajettu huoltovälillä. Eipä se paljon taida auttaa vaikka itse lyhentäisi kun noilla katsomillani autoilla ajettu jo sen 160-220tkm.
    Originally posted by repsa View Post
    Mitä uudempiin mennään niin sitä suuremmin ongelmat tulee vastaan. Juurisyitä on :...
    On oikeasti faktaa lähteiden muodossa esittää että esim -11 mallisessa E70 X5:ssä olisi heikommilla jakopään komponenteilla kasattu jakopää kuin vaikka -07 mallisessa? Vai onko fakta ainoastaan se, mitä selitit hankintojen perusperiaatteista?
    Ja tämä ei ole nyt tahallista väärinymmärtämistä, vaan juuri näinhän sinä vastaat JiiPee82:lle.

    Leave a comment:

Working...
X