Onko kellään kokemuksia speisereistä ja renkaiden kulumisesta? Nyt on ollu pari vuotta takana 30mm speiserit. Toisaalta ne tuli aikalailla heti kun autokin, joten itsellä ei ole paljoa kokemusta elämästä ilman niitä.
Ongelma on se, että takana kumit kuluu pahasti sisäreunoilta (ja hakuille). Ekan kesän jälkeen renkaat käytettiin Vianorilla suuntauksessa ja pientä korjattavaa niissä oli (ei pahasti). Syyttivät renkaiden kulumisesta speisereitä. Näkyy kuluvan edelleen takaa sisäkantit hakuille. Mutta eturenkaat taas kuluvat ulkoreunoilta (hakuille nekin). Eturenkaat tosin alkavat ollakin jo aika vanhat ja kuluneet jo muutenkin. Eturenkaissa ei ole speisereitä, mutta tarkoitus on ollut sinnekin laittaa 15mm.
Toisaalta en itse ymmärrä miten speiseri voisi vaikuttaa renkaan kulumiseen. Kyseessä on H&R:n TUV-hyväksytyt speiserit, että laadusta ei pitäis olla kyse. Toki siinä hivenen enemmän tulee akselille vipuvartta auton massalle, mutta vaikuttaisiko se? Ja eikö se silti ole silloinkin enemmänkin säätökysymys kuin väistämätön tulos?
BMW X5 E70 yleistä keskustelua II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M Sport pakettiin taisi kuulua 3MC BMW Individual Kattokaiteet Shadow Line eli ne on aina ne matalammat kiskot.
Eri jalat noihin menee ainakin Thulella ja luulisi muillakin, ihan erilainen kiinnitystapa.
Leave a comment:
-
Ei ole kiinni onko M-Sportti vai ei, mutta on kiinni kattokaiteen tyypistä. Olikohan se nyt joku individual versio kaiteesta joka on täysin kiinni katossa, ja sitten on sellanen normi kohollaan oleva kaide. Tai no, en mä tiedä tuleeko ne flush mount kaiteet aina M-Sportin mukana vai ei...Originally posted by tjhoo View PostOnko kenelläkään tietoa, onko kattotelineen "jalat/kiinnikkeet" erilaiset m-sportin ja tavallisen E70 välillä? Itsellä on siis m-sport ja sen kattokaiteet ovat ainakin erilaiset kuin tavallisessa E70:ssä. Mutta voihan jalat olla silti samat :think
Onko kokemusta sopiiko esim. Mont Blancin tarvikemalli myös m-sporttiin?? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...5?ajoneuvo=790
Toi motonetin tellinki menee sellaseen kohollaan olevaan kaiteeseen.
Leave a comment:
-
Kattotelineet
Onko kenelläkään tietoa, onko kattotelineen "jalat/kiinnikkeet" erilaiset m-sportin ja tavallisen E70 välillä? Itsellä on siis m-sport ja sen kattokaiteet ovat ainakin erilaiset kuin tavallisessa E70:ssä. Mutta voihan jalat olla silti samat :think
Onko kokemusta sopiiko esim. Mont Blancin tarvikemalli myös m-sporttiin?? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...5?ajoneuvo=790
Leave a comment:
-
Eikös sen eturenkaan pitäisi olla 295/40R20 eikä tuollainen alikokoinen 275/40 jos takana on se 315 leveä läski?Originally posted by Kekkuli View Post
Eli talvirenkailla ei tätä ollut vaan alkoi tasan heti kun heitti kesäkumit alle. Kesäksi uusin takarenkaat 315/35 20" ja edessä vanhat 275/40 20".
Leave a comment:
-
Onko kukaan pääkaupunkiseuden X-kuskeista tulossa pääkaupunkiseudun miittiin la 15.7.?
Leave a comment:
-
Tiedän yhden juuri tuolleen käyttäytyneen tapauksen missä renkaiden kehissä oli liian suuri heitto eli kannattaa mitata ne. Varsinkin eri merkkisissä renkaissa voi kokovaihtelut "saman" koon sisälläkin olla isoja. Ko tapauksessa ihan silmin nähtävä.
Leave a comment:
-
Luistonesto vilkuttaa
Moro.
Semmosta probleemaa tupannut olemaan kesärenkaiden vaihdon jälkeen, että kun kiihdyttää reippaalla kaasulla noin 80km/h lähtien niin rupeaa vilkuttamaan luistonestovaloa ja kiihtyminenhän rivakasti loppuu siihen. Helvetin ärsyttävä piirre varsinkin kun pitäisi vaikka rampilta liittyä sulavasti muun liikenteen joukkoon ja jopa vaarallinen "ominaisuus" ohitustilanteessa.
Eli talvirenkailla ei tätä ollut vaan alkoi tasan heti kun heitti kesäkumit alle. Kesäksi uusin takarenkaat 315/35 20" ja edessä vanhat 275/40 20".
Ongelmaa ei esiinny vaikka kaasu pohjassa kiihdyttää sinne 80 km/h, mutta siitä ylöspäin aina. Tasainen kevyt kiihdytys 80km/h ylöspäin ei myöskään sytytä valoa.
Ainoa mikä itselle tuli mieleen niin ratti on suoraan ajettaessa vähän vasemmalle kääntyneenä, eli auraukset on varmaan jonkinverran perseellään. Voisiko johtua tästä? Nyt siis vähän vinkkiä kaipailisin mistä moinen voisia johtua?
Leave a comment:
-
Tuo 7&8 pinnien yhteenlaitto liittyi vanhempiin autoihin (e39 jne.), ei D-caniin. Eli siitä ei voi vielä päätellä mitään. Piuhassa varmaan on päällä joku tarra, mitä siinä lukee?Originally posted by timppa811 View PostOn taitanut kaikki mitä olen lukenut olla alle 2006vuotisia. Näkikö sen jostain onko piuhassa D-can? Oliko se ainoastaan pinnit 7ja 8 auki verrattuna K-caniin?
Leave a comment:
-
On taitanut kaikki mitä olen lukenut olla alle 2006vuotisia. Näkikö sen jostain onko piuhassa D-can? Oliko se ainoastaan pinnit 7ja 8 auki verrattuna K-caniin?
Originally posted by HTK12 View PostINPA/ISTA-D ja K+DCAN piuha toimii tuon auton kanssa. Oletko aiemmin saanut jonkun auton luettua? Oletko koskaan lukenut D-can autoja? Ellet, niin kenties piuhasta D-can rikki.
Leave a comment:
-
INPA/ISTA-D ja K+DCAN piuha toimii tuon auton kanssa. Oletko aiemmin saanut jonkun auton luettua? Oletko koskaan lukenut D-can autoja? Ellet, niin kenties piuhasta D-can rikki.Originally posted by timppa811 View PostMillainen kaapeli/ohjelmisto pitää olla että pääsee 9/2007 valmistettuun X5 kiinni?
Koitin eilen inpa ja ista/d, muttei pääse kiinni. Mielestäni tuo kaapeli oli k+dcan.
Leave a comment:
-
Millainen kaapeli/ohjelmisto pitää olla että pääsee 9/2007 valmistettuun X5 kiinni?
Koitin eilen inpa ja ista/d, muttei pääse kiinni. Mielestäni tuo kaapeli oli k+dcan.
Leave a comment:

Leave a comment: