Originally posted by 325tds
View Post
BMW X5 E70 yleistä keskustelua II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by fraatti View PostMihin kohtaan autorecordsin tai näkyvissä oleviin huoltotietoihin viittaat? Vai johonkin muuhun?
Vuosi -12 -4t km.
Ratin kuluneisuus ja kilometrit ei minusta kohtaa.
Toki voitu ajaa rouhekinttaat kädessä:think
Toki voin olla edelleenkin väärässä mutta se suotaneeE93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
Comment
-
-
Originally posted by 325tds View PostVuosi -09 reilu 5t km.
Vuosi -12 -4t km.
Ratin kuluneisuus ja kilometrit ei minusta kohtaa.
Toki voitu ajaa rouhekinttaat kädessä:think
Toki voin olla edelleenkin väärässä mutta se suotanee
Tässä kilometrit laitettuna aikajärjestykseen. Suomeen tuomisen jälkeen autolla on ajettu vuosittain hiukan enemmän kuin aikaisemmin ja tuossa on myös suomessa ajetut kilometrit koska katoin katsastuksen kilometrit.
Tässä yksi auto mistä on veivattu noin huntti pois. Tiedot kaivoin myös autorecordsilta ja tsekattu myös marmorilta.
Vertailun vuoksi erään varsin pienillä kilsoilla olevan auton kilsakertymä kerättynä auto-recordsilta sekä katsastuksesta: (italian tuonti)
Toinen:
2017-02-09 Tampere 194,000 km Inspection
2016-08-10 Tampere 177,000 km Inspection
2015-04-21 Hämeenlinna 122,000 km Inspection
2013-02-08 Inspection Station 75,000 km Inspection
2012-12-13 Inspection Station 72,000 km Inspection
2012-01-31 Inspection Station 59,000 km Inspection
2011-03-30 Inspection Station 49,000 km Inspection
2011-03-25 Inspection Station 48,000 km Inspection
2010-07-06 Inspection Station 39,000 km Inspection
2010-05-14 Inspection Station 36,000 km Inspection
2009-12-19 Inspection Station 28,000 km Inspection
2009-05-14 Inspection Station 16,000 km Inspection
2008-08-28 Inspection Station 11,000 km Inspection
2008-05-19 Inspection Station 7,000 km Inspection
2008-04-16 Inspection Station 0,000 km Inspection
Last edited by fraatti; 21-01-2018, 20:13.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Italiassa kilsat näyttävät kertyvän varsin hitaasti.
5.6.2017 145540 km
9.6.2016 125127 km
22.9.2015 113857 km
15.9.2015 113852 km
10.7.2015 108293 km
28.8.2014 82327 km
7.6.2013 56592 km
3.6.2013 56592 km
2015-11-19 Helsinki 115,000 km Inspection
2015-09-07 Helsinki 113,000 km Inspection
2013-05-07 Rastatt 55,000 km Inspection
2009-07-11 ROMA 28,000 km Inspection
2009-05-27 ROMA 27,000 km Inspection
2007-12-17 Inspection Station 11,000 km Inspection
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ihmettelin samaa miksi kilometrit sahaa välillä ylös alas. Ja voihan sitä myyjältä kysellä, mutta mutta.. ja tuo laatikkoöljynvaihto myös hämärä. Luulenpa että, katson jotain muuta äksää. Tarttis vaan tuon seitsemän paikkaa ja tuossa olisi ollut hyvät varusteet.
Kiitoksia kattavasta spekulaatiosta. Jos jotain uutta ilmenee, mikä selittäisi kilometrit, niin päivitän tarinaa.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostSattuiko tuosta olemaan kuvaa miltä näytti?
Tiedätkö auton huoltohistorian paikkansa pitävyyttä. Mietin vain että kertooko kilometrilukema ketjun kunnosta yhtään mitään... vai johtuuko venymä jostain muusta esim pitkistä öljynvaihtoväleistä tai muuten koneelle epäedullisesta käytöstä. Esim paljon kylmänä ajoa tai esim paljon tyhjäkäyntiä.
Naputtaako ketju kokoajan ? Jaksatko tehdä tuosta videota niin voisi laittaa tuonne ketjun venymistopickiin sen niin tietäisivät muutkin millainen ääni siitä lähtee. Omasta räpsästä täytys kans tarkistaa tuo. Jotain satunnaista naputusta tuostakin kuuluu tyhjäkäynnillä mutta en ole vielä oikein varma mistä se tulee. Ketjuun laittama kuva ei ole omasta autostani.
Tässä autossa huoltohistoria pitää paikkansa, 210tkm nyt ajettu. Varmaan nuo pitkät öljynvaihtovälit ja tyhjäkäynti on niitä suurimpia kuluttajia näissä ongelmatapauksissa. Tämänkin auton öljynvaihdot suoritettu tehtaan suositusten mukaan. Ainakin viimeisen vuoden käynyt reippaasti tyhjäkäyntiä.
Lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä kuuluu selkeä ääni, ei kylläkään kokoajan. Kokeilin käytellä myös ilman apulaitehihnoja ja sama ääni sieltä tulee. Stetoskoopilla kuuntelin siitä jakopään kotelon eri kohdista ja kyllä 98% varmuudella ääni sieltä tulee. Rohkea kaveri tuolla varmaan ajelisi yhden 50tkm mutta köyhällä ei oo varaa siihen
Voin koittaa saisko mitään videota aikaiseksi, vehkeet moiseen hommaan on auttamattoman paskatTallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostEi tullut otettua kuvaa.
Tässä autossa huoltohistoria pitää paikkansa, 210tkm nyt ajettu. Varmaan nuo pitkät öljynvaihtovälit ja tyhjäkäynti on niitä suurimpia kuluttajia näissä ongelmatapauksissa. Tämänkin auton öljynvaihdot suoritettu tehtaan suositusten mukaan. Ainakin viimeisen vuoden käynyt reippaasti tyhjäkäyntiä.
Lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä kuuluu selkeä ääni, ei kylläkään kokoajan. Kokeilin käytellä myös ilman apulaitehihnoja ja sama ääni sieltä tulee. Stetoskoopilla kuuntelin siitä jakopään kotelon eri kohdista ja kyllä 98% varmuudella ääni sieltä tulee. Rohkea kaveri tuolla varmaan ajelisi yhden 50tkm mutta köyhällä ei oo varaa siihen
Voin koittaa saisko mitään videota aikaiseksi, vehkeet moiseen hommaan on auttamattoman paskat
Mistä voi tietää että auton huoltohistoria pitää satavarmasti paikkansaE93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
Comment
-
-
Eikait kilometreissä ole pahaa, onhan noita 600-700tkm ajettujakin tullut välillä vastaan. Ei siis matkaa säiky.
En tiedä mitenkä olet lukenut tätä palstaa, mutta melko paljon kannattavuudesta ostaa käytetty riippuu siitä mitenkä :
1) olet valmis itse tekemään ja korjaamaan jos(kun) jotain kuluvaa hajoaa
2) onko ajettu huolettomasti LL öljyvaihtoväleillä ja toivottu ettei kosahda omalla kohdalla
Samanlainen omistajiensa kukkaroa lihottava yritys tuo kamux lienee kuin muutkin autokauppiaat, eli koitetaan pitää kiertonopeus hyvänä ja väliraha isona heidän suuntaan. Eli vastaavan auton tn. yksityiseltä saisit halvemmalla ; tai kääntäen samalla rahasummalla saisit 50tkm vähemmän kelatun kenties ?5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by bsm View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/x5/9396423
Vieläköhän uskaltaisi noilla kilsoilla ostaa? Tai Kamuxilta yleensäkkään:think
Ei sattuisi olemaan kenenkään foorumilaisen vanha menopeli?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostEikait kilometreissä ole pahaa, onhan noita 600-700tkm ajettujakin tullut välillä vastaan. Ei siis matkaa säiky.
En tiedä mitenkä olet lukenut tätä palstaa, mutta melko paljon kannattavuudesta ostaa käytetty riippuu siitä mitenkä :
1) olet valmis itse tekemään ja korjaamaan jos(kun) jotain kuluvaa hajoaa
2) onko ajettu huolettomasti LL öljyvaihtoväleillä ja toivottu ettei kosahda omalla kohdalla
Samanlainen omistajiensa kukkaroa lihottava yritys tuo kamux lienee kuin muutkin autokauppiaat, eli koitetaan pitää kiertonopeus hyvänä ja väliraha isona heidän suuntaan. Eli vastaavan auton tn. yksityiseltä saisit halvemmalla ; tai kääntäen samalla rahasummalla saisit 50tkm vähemmän kelatun kenties ?
Tänks mielipiteistä
Comment
-
-
Onko noita ketjuongelmia kuinka paljon muiden maiden foorumeilla raportoitu?
Itse ajattelin tuossa kesärengaskauden alussa laittaa oman Volvon XC60:n myyntiin ja kun sen saan myytyä niin haen ruotsista X5:en. Olen yleensä omilla autoillani noin vuoden ajellut, jonka jälkeen ruotsista uusi tilalle. Tarkoituksena olisi löytää 08 tai 09 3,0D X5 jolla olisi noin 150-180tkm ajettu. Sillä taas kestäisi sen vuoden ja 30-40tkm ajella ilman että arvo merkittävästi tippuu.
Comment
-
Comment