BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miika17
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 18
    • Espoo

    Originally posted by *PexU* View Post
    Vastaan taas itse itselleni



    Jostain perk**een syystä osa nro 15 puuttui tuolta pakosarjan puolelta ja jälki oli kuvatun näköistä.

    Tiiviste paikoilleen ja käry katosi

    Kysymys kuuluukin että mihin v****un se on sieltä joskus kadonnut, vai onko reippaan 100tkm aikana jo saksassa vaihdettu jotain osia uusiin vai onko uupunut jo tehtaalta saakka
    Vaimon X1:n perään aikoinaan ajettiin ja pakoputki vääntyi niin, että vaihdettiin koko matkalta. Siinä remontissa oli unohdettu laittaa pakosarjan perään tiiviste ja pakokaasut tuli sisään liikennevaloissa seistessä. Oiskohan jotain vastaavaa tehty tuossa?
    G31 530 xd M-Sport 2017
    F11 530 xd 2015
    E70 3.0d 2011
    F25 2.0 2011
    E61 530 xd 2008
    E60 523i 2008

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Henkka90 View Post
      Mitä kannattaa tarkastaa/kiinnittää huomiota e70a ostaessa? Onko jakolaatikko ja etuperä ongelmallisia, jos on niin millä kilometreillä?
      Riiippuu onko LCI vai ei. Eli onko kone 173 tai 210 kw Vs. LCI 180/225/280 kW.
      Dieselin ollessa kyseessä.

      Pre-LCi:ssä ei ole juurikaan muita ongemia kuin termarit,
      ilmapussit menee yleensä 200-300 tkm välissä jos on ilmaperällä,
      mutta ei termarit tai pussit ole kovin kalliita, muutamia satasia niihin.

      LCI:ssä on vähemmän ongelmia, pussit ja alustat on samat.
      Molemmista menee tukivarsia, yleensä ensimmäisenä alemmat (taaemmat) etutukivarsien pallonivelet ja reaktitankojen puslat. Jossain siinä 150-250 tkm välissä. Harvemmin menee takapäästä, rengasleveys vaikuttaa alustan kuluumiseen huomattavasti...

      E70 on ylipäätänsä yksi kestävimmistä dieselikoneella saatavista Bemareista...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • vexu524tdic
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 782
        • Gallia = Kinnula

        Komppaan.

        Etutukivarret, etupyöränlaakerit ja jarrujen vatkaus aika yleisiä.
        e70 X5 3.0sd -08
        f30 320i xdrive -16
        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
        e30 316 -88 2,2TIC M10
        e21 323i -81 ruostekasa...

        Comment

        • Henkka90
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 449
          • Tornio

          Kiitokset vastauksesta! Jostaki syystä pinttynyt semmonen luulo että jakolaatikoita ja etuvetareita menee ku leipää :think
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Riiippuu onko LCI vai ei. Eli onko kone 173 tai 210 kw Vs. LCI 180/225/280 kW.
          Dieselin ollessa kyseessä.

          Pre-LCi:ssä ei ole juurikaan muita ongemia kuin termarit,
          ilmapussit menee yleensä 200-300 tkm välissä jos on ilmaperällä,
          mutta ei termarit tai pussit ole kovin kalliita, muutamia satasia niihin.

          LCI:ssä on vähemmän ongelmia, pussit ja alustat on samat.
          Molemmista menee tukivarsia, yleensä ensimmäisenä alemmat (taaemmat) etutukivarsien pallonivelet ja reaktitankojen puslat. Jossain siinä 150-250 tkm välissä. Harvemmin menee takapäästä, rengasleveys vaikuttaa alustan kuluumiseen huomattavasti...

          E70 on ylipäätänsä yksi kestävimmistä dieselikoneella saatavista Bemareista...
          e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

          Comment

          • *PexU*
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1989
            • Vantaa

            Originally posted by miika17 View Post
            Vaimon X1:n perään aikoinaan ajettiin ja pakoputki vääntyi niin, että vaihdettiin koko matkalta. Siinä remontissa oli unohdettu laittaa pakosarjan perään tiiviste ja pakokaasut tuli sisään liikennevaloissa seistessä. Oiskohan jotain vastaavaa tehty tuossa?
            Tässä ei ainakaan mitään mälli historiaa ole takanaan.
            Oliskos vaan jotain tehty, ja jätetty laittamatta, tämä lienee siis ainoa kone jossa tuonne ylipäätään kuuluu tiiviste, muissa ilmeisesti pelkkä kartio tiivistää
            Last edited by *PexU*; 13-11-2017, 08:40.
            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

            E61 530xd M-Sport Touring -07
            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
            Duunissa: F11 520d x-drive -17

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              Originally posted by Henkka90 View Post
              Kiitokset vastauksesta! Jostaki syystä pinttynyt semmonen luulo että jakolaatikoita ja etuvetareita menee ku leipää :think
              Taidat sekoitttaa 500/700 koppaiseen F-sarjaan, niissä etuvetonivelet on kulutustavaraa... Ja jakolaatikkoja vaihdeltiin alkuun turhaan kun se tuplaöljynvaihto korjaa yleensä asian...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • -TSM-
                Bimmer Rookie
                • Jan 2016
                • 98
                • Pirkanmaa

                2007 vuoden x5 on ongelmia valotehon kanssa. Autossa on xenonit. Valoteho etenkin lyhyillä ajaessa on melkein samaa luokkaa kuin ajaisi pelkät parkit päällä. Polttimot näytti ulkoisesti ihan hyviltä ja olivat Philipsin. Ajattelin joka tapauksessa uusia polttimot, mutta jos tästä ei ole apua, niin mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään? Edellisessä e70:ssä oli huippuvalot tähän verrattuna.

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Originally posted by -TSM- View Post
                  2007 vuoden x5 on ongelmia valotehon kanssa. Autossa on xenonit. Valoteho etenkin lyhyillä ajaessa on melkein samaa luokkaa kuin ajaisi pelkät parkit päällä. Polttimot näytti ulkoisesti ihan hyviltä ja olivat Philipsin. Ajattelin joka tapauksessa uusia polttimot, mutta jos tästä ei ole apua, niin mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään? Edellisessä e70:ssä oli huippuvalot tähän verrattuna.
                  Mulla oli vm 2011 volkkarissa D3S Xenonit jo ihan punertavina tuikkuina, eikä näyttäneet mihinkään. Uudet kun pisti, niin valoteho varmaan kolminkertaistui.

                  Vaihda nyt polttimot ensteks.
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • -TSM-
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2016
                    • 98
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by touring39 View Post
                    Mulla oli vm 2011 volkkarissa D3S Xenonit jo ihan punertavina tuikkuina, eikä näyttäneet mihinkään. Uudet kun pisti, niin valoteho varmaan kolminkertaistui.

                    Vaihda nyt polttimot ensteks.
                    Väri on tosiaan vielä normaali ja kun polttimon ottaa käteen, niin ulkoisesti on ihan normaalin näköinen, esim.se keskiosan pallura ei ole tummunut tms. Mutta ei kai auta kuin tehdä 158e (hinta paikallisessa varaosapuljussa) testi uusien polttimoiden muodossa ja toivoa että auttaa.

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      Mulla auttoi. Ei ollut juuri e34:sta kummemmat tuikut ennekuin laitoin uudet.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • TuusBim
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2014
                        • 125
                        • Tuusula

                        Voi myös tilaa Amazon:n Osram:n "puodista" parin noin satkulla...

                        Q7 e-tron TDI -17
                        MB CLA 250e -21
                        E81 116i -09
                        Ex:
                        F60 Countryman S E ALL4 -17
                        F15 X5 30d -14
                        E70 X5 40d M Sport -12
                        F20 120da -13
                        E61 530xd -09
                        F11 520d -12
                        E60 520d -09

                        Comment

                        • -TSM-
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2016
                          • 98
                          • Pirkanmaa

                          Hain polttimot paikallisesta putiikista, kun oli suoraan hyllyssä ja nykyisillä valoilla ei viitsi ajaa enää reissuakaan. Juuri hankin auton ja ihmetyttää miten edellinen omistaja ei ole tehnyt noille mitään.
                          Huomasin että jostain syystä xenonien projektorilinssit ovat ihan huurussa. Illalla nappasin suojaluukut ja polttimot irti, mutta edes yön aikana huuru ei ollut poistunut linsseistä. Esim.hiustenkuivaajalla ei oikein saa puhallusta kohdistettua oikeaan paikkaan eikä millään pääse näitä pyyhkimäänkään, sen verran ahtaassa paikassa ovat.

                          Hyviä vinkkejä näiden kuivaamiseksi otetaan siis vastaan. Tuskin huuru on kokonaan syyllinen onnettomaan valotehoon, mutta ei se ainakaan tilannetta taida liiemmin parantaa
                          Last edited by -TSM-; 17-11-2017, 09:05.

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7551
                            • Jyväshyvä

                            Oletko varma että linssit on huurussa? Nehän näyttää "sumealta" kun niitä vähänkään kauempaa katsoo...

                            Jos ne oikeasti on huurussa niin varmasti heikentä valotehoa.

                            Umpioiden kuivaus on helpointa tehdä imurilla, ottaa pari luukka auki ja toiseen imuri muutamaksi tunniksi imemään niin umpio kyllä kuivuu. Tietysti imeminen pitää tehdä vaikka autotallissa tai muussa kuivassa tilassa, ei paljon kummene vesisateessa imeä...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • -TSM-
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2016
                              • 98
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Oletko varma että linssit on huurussa? Nehän näyttää "sumealta" kun niitä vähänkään kauempaa katsoo...

                              Jos ne oikeasti on huurussa niin varmasti heikentä valotehoa.

                              Umpioiden kuivaus on helpointa tehdä imurilla, ottaa pari luukka auki ja toiseen imuri muutamaksi tunniksi imemään niin umpio kyllä kuivuu. Tietysti imeminen pitää tehdä vaikka autotallissa tai muussa kuivassa tilassa, ei paljon kummene vesisateessa imeä...
                              Joo huurua valitettavasti todellakin on, toinen meinaan alkoi kuivumaan ja tarkkaan katsoessa linssin pinnalla näkyi pieniä pisaroita. Toisessa kosteus tuntuu pysyvän sitkeämmin. Tallissa on lähemmäs 20 lämmintä, mutta tarvinnee vielä koittaa tuota imuria. Tosin saa nähdä vetääkö sitten heti uudelleen huuruun.

                              Comment

                              • timppa811
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 855
                                • Pohojammaa

                                -07 x5 30d webasto ei lähde pakkasella käyntiin?
                                Kaukosäädin on 2nappinen alkuperäinen. Mistä jäähdytys/ lämmitysmoodi valitaan? Kaukosäätimen molempia nappeja nopeasti painaessa syttyy aina vihreä.

                                Comment

                                Working...
                                X