Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 E70 yleistä keskustelua II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 325tds View PostJuu onko mahdoton yhtälö:thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostJos kysyt pitkien herätesignaalin johtoa, niin mitä merkitystä niillä lisävaloilla on?
Ja tälle releen ohjaus pitkistävaloista.
Vai saako tästä selityksestä mitään selvää:thinkE93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
Comment
-
-
Originally posted by 325tds View PostXenonit valoautomatikalla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostXenoneilla pitkien peiteläpän ohjaus kelt./pun. johto molemmilla umpioilla. Siitä voi ottaa ohjauksen lisäpitkien releelle.E93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
Comment
-
-
Tervehdys!
Ensimmäistä postausta foorumille autokuumeen kourissa kirjoittelen.
Pari edellistä autoa on ollut Volvon V70:stä ja nytkin siis tuommoinen -09 D5 Summum on käytössä. Jostain syystä katumaasturi on kiehtonut jo hetken ja hieman jo keväällä XC60 kutkutteli, mutta nyt olen harhautunut katselemaan X5:sta. Koon puolesta tuo kahden lapsen (6- ja 8v) perheeseen soveltuisi paremmin. Kilometrejä vuodessa kertyy enää noin 25-30t, mutta dieseli on kuitenkin ainoa vaihtoehto.
Auton hankintabudjetti on hieman reilut 20t, joten ikäluokka olisi -07 tai -08 ja kilometrejä noin 200t. Ruotsista tai Virosta hakemalla tuommoisen saattaisi hieman alle 20t:n saamaan, mutta riippuen oman auton myynnistä voi olla että joutuu tyytymään suomen tarjontaan.
Kertokaahan tietäjät että mitä tuon ikäisessä ja noilla kilsoilla olevassa X5:sessa kannattaa tarkkailla ja onko jotain varustetta jota ei kannata olla jos varmatoimisen käyttöauton haluaa? Kertaakaan ei Volvojen kanssa ole kalliita remontteja joutunut teettämään, joten samalla linjalla haluaisin jatkaa.
Kulutus noissa taitaa pyöriä siinä 10 hujakoilla? Ajo on pääosin noin 60-80km/h maantieajoa ja pieneltä osin taajamassa pyörimistä.
Kiitos jo etukäteen jos viitsit antaa mielipiteitä.
Comment
-
-
Originally posted by JiiPee82 View PostTervehdys!
Ensimmäistä postausta foorumille autokuumeen kourissa kirjoittelen.
Pari edellistä autoa on ollut Volvon V70:stä ja nytkin siis tuommoinen -09 D5 Summum on käytössä. Jostain syystä katumaasturi on kiehtonut jo hetken ja hieman jo keväällä XC60 kutkutteli, mutta nyt olen harhautunut katselemaan X5:sta. Koon puolesta tuo kahden lapsen (6- ja 8v) perheeseen soveltuisi paremmin. Kilometrejä vuodessa kertyy enää noin 25-30t, mutta dieseli on kuitenkin ainoa vaihtoehto.
Auton hankintabudjetti on hieman reilut 20t, joten ikäluokka olisi -07 tai -08 ja kilometrejä noin 200t. Ruotsista tai Virosta hakemalla tuommoisen saattaisi hieman alle 20t:n saamaan, mutta riippuen oman auton myynnistä voi olla että joutuu tyytymään suomen tarjontaan.
Kertokaahan tietäjät että mitä tuon ikäisessä ja noilla kilsoilla olevassa X5:sessa kannattaa tarkkailla ja onko jotain varustetta jota ei kannata olla jos varmatoimisen käyttöauton haluaa? Kertaakaan ei Volvojen kanssa ole kalliita remontteja joutunut teettämään, joten samalla linjalla haluaisin jatkaa.
Kulutus noissa taitaa pyöriä siinä 10 hujakoilla? Ajo on pääosin noin 60-80km/h maantieajoa ja pieneltä osin taajamassa pyörimistä.
Kiitos jo etukäteen jos viitsit antaa mielipiteitä.
Ei kait näissä E70 dieseleissä mitään fataaleja vikoja ole. Hyvin huollettuna suhteellisen varmatoimisia pelejä. Mun oman tuntuman mukaan näissä dieseleissä sellaisia vakiojuttuja on että molemmat termarit pitää vaihtaa. Alkaa käymään kylmänä, jolloin hiukkasuodattimen poltto-ohjelma ei enää kytkeydy ja pönttö menee tukkoon. Tarkan lämpötilatiedon näkee salavalikosta. Toinen vakiovika on hehkut ja hehkuyksikkö. Senhän huomaa vasta sitten pakkasella, kun ei enää lähde käyntiin. Imusarjan läpät on tietenkin M57 koneen jonkinlainen legendaongelma. Jotkuhan on ajanut läppien kanssa satojakin tuhansia, jotkut ei. Suhteellisen helppo toimenpide poistaa ne, niin sitten voi ainakin olla huoleti.
Osassa mallistoa (ainakin tehdaskoukulliset ja 7-paikkaiset) on takana ilmajouset joiden kanssa on vanhemmiten myös jonkin verran ongelmaa. Pusseihin voi tulla vuoto ja pahimmassa tapauksessa järjestelmään pääsee likaa ja se rikkoo myös kompuran.
Näiden lisäksi tietysti normaaleja alustan osia kuluu, mutta eipä ne nyt maltaita maksa jos vähän jaksaa netistä katsella Saksan hintoja jne.
Koeajolle mentäsessä itse tutkisin hyvin tarkkaan huoltohistorian, mielellään pyytäisin myyjää hakemaan myös avainlukuhistorian marmorilta. Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota tutinoihin ja ravistuksiin, ne kertoo alustan kunnosta huomattavasti enemmän kuin esim. katsastustodistus tms. Ehjällä alustalla ja alle 20" pyörillä X5 kulkee kyllä kuin kiskoilla ja mitään tutinoita tai ravistuksia ei tule missään nopeuksissa eikä jarruttaessa.
Meillä on perheautona E70 3.0sd (tupla-ahdettu) -08, joka on vaimolla työmatka-ajossa (moottoritie-Kehä 3). Kulutus pyörii 8,5 l/100km haminoissa. Vuotuinen käyttömaksu ja dieselveron on yhteensä kutakuinkin 900€/v.
Varuste joka ehkä omasta mielestä tuo eniten lisäarvoa on Comfort penkit. Ne on todella hyvät ja monipuoliset säädöiltään. Täydet sähkösäädot muisteilla, ja tallentuu myös avaimeen. Eli vaimolla on oma avain ja minulla oma, ja penkki (sekä tietenkin auton mahdolliset asetukset) säätyy aina siihen omaan tallennettuun asentoon kun avaa omasta kauko-ohjaimesta lukot.Last edited by KJ; 01-09-2017, 13:14.F30 330e -17 Alpinweiss 3
E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2
Comment
-
-
Originally posted by KJ View PostTervetuloa foorumille!
Ei kait näissä E70 dieseleissä mitään fataaleja vikoja ole. Hyvin huollettuna suhteellisen varmatoimisia pelejä. Mun oman tuntuman mukaan näissä dieseleissä sellaisia vakiojuttuja on että molemmat termarit pitää vaihtaa. Alkaa käymään kylmänä, jolloin hiukkasuodattimen poltto-ohjelma ei enää kytkeydy ja pönttö menee tukkoon. Tarkan lämpötilatiedon näkee salavalikosta. Toinen vakiovika on hehkut ja hehkuyksikkö. Senhän huomaa vasta sitten pakkasella, kun ei enää lähde käyntiin. Imusarjan läpät on tietenkin M57 koneen jonkinlainen legendaongelma. Jotkuhan on ajanut läppien kanssa satojakin tuhansia, jotkut ei. Suhteellisen helppo toimenpide poistaa ne, niin sitten voi ainakin olla huoleti.
Osassa mallistoa (ainakin tehdaskoukulliset ja 7-paikkaiset) on takana ilmajouset joiden kanssa on vanhemmiten myös jonkin verran ongelmaa. Pusseihin voi tulla vuoto ja pahimmassa tapauksessa järjestelmään pääsee likaa ja se rikkoo myös kompuran.
Näiden lisäksi tietysti normaaleja alustan osia kuluu, mutta eipä ne nyt maltaita maksa jos vähän jaksaa netistä katsella Saksan hintoja jne.
Koeajolle mentäsessä itse tutkisin hyvin tarkkaan huoltohistorian, mielellään pyytäisin myyjää hakemaan myös avainlukuhistorian marmorilta. Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota tutinoihin ja ravistuksiin, ne kertoo alustan kunnosta huomattavasti enemmän kuin esim. katsastustodistus tms. Ehjällä alustalla ja alle 20" pyörillä X5 kulkee kyllä kuin kiskoilla ja mitään tutinoita tai ravistuksia ei tule missään nopeuksissa eikä jarruttaessa.
Meillä on perheautona E70 3.0sd (tupla-ahdettu) -08, joka on vaimolla työmatka-ajossa (moottoritie-Kehä 3). Kulutus pyörii 8,5 l/100km haminoissa. Vuotuinen käyttömaksu ja dieselveron on yhteensä kutakuinkin 900€/v.
Varuste joka ehkä omasta mielestä tuo eniten lisäarvoa on Comfort penkit. Ne on todella hyvät ja monipuoliset säädöiltään. Täydet sähkösäädot muisteilla, ja tallentuu myös avaimeen. Eli vaimolla on oma avain ja minulla oma, ja penkki (sekä tietenkin auton mahdolliset asetukset) säätyy aina siihen omaan tallennettuun asentoon kun avaa omasta kauko-ohjaimesta lukot.
Eli siis tehdaskoukullisissa on ilmajouset takana? Itse olen juuri koukullista katsonut, mutta tuota en olekkaan tiennyt. Mieluusti saisi kyllä rautajousilla olla. Mitä tuo imuläppien poisto maksaa teetettynä, noin niinkuin suurinpiirtein hintana?
Noissa tuon ikäisissä taitaa olla 6-lovinen automaatti, onko kuin kestävä versio?
Comment
-
-
Originally posted by JiiPee82 View PostKiitos vastauksesta.
Eli siis tehdaskoukullisissa on ilmajouset takana? Itse olen juuri koukullista katsonut, mutta tuota en olekkaan tiennyt. Mieluusti saisi kyllä rautajousilla olla. Mitä tuo imuläppien poisto maksaa teetettynä, noin niinkuin suurinpiirtein hintana?
Noissa tuon ikäisissä taitaa olla 6-lovinen automaatti, onko kuin kestävä versio?
Itsellä X5 2011 malli 3,0d ja tehdaskoukku+korotettu vetokyky 3500Kg silti rautajouset!!
Comment
-
-
Ei se läppien poisto paljoa maksa...en osaa tarkkaa summaa sanoa. Ehkä 200€, joku varmaan osaa sen tarkemmin sanoa. Paras tapa varmaan on kysyä omalta alueelta et mitä se maksaa.
Ymmärtääkseni ihan normi laatikk on, ettei siitä kait huolta ole.
Minulla sigun X5 ja tyytyväinen olen, toki nyt mieli tekee X6:sta;-)
Minustakin Comfort jakkarat kiva juttu. Mutta varusteista moni riippuu siitä mistä tykkää ja mihin on tottunut. Minusta avaimeton ovien aukaisu ja startti kiva käytännön varuste. Myös hyvät popit on jees, vähintään hifi professional, mutta L7 tai joku muu jos on niin oikein kivat on olleet. HUD voisi olla mukava kanssa, muttei sitä ole itsellä sekä sähköinen takaluukku, muttei ole sitäkään.
Oletko yhtään käynyt ajamassa niitä? Jos et niin aja nyt vaikket olisi ostamassa, hae vertailua pohjaa vähänBMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by hoikkas View PostEi se läppien poisto paljoa maksa...en osaa tarkkaa summaa sanoa. Ehkä 200€, joku varmaan osaa sen tarkemmin sanoa. Paras tapa varmaan on kysyä omalta alueelta et mitä se
Oletko yhtään käynyt ajamassa niitä? Jos et niin aja nyt vaikket olisi ostamassa, hae vertailua pohjaa vähän
Koukkukin olisi hyvä olla, mutta jos yleisemmin mukana tulee
myös ilmajouset niin ehkä jälkiasennettava tulee kyseeseen.
Comment
-
Comment