Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325tds
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 293

    Originally posted by Clavurion View Post
    E70 ja LED-ajovalot?
    Juu onko mahdoton yhtälö:think
    E93 vaimon
    ex
    E70 3.0 SD
    E46x2
    M5 E39
    325tds E36
    M535i E28
    323i E30
    323 E21




    BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by 325tds View Post
      Juu onko mahdoton yhtälö:think
      Ei sellaista ainakaan tehtaan hihnalta ole rullannut.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • 325tds
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 293

        Originally posted by Clavurion View Post
        Ei sellaista ainakaan tehtaan hihnalta ole rullannut.
        Eikun lisävalona
        E93 vaimon
        ex
        E70 3.0 SD
        E46x2
        M5 E39
        325tds E36
        M535i E28
        323i E30
        323 E21




        BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Jos kysyt pitkien herätesignaalin johtoa, niin mitä merkitystä niillä lisävaloilla on?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • 325tds
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 293

            Originally posted by Clavurion View Post
            Jos kysyt pitkien herätesignaalin johtoa, niin mitä merkitystä niillä lisävaloilla on?
            Olis tarkoitus laittaa erillinen lisäpitkä valopaneeli puskurin päälle munuaisten alle pituus noin 600mm.

            Ja tälle releen ohjaus pitkistävaloista.

            Vai saako tästä selityksestä mitään selvää:think
            E93 vaimon
            ex
            E70 3.0 SD
            E46x2
            M5 E39
            325tds E36
            M535i E28
            323i E30
            323 E21




            BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              Onko sun autossa orkkis-valoina halogeenit vai xenonit?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • 325tds
                BTCF Member
                • Aug 2004
                • 293

                Originally posted by Clavurion View Post
                Onko sun autossa orkkis-valoina halogeenit vai xenonit?
                Xenonit valoautomatikalla.
                E93 vaimon
                ex
                E70 3.0 SD
                E46x2
                M5 E39
                325tds E36
                M535i E28
                323i E30
                323 E21




                BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Originally posted by 325tds View Post
                  Xenonit valoautomatikalla.
                  Xenoneilla pitkien peiteläpän ohjaus kelt./pun. johto molemmilla umpioilla. Siitä voi ottaa ohjauksen lisäpitkien releelle.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • 325tds
                    BTCF Member
                    • Aug 2004
                    • 293

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Xenoneilla pitkien peiteläpän ohjaus kelt./pun. johto molemmilla umpioilla. Siitä voi ottaa ohjauksen lisäpitkien releelle.
                    Kiitos ja kumarrus.
                    E93 vaimon
                    ex
                    E70 3.0 SD
                    E46x2
                    M5 E39
                    325tds E36
                    M535i E28
                    323i E30
                    323 E21




                    BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                    Comment

                    • JiiPee82
                      Newbiemmer
                      • Sep 2017
                      • 11
                      • Hollola

                      Tervehdys!

                      Ensimmäistä postausta foorumille autokuumeen kourissa kirjoittelen.

                      Pari edellistä autoa on ollut Volvon V70:stä ja nytkin siis tuommoinen -09 D5 Summum on käytössä. Jostain syystä katumaasturi on kiehtonut jo hetken ja hieman jo keväällä XC60 kutkutteli, mutta nyt olen harhautunut katselemaan X5:sta. Koon puolesta tuo kahden lapsen (6- ja 8v) perheeseen soveltuisi paremmin. Kilometrejä vuodessa kertyy enää noin 25-30t, mutta dieseli on kuitenkin ainoa vaihtoehto.

                      Auton hankintabudjetti on hieman reilut 20t, joten ikäluokka olisi -07 tai -08 ja kilometrejä noin 200t. Ruotsista tai Virosta hakemalla tuommoisen saattaisi hieman alle 20t:n saamaan, mutta riippuen oman auton myynnistä voi olla että joutuu tyytymään suomen tarjontaan.

                      Kertokaahan tietäjät että mitä tuon ikäisessä ja noilla kilsoilla olevassa X5:sessa kannattaa tarkkailla ja onko jotain varustetta jota ei kannata olla jos varmatoimisen käyttöauton haluaa? Kertaakaan ei Volvojen kanssa ole kalliita remontteja joutunut teettämään, joten samalla linjalla haluaisin jatkaa.

                      Kulutus noissa taitaa pyöriä siinä 10 hujakoilla? Ajo on pääosin noin 60-80km/h maantieajoa ja pieneltä osin taajamassa pyörimistä.

                      Kiitos jo etukäteen jos viitsit antaa mielipiteitä.

                      Comment

                      • KJ
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 695
                        • Järvenpää

                        Originally posted by JiiPee82 View Post
                        Tervehdys!

                        Ensimmäistä postausta foorumille autokuumeen kourissa kirjoittelen.

                        Pari edellistä autoa on ollut Volvon V70:stä ja nytkin siis tuommoinen -09 D5 Summum on käytössä. Jostain syystä katumaasturi on kiehtonut jo hetken ja hieman jo keväällä XC60 kutkutteli, mutta nyt olen harhautunut katselemaan X5:sta. Koon puolesta tuo kahden lapsen (6- ja 8v) perheeseen soveltuisi paremmin. Kilometrejä vuodessa kertyy enää noin 25-30t, mutta dieseli on kuitenkin ainoa vaihtoehto.

                        Auton hankintabudjetti on hieman reilut 20t, joten ikäluokka olisi -07 tai -08 ja kilometrejä noin 200t. Ruotsista tai Virosta hakemalla tuommoisen saattaisi hieman alle 20t:n saamaan, mutta riippuen oman auton myynnistä voi olla että joutuu tyytymään suomen tarjontaan.

                        Kertokaahan tietäjät että mitä tuon ikäisessä ja noilla kilsoilla olevassa X5:sessa kannattaa tarkkailla ja onko jotain varustetta jota ei kannata olla jos varmatoimisen käyttöauton haluaa? Kertaakaan ei Volvojen kanssa ole kalliita remontteja joutunut teettämään, joten samalla linjalla haluaisin jatkaa.

                        Kulutus noissa taitaa pyöriä siinä 10 hujakoilla? Ajo on pääosin noin 60-80km/h maantieajoa ja pieneltä osin taajamassa pyörimistä.

                        Kiitos jo etukäteen jos viitsit antaa mielipiteitä.
                        Tervetuloa foorumille!

                        Ei kait näissä E70 dieseleissä mitään fataaleja vikoja ole. Hyvin huollettuna suhteellisen varmatoimisia pelejä. Mun oman tuntuman mukaan näissä dieseleissä sellaisia vakiojuttuja on että molemmat termarit pitää vaihtaa. Alkaa käymään kylmänä, jolloin hiukkasuodattimen poltto-ohjelma ei enää kytkeydy ja pönttö menee tukkoon. Tarkan lämpötilatiedon näkee salavalikosta. Toinen vakiovika on hehkut ja hehkuyksikkö. Senhän huomaa vasta sitten pakkasella, kun ei enää lähde käyntiin. Imusarjan läpät on tietenkin M57 koneen jonkinlainen legendaongelma. Jotkuhan on ajanut läppien kanssa satojakin tuhansia, jotkut ei. Suhteellisen helppo toimenpide poistaa ne, niin sitten voi ainakin olla huoleti.

                        Osassa mallistoa (ainakin tehdaskoukulliset ja 7-paikkaiset) on takana ilmajouset joiden kanssa on vanhemmiten myös jonkin verran ongelmaa. Pusseihin voi tulla vuoto ja pahimmassa tapauksessa järjestelmään pääsee likaa ja se rikkoo myös kompuran.
                        Näiden lisäksi tietysti normaaleja alustan osia kuluu, mutta eipä ne nyt maltaita maksa jos vähän jaksaa netistä katsella Saksan hintoja jne.

                        Koeajolle mentäsessä itse tutkisin hyvin tarkkaan huoltohistorian, mielellään pyytäisin myyjää hakemaan myös avainlukuhistorian marmorilta. Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota tutinoihin ja ravistuksiin, ne kertoo alustan kunnosta huomattavasti enemmän kuin esim. katsastustodistus tms. Ehjällä alustalla ja alle 20" pyörillä X5 kulkee kyllä kuin kiskoilla ja mitään tutinoita tai ravistuksia ei tule missään nopeuksissa eikä jarruttaessa.

                        Meillä on perheautona E70 3.0sd (tupla-ahdettu) -08, joka on vaimolla työmatka-ajossa (moottoritie-Kehä 3). Kulutus pyörii 8,5 l/100km haminoissa. Vuotuinen käyttömaksu ja dieselveron on yhteensä kutakuinkin 900€/v.

                        Varuste joka ehkä omasta mielestä tuo eniten lisäarvoa on Comfort penkit. Ne on todella hyvät ja monipuoliset säädöiltään. Täydet sähkösäädot muisteilla, ja tallentuu myös avaimeen. Eli vaimolla on oma avain ja minulla oma, ja penkki (sekä tietenkin auton mahdolliset asetukset) säätyy aina siihen omaan tallennettuun asentoon kun avaa omasta kauko-ohjaimesta lukot.
                        Last edited by KJ; 01-09-2017, 13:14.
                        F30 330e -17 Alpinweiss 3
                        E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

                        Comment

                        • JiiPee82
                          Newbiemmer
                          • Sep 2017
                          • 11
                          • Hollola

                          Originally posted by KJ View Post
                          Tervetuloa foorumille!

                          Ei kait näissä E70 dieseleissä mitään fataaleja vikoja ole. Hyvin huollettuna suhteellisen varmatoimisia pelejä. Mun oman tuntuman mukaan näissä dieseleissä sellaisia vakiojuttuja on että molemmat termarit pitää vaihtaa. Alkaa käymään kylmänä, jolloin hiukkasuodattimen poltto-ohjelma ei enää kytkeydy ja pönttö menee tukkoon. Tarkan lämpötilatiedon näkee salavalikosta. Toinen vakiovika on hehkut ja hehkuyksikkö. Senhän huomaa vasta sitten pakkasella, kun ei enää lähde käyntiin. Imusarjan läpät on tietenkin M57 koneen jonkinlainen legendaongelma. Jotkuhan on ajanut läppien kanssa satojakin tuhansia, jotkut ei. Suhteellisen helppo toimenpide poistaa ne, niin sitten voi ainakin olla huoleti.

                          Osassa mallistoa (ainakin tehdaskoukulliset ja 7-paikkaiset) on takana ilmajouset joiden kanssa on vanhemmiten myös jonkin verran ongelmaa. Pusseihin voi tulla vuoto ja pahimmassa tapauksessa järjestelmään pääsee likaa ja se rikkoo myös kompuran.
                          Näiden lisäksi tietysti normaaleja alustan osia kuluu, mutta eipä ne nyt maltaita maksa jos vähän jaksaa netistä katsella Saksan hintoja jne.

                          Koeajolle mentäsessä itse tutkisin hyvin tarkkaan huoltohistorian, mielellään pyytäisin myyjää hakemaan myös avainlukuhistorian marmorilta. Koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota tutinoihin ja ravistuksiin, ne kertoo alustan kunnosta huomattavasti enemmän kuin esim. katsastustodistus tms. Ehjällä alustalla ja alle 20" pyörillä X5 kulkee kyllä kuin kiskoilla ja mitään tutinoita tai ravistuksia ei tule missään nopeuksissa eikä jarruttaessa.

                          Meillä on perheautona E70 3.0sd (tupla-ahdettu) -08, joka on vaimolla työmatka-ajossa (moottoritie-Kehä 3). Kulutus pyörii 8,5 l/100km haminoissa. Vuotuinen käyttömaksu ja dieselveron on yhteensä kutakuinkin 900€/v.

                          Varuste joka ehkä omasta mielestä tuo eniten lisäarvoa on Comfort penkit. Ne on todella hyvät ja monipuoliset säädöiltään. Täydet sähkösäädot muisteilla, ja tallentuu myös avaimeen. Eli vaimolla on oma avain ja minulla oma, ja penkki (sekä tietenkin auton mahdolliset asetukset) säätyy aina siihen omaan tallennettuun asentoon kun avaa omasta kauko-ohjaimesta lukot.
                          Kiitos vastauksesta.

                          Eli siis tehdaskoukullisissa on ilmajouset takana? Itse olen juuri koukullista katsonut, mutta tuota en olekkaan tiennyt. Mieluusti saisi kyllä rautajousilla olla. Mitä tuo imuläppien poisto maksaa teetettynä, noin niinkuin suurinpiirtein hintana?

                          Noissa tuon ikäisissä taitaa olla 6-lovinen automaatti, onko kuin kestävä versio?

                          Comment

                          • E39touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 203
                            • Janakkala

                            Originally posted by JiiPee82 View Post
                            Kiitos vastauksesta.

                            Eli siis tehdaskoukullisissa on ilmajouset takana? Itse olen juuri koukullista katsonut, mutta tuota en olekkaan tiennyt. Mieluusti saisi kyllä rautajousilla olla. Mitä tuo imuläppien poisto maksaa teetettynä, noin niinkuin suurinpiirtein hintana?

                            Noissa tuon ikäisissä taitaa olla 6-lovinen automaatti, onko kuin kestävä versio?


                            Itsellä X5 2011 malli 3,0d ja tehdaskoukku+korotettu vetokyky 3500Kg silti rautajouset!!

                            Comment

                            • hoikkas
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 1579
                              • TURKU

                              Ei se läppien poisto paljoa maksa...en osaa tarkkaa summaa sanoa. Ehkä 200€, joku varmaan osaa sen tarkemmin sanoa. Paras tapa varmaan on kysyä omalta alueelta et mitä se maksaa.

                              Ymmärtääkseni ihan normi laatikk on, ettei siitä kait huolta ole.

                              Minulla sigun X5 ja tyytyväinen olen, toki nyt mieli tekee X6:sta;-)

                              Minustakin Comfort jakkarat kiva juttu. Mutta varusteista moni riippuu siitä mistä tykkää ja mihin on tottunut. Minusta avaimeton ovien aukaisu ja startti kiva käytännön varuste. Myös hyvät popit on jees, vähintään hifi professional, mutta L7 tai joku muu jos on niin oikein kivat on olleet. HUD voisi olla mukava kanssa, muttei sitä ole itsellä sekä sähköinen takaluukku, muttei ole sitäkään.

                              Oletko yhtään käynyt ajamassa niitä? Jos et niin aja nyt vaikket olisi ostamassa, hae vertailua pohjaa vähän
                              BMW i4M50

                              Comment

                              • JiiPee82
                                Newbiemmer
                                • Sep 2017
                                • 11
                                • Hollola

                                Originally posted by hoikkas View Post
                                Ei se läppien poisto paljoa maksa...en osaa tarkkaa summaa sanoa. Ehkä 200€, joku varmaan osaa sen tarkemmin sanoa. Paras tapa varmaan on kysyä omalta alueelta et mitä se

                                Oletko yhtään käynyt ajamassa niitä? Jos et niin aja nyt vaikket olisi ostamassa, hae vertailua pohjaa vähän
                                Paria olen ajanut ja niiden pohjalta nuo sporttipenkit ovat kyllä pakollinen varuste. Mitenkäs tuo lasikatto, jostain lukenut että niissä ongelmia. Onko ongelmia jos sitä pitää vain lasikattona eikä käy aukomisen kanssa pelleilemään?

                                Koukkukin olisi hyvä olla, mutta jos yleisemmin mukana tulee
                                myös ilmajouset niin ehkä jälkiasennettava tulee kyseeseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎