Mietinnässä joko x5 diesel-koneella tai sitten 120 Land Cruiser. Joo hieman erityyppisiä autoja kyllä, Toyotan luotettavuus/arvon säilyminen vastaan Bemarin ajo-ominaisuudet/mukavuus/ulkonäkö.
Toyota on tuttu, Bemari ei eli:
-Onko jokin erityinen varuste mitä ilman ei voi elää? Aktiiviohjaus?
-Mitään isompia remontteja tiedossa? Tarkoituksena ostaa noin 100-150tkm ajettuna.
-Ja muutenki mitä näistä kannattaa kattoa?
Mietinnässä joko x5 diesel-koneella tai sitten 120 Land Cruiser. Joo hieman erityyppisiä autoja kyllä, Toyotan luotettavuus/arvon säilyminen vastaan Bemarin ajo-ominaisuudet/mukavuus/ulkonäkö.
Toyota on tuttu, Bemari ei eli:
-Onko jokin erityinen varuste mitä ilman ei voi elää? Aktiiviohjaus?
-Mitään isompia remontteja tiedossa? Tarkoituksena ostaa noin 100-150tkm ajettuna.
-Ja muutenki mitä näistä kannattaa kattoa?
Adaptive Drive oli koeajojen perusteella yllättävän kova varuste. Se kyllä kannattaa olla. Eipä näissä dieseleissä taida mitään varmoja isoja remontteja olla. Termostaatit on varma remontti mutta pieni.
Tässäpä varusteita tärkeysjärjestyksessä
-Aktiiviohjaus
-Comforttipenkit (tai sportit jos ei ole kovin leveä kuski)
-Sporttipaketti (tai M-Sportti, tulee mustaa sisäkattoa, sportti alusta (jos ei adaptive driveä, sportti ratti yms.). Vähintään kuitenkin sporttiratti.
Vähemmän tärkeitä...
-L7 tai individual audio
-HUD
-Aktiivicruise
-Webasto
Adaptivedrive on kiva mutta kohtuu harvinainen.
Sporttialustallakin selviää...
Vetokoukun voi asennuttaa jälkikäteen joten sen puutteeseen ei kannata takertua...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Onko muuten väliä sillä, onko autossa astinlaudat vai ei? Omassakin takakaaren etuosa vaatisi maalia, mutta sitä ennen läpyskät paikalleen
Mun käsityksen mukaan M-Sport + astinlaudat on toteutumaton yhtälö? Normi malliin on sitten eri roiskeläpät, ja niitäkin tais olla kahta eri mallia eli astinlaudallisiin ja ilman. Real oemista ne löytyy accessories osastolta, sinne vaan kurkkimaan.
Heitetääs vielä oma lusikka soppaan tämänkin ketjun varustenäkemyksistä. Me hommattiin muijalle tollanen M-Sportti jossa on aika askeettinen sen johdosta että on aikoinaan Suomeen uutena myyty. Ei ole active steerinkiä eikä ole adaptive driveä ja on yllättäen sporttijakkaroilla ja alustalla kun on kerran M-Sportti. Noita eri vitosia omistaneena en kyllä löydä moitteen sijaa tuosta ei haluttavasta äxästä kun ei siinä ole sitä ja tätä ja tota.
Mä kattoisin mieluummin ainakin diesel vehkeestä että siellä on niitä solmuja kaks pellin alla kuin että siinä on jotain heebeliä v*tusti. Kulkee yllättävän hienosti ja ripeästi tollaseks reilun kahden tonnin möhkäleeksi, eikä se sporttialusta ole mun mielestä mitenkään liian jäykkä. Auto ei myöskään viipu ja vaapu suuntaan jos toiseen ja verrokkina on kaverin X6 jossa noi kaikki must have varusteet on. Että jos löytyy hyvä yksilö niin kannattaa käydä ainakin kokeilemassa vaikkei just olis sitä adaptiivista alustaa tai jotain muuta täällä kuulutettua pakkovarustetta. Majorin kommentti sporttipenkeistä ja leveäperseisyydesta kannattaa ottaa tosissaan sillä oli aika yllätys mullekin että tossa ameriikkalaiselle varttitonnarille suunnitellussa autossa on kapeammat sporttijakkarat kuin tossa E61 LCI sportit millä mä ajelen. Omasta mielestä siis paremmat huomattavasti nämä äxän jakkarat.
Ja nyt on sitten ihan turha flamettaa sen kummempia, en mä meinaa että ne lisävarusteet ei muuttaisi autoa mutta ei kannata lukea kuin piru raamattua tätä threadia että ne on _pakko_ olla. Sellanen aspekti toki painaa mulla vielä vaakakupissa, että ylläpidän talon kaiken auto yms kaluston joten mä olen ainakin vaan tyytyväinen kun ei ole ihan jokaista mahdollista nippeliä ja nappelia jotka rupee ukottaa jossain vaiheessa. Ja kyllä, bemareita on sen verran ollut että tietää ongelmia olevan tuloillaan muodossa tai toisessa...
Ainakin me petyttiin normi X5n alustaan syvästi koeajolla. Vaikka koeajolle saavuttiin madalletulla karvalakki e91llä niin äksä tuntui ihan hyvällä asfaltilla kovalle ja täristävälle alustaltaan. Ei toki kallistellut. Adaptive drivellinen taas ei tunnu kovalta eikä täristävältä ja kallistelee vielä vähemmän. Semmonen ero niissä on mutta sehä o lopulta makuasia mistä tykkää.
Mä en normi alustasta osaa sanoa kun en sellasella ole ajanut, sportti kelpaa omaan makuun vallan hyvin. Mun kolmeysissä oli Bilstein + Eibach alusta ja se oli kyllä aivan liian kova omaan makuun, ja sitä ei voi mitenkään verrata tohon äxän alustaan.
Muuuutta kuten sanottu, niin makuja on tosiaan monia ja mun mielestä se adaptive drive ei ole mikään pakollinen varuste. Kukin mittaroikoot sen omalla hanurillaan ja selkäruodollaan
Tässäpä varusteita tärkeysjärjestyksessä
-Aktiiviohjaus
-Comforttipenkit (tai sportit jos ei ole kovin leveä kuski)
-Sporttipaketti (tai M-Sportti, tulee mustaa sisäkattoa, sportti alusta (jos ei adaptive driveä, sportti ratti yms.). Vähintään kuitenkin sporttiratti.
Vähemmän tärkeitä...
-L7 tai individual audio
-HUD
-Aktiivicruise
-Webasto
Adaptivedrive on kiva mutta kohtuu harvinainen.
Sporttialustallakin selviää...
Vetokoukun voi asennuttaa jälkikäteen joten sen puutteeseen ei kannata takertua...
Itse kun tuossa 6kk sitten etsin itselleni x5 niin oli loppupelissä aika kiven alla saksassakin kun en tinkinyt näistä..adaptive drive,active steering,hud,webasto,koukku,panorama,7-paikkainen,keyless go" Comfort Access " ja navi...mutta viimein löyty...Tehoista senverta että edellinen auto 530xd 650nm/280hv jälkeen nämä möhköt ei liiku yhtään mihinkään oli sitten ahtimia yks tai kaks,mutta kaikkeen tottuu...
Eli kokeilemaan siis. Saksaan mulla on tarkoitus lähtiä loppupeleissä auto hakemaan niin ainakin kuvittelisin, että varusteita on ruksittu reilummin ku täällä..
Eli kokeilemaan siis. Saksaan mulla on tarkoitus lähtiä loppupeleissä auto hakemaan niin ainakin kuvittelisin, että varusteita on ruksittu reilummin ku täällä..
Juu sinne vaa mutta yllättävän nopeesti hyvin varusteltut alle 200 tkm ajetut lähtee sieltäkin..
Tehoista senverta että edellinen auto 530xd 650nm/280hv jälkeen nämä möhköt ei liiku yhtään mihinkään oli sitten ahtimia yks tai kaks,mutta kaikkeen tottuu...
Softattuun/hybriditurbotettuun/jadajada E39 530d:hen verrattuna liikkuu sitten hiton paljon liukkaammin, mutta kai sen jo maalaisjärkikin sanoo että jos on 2 kappaletta 280 hepan autoja ja toinen on 500 kiloa painavampi kuin toinen -> jotain eroa tarttee olla?
Kuten sanottu niin käykää kokeilemassa niitä älkääkä lukeko foorumikirjoitteluja kuin piru raamattua.
Comment