Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Manukki
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 57
    • Turku

    #46
    ilmaperään liittyen; itselläni on lci e70 X5 M-sporttina, rautajousilla joka nurkassa ja dynamic drive-paketilla.
    Nyt kun pikkuhiljaa katselen uudempaa F15 koppaa vastaavalla varustuksella herää kysymys onko sitä edes saanut ilman noita kirottuja ilmapusseja?

    a) en jaksa koko ajan olla niitä vaihtamassa
    b) auto on rautajousilla ja dynamic drivella paljon tunnokkaampi ajaa kuin ilmaperällä

    Haluttu paketti siis:
    F15 40d/50d
    M-sport
    5-paikkainen
    dynamic drive (aktiivi ohjaus, iskunvaimennus ja kallistuksenvaimennus)
    rautajouset joka nurkkaan

    Onko tuollaista tehtykään?
    Last edited by Manukki; 03-04-2019, 10:24. Reason: korjaus

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4630
      • Tampere

      #47
      Originally posted by HTK12 View Post
      Esim. F10 on jo 100tkm kohdilla monilla mennyt pussit, joten veikkaisin pusseja. Kannattaa tosin vähän tutkia vaikka saippuaveden kanssa.
      Kuten sanottua vika löytyy näin helposti. Saattaapi olla että heikkokuntoisen pussin tunnistaa siitä että sen pintaa muuttuu "karheaksi" ja pussin rungossa olevat koordit alkavat tulemaan pintaan. Ja tietysti vuotokohta lienee yleisimmin tuossa taitoksessa missä mistä se eniten hinkaa.

      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7531
        • Jyväshyvä

        #48
        Toteaminen vaan vaatii testerin jolla pussit saa ajettua täyteen...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4630
          • Tampere

          #49
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Toteaminen vaan vaatii testerin jolla pussit saa ajettua täyteen...
          Joo siis tuossa auto on nosturilla ja kyseessä e70. Jotta pussit saa yhtä ulos se vaatinee molempien puolien nostoa ylös samanaikaisesti. Eroaako tämä jollaintapaa F15:sta?
          Jos tunkilla nostaa vain toisenpuolen, saattaa vakaaja harata vastaan sen verran että tunkatunkaan puolen pussi ei aukea aivan kokonaan.

          ps. kuvassa oleva värkki taitaa olla sun hoteissa nykyään...
          Last edited by fraatti; 04-04-2019, 10:47.
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            #50
            Originally posted by fraatti View Post
            Joo siis tuossa auto on nosturilla ja kyseessä e70. Jotta pussit saa yhtä ulos se vaatinee molempien puolien nostoa ylös samanaikaisesti. Eroaako tämä jollaintapaa F15:sta?
            Jos tunkilla nostaa vain toisenpuolen, saattaa vakaaja harata vastaan sen verran että tunkatunkaan puolen pussi ei aukea aivan kokonaan.

            ps. kuvassa oleva värkki taitaa olla sun hoteissa nykyään...
            Ei eroa F15:sta mitenkään merkittävästi.

            Jaa-a, vaihdoitteko molemmat pussit vaiko vain tuon oikean puolen?
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4630
              • Tampere

              #51
              Originally posted by MajorDrake View Post
              Ei eroa F15:sta mitenkään merkittävästi.

              Jaa-a, vaihdoitteko molemmat pussit vaiko vain tuon oikean puolen?
              Molemmat vuosi samalla tavalla eli molemmat arnottia nykyään.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • jms1601
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 338
                • P-Pohjanmaa

                #52
                Pussit vaihdettu ja toistaseksi ongelma pois päiväjärjestyksestä. Suhteellisen kivuton homma oli kyllä vaihtaa. Vajaa puolituntia puoli ja uudet pussit alla. Kuskin puoli tuossa vuosi ja se kun laski alas niin tuli vänkäri sitten kaveriksi eli yrittääkö säätää perää suoraan ja laskee sitten tuon toisenkin puolen ja lopputuloksena kumpikin puoli alaalla?
                530e G30 M-Sport -21
                ***********************
                Ex Audi A6 allroad -17
                Ex X5 xd30 M-Sport -14
                Ex 530dA F11 M-Sport -11
                Ex E61 530xD M-Sport -08
                Ex 530DAT E61
                Ex E39 M-Sport

                Comment

                • SilverHawk
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2016
                  • 271
                  • Helsinki

                  #53
                  Kellään tietoa miten saa poistettua tuon mustan ritilän ja onko siitä mitään hyötyä?

                  Omassa molemmat ritilät ovat paikoillaan.
                  Last edited by SilverHawk; 24-09-2019, 19:58.

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    #54
                    Onko kaikissa 40e malleissa sähkövastus vesikierrossa, jolla voi lämmittää hyttiä connected -sovelluksen kautta?

                    Ja/tai onko sille jokin varustekoodi?
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2000
                      • Tampere/kainuu

                      #55
                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Onko kaikissa 40e malleissa sähkövastus vesikierrossa, jolla voi lämmittää hyttiä connected -sovelluksen kautta?

                      Ja/tai onko sille jokin varustekoodi?
                      On kaikissa.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • mjpaanan
                        Newbiemmer
                        • Feb 2016
                        • 6
                        • Keski-Suomi

                        #56
                        Tuossa vajaa vuosi sitten hankin X5 40e hybridin vuosimallia 2016 merkkiliikkeestä jolla oli ajettu 115tkm. Auto itsessään oli tuota Saksasta vuosi pari aikaisemmin.

                        En tiedä kävikö tuon kanssa nyt tilastotappio, mutta tuossa on kyllä ollut vaikka mitä vikaa. Autoon on nyt alle vuoden aikana vaihdettu sähköinen vetokoukku, perän voimansiirto, hammastanko kun ohjaus pykälsi, muutama hybridiakun kenno ja näiden ohjausyksiköt sekä antureita.

                        Voihan se olla että nyt tulee kuntoon kun perästä on vaihdettu melkein kaikki mitä voi mennä rikki. Kyllähän tuo X5 on mukava auto ajaa joka tapauksessa...
                        Last edited by mjpaanan; 03-07-2020, 15:42.

                        Comment

                        • TuusBim
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2014
                          • 125
                          • Tuusula

                          #57
                          Oho
                          Tilastopoikkeamaksi menee kyllä.

                          Nyt -14 mallinen 30d joka ollut itsellä ajossa reilu 2v ja noin 100tkm:a, nyt mittarissa n130tkm:a. Alussa alle uudet levyt ja palat, myöhemmin taakse vaihdoin itse ilmapussit , muutoin ollut ihan normi huollot (öljyt ja suodattimet) ja kovaa ajoo

                          Samoin edellinen X5 eli E70:sen kanssa vähän yli 100+tkm tuli ajettua noin 220tkm:iin asti ja siihen tais tulla koiranluut vaihdettua, akku sekä jarrulevyt ja palat.

                          Jotenkin elänyt käsityksessä että X5:set on varmaan vähävikaisimpia bemuja..
                          Q7 e-tron TDI -17
                          MB CLA 250e -21
                          E81 116i -09
                          Ex:
                          F60 Countryman S E ALL4 -17
                          F15 X5 30d -14
                          E70 X5 40d M Sport -12
                          F20 120da -13
                          E61 530xd -09
                          F11 520d -12
                          E60 520d -09

                          Comment

                          • MarkM
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 109
                            • Kirkkonummi

                            #58
                            Originally posted by mjpaanan View Post
                            Tuossa vajaa vuosi sitten hankin X5 40e hybridin vuosimallia 2016 merkkiliikkeestä jolla oli ajettu 115tkm. Auto itsessään oli tuota Saksasta vuosi pari aikaisemmin.

                            En tiedä kävikö tuon kanssa nyt tilastotappio, mutta tuossa on kyllä ollut vaikka mitä vikaa. Autoon on nyt alle vuoden aikana vaihdettu sähköinen vetokoukku, perän voimansiirto, hammastanko kun ohjaus pykälsi, muutama hybridiakun kenno ja näiden ohjausyksiköt sekä antureita.

                            Voihan se olla että nyt tulee kuntoon kun perästä on vaihdettu melkein kaikki mitä voi mennä rikki. Kyllähän tuo X5 on mukava auto ajaa joka tapauksessa...
                            Itse tuli talvella ostettua myös vastaava -16 vuosimallinen ruotsintuonti, jossa oli 105tkm mittarissa. Pari viikkoa ajoa ja alkoi nykimään kiihdyttäessä ja selvittelyjen jälkeen jakolaatikko meni vaihtoon. Onneksi meni firman piikkiin. Lisäksi ratin sähköinen säätö pitää ihme narinaa, aina kun se akseli vetäytyy sisäänpäin. Voi olla, ettei kovin kauaa tämä äksä omistuksessa ole.

                            Edellisellä E70 X5:llä tuli ajettua 95tkm -> 250tkm ja oli kyllä todella huolettomat kilometrit.
                            Tesla MY LR -22
                            i3 94Ah -18
                            ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                            ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                            ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                            ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                            ex: e87 116i -05

                            Comment

                            • 325tds
                              BTCF Member
                              • Aug 2004
                              • 293

                              #59
                              Originally posted by mjpaanan View Post
                              Tuossa vajaa vuosi sitten hankin X5 40e hybridin vuosimallia 2016 merkkiliikkeestä jolla oli ajettu 115tkm. Auto itsessään oli tuota Saksasta vuosi pari aikaisemmin.

                              En tiedä kävikö tuon kanssa nyt tilastotappio, mutta tuossa on kyllä ollut vaikka mitä vikaa. Autoon on nyt alle vuoden aikana vaihdettu sähköinen vetokoukku, perän voimansiirto, hammastanko kun ohjaus pykälsi, muutama hybridiakun kenno ja näiden ohjausyksiköt sekä antureita.

                              Voihan se olla että nyt tulee kuntoon kun perästä on vaihdettu melkein kaikki mitä voi mennä rikki. Kyllähän tuo X5 on mukava auto ajaa joka tapauksessa...

                              Ettei olis mittari pyörinyt saksassa välillä väärään suuntaan
                              E93 vaimon
                              ex
                              E70 3.0 SD
                              E46x2
                              M5 E39
                              325tds E36
                              M535i E28
                              323i E30
                              323 E21




                              BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #60
                                Originally posted by 325tds View Post
                                Ettei olis mittari pyörinyt saksassa välillä väärään suuntaan
                                Tai sitten välillä ollut pyörimättä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎