Originally posted by volvostabemariin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X5 F15 yleismallin porinoita
Collapse
X
-
Tesla MY LR -22
i3 94Ah -18
ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
-
-
Originally posted by MarkM View PostVielä ehkä lisämuuttujana, että tuo F15 tuli runflat renkailla ja edellinen oli ns. normirenkailla. Ensi kesäksi pitää tähän renkaat uusia, niin katsotaan sitten muuttuuko, kun ei-runflatit heittää alle.
Comment
-
-
Tänään kävin kokeilemassa n. 65tkm ajettua F15 40e:tä. Ihan ok perus varusteilla ja normi alustalla sekä 20" continentalin runflat renkailla. Ensituntuma kaupungissa ihan ok ja liikkeellelähdöt hoitui sähköllä oikein mukavasti. Toki akku oli melkein tyhjä kun lähdin ajamaan (oli ollut myyjällä viikon ajossa eikä ollut paljoa lataillut).
Motarille rampista alas ja lappu lattiaan. Kiihtyi ihan kohtuullisesti mutta ei mitään vau efektiä tarjonnut. Odotin toki vähän parempaa kun yhteisteho pitäisi olla lähes sama kuin omassa autossa, toki väännössä häviää aika reilusti numeroiden valossa.
Sitten kun päästiin 80 vauhtiin laitoin heti merkille että auto muuten hiljainen mutta edestä tulee omituinen jurinan ja vollotuksen sekoitus. Epäilen vahvasti noita rf renkaita kun ääni muuttu kun asvaltin pinta muuttui. Oli pätkä ihan uuttakin asfalttia, mutta siinä tuo ääni oli todella häiritsevä kun muut äänet katosi lähes kokonaan.
Auto oli ajaessa kevyt ja looginen hallita, keveys ohjauksessa sähkötehostimesta kun taas omassa hydraulinen. Kaistan vaihdoissa ja urissa ei niinkään miellyttävä tuntuma. Auto hyökkäili vähän mihin sattuu. Varmasti ainakin osa ellei kaikki tästäkin tulee rf renkaista.
Sitten sisätiloihin, jotka vaikutti toki heti isommilta kuin F11. Ajoasentoa sai vähän hakea kun lähtokohtaisesti on pystympi kuin F11. Tämähän on vain hakemista ajan kanssa. Valittuani ajoasennon hyppäsin takapenkille ja kappas polvet ei ole kiinni kuskin selkänojassa. Lastenistuinta ei ollut mukana mitä kokeilla, mutta varmasti mahtuu paremmin kuin F11.
Kurkkaus peräkonttiin oli kyllä pettymys, näytti todella pieneltä. Mutta niin se onkin jos lukuja katsoo.
F11 560l
F15 40e 500l
F15 30d 650l
Eli kyllä sieltä aika iso tila akuille menee. Vaikka myyjäkin sanoi ettei juuri huomaa eroa
Seuraavaksi metsästämään diesel versiota ja toivoa ettei olisi rf renkaita siinä alla. Toki hyvä olisi vertailu mielessä, mutta minulle ei tule ikinä rf renkaita autoon jos omalla rahalla ostan. Ensi viikoksi suunnataan Helsinkiin niin pitää katsella sieltä joku koeajettava jos kerkeisi käydä testaamassa.Last edited by atcc; 23-07-2020, 07:22.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View Post
Kurkkaus peräkonttiin oli kyllä pettymys, näytti todella pineltä. Mutta niin se onkin jos lukuja katsoo.
F11 560l
F15 40e 500l
F15 30d 650l
Eli kyllä sieltä aika iso tila akuille menee. Vaikka myyjäkin sanoi ettei juuri huomaa eroaTesla MY LR -22
i3 94Ah -18
ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
Comment
-
-
Onkohan siellä diesel mallissa isokin lokero kontin pohjalla kun tuo ero on kuitenkin 150l :think Ainakin tuossa 40e:ssä oli ihan pieni lokero takana ja etummaista en avannutkaan.
Voisiko joku mitata kontin syvyyden ja leveyden? Voisi vertailla miten esim lastenrattaat mahtuu konttiin.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostOnkohan siellä diesel mallissa isokin lokero kontin pohjalla kun tuo ero on kuitenkin 150l :think Ainakin tuossa 40e:ssä oli ihan pieni lokero takana ja etummaista en avannutkaan.
Hyvin kulki viime viikolla viiden hengen perhe Latviassa ja takaisin tullessa vielä 8 laatikkoa virvokkeita :-)
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostOnkohan siellä diesel mallissa isokin lokero kontin pohjalla kun tuo ero on kuitenkin 150l :think Ainakin tuossa 40e:ssä oli ihan pieni lokero takana ja etummaista en avannutkaan.
Voisiko joku mitata kontin syvyyden ja leveyden? Voisi vertailla miten esim lastenrattaat mahtuu konttiin.Tesla MY LR -22
i3 94Ah -18
ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostVoisiko joku mitata kontin syvyyden ja leveyden? Voisi vertailla miten esim lastenrattaat mahtuu konttiin.Tesla MY LR -22
i3 94Ah -18
ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
ex: e87 116i -05
Comment
-
-
Originally posted by MarkM View PostLeveys n. 112cm ja syvyys n. 102cm. Hyvin mahtuu lastenrattaat (nimimerkillä kaksi alle 4 vuotiasta lasta).. F11 kontin leveys n. 110 cm ja syvyys 106-110 cm, keskellä on enemmän tilaa kun kontin kansi kaareva sisäpuolelta. Nämä mitat otettu lattian tasosta, takapenkit toki alkaa viedä ylempänä enemmän tilaa kontista.
F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View Post
Seuraavaksi metsästämään diesel versiota ja toivoa ettei olisi rf renkaita siinä alla. Toki hyvä olisi vertailu mielessä, mutta minulle ei tule ikinä rf renkaita autoon jos omalla rahalla ostan. Ensi viikoksi suunnataan Helsinkiin niin pitää katsella sieltä joku koeajettava jos kerkeisi käydä testaamassa.
Itsekin vähän semmoista etsinyt. 2016-2018 vm. M-sport varusteilla. Comfort penkit, Harman Kardon hifit, adaptiivinen vakkari, polttoainelämmitin, vetokoukku yms. varusteilla pitäisi olla ja vielä alle 60tkm ajettu. Ei vaan tunnu löytyvän. On jo tehnyt pari kertaa mieli luovuttaa ja laittaa 40e hybridi. Niitä kun löytys noilla varusteilla vaikka kuinka paljon mut täytyy vielä jatkaa etsintää. Paria M-sport plugaria olen käynyt koeajamassa, ei ne nyt niin huonoja ole olleet ajaa. Ei missään tapauksessa. Tietysti molemmilla oli kilometrejä mittarissa vain alle 30tkm joten alustakin pitäisi vielä aika iskussa olla.
Comment
-
-
Originally posted by torso1 View PostJoko löysit sopivan F15 dieselin?
Pari M50d mallia olisi nyt kiikarissa mutta ovat sen verran kaukana että pitäisi jostain ensin löytää aikaa lähteä katsomaan niitä. Minulle ei ole kilometrit niinkään ratkaiseva tekijä vaan varusteet ja kokonaiskunto sekä miten huollettu. Mutta olen nyt kuitenkin pitänyt rajana noin 150tkm. Vähän näitä on tarjolla ja varsinkin aktiivivakkarilla
Sen verran keretty kuitenkin tekemään vertailua että tuli kaverin kanssa käytyä koeajamassa Volvo V90 ja Skoda Kodiaq paikallisissa liikkeissä. Volvo oli hyvillä varusteilla mutta ainut miinus oli D4 kone, vaikka olikin Polestar malli. Kodiaq oli taas lähes kaikilla varusteilla mitä on ollut saatavilla ja siksi ainut mitä mielestäni puuttui oli HUD. Tosin ei Volvossakaan ollut hudia, mutta oli täysdigitaalinen mittaristo.
Volvo oli hyvä ajettava, vaikkakin vähän pintakova alusta. Sisätilojen pienuus yllätti, kun taksien takapenkeillä on tuntunut että näissähän on reilusti tilaa. Ilmeisesti on ollut niin pieniä kuskeja. Oman ajoasennon taakse toki jäi enemmän tilaa kuin F11, mutta ei niin paljon mitä odotin. Kodiaqissa taas tiloista ei jää kiinni, oli nimittäin erittäin tilava joka paikasta. Ja plussana vielä että takapenkkejä sai liikutettua noin 15cm eteen ja taakse kahdessa osassa. Tällä saa optimoitua aika hyvin tilan käytön, missä kulloinkin on tilalle tarvetta. Ajettavuudeltaan ihan hyvä vaikka ei mikään raketti tämäkään, mutta on todella kevyt kokoonsa nähden. Laadun tuntua sisällä ei niin paljon kuin Volvossa, mutta rahalle kyllä saa vastinetta jos pelkällä ärjellä hankintaa ajattelee
F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Olen laittanut merkille että monessa F15 comfort penkissä on kuskin penkin intuinosan sivun nahka halki pituussuunnassa. Hyvin näkee kuvista kun moni ottaa comfort penkkien säätimistä kuvan. Onko luokiltavissa jopa tyyppiviaksi :think.
Toki tuohon tulee paljon rasitusta kun noustaan autoon ja autosta. Miten on foorumilaisten penkit kestäneet?F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
-
Originally posted by atcc View PostOlen laittanut merkille että monessa F15 comfort penkissä on kuskin penkin intuinosan sivun nahka halki pituussuunnassa. Hyvin näkee kuvista kun moni ottaa comfort penkkien säätimistä kuvan. Onko luokiltavissa jopa tyyppiviaksi :think.
Toki tuohon tulee paljon rasitusta kun noustaan autoon ja autosta. Miten on foorumilaisten penkit kestäneet?Mini, E24, E90, G70
exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05
Comment
-
Comment