Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkM
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 109
    • Kirkkonummi

    #76
    Originally posted by volvostabemariin View Post
    Msport (sen adaptiivinen alusta) ja oikea rengastus helpottaa tuota. Omassa en ko. ominaisuutta ole havainnut ollenkaan
    Kyllä se vähän jämäköityy kun sporttiasetuksella ajaa, mutta ei silti E70 veroinen suuntavakaudeltaan. Vielä ehkä lisämuuttujana, että tuo F15 tuli runflat renkailla ja edellinen oli ns. normirenkailla. Ensi kesäksi pitää tähän renkaat uusia, niin katsotaan sitten muuttuuko, kun ei-runflatit heittää alle.
    Tesla MY LR -22
    i3 94Ah -18
    ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
    ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
    ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
    ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
    ex: e87 116i -05

    Comment

    • volvostabemariin
      Bimmer Rookie
      • Sep 2019
      • 85
      • Kanta-Häme

      #77
      Originally posted by MarkM View Post
      Vielä ehkä lisämuuttujana, että tuo F15 tuli runflat renkailla ja edellinen oli ns. normirenkailla. Ensi kesäksi pitää tähän renkaat uusia, niin katsotaan sitten muuttuuko, kun ei-runflatit heittää alle.
      Tähän viittasinkin tuolla oikealla rengastuksella! Itsellä on kitkat ns. oikeat renkaat ja kesäkumit runflatit. Ero talvirenkaiden eduksi tähtitieteellinen.

      Comment

      • atcc
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2014
        • 373
        • Joensuu

        #78
        Tänään kävin kokeilemassa n. 65tkm ajettua F15 40e:tä. Ihan ok perus varusteilla ja normi alustalla sekä 20" continentalin runflat renkailla. Ensituntuma kaupungissa ihan ok ja liikkeellelähdöt hoitui sähköllä oikein mukavasti. Toki akku oli melkein tyhjä kun lähdin ajamaan (oli ollut myyjällä viikon ajossa eikä ollut paljoa lataillut ).

        Motarille rampista alas ja lappu lattiaan. Kiihtyi ihan kohtuullisesti mutta ei mitään vau efektiä tarjonnut. Odotin toki vähän parempaa kun yhteisteho pitäisi olla lähes sama kuin omassa autossa, toki väännössä häviää aika reilusti numeroiden valossa.

        Sitten kun päästiin 80 vauhtiin laitoin heti merkille että auto muuten hiljainen mutta edestä tulee omituinen jurinan ja vollotuksen sekoitus. Epäilen vahvasti noita rf renkaita kun ääni muuttu kun asvaltin pinta muuttui. Oli pätkä ihan uuttakin asfalttia, mutta siinä tuo ääni oli todella häiritsevä kun muut äänet katosi lähes kokonaan.

        Auto oli ajaessa kevyt ja looginen hallita, keveys ohjauksessa sähkötehostimesta kun taas omassa hydraulinen. Kaistan vaihdoissa ja urissa ei niinkään miellyttävä tuntuma. Auto hyökkäili vähän mihin sattuu . Varmasti ainakin osa ellei kaikki tästäkin tulee rf renkaista.

        Sitten sisätiloihin, jotka vaikutti toki heti isommilta kuin F11. Ajoasentoa sai vähän hakea kun lähtokohtaisesti on pystympi kuin F11. Tämähän on vain hakemista ajan kanssa. Valittuani ajoasennon hyppäsin takapenkille ja kappas polvet ei ole kiinni kuskin selkänojassa . Lastenistuinta ei ollut mukana mitä kokeilla, mutta varmasti mahtuu paremmin kuin F11.

        Kurkkaus peräkonttiin oli kyllä pettymys, näytti todella pieneltä . Mutta niin se onkin jos lukuja katsoo.
        F11 560l
        F15 40e 500l
        F15 30d 650l
        Eli kyllä sieltä aika iso tila akuille menee. Vaikka myyjäkin sanoi ettei juuri huomaa eroa

        Seuraavaksi metsästämään diesel versiota ja toivoa ettei olisi rf renkaita siinä alla. Toki hyvä olisi vertailu mielessä, mutta minulle ei tule ikinä rf renkaita autoon jos omalla rahalla ostan. Ensi viikoksi suunnataan Helsinkiin niin pitää katsella sieltä joku koeajettava jos kerkeisi käydä testaamassa.
        Last edited by atcc; 23-07-2020, 07:22.
        F15 X5 M50d -15
        Ex:
        F11 530dA xDrive -11
        E61 530xdA M-sport LCI -07

        Comment

        • MarkM
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 109
          • Kirkkonummi

          #79
          Originally posted by atcc View Post

          Kurkkaus peräkonttiin oli kyllä pettymys, näytti todella pineltä . Mutta niin se onkin jos lukuja katsoo.
          F11 560l
          F15 40e 500l
          F15 30d 650l
          Eli kyllä sieltä aika iso tila akuille menee. Vaikka myyjäkin sanoi ettei juuri huomaa eroa
          Noissa litraluvuissa on mukana se kontin lattian alla oleva tila, joka 40e:ssä luonnollisesti varattu akuille.
          Tesla MY LR -22
          i3 94Ah -18
          ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
          ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
          ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
          ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
          ex: e87 116i -05

          Comment

          • atcc
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 373
            • Joensuu

            #80
            Onkohan siellä diesel mallissa isokin lokero kontin pohjalla kun tuo ero on kuitenkin 150l :think Ainakin tuossa 40e:ssä oli ihan pieni lokero takana ja etummaista en avannutkaan.

            Voisiko joku mitata kontin syvyyden ja leveyden? Voisi vertailla miten esim lastenrattaat mahtuu konttiin.
            F15 X5 M50d -15
            Ex:
            F11 530dA xDrive -11
            E61 530xdA M-sport LCI -07

            Comment

            • volvostabemariin
              Bimmer Rookie
              • Sep 2019
              • 85
              • Kanta-Häme

              #81
              Originally posted by atcc View Post
              Onkohan siellä diesel mallissa isokin lokero kontin pohjalla kun tuo ero on kuitenkin 150l :think Ainakin tuossa 40e:ssä oli ihan pieni lokero takana ja etummaista en avannutkaan.
              Ei ole kuin tuo pikkulokero latauspiuhalle ja sitten pohja muita malleja ylempänä.

              Hyvin kulki viime viikolla viiden hengen perhe Latviassa ja takaisin tullessa vielä 8 laatikkoa virvokkeita :-)

              Comment

              • MarkM
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 109
                • Kirkkonummi

                #82
                Originally posted by atcc View Post
                Onkohan siellä diesel mallissa isokin lokero kontin pohjalla kun tuo ero on kuitenkin 150l :think Ainakin tuossa 40e:ssä oli ihan pieni lokero takana ja etummaista en avannutkaan.

                Voisiko joku mitata kontin syvyyden ja leveyden? Voisi vertailla miten esim lastenrattaat mahtuu konttiin.
                Kyllähän sinne aika paljon tavaraa menee, jos on yhtä iso kuin E70 dieselissä. Kyllä sinne aina lapin reissulla on koko perheen laskettelumonot, ulkoilukengät ja takit/housut saatu survottua.
                Tesla MY LR -22
                i3 94Ah -18
                ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                ex: e87 116i -05

                Comment

                • MarkM
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 109
                  • Kirkkonummi

                  #83
                  Originally posted by atcc View Post
                  Voisiko joku mitata kontin syvyyden ja leveyden? Voisi vertailla miten esim lastenrattaat mahtuu konttiin.
                  Leveys n. 112cm ja syvyys n. 102cm. Hyvin mahtuu lastenrattaat (nimimerkillä kaksi alle 4 vuotiasta lasta).
                  Tesla MY LR -22
                  i3 94Ah -18
                  ex: F15 X5 40d ///M-Sport -16
                  ex: F15 X5 40e ///M-Sport -16
                  ex: E70 X5 LCI 40d ///M-Sport -12
                  ex: e61 535d LCI ///M-Sport -08
                  ex: e87 116i -05

                  Comment

                  • AnttiL
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 61
                    • Helsinki

                    #84
                    Näkeekö 40e mallissa jostain valikosta bensalla ja sähköllä ajetut kilometrit erikseen?
                    BMW E70 LCI xDrive30d

                    Comment

                    • atcc
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2014
                      • 373
                      • Joensuu

                      #85
                      Originally posted by MarkM View Post
                      Leveys n. 112cm ja syvyys n. 102cm. Hyvin mahtuu lastenrattaat (nimimerkillä kaksi alle 4 vuotiasta lasta).
                      Kiitos tiedosta . F11 kontin leveys n. 110 cm ja syvyys 106-110 cm, keskellä on enemmän tilaa kun kontin kansi kaareva sisäpuolelta. Nämä mitat otettu lattian tasosta, takapenkit toki alkaa viedä ylempänä enemmän tilaa kontista.
                      F15 X5 M50d -15
                      Ex:
                      F11 530dA xDrive -11
                      E61 530xdA M-sport LCI -07

                      Comment

                      • volvostabemariin
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2019
                        • 85
                        • Kanta-Häme

                        #86
                        Originally posted by AnttiL View Post
                        Näkeekö 40e mallissa jostain valikosta bensalla ja sähköllä ajetut kilometrit erikseen?
                        Näkee. Ja näkee yhtä hyvin ConnectedDrive-appsilla puhelimesta / ATK:sta

                        Comment

                        • torso1
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 392

                          #87
                          Originally posted by atcc View Post

                          Seuraavaksi metsästämään diesel versiota ja toivoa ettei olisi rf renkaita siinä alla. Toki hyvä olisi vertailu mielessä, mutta minulle ei tule ikinä rf renkaita autoon jos omalla rahalla ostan. Ensi viikoksi suunnataan Helsinkiin niin pitää katsella sieltä joku koeajettava jos kerkeisi käydä testaamassa.
                          Joko löysit sopivan F15 dieselin?

                          Itsekin vähän semmoista etsinyt. 2016-2018 vm. M-sport varusteilla. Comfort penkit, Harman Kardon hifit, adaptiivinen vakkari, polttoainelämmitin, vetokoukku yms. varusteilla pitäisi olla ja vielä alle 60tkm ajettu. Ei vaan tunnu löytyvän. On jo tehnyt pari kertaa mieli luovuttaa ja laittaa 40e hybridi. Niitä kun löytys noilla varusteilla vaikka kuinka paljon mut täytyy vielä jatkaa etsintää. Paria M-sport plugaria olen käynyt koeajamassa, ei ne nyt niin huonoja ole olleet ajaa. Ei missään tapauksessa. Tietysti molemmilla oli kilometrejä mittarissa vain alle 30tkm joten alustakin pitäisi vielä aika iskussa olla.
                          Last edited by torso1; 31-07-2020, 15:43. Reason: Virhe

                          Comment

                          • atcc
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2014
                            • 373
                            • Joensuu

                            #88
                            Originally posted by torso1 View Post
                            Joko löysit sopivan F15 dieselin?
                            Ei ole vielä löytynyt. Dieseliä en ole vielä päässyt kokeilemaan. Helsingin reissulla ei kerennyt koeajoille vaikka yksi potentiaalinen yksilö vantaalla olikin. Oli harmikseni keretty jo myydä ennen kuin pääsin koeajolle.

                            Pari M50d mallia olisi nyt kiikarissa mutta ovat sen verran kaukana että pitäisi jostain ensin löytää aikaa lähteä katsomaan niitä. Minulle ei ole kilometrit niinkään ratkaiseva tekijä vaan varusteet ja kokonaiskunto sekä miten huollettu. Mutta olen nyt kuitenkin pitänyt rajana noin 150tkm. Vähän näitä on tarjolla ja varsinkin aktiivivakkarilla

                            Sen verran keretty kuitenkin tekemään vertailua että tuli kaverin kanssa käytyä koeajamassa Volvo V90 ja Skoda Kodiaq paikallisissa liikkeissä. Volvo oli hyvillä varusteilla mutta ainut miinus oli D4 kone, vaikka olikin Polestar malli. Kodiaq oli taas lähes kaikilla varusteilla mitä on ollut saatavilla ja siksi ainut mitä mielestäni puuttui oli HUD. Tosin ei Volvossakaan ollut hudia, mutta oli täysdigitaalinen mittaristo.

                            Volvo oli hyvä ajettava, vaikkakin vähän pintakova alusta. Sisätilojen pienuus yllätti, kun taksien takapenkeillä on tuntunut että näissähän on reilusti tilaa. Ilmeisesti on ollut niin pieniä kuskeja . Oman ajoasennon taakse toki jäi enemmän tilaa kuin F11, mutta ei niin paljon mitä odotin. Kodiaqissa taas tiloista ei jää kiinni, oli nimittäin erittäin tilava joka paikasta. Ja plussana vielä että takapenkkejä sai liikutettua noin 15cm eteen ja taakse kahdessa osassa. Tällä saa optimoitua aika hyvin tilan käytön, missä kulloinkin on tilalle tarvetta. Ajettavuudeltaan ihan hyvä vaikka ei mikään raketti tämäkään, mutta on todella kevyt kokoonsa nähden. Laadun tuntua sisällä ei niin paljon kuin Volvossa, mutta rahalle kyllä saa vastinetta jos pelkällä ärjellä hankintaa ajattelee
                            F15 X5 M50d -15
                            Ex:
                            F11 530dA xDrive -11
                            E61 530xdA M-sport LCI -07

                            Comment

                            • atcc
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2014
                              • 373
                              • Joensuu

                              #89
                              Olen laittanut merkille että monessa F15 comfort penkissä on kuskin penkin intuinosan sivun nahka halki pituussuunnassa. Hyvin näkee kuvista kun moni ottaa comfort penkkien säätimistä kuvan. Onko luokiltavissa jopa tyyppiviaksi :think.

                              Toki tuohon tulee paljon rasitusta kun noustaan autoon ja autosta. Miten on foorumilaisten penkit kestäneet?
                              F15 X5 M50d -15
                              Ex:
                              F11 530dA xDrive -11
                              E61 530xdA M-sport LCI -07

                              Comment

                              • tiko4tiko
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2020
                                • 818
                                • Lappeenranta

                                #90
                                Originally posted by atcc View Post
                                Olen laittanut merkille että monessa F15 comfort penkissä on kuskin penkin intuinosan sivun nahka halki pituussuunnassa. Hyvin näkee kuvista kun moni ottaa comfort penkkien säätimistä kuvan. Onko luokiltavissa jopa tyyppiviaksi :think.

                                Toki tuohon tulee paljon rasitusta kun noustaan autoon ja autosta. Miten on foorumilaisten penkit kestäneet?
                                Tuo ei ole muuten nahkaa vaan keinonahkaa (eli muovia ja kangasta).Bemarissa nahkaa nuo penkit sivut, takaosat, kyynärnojat ovat vain malleissa joissa on extend tai täysnahat. Monessa autossa, jota myydään esim puolinahkasisustuksella, jos keskellä okangasta ja sivulla 'nahkaa', tuo nahka onkin keinonahkaa. Vanhat Vollet tästä hyvänä esimerkkinä. No esitteessä taitaa lukea ekonahkaa
                                Mini, E24, E90, G70
                                exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎