Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 F15 yleismallin porinoita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    Originally posted by fraatti View Post
    Jos kompura käy mutta ei nouse niin kompura jäässä(joku venttiili) tai kaput. Jos kompura ei käy niin voi olla transportmode päällä tai kompuran sulake entinen.

    Se syy että miksi laskee lienee se että järjestelmä on jäässä. Mulla F11 mutta samanlainen järjestelmä molemmista löytyy. Tuossa jutut mitä itse olen tuolle tehnyt. Ja vieläkin laskee.
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...66#post4253466

    Toinen pussi oli rikki. Kuulemma yleistä että alkaa pakkasilla vuotaa. Kun pumpun teho ei enää riitä pitämään perää ylhäällä vaakatasossa, lähtee se laskemaan ilmaa pihalle myös ehjästä palkeesta, jotta on suorassa. 217€ molemmat Dunlopin pussit saksasta toimitettuna.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Toinen pussi oli rikki. Kuulemma yleistä että alkaa pakkasilla vuotaa. Kun pumpun teho ei enää riitä pitämään perää ylhäällä vaakatasossa, lähtee se laskemaan ilmaa pihalle myös ehjästä palkeesta, jotta on suorassa. 217€ molemmat Dunlopin pussit saksasta toimitettuna.
      Mulla oli loppujen lopuksi molemmat rikki.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • sampel
        Bimmer Rookie
        • Jun 2015
        • 31
        • Finland

        Minkälainen ajettava teillä muilla on tuo F15 näin talvikelillä? Ihmettelen omassa kulkineessa jonkinlaista etupään pito-ongelmaa (aliohjautuvuutta) jos vähänkin poikkeaa uralta irtolumen päälle. Ei tarvitse olla kuin 2-3 senttiä lunta, niin tuntuu että etupäästä häviää pito noin puoleksi sekunniksi kunnes sitten taas kääntyy.

        Comment

        • atcc
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2014
          • 373
          • Joensuu

          Originally posted by sampel View Post
          Minkälainen ajettava teillä muilla on tuo F15 näin talvikelillä? Ihmettelen omassa kulkineessa jonkinlaista etupään pito-ongelmaa (aliohjautuvuutta) jos vähänkin poikkeaa uralta irtolumen päälle. Ei tarvitse olla kuin 2-3 senttiä lunta, niin tuntuu että etupäästä häviää pito noin puoleksi sekunniksi kunnes sitten taas kääntyy.
          Onko millaisella rengastuksella?
          Omassa en ole moista huomannut, jopa ihmetellyt miten hyvin se kääntyy vaikka tekee jyrkkiäkin käännöksiä reilulla nopeudella. Paremmin kääntyy kuin edellinen F11. Sekin meinasi puskea yllättävän herkästi.
          Omassani on 275/40R20 icecontact2 joka nurkassa.
          F15 X5 M50d -15
          Ex:
          F11 530dA xDrive -11
          E61 530xdA M-sport LCI -07

          Comment

          • sampel
            Bimmer Rookie
            • Jun 2015
            • 31
            • Finland

            Originally posted by atcc View Post
            Onko millaisella rengastuksella?
            Omassa en ole moista huomannut, jopa ihmetellyt miten hyvin se kääntyy vaikka tekee jyrkkiäkin käännöksiä reilulla nopeudella. Paremmin kääntyy kuin edellinen F11. Sekin meinasi puskea yllättävän herkästi.
            Omassani on 275/40R20 icecontact2 joka nurkassa.

            Renkaat on uuden karheat 255/55R18 Hankookit. Mulla on kokemukset juuri toisinpäin, aikaisemmassa F11:ssa ei ollut puskemisongelmia. Tämä F15:kin kyllä kääntyy loppujen lopuksi, mutta siinä on tosiaan se hetken fiilis että nyt on keula irti. Tamppaantuneella/auratulla lumipinnalla ei mitään ongelmia, mutta sitten kun on se pienikin irtolumi niin tuntuu että aliohjautuu herkästi.

            Comment

            • tiko4tiko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2020
              • 818
              • Lappeenranta

              Originally posted by sampel View Post
              Renkaat on uuden karheat 255/55R18 Hankookit. Mulla on kokemukset juuri toisinpäin, aikaisemmassa F11:ssa ei ollut puskemisongelmia. Tämä F15:kin kyllä kääntyy loppujen lopuksi, mutta siinä on tosiaan se hetken fiilis että nyt on keula irti. Tamppaantuneella/auratulla lumipinnalla ei mitään ongelmia, mutta sitten kun on se pienikin irtolumi niin tuntuu että aliohjautuu herkästi.
              Minusta x-drive on aina ollut tuollainen. Hitaasti ajetaessa(<30km/h) liukkaalla pinnalla auto tuntuu erittäin aliohjaavalta ja auto ei tunnu kääntyvän mihinkään. Tulee juuri tuollainen tunne, että etupää karkaa alta. Auton saa kääntymään ainostaan löysäämällä vetoa reilusti. Heti kun vauhtia saa lisää, auto menee mutkat hyvinkin ketterästi, ja pitoa tuntuu olevan 'rajattomasti'. En tiedä onko tuo voimanjako jotenkin 'lukossa' matallilla nopeuksilla vai mikä :think

              Nykyisessä mallissa nelipyöräohjaus, ja auto toimii ko. oloissa vielä 'erikoisemmin'. Auto aliohjaa ensin voimakkaasti ja sen jälkeen siirtyy yht äkkiä yliohjauksen puolelle. Perä heilahtaa erittäin nopeasti ja ajonvakautus rusauttaa jarrulla perän hallintaan. Eipä ole aiemmin luistoesto nelivetoautoilla juuri puuttunut kulkuun normiliikenteessä ~20km/h nopeuksilla
              Mini, E24, E90, G70
              exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1761
                • HKI/Orimattila

                Täällä kyllä myös f15 talvikokemukset sellaisia, että on aivan ihmetellyt miten hienosti taittuu mutkatiellä mutkiin puskematta.

                Sähköinen ohjaus ei kyllä anna minkäänlaista informaatiota tiestä ja vaatii siksi totuttelua, että uskaltaa edes kunnolla ajaa. Omalla ajotavalla korostuu se, että otan ylimääräisen vauhdin ennen käännöstä pois ja käännöstä/mutkaa lähestyessä annostelen kaasua vähän yli niin, että xdrive suorastaan imaisee sisään mutkaan.

                Ensimmäiset ajot tuolla meinasi mennä kaavalla: hieman liikaa vauhtia käännökseen, hartialukko ja aivan pintakaasulla läpi. Tällä logiikalla auto kyllä puski kun koeteltiin fysiikan lakeja eikä annettu riittävästi voimaa, että xdrivellä olisi voimaa jaettavaksi. Kun pitää huolen, että mutkaan mennessä annostelee hieman kaasua niin on kyllä kaikki ajamani xdrivet suorastaan imaissut mutkan suuntaisesti.
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • Toppelius
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 124
                  • Keski-Suomi

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Mulla oli loppujen lopuksi molemmat rikki.
                  Minulla on mennyt 170-180 tkm väliin kolmesta Beemistä noi pussit! Kun aikansa vuotaa vähän niin kompura antautuu ja senkin saa vaihtaa. Kannattaisi jopa tilata etukäteen Saksasta nuo pussit niin voisi vaihtaa saman tien. Marmorilla muistaakseni hinta oli jäätävä
                  BMW G05 e45 -22
                  BMW F11 525d xdrive
                  BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
                  Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
                  ex:
                  BMW e46 325 cabrio -00
                  BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
                  BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
                  BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
                  BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
                  BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
                  BMW e91 320d /e90 318d
                  Volvo xc60 2,4D AWD
                  Fiat 500 1.4 Sport
                  Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

                  Comment

                  • atcc
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2014
                    • 373
                    • Joensuu

                    Originally posted by Toppelius View Post
                    Minulla on mennyt 170-180 tkm väliin kolmesta Beemistä noi pussit! Kun aikansa vuotaa vähän niin kompura antautuu ja senkin saa vaihtaa. Kannattaisi jopa tilata etukäteen Saksasta nuo pussit niin voisi vaihtaa saman tien. Marmorilla muistaakseni hinta oli jäätävä
                    Mikähän on se tekijä joka noita rikkoo :think Oma kokemus kolme autoa joissa ilmajousitus ja yhdetäkään ei ole pussit menneet rikki. Yhteen on ennen omistustani toinen pussi vaihdettu. Taivalta keskimäärin per auto tullut noin 3v ja 70-100tkm per auto. Mitä noita tutkinut aina renkaan vaihdon yhteydessä niin oma veikkaus että jos ajaa paljon sorateitä vaikuttaa elinikään. Hiekka tai kivet kun mene palkeen välin niin aika äkkiä hiertää puhki. Tämä täysin oma ajatus, kun itse ajan lähes poikkeumsetta asfaltti teitä ja ongelmia ei ole ollut.
                    F15 X5 M50d -15
                    Ex:
                    F11 530dA xDrive -11
                    E61 530xdA M-sport LCI -07

                    Comment

                    • Eemeli
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 1605
                      • pk-seutu

                      +1

                      Oma F11 aikanaan meni orkkispussit 250tkm kohdalla, 2 vuotta sen jälkeen, kun muutettiin asvaltilta pitkän hiekkatien varteen.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        Originally posted by atcc View Post
                        Mikähän on se tekijä joka noita rikkoo :think Oma kokemus kolme autoa joissa ilmajousitus ja yhdetäkään ei ole pussit menneet rikki. Yhteen on ennen omistustani toinen pussi vaihdettu. Taivalta keskimäärin per auto tullut noin 3v ja 70-100tkm per auto. Mitä noita tutkinut aina renkaan vaihdon yhteydessä niin oma veikkaus että jos ajaa paljon sorateitä vaikuttaa elinikään. Hiekka tai kivet kun mene palkeen välin niin aika äkkiä hiertää puhki. Tämä täysin oma ajatus, kun itse ajan lähes poikkeumsetta asfaltti teitä ja ongelmia ei ole ollut.
                        Hiekka varmaan hieroo ulkopuolen helpommin rikki. Tosi hiekka ei selitä sitä että pussin sisäpinta on halkeamia täynnä. Tätä ei selitä kun ikä ja mahdollisesti pakkasella sen suurempi taipumus pettää. Kuitenkin edellytys sille että ilmapitävyys pettää pussista lienee se että tuo sisäpuolen kumikalvo pettää.

                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • samp_0
                          Newbiemmer
                          • May 2016
                          • 19
                          • Tampere

                          Nyt kun on jo uudempi korimalli tullut niin uskaltaa kysyä. Onko tämä F15 mallin plug-in hybridi mistään kotoisin? Niitä tuntuu olevan todella hyvin varusteltuna nettiautossa tarjolla todella pienillä kilometreillä.

                          Houkuttelisi kokeilla tuota veroedullisuuden vuoksi. Toki kilometrejä tulee vuodessa +35tkm ettei diesel missään nimessä ole poissuljettu vaihtoehto. Diesel-malleja hyvin varusteltuna on vaan huomattavasti vähemmän tarjolla ja usein myös 3-4x ajokilometreillä.

                          Minimivaatimuksena olisi neliveto, tehtaan sähköinen vetokoukku, panoramakatto, adaptiivinen vakkari, peruutuskamera 360view, fiksun väriset nahat, sähköpenkit jne. Ja tietysti M-Sporttina.

                          Comment

                          • IIIolut
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 382
                            • Mikkeli

                            Originally posted by samp_0 View Post
                            Nyt kun on jo uudempi korimalli tullut niin uskaltaa kysyä. Onko tämä F15 mallin plug-in hybridi mistään kotoisin? Niitä tuntuu olevan todella hyvin varusteltuna nettiautossa tarjolla todella pienillä kilometreillä.

                            Houkuttelisi kokeilla tuota veroedullisuuden vuoksi. Toki kilometrejä tulee vuodessa +35tkm ettei diesel missään nimessä ole poissuljettu vaihtoehto. Diesel-malleja hyvin varusteltuna on vaan huomattavasti vähemmän tarjolla ja usein myös 3-4x ajokilometreillä.

                            Minimivaatimuksena olisi neliveto, tehtaan sähköinen vetokoukku, panoramakatto, adaptiivinen vakkari, peruutuskamera 360view, fiksun väriset nahat, sähköpenkit jne. Ja tietysti M-Sporttina.
                            Nyt on ollut 1,5 vko 40e mallin auto taloudessa ja mukava peli on ollut, sekä tyytyväinen olen ollut hankintaan. Varusteita on autossa enemmän kuin osasin toivoa�� Oli samat vaatimukset niiden suhteen kuin sinulla. Pelkkä bensa ja diesel mallit ei kiinnostanut ja ajatus lähti siitä, kun viime vuonna koeajoin 530e mallin. Meidän perheen päivittäiset ajot pystyy ajamaan sähköllä, mikä on iso plussa. Kulutus ei muutenkaan ole kovin kova ja keskimäärin pyörinyt 10l / 100 km. Eihän tuo mikään raketti ole, mutta ihan hyvä käyttöautoksi.
                            Last edited by IIIolut; 04-04-2021, 11:04.
                            E61 ///M5 -07
                            F15 X5 40e ///M-Sport -16

                            Ex. E39 ///M5 -01
                            -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7538
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by samp_0 View Post
                              Nyt kun on jo uudempi korimalli tullut niin uskaltaa kysyä. Onko tämä F15 mallin plug-in hybridi mistään kotoisin? Niitä tuntuu olevan todella hyvin varusteltuna nettiautossa tarjolla todella pienillä kilometreillä.

                              Houkuttelisi kokeilla tuota veroedullisuuden vuoksi. Toki kilometrejä tulee vuodessa +35tkm ettei diesel missään nimessä ole poissuljettu vaihtoehto. Diesel-malleja hyvin varusteltuna on vaan huomattavasti vähemmän tarjolla ja usein myös 3-4x ajokilometreillä.

                              Minimivaatimuksena olisi neliveto, tehtaan sähköinen vetokoukku, panoramakatto, adaptiivinen vakkari, peruutuskamera 360view, fiksun väriset nahat, sähköpenkit jne. Ja tietysti M-Sporttina.
                              Noilla kilometreillä Hybrid ei ole vaihtoehto. Lisäksi sen tekniikkaan liittyy melko isoja riskejä, jakoketjut venyy, koneet ruostuu (tosin ei tuolla ajomäärällä), männät sulaa jos lastuttaa yms. kaikkea kivaa, niiden hybridijärjestelmän vikojen lisäksi.

                              Lisäksi kulutus akku tyhjänä vähän raskaamalla kaasujalalla maantiellä on kohtuuttoman kova.

                              Onneksi G-sarjassa siirryttiin 3 litraiseen...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • atcc
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2014
                                • 373
                                • Joensuu

                                M50d peräöljyt

                                Onko kukaan vaihdellut peräöljyjä M50d:hen? Realoem tarjoaa perään G3 öljyä ja taas newtis:n mukaan tulee kahta eri öljyä ja kumpikaan ei ole G3?

                                Käsitääkseni G2 (etuperä öljy) on 75w85 gl-5 ja G3 on 75w80 gl-5.

                                Voikohan tuonne vain heittää esim castrolin LS öljyt sisään :think
                                F15 X5 M50d -15
                                Ex:
                                F11 530dA xDrive -11
                                E61 530xdA M-sport LCI -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎