memebuy23buy

BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikkoV
    replied
    Mistä löytyisi E70 virallinen huolto-ohjelma?

    Leave a comment:


  • JJuuso
    replied
    Tarkotus olisi laittaa x5seen koukku. Mistäs olette hommaillut koukkuja? Auto 2010 lci m-sport

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Kiitos vastauksesta. Asiaa tovin mietittyäni, taidan vielä mennä F11:lla pari vuotta ja katsoa sitten josko hommaisi F15 kun niissä hinnat hieman putoaa vielä.

    Leave a comment:


  • MarkM
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Kiitos Clavurion vastauksista.

    Mietin tässä otanko itselleni ongelmia jos vaihdan takavetoisen F11 535d tuollaiseen E70 X5 40d:hen. Yksilö olisi 9/2010 150tkm ajettu täydellä merkiiliikkeen huoltohistorialla. Mitä näissä nyt on tyypillisiä vikoja mitä odottaa? Oma olisi kuitenkin sellainen minkä tietää läpikotaisin ja huollettu ja pidetty todella hyvin. Kuitenkin pieni lisätila ja ”maastoautomaisuus” kiinnostaisi.
    Itse pidän aika luotettavana pelinä kyisestä automallia. Omani ostin noin 95tkm ajettuna ja nyt mittarissa jo lähes 240tkm. Melkein heti auton hankittua vaihdatutin vaihteisto ja peräöljyt. Aika moitteettomasti on toiminut tähän saakka, toki kuluvaa osaa vaihdettu, mutta muutoin lähinnä noissa lisävarusteissa silloin tällöin ollut jotain vikaa, mutta perustekniikka toimii. Esim. surroundview:n kuskin peilissä oleva kamera meni rikki ja sen joutui vaihtamaan. Tosin en koko peilä vaihtanut vaan ebaysta hommasin pelkän kameran ja vaihdon sen itse. Lisäksi apukuskin ovenkahva vaihdettu, kun siinä oleva tunnistin meni rikki eikä avaimaton ovien avaaminen enää onnistunut.

    Alusta muuten alkuperäisillä osilla, vain jouset vaihdettu kun takajouset menivät yläpäästä poikki. DPF pestiin n. 200tkm kohdalla, kun alkoi tukkoisuuttaan valittaa (toki olisi voinut puukottaa koko DPF:n siinä vaiheessa ja vähän lisää tehoa hommata, mutta hyvin olen täällä etelän ruuhkissa vakiotehoillakin pärjännyt). Turbot edelleen alkuperäiset, jonkin verran kylmänä vinkuu mielestäni, mutta siinäkään ei muutosta yli vuoteen ole tapahtunut suuntaan tai toiseen, niin ajellaan menemään. Moottoriöljyjä olen vaihdattanu pari kertaa vuodessa, kun kilometrejä kertyy reilut 30tkm vuoteen.

    Ainut negatiivinen asia mitä mieleen tulee on sisustan laatu joka ei mielestäni vastaa ihan auto hintaluokkaa. Vähemmän tämä nitisee ja natisee mukulakivikadulla kuin perheen kakkosauton virkaa toimittava 60tkm ajettu VW Polo, mutta mielesäni E61 535d joka minulla oli ennen tätä oli sisustaltaan laadukkaamman oloinen.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Kiitos Clavurion vastauksista.

    Mietin tässä otanko itselleni ongelmia jos vaihdan takavetoisen F11 535d tuollaiseen E70 X5 40d:hen. Yksilö olisi 9/2010 150tkm ajettu täydellä merkiiliikkeen huoltohistorialla. Mitä näissä nyt on tyypillisiä vikoja mitä odottaa? Oma olisi kuitenkin sellainen minkä tietää läpikotaisin ja huollettu ja pidetty todella hyvin. Kuitenkin pieni lisätila ja ”maastoautomaisuus” kiinnostaisi.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by juspa View Post
    millos se tapahtui, joskus 2010..?
    9/2009->

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jep. Faceliftissä samalla, kun kone muuttui N57:ksi.
    Millos se tapahtui, joskus 2010..?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Juspa View Post
    Milloin E70 on tullut 8hp vaihteisto, samalla kun kone tullut n57?
    Jep. Faceliftissä samalla, kun kone muuttui N57:ksi.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Milloin E70 on tullut 8hp vaihteisto, samalla kun kone tullut n57?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by samson76 View Post
    On luettu carlylla. Kiitoksia vinkistä
    Carlyllä koodit on välillä mitä on ja ista muutenkin osaa ohjeistaa vikojen selvittämisessä, niin paljon helpompi sen kanssa selvittää.

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko Carlylla luettu, jos on niin lukaise ISTA:lla.
    On luettu carlylla. Kiitoksia vinkistä

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by samson76 View Post
    Vikakoodi acsm bus communication error 00C947?

    Saksaksi löytyi -> https://www.e90-forum.de/index.php?t...sfehler00c947/

    Onko tuttu koodi?

    Tosiaan E70 kyseessä.
    Onko Carlylla luettu, jos on niin lukaise ISTA:lla.

    Leave a comment:


  • samson76
    replied
    Vikakoodi acsm bus communication error 00C947?

    Saksaksi löytyi -> https://www.e90-forum.de/index.php?t...sfehler00c947/

    Onko tuttu koodi?

    Tosiaan E70 kyseessä.

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Nyt kun kärryn valot on saatu pelaamaan niin tuli uus ongelma: ilmastointi puhaltaa apukuskin puolelle näillä keleillä aluksi ihan kuumaa ja hetken päästä vähän vähemmän kuumaa mutta kylmäks ei voi sanoa. Kuskin puolelle tulee melko kylmää, kylmempääki vois olla.

    Voiko kyse olla vaan vähissä olevasta kylmäaineesta?

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Kiitti vinkistä, täytyy käydä tarkistamassa! Yritin eilen noita kuvia tulkita, mut yritykseks jäi.

    edit. 143 sulakkeessa oli vika ����
    Last edited by eemi; 19-05-2019, 08:24.

    Leave a comment:

Working...
X