Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
Collapse
X
-
Vastaavaa huomannu itekkin, välillä alkaa puhaltamaan yhtä vailla täysillä ilmaa... rauhottuuu joskus nopeemmin joskus hitaammin.
Käyttäny yleensä nopeutta manuaalisäädöllä ja kohta takas autolle ni pelannu.
Originally posted by samson76 View PostOnko muilla mennyt noita hytin lämpötilan sensoreita? Nytkin säädetty 17,5 asteeseen ja silti puhaltaa välillä täysillä lämmintä vaikka hytti lämmin. Tuntuu että toimi miten sattuu..
Taakse taitaa olla erikseen ja kuskin jalkatilassa yksi sekä kojelaudan päällä lähellä tuulilasia?
Comment
-
-
Originally posted by Vilkutin View PostVastaavaa huomannu itekkin, välillä alkaa puhaltamaan yhtä vailla täysillä ilmaa... rauhottuuu joskus nopeemmin joskus hitaammin.
Käyttäny yleensä nopeutta manuaalisäädöllä ja kohta takas autolle ni pelannu.
Pitäs tuonne kurkata, onko pölyssä..
Enemmän ärsyttänyt lasinpesunesteen haju kabiinissa ja ilmeisesti tankilta vuotaa, kun maassa lätäkkö ja matot ei haise sisällä. Tilasin tiivisteet pesurinpumpuille..
Comment
-
-
Ihan sama päätös vahvistu äsken, oikean etupyörän takaa, helman ja lokarin kulmassa, lumikin pysyy loskana kun tota vahvaa nestettä tiputtaa siihen helmaan jäätyneeseen lumeen. Maassa myös reikä soraan asti ku pudottaa siihen.
Pistähän tarina mimmonen remontti noiden tivareiden vaihto on ni tietää vähän paljonko varaa aikaa ja mimmoset tilat.
Edit. tuon linkkisi perusteella saakin varata lämpösen tallin ja auto yöks sinne ennenku rupee tota levikettä repimään irti.
Äkkiseltään näyttäisi siltä että noi tiivisteet voi vaihtaa, irrottamatta itse säiliötä.. taitaavat olla näkyvällä puolella kun repii sisälokarin veks.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...system/OFHxY7GLast edited by Vilkutin; 01-12-2019, 13:35.
Comment
-
-
Originally posted by Vilkutin View PostIhan sama päätös vahvistu äsken, oikean etupyörän takaa, helman ja lokarin kulmassa, lumikin pysyy loskana kun tota vahvaa nestettä tiputtaa siihen helmaan jäätyneeseen lumeen. Maassa myös reikä soraan asti ku pudottaa siihen.
Pistähän tarina mimmonen remontti noiden tivareiden vaihto on ni tietää vähän paljonko varaa aikaa ja mimmoset tilat.
Tuosta näkee suuntaa minkälainen homma
Comment
-
-
Saako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.Nykyiset:
E70 3.0sd (2008)
Exät:
F87 M2 (2016)
F11 520xd (2013)
F11 525xd (2012)
E39 530i (2002)
E39 540i (1999)
E39 523i (2000)
E39 520d (2001)
Comment
-
-
Originally posted by tjhoo View PostSaako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by tjhoo View PostSaako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.
Comment
-
-
Originally posted by Jka View PostKyselin jo joskus aikaisemminkin joskus mutta onko muilla ollut ohjauksen keskialueella kuminauhamaista löysyyttä/klappia. Mistä johtuu ja kuinka sais korjattua?
active steering juttuihin löytyy hyvää selostusta e60 polulta tästä forumilta, jossain näin aiheeseen liittyvää keskustelua.
jos tavallinen tanko, niin tanko on vain kulunut. Voi saada mahdollisesti sitä esikiristyshelaa kiristämällä ("taikamutteri") kuntoon, ehkä.
Jos kyseessä vakiotanko, niin mulla on yksi ehjä turhaan vaihdettu jouten.
Ainiin, onhan toki mahdollista että se nivelakselisto siitä rattiakselin ja hammastangon välistä on kulunut väljäksi myös. Tämä pätee molempiin ohjausvariantteihn -> tarkista se myös.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by Vilkutin View PostIhan sama päätös vahvistu äsken, oikean etupyörän takaa, helman ja lokarin kulmassa, lumikin pysyy loskana kun tota vahvaa nestettä tiputtaa siihen helmaan jäätyneeseen lumeen. Maassa myös reikä soraan asti ku pudottaa siihen.
Pistähän tarina mimmonen remontti noiden tivareiden vaihto on ni tietää vähän paljonko varaa aikaa ja mimmoset tilat.
Edit. tuon linkkisi perusteella saakin varata lämpösen tallin ja auto yöks sinne ennenku rupee tota levikettä repimään irti.
Äkkiseltään näyttäisi siltä että noi tiivisteet voi vaihtaa, irrottamatta itse säiliötä.. taitaavat olla näkyvällä puolella kun repii sisälokarin veks.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...system/OFHxY7G
Comment
-
-
Löin kans meisselil tänään ne popniitit auki, jotta sain lokarin reunalistan pois, ja sitä kautta pääsin irrotteleen sisälokaria.. ABS johto katkastava liittimestä jos aikoo koko lokarin irrottaa? Aiheuttaako mitään sähköhämminkiä jos sen ottaa irti ja tökkää vaan takas lopuks?
Oven saranan luota löytyy pultit millä säiliö kiinni, jos vaan vaihtaa pumput ni pääsee ilmeisesti käsiks ku löysää lokarin pultit ja helmamuovin, jollon saa muovista lokaria taitettua ulospäin niin paljon että pääsee pumppuihin käsiksi? Vai onkohan toi otettava pöydälle suosiolla koko säiliö?
Lyötävä vielä kasaan ja kyseltävä vaihtoehtoja ei oo tähän hätään mitään osia, mutta siitä pumppujen luota se vuoto löytyi.
Kattelin ni motonetistä saa uuden pumpun 10€, samalla laitettava se, tiedä sit kuin valojen pesimen.
Täytyy lasinpesimien pumput ainakin uusia tohon hintaan samalla, kysyn kyllä liikkeestä tarjouksen tuohon hommaan
Näky muutamia videoita missä vuoti ite pumppu, eikä se tiiviste. Varmaan kantsii sunkin tökätä uudet pumput samalla purkamisella kiinni.
Tiedä sitten tulee mnet pumpuissa niitä tiiviste kumeja mukana.
Tästä vinkkiä...
Last edited by Vilkutin; 05-12-2019, 20:52.
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postactive steering vai tavallinen tanko ?
active steering juttuihin löytyy hyvää selostusta e60 polulta tästä forumilta, jossain näin aiheeseen liittyvää keskustelua.
jos tavallinen tanko, niin tanko on vain kulunut. Voi saada mahdollisesti sitä esikiristyshelaa kiristämällä ("taikamutteri") kuntoon, ehkä.
Jos kyseessä vakiotanko, niin mulla on yksi ehjä turhaan vaihdettu jouten.
Ainiin, onhan toki mahdollista että se nivelakselisto siitä rattiakselin ja hammastangon välistä on kulunut väljäksi myös. Tämä pätee molempiin ohjausvariantteihn -> tarkista se myös.E70 X5 4.8i
ex: E46 325Ci
Comment
-
Comment