Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 E70 yleistä keskustelua III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilkutin
    Bimmer Rookie
    • Oct 2019
    • 79
    • Padasjoki

    Kiitos tiedosta, ei tarvi alkaa turhaa repimään niitä.




    Originally posted by Roito View Post
    Ei pala.. Kattoluukun napeissa valot, mutta luku- ja sisävalojen katkaisijoissa ei.

    Comment

    • Vilkutin
      Bimmer Rookie
      • Oct 2019
      • 79
      • Padasjoki

      Vastaavaa huomannu itekkin, välillä alkaa puhaltamaan yhtä vailla täysillä ilmaa... rauhottuuu joskus nopeemmin joskus hitaammin.
      Käyttäny yleensä nopeutta manuaalisäädöllä ja kohta takas autolle ni pelannu.






      Originally posted by samson76 View Post
      Onko muilla mennyt noita hytin lämpötilan sensoreita? Nytkin säädetty 17,5 asteeseen ja silti puhaltaa välillä täysillä lämmintä vaikka hytti lämmin. Tuntuu että toimi miten sattuu..

      Taakse taitaa olla erikseen ja kuskin jalkatilassa yksi sekä kojelaudan päällä lähellä tuulilasia?

      Comment

      • Vilkutin
        Bimmer Rookie
        • Oct 2019
        • 79
        • Padasjoki

        Koskahan tuli faceliftiä E70? Sulla 08 mulla 07, taitaa meillä vielä olla samat pelit.
        Ompa outo homma, eihän noita valoja sen jälkeen kaipaa ku oppiii ne paikat mut nyt ois kivat kun paikka hakusessa.



        Originally posted by HVX5 View Post
        Mulla palaa.

        Comment

        • Bemukka530
          Bimmer Rookie
          • Nov 2014
          • 92
          • Hollola

          Originally posted by Vilkutin View Post
          Koskahan tuli faceliftiä E70? Sulla 08 mulla 07, taitaa meillä vielä olla samat pelit.
          Ompa outo homma, eihän noita valoja sen jälkeen kaipaa ku oppiii ne paikat mut nyt ois kivat kun paikka hakusessa.
          Mulla on 07 malli ja palaa valot

          Comment

          • samson76
            Bimmer Rookie
            • Jan 2018
            • 114
            • Liminka

            Originally posted by Vilkutin View Post
            Vastaavaa huomannu itekkin, välillä alkaa puhaltamaan yhtä vailla täysillä ilmaa... rauhottuuu joskus nopeemmin joskus hitaammin.
            Käyttäny yleensä nopeutta manuaalisäädöllä ja kohta takas autolle ni pelannu.


            Pitäs tuonne kurkata, onko pölyssä..
            Enemmän ärsyttänyt lasinpesunesteen haju kabiinissa ja ilmeisesti tankilta vuotaa, kun maassa lätäkkö ja matot ei haise sisällä. Tilasin tiivisteet pesurinpumpuille..

            Comment

            • Vilkutin
              Bimmer Rookie
              • Oct 2019
              • 79
              • Padasjoki

              Ihan sama päätös vahvistu äsken, oikean etupyörän takaa, helman ja lokarin kulmassa, lumikin pysyy loskana kun tota vahvaa nestettä tiputtaa siihen helmaan jäätyneeseen lumeen. Maassa myös reikä soraan asti ku pudottaa siihen.

              Pistähän tarina mimmonen remontti noiden tivareiden vaihto on ni tietää vähän paljonko varaa aikaa ja mimmoset tilat.


              Edit. tuon linkkisi perusteella saakin varata lämpösen tallin ja auto yöks sinne ennenku rupee tota levikettä repimään irti.
              Äkkiseltään näyttäisi siltä että noi tiivisteet voi vaihtaa, irrottamatta itse säiliötä.. taitaavat olla näkyvällä puolella kun repii sisälokarin veks.

              https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...system/OFHxY7G
              Last edited by Vilkutin; 01-12-2019, 13:35.

              Comment

              • samson76
                Bimmer Rookie
                • Jan 2018
                • 114
                • Liminka

                Originally posted by Vilkutin View Post
                Ihan sama päätös vahvistu äsken, oikean etupyörän takaa, helman ja lokarin kulmassa, lumikin pysyy loskana kun tota vahvaa nestettä tiputtaa siihen helmaan jäätyneeseen lumeen. Maassa myös reikä soraan asti ku pudottaa siihen.


                Pistähän tarina mimmonen remontti noiden tivareiden vaihto on ni tietää vähän paljonko varaa aikaa ja mimmoset tilat.
                Juu samasta paikasta tippuu. Jep, kerron sitten miten kävi. Ebaystä tilasin osat nro 6 ja 9



                Tuosta näkee suuntaa minkälainen homma

                Comment

                • tjhoo
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 85
                  • Lappeenranta/Taipalsaari

                  Saako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.
                  Nykyiset:
                  E70 3.0sd (2008)

                  Exät:
                  F87 M2 (2016)
                  F11 520xd (2013)
                  F11 525xd (2012)
                  E39 530i (2002)
                  E39 540i (1999)
                  E39 523i (2000)
                  E39 520d (2001)

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by tjhoo View Post
                    Saako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.
                    Kyllähän ne saa koodattua pois.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Jka
                      BTCF Member
                      • Sep 2009
                      • 215
                      • jyväskylä

                      Kyselin jo joskus aikaisemminkin joskus mutta onko muilla ollut ohjauksen keskialueella kuminauhamaista löysyyttä/klappia. Mistä johtuu ja kuinka sais korjattua?
                      E70 X5 4.8i
                      ex: E46 325Ci

                      Comment

                      • Bemukka530
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2014
                        • 92
                        • Hollola

                        Originally posted by tjhoo View Post
                        Saako adaptiiviset iskunvaimentimet (Dynamic Damper Control) koodattua pois? Alkaa nuo tolppien iDriven virheilmoitukset jonkin verran ärsyttää, on jo 2 tolppaa tullut vaihdettua. Voisi ajaa ihan passiivisena, kuten nytkin, mutta ilman, että tulee virheilmoitusta.
                        Häviskö ilmoitukset tolppien vaihdolla? Mulla hälyyttelee säännöllisen epäsäännöllisesti . Välillä joka käynnistyksellä . Välillä useamman viikon toimii normaalisti

                        Comment

                        • repsa
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1366
                          • Lempäälä

                          Originally posted by Jka View Post
                          Kyselin jo joskus aikaisemminkin joskus mutta onko muilla ollut ohjauksen keskialueella kuminauhamaista löysyyttä/klappia. Mistä johtuu ja kuinka sais korjattua?
                          active steering vai tavallinen tanko ?

                          active steering juttuihin löytyy hyvää selostusta e60 polulta tästä forumilta, jossain näin aiheeseen liittyvää keskustelua.

                          jos tavallinen tanko, niin tanko on vain kulunut. Voi saada mahdollisesti sitä esikiristyshelaa kiristämällä ("taikamutteri") kuntoon, ehkä.
                          Jos kyseessä vakiotanko, niin mulla on yksi ehjä turhaan vaihdettu jouten.

                          Ainiin, onhan toki mahdollista että se nivelakselisto siitä rattiakselin ja hammastangon välistä on kulunut väljäksi myös. Tämä pätee molempiin ohjausvariantteihn -> tarkista se myös.
                          5c jetta 1.2TSI 140/220
                          530e m-sport alpinweiss3 vakio
                          a4 cabi 220/300
                          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                          Comment

                          • samson76
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2018
                            • 114
                            • Liminka

                            Originally posted by Vilkutin View Post
                            Ihan sama päätös vahvistu äsken, oikean etupyörän takaa, helman ja lokarin kulmassa, lumikin pysyy loskana kun tota vahvaa nestettä tiputtaa siihen helmaan jäätyneeseen lumeen. Maassa myös reikä soraan asti ku pudottaa siihen.

                            Pistähän tarina mimmonen remontti noiden tivareiden vaihto on ni tietää vähän paljonko varaa aikaa ja mimmoset tilat.


                            Edit. tuon linkkisi perusteella saakin varata lämpösen tallin ja auto yöks sinne ennenku rupee tota levikettä repimään irti.
                            Äkkiseltään näyttäisi siltä että noi tiivisteet voi vaihtaa, irrottamatta itse säiliötä.. taitaavat olla näkyvällä puolella kun repii sisälokarin veks.

                            https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...system/OFHxY7G
                            Töiden jälkeen käytin nosturilla viime viikolla, niin vartti menee kun saa sisälokarin irti. Jos ei ole käytetty irti aikaisemmin, niin joutuu muutaman popniitin poraamaan irti. Ei ole vielä tullut tiivisteet, niin ei ole päässyt vielä askartelemaan.

                            Comment

                            • Vilkutin
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2019
                              • 79
                              • Padasjoki

                              Löin kans meisselil tänään ne popniitit auki, jotta sain lokarin reunalistan pois, ja sitä kautta pääsin irrotteleen sisälokaria.. ABS johto katkastava liittimestä jos aikoo koko lokarin irrottaa? Aiheuttaako mitään sähköhämminkiä jos sen ottaa irti ja tökkää vaan takas lopuks?
                              Oven saranan luota löytyy pultit millä säiliö kiinni, jos vaan vaihtaa pumput ni pääsee ilmeisesti käsiks ku löysää lokarin pultit ja helmamuovin, jollon saa muovista lokaria taitettua ulospäin niin paljon että pääsee pumppuihin käsiksi? Vai onkohan toi otettava pöydälle suosiolla koko säiliö?
                              Lyötävä vielä kasaan ja kyseltävä vaihtoehtoja ei oo tähän hätään mitään osia, mutta siitä pumppujen luota se vuoto löytyi.


                              Kattelin ni motonetistä saa uuden pumpun 10€, samalla laitettava se, tiedä sit kuin valojen pesimen.
                              Täytyy lasinpesimien pumput ainakin uusia tohon hintaan samalla, kysyn kyllä liikkeestä tarjouksen tuohon hommaan
                              Näky muutamia videoita missä vuoti ite pumppu, eikä se tiiviste. Varmaan kantsii sunkin tökätä uudet pumput samalla purkamisella kiinni.
                              Tiedä sitten tulee mnet pumpuissa niitä tiiviste kumeja mukana.




                              Tästä vinkkiä...
                              Last edited by Vilkutin; 05-12-2019, 20:52.

                              Comment

                              • Jka
                                BTCF Member
                                • Sep 2009
                                • 215
                                • jyväskylä

                                Originally posted by repsa View Post
                                active steering vai tavallinen tanko ?

                                active steering juttuihin löytyy hyvää selostusta e60 polulta tästä forumilta, jossain näin aiheeseen liittyvää keskustelua.

                                jos tavallinen tanko, niin tanko on vain kulunut. Voi saada mahdollisesti sitä esikiristyshelaa kiristämällä ("taikamutteri") kuntoon, ehkä.
                                Jos kyseessä vakiotanko, niin mulla on yksi ehjä turhaan vaihdettu jouten.

                                Ainiin, onhan toki mahdollista että se nivelakselisto siitä rattiakselin ja hammastangon välistä on kulunut väljäksi myös. Tämä pätee molempiin ohjausvariantteihn -> tarkista se myös.
                                Kiitos neuvoista! Tavallinen on ilman active steeringiä. Eikös tuo "taikamutteri löydy hammastangon päästä? Välys ei tosiaan ole kolahtava vaan kuminauhamainen
                                E70 X5 4.8i
                                ex: E46 325Ci

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎