Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
Collapse
X
-
Onkos joku saanut pelittämään alkuperäiseen webastoon kaksi kaukosäädintä (T93)? Tilasin uuden ja paritin sen auton kanssa, niin vanhempi ei enään toimi. Toistin parituksen vanhempaan ja uusi lakkasi toimimasta.. Käsittääkseni tähän pitäisi onnistua linkittää useampi kaukosäädin (Webaston oma käyttöohje).
Autona -08 X5 ja parituksen tein "napituksella", en sulakkeen kautta.
-
-
Originally posted by jake530d View PostMikä näitä orkkis webastoja vaivaa kun ei toimi enää -20 keleissä? Samaa tehny edellisessä e61 webastossa ja nyt samaa e71.Laturi kiinni,akku uusi. Saksan insinööri ei oo vissiin tajunnu että voi olla -20 ja yli? Webasto toimii ok esim. -15 keleissä.
Omassa e53 tehdasweba ei aina lähde ajastuksella tai kaukosäätimestä, nytkin pakkasaamuina pakko kuunnella oven raosta että alkaako naksuttaa, auto kun ihan oven edessä. Jos ei lähde, painan off ja avaan auton ovet lukosta tai käyn tempasemassa oven auki ja laitan uudetaan - toimii. Sama autosta ajastettuna, avaa etuoven ja weba hurisee heti?
Clavurion kirjoitellut että omassaan tehnyt samaa...joku väylään liittyvä häiriö varmaan...*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Mulla sama juttu weban kanssa, ja alkoi juuri näillä -15-20c pakkasilla..
Eilen ei lähtenyt ollenkaan päälle, tänään lähti päälle, mutta puhalsi sisälle pelkkää kylmää, kiukutellut nyt sen pari vkoa:think:thinkAjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Mulla on jälkiasennettu orggiswebasto. Viime viikolla joka päivä Rukalla -20 ja toimi. Tällä viikolla Espoossa -20 tai alle aamulla ja on toiminut. Palopesä vaihdettu marraskuussa, kun ei toiminut edes -1 pakkasessa.G31 530 xd M-Sport 2017
F11 530 xd 2015
E70 3.0d 2011
F25 2.0 2011
E61 530 xd 2008
E60 523i 2008
Comment
-
-
Tänään oli aamulla se -15 ja weba tulille taas kivasti.
Se -20 vaan on jonkin sortin raja. Auto oli taas yön lataukses.
Liittyiskö sit jotenki akun ibs valvontaan jos sen mielestä on liian kylmä?
-20 pakkasella se syttyy tulille mut sammuttaa samantien, koitin 3 kertaaa sit meni lukkoon. Saan ite kyllä lukon auki. Ajonaikaisen käytön koodannut pois, turhan käynnistymisen välttämiseksi, jos autoa vaan siirtää.Last edited by jake530d; 01-03-2018, 13:31.E71 X6 35D
ex.E61 530D 282hv. 615nm.
Comment
-
-
Olisi ylimääräisenä tosi hyväkuntoinen 19" vanne/rengaspaketti X5:seen.
19x9 255/50 Goodyear rft
19x10 285/45 Goodyear rft
Vanteet virheettömät M-Sportin style 223:t ja renkaissa 7mm pintaa (ajettu 5tkm).
Omassa on talvella 20" ja ajattelin kesäksi myös 20" tai 21" settiä, voin myös vaihtaa jos tarjolla sopivat
Puh. 040-1911901
Comment
-
-
Itsellä kokemuksia sen verta nuista X5 webastoista, että E53:ssa oli jälkiasenteinen ja ei mitään ongelmia niin kauan kuin akku oli järjissään. Nykyisessä E70:ssä tehtaan jäljiltä webasto ja ei mitään ongelmia vastuspuukotuksen jälkeen vaikka pakkasta ollut parhaimmillaan lähes 30 astetta! Molemmissa autoissa sama homma, kun ei ajastettuna lämmitin lämmittänytkään, niin ei myöskään auto startannut. Eli tiesi heti, että akku tiensä päässä, kun ei kestä pakkasta Molempiin akun uusimisen jälkeen ei kertaakaan ole jättänyt käynnistymättä.Vikakoodinlukua Oulun alueella E- ja F-sarjalaisiin
-14 Volvo V60 Plug-in Hybrid
EX -10 E70 X5
EX -12 MB W212 E300 Bluetec Hybrid
EX -13 F25 X3
EX -12 F11 520D
EX -05 E53 X5
EX -06 E61 520D
EX -04 E60 525iA
EX -04 MB C180 KOMPRESSOR
EX -02 E46 316
EX -98 E46 318
Comment
-
-
No niin X5:n M57N:ää vaivannut "naske" tyhjäkäynnillä on nyt eliminoitu
Kaikki jakopää hilut vaihdettuna. Olihan siinä askaretta mutta ei mikään ylitsepääsemätön jumppa jos avaimet pysyy käsissä. Jo aiemmin tarkistin ketjujen venymää jakopään kotelon tulpan kautta ja olihan sitä. Nyt kun vanhat ketjut on kädessä niin onhan ne törkeen kuluneet.Tässä potilaassa kilometrejä n.210tkm. ja kilometrilukema on paikkansa pitävä, täydellinen BMW huoltohistoria pitkillä öljynvaihtoväleillä. Moottori sisältä todella puhdas eikä öljypohjassa, venttiilikoneistossa, jakopäänkotelossa minkäänlaista "kuonaa" mitä voisi olettaa pitkillä öljynvaihtoväleillä syntyvän.
Summana jos epäilette ketjujen ääntävän-> vaihtoon samantien!!
Joku pyyteli videoita hommasta mutta mun rahkeet ei sellaisen tekemiseen riitä, jokunen huono kuva tuli otettua mutta eipä niissäkään mitään ihmeellistä oleTallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostOlihan siinä askaretta mutta ei mikään ylitsepääsemätön jumppa jos avaimet pysyy käsissä. Jo aiemmin tarkistin ketjujen venymää jakopään kotelon tulpan kautta ja olihan sitä. Nyt kun vanhat ketjut on kädessä niin onhan ne törkeen kuluneet.Tässä potilaassa kilometrejä n.210tkm. ja kilometrilukema on paikkansa pitävä, täydellinen BMW huoltohistoria pitkillä öljynvaihtoväleillä.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostNäin nyt avattuna tuollaisen pannun missä ketju oli venähtänyt. Venäläisen ohje lienee aivan validi. Tuossa kuluneessa ketjunkiristin oli noin 15mm ulkona.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Mikäs näissä katiskoissa aiheuttaa yleensä v*tunmoista kitinää etupäässä? Nyt toi vehje kuulostaa piripäissään olevalta hetekalta, ultimaattisen nolo laite ajella. Nitisee ja vinkuu sekä joustoissa että ruoria kääntäessä paikallaan sekä ajossa.
Koiranluut pistin jo tilaukseen kun on halpa testi josko laiska pääsis helpolla. Mitäs sen jälkeen olis, alatukivarren ja reaktiotangon pallot, raidetangonpää sekä ylätukivarren pallonivel?
Comment
-
Comment