BMW X5 E70 yleistä keskustelua III
Collapse
X
-
Onnistuuko -08 e70neen retrofittinä aktiivicruise. Mitä muuta tarvitsee kuin viiksipaketin, tutkan ja abspumpun. Nuo minulla on. Ohjainboksin? Mistä osaisi etsiä johtosarjaa?
-
-
FRM meni lukkoon pikatestissä. Korjauksena joko uusia moduuli tai lähettää jollekkin puuhastelijalle kenellä laitteet korjata boksi.
Onpas erikoista tuossa piraatti istassa tuo ohjainlaitepuun värikoodit. Keltaiset ei liene tässä tapauksessa pimeänä olevia purkkeja kuten aidossa?
Ok, punainen siis on tässä tapauksessa pimeä ja keltainen meinaa vikakoodeja sisältävä purkki...Last edited by zakspeed; 20-10-2019, 12:18.
Leave a comment:
-
-
Nyt meni sormi suuhun joten kokeillaan löytyykö täältä apuja.
Tänään aamulla tarkistin ISTA:lla vikakoodeja ihan huvin vuoksi. Auto oli käynnissä ilman mitään ongelmaa lukiessa koodeja.
Aluksi oli koodit:
- 006F8C Message (footwell module, 0x1E1) missing, receiver DSC, transmitter
footwell module....
- 00CF65 Message (secured status of doorsensors BN2000, 1E1h) for (EGS_EL, PT-CAN)
Ensimmäistä koodia on heitellyt aiemminkin. Liittyy ilmeisesti oven asentotunnistimeen, onko auki vai kiinni. Autossa on ollut välillä ongelmaa, ettei sivutuet mene automaattisesti ennalta asetettuun kohtaan. On vaatinut, että avaa kuskin oven, takaisin kiinni ja sitten sivutuet menee ennelta asetettuun kohtaan. Tähän on mielestäni riittäänyt aina kerta avaus eikä ole tarvinnut renkata useampaan kertan.
Nollasin koodit ja sitten alkoi joulukuusi vilkkua autossa ja ISTA:n control unit tree välilehdellä. Samoin pitkä lista vikakoodeja.
Samalla huomasin, että FRM moduuli on control unit tree lehdellä punaisena eikä siihen saa yhteyttä.
Seuraavaksi menen irrottamaan ja tutkimaan FRM moduulia ja sen liitokset.
Onko jotain tiettyä mitä kannattaa tarkistaa?
Autona allekirjoituksen X5.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jardahl View PostJostain muistan lukeneeni kommenttia että tällaisia V-kuviolla olevia kumeja ei kannata näihin hommata ollenkaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by repsa View PostHelpoin lie semmoinen irto-istuinsuoja missä lämmitin.
Luin muuten jostain ulkomaiselta BMW foorumilta, että kaikissa E70:ssa olisi takapenkeissä istuinlämmittimet, kytkettyinä toki vain versioissa, joissa se on tilattu. Jotkut todistelu väitettä oikeaksi ja laittoi kuvia penkkien pohjasta, josta sojotti kaapeloinnit, vaikka niitä ei oltu kytketty
Leave a comment:
-
-
Originally posted by asse21 View PostOlen italian vehkeissä nähnyt jälkiasenteisia sarjoja. Aftermarket tuote joissa nappi on ollut penkissä itsessään kiinni.
Googlella joskus löysinkin jälleenmyyjiä. Kait joku verhoilija suostuis niitä asentamaan?
Leave a comment:
-
-
Penkin vaihto lie helpoin yksi tapa ratkaista. Samalla myös varmaan joutuu nappitaulun vaihtaan ihkan alle ja tekeen vähän kaapelointihommaa.
Helpoin lie semmoinen irto-istuinsuoja missä lämmitin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by chevy55 View PostMitenkäs italian X5/E70 tuontiautot, joissa ei ole penkinlämmittimiä? Onnistuuko jälkiasennuksena / onko hommassa mitään järkeä?
Googlella joskus löysinkin jälleenmyyjiä. Kait joku verhoilija suostuis niitä asentamaan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jardahl View PostMulla tällä hetkellä ulkosyrjiltä hampaille kuluneet Rotalla-merkkiset kumit ja se jollotus on aivan karmea, pahimmillaan 40-60km/h vauhdissa. Ens keväällä laitettava uudet alle, kokona siis alkuperäiset 20” eli 275/40 ja 315/35.
Leave a comment:
-
-
Mulla tällä hetkellä ulkosyrjiltä hampaille kuluneet Rotalla-merkkiset kumit ja se jollotus on aivan karmea, pahimmillaan 40-60km/h vauhdissa. Ens keväällä laitettava uudet alle, kokona siis alkuperäiset 20” eli 275/40 ja 315/35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Manukki View PostTäällä sama homma, ei mielestäni kuulunut vanhoilla pehmeämpi seoksisilla Michelineillä vaikka olivatkin jo aika loppu. Nyt vähillä ajoilla ollut jotkut halpakumit tänä kesänä jotka kivikovat ja tuollainen ääni alkanut kuulua. Itse yhdistäisin siihen kun ei tuota ääntä talvirenkaillakaan kuulunut. Nämähän vakiokorkeudessaan kulkevat vähän renkaan ulkosyrjällä etupäässä ja ainakin haritus muuttuu sen mukaan onko vetoa vaiko ei.
Voi olla jotain muutakin kyllä mutta saanee melko kauan ajaa ennen kuin hajoaa, tai sit ei😂
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Manukki View PostTäällä sama homma, ei mielestäni kuulunut vanhoilla pehmeämpi seoksisilla Michelineillä vaikka olivatkin jo aika loppu. Nyt vähillä ajoilla ollut jotkut halpakumit tänä kesänä jotka kivikovat ja tuollainen ääni alkanut kuulua. Itse yhdistäisin siihen kun ei tuota ääntä talvirenkaillakaan kuulunut. Nämähän vakiokorkeudessaan kulkevat vähän renkaan ulkosyrjällä etupäässä ja ainakin haritus muuttuu sen mukaan onko vetoa vaiko ei.
Voi olla jotain muutakin kyllä mutta saanee melko kauan ajaa ennen kuin hajoaa, tai sit ei😂
Hiljaisemmassa vauhdissa ääni ei mielestäni kuulu mutta > 80 vaihdissa kuuluu.
Ja hyvin vaimea ääni siis on, radiopäällä tai juttelu niin ääntä ei havaitse.
Kuulostaa "epäkeskolta" se ääni :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by izzuL View PostE70 ja edestä kuuluu "wouaus" tai "ulina" kun päästää kaasun eli ääni kuuluu vain kuin ei ole veto päällä. Tasakaasulla tai kiihdyttäessä ei mitään ääntä mutta esim loiva alamäki missä nostaa jalan kaasulta alkaa ulina kuulumaan.
Auto on juuri ostettu liikkeestä ja kävi pienessä rempassa liikkeen toimesta jossa selviteltiin myös tätä ääntä.
Tuomio oli että etu kardaani on kuulemma ehjä eikä lonksu mutta etukardaanin liitos jakolaatikkoon oli kuulemma väljä. Spoorien väliin lisätty rasvaa ja väljys kuulemma poistunut ja ääni myös samalla.
Ei se ääni mihinkään hävinnyt, aika ontuva selitys omasta mielestä?
Totesi vaan huollossa että jakolaatikko remppa edessä ei tullut tällä kuntoon.
Onko ideoita mistä muualta ääni voisi tulla?
135t ajeltu potilaalla
Voi olla jotain muutakin kyllä mutta saanee melko kauan ajaa ennen kuin hajoaa, tai sit ei😂
Leave a comment:
-
Leave a comment: