Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5151
    • Joensuu

    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Ei se vielä kiehu vaikka olisi vähän yli sata ne lämmöt. Painekorkki pitää olla kunnossa paisuntasäiliössä niin kiehumispiste on reilusti yli 100C astetta. Vesi-glykoliseoksen kiehumispiste pelkästään noin 108C ja esim. Bemarin dieseleissä tyypilinen 1,4 bar korkki sitten nostaa tuota vielä ainakin 10 astetta. Jos tuo 1,4bar tarkoittaa tähän normaali ilmanpaineeseen verrattuna 1,4bar ylipainetta niin sitten se nostaa enemmänkin. Flektikään ei normaalisti vielä kauheasti pyöri noissa lämmöissä.

    Kyllä jo aikanaan E46 dieselissä pyöri moottorin lämmöt kesällä sadan asteen pinnassa.
    Perusteet kyllä tiedossa, eikä tässä keittämistä pelätä, mutta järjestelmän järettömyyttä tässä ihmetellään miksi lämmöt on noin korkeat ja flekti huutaa koko ajan. Ensimmäinen Bmw mikä näin käyttääntyy, enkä vieläkään usko että kuuluisi olla näin, vaan lämpöjen pitäisi olla pykälän verran alempana.
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • JamppaZ154
      Newbiemmer
      • Oct 2019
      • 19
      • Lappeenranta

      Vakkarin nopeusyksiköt

      Osaako kukaan kädestä pitäen neuvoa kuinka koodata jenkkimallin E70:stä vakkarin nopeuden yksiköt mph:sta kmh:ksi?
      Koetin Protoolilla koodata ja muuttaa DSC moduulista nämä arvot E90- foorumin ohjeiden mukaan:

      Dsc module
      C0C_V_EINHEIT
      Wert_00 ---> km/h
      Wert_01 ---> mls

      C0C_SETZ_V_MAX
      Wert_01 ---> km/h
      wert_02 ---> mls

      Tuloksena oli vain vakkarin keltainen häiriömerkkivalo taulussa, eikä pelitä olleenkaan, joten muutin arvot takaisin ja pelittää normaalisti. Tietääkö kukaan kuinka tehdä operaatio onnistuneesti tai mitä muuta pitää muuttaa/koodata? :think

      Comment

      • tamariini
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 20

        E70 ja adaptiiviset ajovalot, kosteusongelma

        Moro,

        E70 LCI:n kanssa ongelma jossa adaptiivisten valojen ohjainlaite sai vettä ja vikavalo tauluun eikä oikeanpuoleinen valo liikkunut enää lainkaan. Ongelman laatu oli selvä heti kun modulin otti käteen, se oli täysin veden alla.

        Tilasin uuden ja vaihdoin, vikavalo palaa edelleen ja antaa vikakoodin 9CC0.

        Vanhalla uineella modulilla antoi koodit 9CC0 ja 9CC2 ja samat koodit tulee myös modulin piuha kokonaan irti ollessa eli tuo lienee kaput.

        Uudella boxilla 9CC0 koodi ei suostu poistumaan ja paikallinen Bosch car service ei saanut sitä korjattua. olivat sitä mieltä että umpio vaihtoon.

        Onko parempia ideoita kellään :think


        Edit: kokeilin vielä vaihtaa ristiin nuo ohjainlaitteet ja vika vaihtoi puolta oikealta vasemmalle. Olisko ihan koodausta vaan vailla tuo uusi levy?
        Last edited by tamariini; 10-07-2023, 13:55. Reason: tarkennuy

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1266
          • Kajjjaani

          Kyllähän se boksi koodauksen vaatii. Taitaa riittää kun oletuskoodaa FRM:n NCS-Expertillä.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            Tupsahti takaisinkutsu. Molemmat etubägit vaihtoon.
            E46:seen tuli aikanaan, mutta en tiennyt E70:sen kärsivän samasta ongelmasta.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • JaskaH
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 215
              • Nakkila

              Katselin kanssa samaa tuolta huoltovarauksesta. Laturin pultti-kampanjakin vielä auki tossa omassa.
              F15 , F10 , E39

              Comment

              • Wildchild
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2016
                • 252
                • Päijät-Häme

                Originally posted by ruupanen View Post
                Perusteet kyllä tiedossa, eikä tässä keittämistä pelätä, mutta järjestelmän järettömyyttä tässä ihmetellään miksi lämmöt on noin korkeat ja flekti huutaa koko ajan. Ensimmäinen Bmw mikä näin käyttääntyy, enkä vieläkään usko että kuuluisi olla näin, vaan lämpöjen pitäisi olla pykälän verran alempana.
                Eiköhän se ole ilmastointi jonka takia siellä flekti huutaa. Ei koneen lämmöt.
                Bmw 525iA -02

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1225
                  • Pori

                  Originally posted by TFV View Post
                  Tupsahti takaisinkutsu. Molemmat etubägit vaihtoon.
                  E46:seen tuli aikanaan, mutta en tiennyt E70:sen kärsivän samasta ongelmasta.
                  Joo sama, tuli aika varailtua samalle kertaa kun menee tuulilasin vaihtoon. Ilmeisesti jokin osa saattaa lauetessa irrota ja aiheuttaa vaaran. Se näissä vanhoissa Pa*koissa on
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • henkka86
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 109
                    • Savonlinna

                    Alkoi etummaisen kardaanin rättinivel kilisemään ja naputtamaan. Kannattaako kiinnityspultit ja mutterit uusia samalla vai voiko käyttää vanhoja? :think
                    Last edited by henkka86; 02-08-2023, 15:53.
                    nykyiset

                    e70 x5 3.0sd M-sport -09
                    e70 x5 m50d -13

                    ex. f25 x3 30d M-sport -12
                    ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
                    ex. e60 525ia M-sport -06
                    ex. e61 530da touring -05
                    ex. e46 330d touring M-sport -02
                    ex. e39 535ia -97
                    ex. e34 525i -91

                    Comment

                    • JonttuPeke
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 1130
                      • Juuka

                      Minkälaisia polttimoita olette laittaneet enkelinsilmiin, vissiin osalla polttimoista jää ulommat renkulat haaleiksi?
                      F06 640D "M6"
                      E71 X6 35D + E83 X3 3,0SD
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Comment

                      • MarQu
                        Moderator
                        • Mar 2006
                        • 5518
                        • Vaasa

                        Originally posted by JonttuPeke View Post
                        Minkälaisia polttimoita olette laittaneet enkelinsilmiin, vissiin osalla polttimoista jää ulommat renkulat haaleiksi?
                        Mä kokeilin laittaa ledit mitkä oli oikein kohdistettu niihin "oikeisiin" kohtiin ja silti jäi se ulompi rinkula haaleeksi.
                        sigpic

                        Comment

                        • Lame
                          BTCF Member
                          • Nov 2019
                          • 2
                          • Kuopio

                          Ei käynnisty e70 3.0d 2007

                          Elikkä x5 starttasi huonosti muutamana päivänä. Akun jännite oli vaan 12.3v n.30min sammuttamisen jälkeen vaikka ajoa 40km takana ja laturi työnsi +14v. No vaihdoin uuden agm akun ja ainakin olevinaan koodasin sen oikein. Auto starttasi vaivoin ei käynnistynyt ja nyt ei yritäkkään startata kello nollautuu aina kun avaimen ottaa pois ja laittaa takaisin. Akku oli latauksessa ja täysi on varmasti. Onko akun koodaus siis epäonnistunut? Startti rikki? Ibs vika vai mitähän lähtisi autolle tekemään?

                          Comment

                          • Rattiukko
                            BTCF Member
                            • Nov 2022
                            • 533
                            • Uusimaa

                            Nollautuuko kello silloinkin jos ei starttaa? Kun vaihdoin omaan vastaavaan koneeseen startin niin se pyörittää moottoria ehkä kaksi kertaa nopeammin kuin aiemmin. Foorumilla on ollut aiemmin juttua että startti voi leikata kiinni jollain tapaa.


                            Ei sen koodauksen pitäisi starttausta estää vaikka olisi pielessä kunhan akussa on virtaa.
                            Last edited by Rattiukko; 21-08-2023, 08:34.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7521
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by Rattiukko View Post
                              Ei sen koodauksen pitäisi starttausta estää vaikka olisi pielessä kunhan akussa on virtaa.
                              Juuri näin. Kannattaa nyt ensimmäisenä tarkistaa moottorin maadoitus. Eli maadoita moottori koriin apuvirtakaapelilla, jos lähtee hyvin pyörittämään niin vika on siinä. Jos ei ole siinä, mittaa konehuoneesta jännite navoilta kun autoa startataan, jos tippuu liikaa niin päävirtakaapelissa tai startissa vikaa.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Jh5xx
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 495
                                • Kiuruvesi

                                e70 kuskin ovi

                                key less go toiminto ei avaa kuskin ovea kahvaa vääntämällä.kaukosäätimen nappia painamalla kahvasta ovi aukeaa.mistä lähtee vikaa metsästämään?
                                E70 X5 LCI
                                - P-Sawo Connection -
                                - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                                -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                                Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                                Ex: E91 318d
                                Ex: E61 525d toukka
                                Ex: E46 330d sedan
                                Ex: E46 328 Coupe
                                Ex: E39 530d Sedan

                                Ex: E39 525i Sedan
                                Ex: E39 523i Toukka
                                + Useita ex kikottimia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎