memebuy23buy

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    onko mitään huomioitavaa kahvan purussa?mikä osa kahvasta menee rikki?
    Ei siinä sen kummempaa ole kuin sopiva torxi (vai oliko ko. mallissa kuusiokolo) uros tarvitaan ja pitää olla pitempi ja ohuempi, yleensä irtopalat ei mahdu adapterin kanssa reiästä läpi mistä se kahva irroitetaan. Ja että et päästä johtoja sitten kahvasta putoamaan oven sisään tai ne noutuu sieltä kalastamaan.

    Edit: Kahva saa kosteutta ja kapasitiivinen tunnistus hajoaa.
    Last edited by MajorDrake; 23-08-2023, 09:54.

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    90% varmuudella vika on kahvassa.
    onko mitään huomioitavaa kahvan purussa?mikä osa kahvasta menee rikki?

    Leave a comment:


  • Lame
    replied
    Originally posted by Lame View Post
    Elikkä x5 starttasi huonosti muutamana päivänä. Akun jännite oli vaan 12.3v n.30min sammuttamisen jälkeen vaikka ajoa 40km takana ja laturi työnsi +14v. No vaihdoin uuden agm akun ja ainakin olevinaan koodasin sen oikein. Auto starttasi vaivoin ei käynnistynyt ja nyt ei yritäkkään startata kello nollautuu aina kun avaimen ottaa pois ja laittaa takaisin. Akku oli latauksessa ja täysi on varmasti. Onko akun koodaus siis epäonnistunut? Startti rikki? Ibs vika vai mitähän lähtisi autolle tekemään?
    Joo vika oli kiinni leikanneessa startissa. Nyt rokkaa taas. Kiitos vastauksista.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Jh5xx View Post
    key less go toiminto ei avaa kuskin ovea kahvaa vääntämällä.kaukosäätimen nappia painamalla kahvasta ovi aukeaa.mistä lähtee vikaa metsästämään?
    90% varmuudella vika on kahvassa.

    Leave a comment:


  • Jh5xx
    replied
    e70 kuskin ovi

    key less go toiminto ei avaa kuskin ovea kahvaa vääntämällä.kaukosäätimen nappia painamalla kahvasta ovi aukeaa.mistä lähtee vikaa metsästämään?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    Ei sen koodauksen pitäisi starttausta estää vaikka olisi pielessä kunhan akussa on virtaa.
    Juuri näin. Kannattaa nyt ensimmäisenä tarkistaa moottorin maadoitus. Eli maadoita moottori koriin apuvirtakaapelilla, jos lähtee hyvin pyörittämään niin vika on siinä. Jos ei ole siinä, mittaa konehuoneesta jännite navoilta kun autoa startataan, jos tippuu liikaa niin päävirtakaapelissa tai startissa vikaa.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Nollautuuko kello silloinkin jos ei starttaa? Kun vaihdoin omaan vastaavaan koneeseen startin niin se pyörittää moottoria ehkä kaksi kertaa nopeammin kuin aiemmin. Foorumilla on ollut aiemmin juttua että startti voi leikata kiinni jollain tapaa.


    Ei sen koodauksen pitäisi starttausta estää vaikka olisi pielessä kunhan akussa on virtaa.
    Last edited by Rattiukko; 21-08-2023, 07:34.

    Leave a comment:


  • Lame
    replied
    Ei käynnisty e70 3.0d 2007

    Elikkä x5 starttasi huonosti muutamana päivänä. Akun jännite oli vaan 12.3v n.30min sammuttamisen jälkeen vaikka ajoa 40km takana ja laturi työnsi +14v. No vaihdoin uuden agm akun ja ainakin olevinaan koodasin sen oikein. Auto starttasi vaivoin ei käynnistynyt ja nyt ei yritäkkään startata kello nollautuu aina kun avaimen ottaa pois ja laittaa takaisin. Akku oli latauksessa ja täysi on varmasti. Onko akun koodaus siis epäonnistunut? Startti rikki? Ibs vika vai mitähän lähtisi autolle tekemään?

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by JonttuPeke View Post
    Minkälaisia polttimoita olette laittaneet enkelinsilmiin, vissiin osalla polttimoista jää ulommat renkulat haaleiksi?
    Mä kokeilin laittaa ledit mitkä oli oikein kohdistettu niihin "oikeisiin" kohtiin ja silti jäi se ulompi rinkula haaleeksi.

    Leave a comment:


  • JonttuPeke
    replied
    Minkälaisia polttimoita olette laittaneet enkelinsilmiin, vissiin osalla polttimoista jää ulommat renkulat haaleiksi?

    Leave a comment:


  • henkka86
    replied
    Alkoi etummaisen kardaanin rättinivel kilisemään ja naputtamaan. Kannattaako kiinnityspultit ja mutterit uusia samalla vai voiko käyttää vanhoja? :think
    Last edited by henkka86; 02-08-2023, 14:53.

    Leave a comment:


  • Juspa
    replied
    Originally posted by TFV View Post
    Tupsahti takaisinkutsu. Molemmat etubägit vaihtoon.
    E46:seen tuli aikanaan, mutta en tiennyt E70:sen kärsivän samasta ongelmasta.
    Joo sama, tuli aika varailtua samalle kertaa kun menee tuulilasin vaihtoon. Ilmeisesti jokin osa saattaa lauetessa irrota ja aiheuttaa vaaran. Se näissä vanhoissa Pa*koissa on

    Leave a comment:


  • Wildchild
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Perusteet kyllä tiedossa, eikä tässä keittämistä pelätä, mutta järjestelmän järettömyyttä tässä ihmetellään miksi lämmöt on noin korkeat ja flekti huutaa koko ajan. Ensimmäinen Bmw mikä näin käyttääntyy, enkä vieläkään usko että kuuluisi olla näin, vaan lämpöjen pitäisi olla pykälän verran alempana.
    Eiköhän se ole ilmastointi jonka takia siellä flekti huutaa. Ei koneen lämmöt.

    Leave a comment:


  • JaskaH
    replied
    Katselin kanssa samaa tuolta huoltovarauksesta. Laturin pultti-kampanjakin vielä auki tossa omassa.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Tupsahti takaisinkutsu. Molemmat etubägit vaihtoon.
    E46:seen tuli aikanaan, mutta en tiennyt E70:sen kärsivän samasta ongelmasta.

    Leave a comment:

Working...
X