Originally posted by Römpsä
View Post
E70 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Noihin kilometreihin on varmaan kanssa jousituksen ilmapussit vaihdettu ja kompura. Ne tahtoo antautua siinä 200 tkm kohdalla. Merkkiliikkeessä on kallis remontti mutta osia saa kyllä ihan kohtuuhintaan netistä.:think
-
Eipä näissä nyt mitään erityistä ole, huolellisesti katsoo ja lukee ne vikakoodit mielellään ISTA/INPA:lla, niin näkee kaikki koodit varmasti. Ilman vikakoodienlukemista en ostaisi tämän ikäistä tai uudempaa autoa.Originally posted by Römpsä View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/x5/12615518
Laitan tännekin vaikka laitoin jo tonne Nettiauto topiccii, kun huomasin nyt vasta tämmöisen.
Mitä mieltä tästä ? Kilometrejä toki on jonkin verran niin sen myöte noita kiveniskuja pellissä on, mutta eihän tässä uutta olla ostamassa.
Paljon lukenut näistä, mutta onko jotain spessua mitä pitää ottaa huomioon kun tätä tai yleisesti e70 on ostamassa ?
Leave a comment:
-
No pre lci e70 mielestäni aika hyvää perustekniikkaa. M57 moottorin perusjutut, eli termarit, kaasuläppä, hehkut, dampperi yms. tulis mielen. Vikakoodit jos saa luettua ja tarkistettua, et lämmöt nousee ajossa yli 85c, niin saa myyjäliikkeen piikkiin vaihdettua, jos jotain.Originally posted by Römpsä View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/x5/12615518
Laitan tännekin vaikka laitoin jo tonne Nettiauto topiccii, kun huomasin nyt vasta tämmöisen.
Mitä mieltä tästä ? Kilometrejä toki on jonkin verran niin sen myöte noita kiveniskuja pellissä on, mutta eihän tässä uutta olla ostamassa.
Paljon lukenut näistä, mutta onko jotain spessua mitä pitää ottaa huomioon kun tätä tai yleisesti e70 on ostamassa ?
Toki ikä/kilsat huomioiden niin monenlaista muutakin voi olla, mut ei ainakaan itsellä tiedossa mitään vakavia korimallin liittyviä tyyppivikoja.
Leave a comment:
-
https://www.nettiauto.com/bmw/x5/12615518
Laitan tännekin vaikka laitoin jo tonne Nettiauto topiccii, kun huomasin nyt vasta tämmöisen.
Mitä mieltä tästä ? Kilometrejä toki on jonkin verran niin sen myöte noita kiveniskuja pellissä on, mutta eihän tässä uutta olla ostamassa.
Paljon lukenut näistä, mutta onko jotain spessua mitä pitää ottaa huomioon kun tätä tai yleisesti e70 on ostamassa ?
Leave a comment:
-
Originally posted by TsKo View PostMahtaako saada pois päältä tota ratin automaattista jumppausta aina kun auton käynnistää:think
Oon niin tottunu kaikkiin romuihin missä rattia säädetään manuaalisesti jos sitenkään. Saako tota toimimaan niin, että säätyy napista ja jää siihen asentoon mihin on säädetty kun auton sammuttaa?
Tarviiko koodata joku toiminto pois päältä vai saako helpommin, ohjekirja on makaroonimaan kieltä niin ei ole apua
Autohan on -11 vuotinen e70 40d
Disable easy exit steering column
Chassis : E70 (E70,E71,E72)
Module : IHKA_E70.C08
ELSV_EH_LAENGE -> aktiv -> nicht_aktiv
ELSV_EH_NEIGUNG -> aktiv -> nicht_aktiv
Tämmöisen ohjeen löysin ulkomaiselta forumilta ja sillä sen sai pois
Leave a comment:
-
Koodaamalla saa, en mene varmaksi sanomaan onko muuta tapaa.Originally posted by TsKo View PostMahtaako saada pois päältä tota ratin automaattista jumppausta aina kun auton käynnistää:think
Oon niin tottunu kaikkiin romuihin missä rattia säädetään manuaalisesti jos sitenkään. Saako tota toimimaan niin, että säätyy napista ja jää siihen asentoon mihin on säädetty kun auton sammuttaa?
Tarviiko koodata joku toiminto pois päältä vai saako helpommin, ohjekirja on makaroonimaan kieltä niin ei ole apua
Autohan on -11 vuotinen e70 40d
Leave a comment:
-
Automaattinen ratin säätö
Mahtaako saada pois päältä tota ratin automaattista jumppausta aina kun auton käynnistää:think
Oon niin tottunu kaikkiin romuihin missä rattia säädetään manuaalisesti jos sitenkään. Saako tota toimimaan niin, että säätyy napista ja jää siihen asentoon mihin on säädetty kun auton sammuttaa?
Tarviiko koodata joku toiminto pois päältä vai saako helpommin, ohjekirja on makaroonimaan kieltä niin ei ole apua
Autohan on -11 vuotinen e70 40d
Leave a comment:
-
Asetuksista olet katsonut että onko kirkkaus täysillä tai himmeällä?Originally posted by jeemu View PostTuli moinen hankittua ja muutamia vikoja pitäisi alkaa selvittelemään.
Takaluukku, aukeaa kyllä avaimesta, ohjaamossa olevasta kytkimestä sekä itse luukusta. Kiinni taas ei mene kuin käsin. Onko jotain selkeää paikkaa josta ongelmaa alkaisi selvittelemään?
Toinen on infonäyttö josta ei kirkkaana päivänä tahdo saada mitään selvää. Ilalla toki. Mittariston valojen himmennin näyttää olevan rikki joten johtuukohan samasta vai onko joku taustavalo tms vain tiensä päässä.
Leave a comment:
-
Vanha X5
Tuli moinen hankittua ja muutamia vikoja pitäisi alkaa selvittelemään.
Takaluukku, aukeaa kyllä avaimesta, ohjaamossa olevasta kytkimestä sekä itse luukusta. Kiinni taas ei mene kuin käsin. Onko jotain selkeää paikkaa josta ongelmaa alkaisi selvittelemään?
Toinen on infonäyttö josta ei kirkkaana päivänä tahdo saada mitään selvää. Ilalla toki. Mittariston valojen himmennin näyttää olevan rikki joten johtuukohan samasta vai onko joku taustavalo tms vain tiensä päässä.
Leave a comment:
-
Hyvä kun selvisi ja jaksoit tänne päivittää missä vika, niin joku myöhemmin saman vian kanssa painiva voi löytää tiedon täältä. Tuo dampperi vika ei ole mikään harvinainen ja siihen on saatavilla vahvistettu osa, kun tuo on tunnettu heikko kohta.Originally posted by Nainentarvitseeapua View PostKiitos vastauksista, sieltähän se vika löytyi. (Dampperi)
Nyt ei ole nainen enää pulassa ja ei muutaku kovaa ajoa 😎👍
Leave a comment:
-
Kiitos vastauksista, sieltähän se vika löytyi. (Dampperi)
Nyt ei ole nainen enää pulassa ja ei muutaku kovaa ajoa 😎👍
Leave a comment:
-
Kuten tuossa sanottiin, niin aika yksinkertainen selvittää. Ensimmäisen katso, että hihnat pyörii normaalisti eikä mitään ihmeellisiä ääniä kuulu mistään hihnalla pyörivästä. Jos tähän asti kaikki kunnossa, niin kopauta kevyesti pari kertaa laturia, voi olla ettei hiilet ota kunnolla kosketusta. Ellei vieläkään lataa niin sitten se uusi laturi ei toimi. Kun hihnat on irti kannattaa tietenkin tarkistaa kaikki hihnoilla pyörivät ettei mitään muut avikaa ole. Ehjä laturi lataa, jos se pyörii normaalisti ja liitokset on kunnossa.Originally posted by Nainentarvitseeapua View PostHihnapyörii kyllä, savuamisen aikana tuli katkoksia mutta jatkoi pyörittämistä ja sen jälkeen normaalisti.
Edelleen itse veikkaan, että vika on dampperissa ja hihnat ei pyöri normaalisti, kun kerta aiemmin oli katkoksia ja savusi. Vai oliko se vaihdettu laturi jumissa?
Leave a comment:
-
Toki siellä on ison hihnapyörän lisäksi iso kasa rullia (ohjainrullia, kiristin), joiden kautta hihna menee ja ja joissa myös voi laakeri pettää. Ja se hihna pyörittää apulaitteita, joissa myös laakereita, jotka voi pettää (vesipumppu, tehostimen pumppu, laturi).
Eli tarkasteluun kaikki nuo. Tuskin on itse asiassa kovin vaikea löytää vikaa.
E
Leave a comment:
Leave a comment: