Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16348
    • Leppävirta

    Originally posted by Ivl View Post
    Oulussa X5 2011 kaipaa vikakoodinlukua, herjaa 4x4! ja radio laitteet mykkänä.

    Voin ajella paikalle ja korvaus maksetaan.

    T Jukka 040-1941118
    Kysäseppä nimimerkiltä Kissvesala.

    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5151
      • Joensuu

      Adaptiivisen alustan madallus. Ei mene sekaisin ja toimii kuten kuuluukin, jos laittaa -30mm madallusjouset?
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • AnttiL
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 61
        • Helsinki

        Torstaina alkoi X5 kenkkuilemaan. Oireina huomasin, että kaukosäätimestä ovia avattessa aukesi samalla myös takaluukku. Heti tämän jälkeen alkoi hansikaslokero aukeamaan itsestään. Kun suljin lokeron ei lokeron nappi toiminut. Lokero aukesi aina uudestaan ja uudestaan. Keskinäyttö herjasi ettei webasto ollut lähtenyt päälle, koska polttoaine on loppu tai akun jännite alhainen. Tankki oli täynnä ja starttikin pyöritti oikein reippaasti.

        Tässä kohdassa vikakoodeja oli yhteensä 40kpl. Nollasin koodit ja niitä jäi edelleen josta alla kuvat.
        Lähtötilanteen jälkeen kun koodit nollaa osa koodeista häviää, mutta hetken auton ollessa käynnissä palaa lähtötilanteen koodit.
        Nyt oireina on itsestään aukeava hansikaslokero joka saattaa pysyä kiinni tai sitten se aukeaa hetki sulkemisen jälkeen eikä aukaisu nappi toimi. Juuri huomasin, että auto ei reagoi jokaiseen kaukosäätimen ovien sulkemiseen tai avaukseen.

        Löysin tämän ohjeen joka tännekin foorumille on joskus linkattu https://www.underhoodservice.com/bmw...ous-locations/
        Onko tämä pätevä ja ensisijainen ohje jolla vikaa kannattaa lähteä etsimään?
        Attached Files
        Last edited by AnttiL; 10-12-2022, 20:21.
        BMW E70 LCI xDrive30d

        Comment

        • Ivl
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 216
          • Oulunsalo

          Autona X5 2011 3.0d 155kw jossa palaa nelivetovalo ja luistonesto. Omien tutkimusten mukaan vika olisi jakolaatikon servomoottorissa. Jakolaatikko ACT450 jonka servomoottoriin ei saa korjaus-sarjaa. KL-varaosat haluais myydä koko moottorin noin 1500e.

          Onko muilla mennyt facelifteistä noita moottoreita, ja onko niissä edes hajoavaa muovista hammaspyörää niinkuin vanhemmissa malleissa.

          Auto on tällä hetkellä takavetoinen.

          T Jukka
          Last edited by Ivl; 12-12-2022, 16:46. Reason: lisäys
          Bmw X5 2011
          Vw caddy 2019

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9147
            • Oulu

            Originally posted by Ivl View Post
            Autona X5 2011 3.0d 155kw jossa palaa nelivetovalo ja luistonesto. Omien tutkimusten mukaan vika olisi jakolaatikon servomoottorissa. Jakolaatikko ACT450 jonka servomoottoriin ei saa korjaus-sarjaa. KL-varaosat haluais myydä koko moottorin noin 1500e.

            Onko muilla mennyt facelifteistä noita moottoreita, ja onko niissä edes hajoavaa muovista hammaspyörää niinkuin vanhemmissa malleissa.

            Auto on tällä hetkellä takavetoinen.
            Ite varmaan lähtisin liikkeelle käytetyllä servolla, kun niitä näyttää löytyvän alle 200€. Uutta ei tahdo löytyä helposti alle touhutonnilla.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Ivl
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 216
              • Oulunsalo

              Originally posted by Clavurion View Post
              Ite varmaan lähtisin liikkeelle käytetyllä servolla, kun niitä näyttää löytyvän alle 200€. Uutta ei tahdo löytyä helposti alle touhutonnilla.
              Näyttääkö Bemarin omat koodinlukijat tuon aparaatin vialliseksi?
              Bmw X5 2011
              Vw caddy 2019

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                Sivuvilkku

                Miten irrotetaan?
                Pitäisi vaihtaa uusi.
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16348
                  • Leppävirta

                  Originally posted by TFV View Post
                  Miten irrotetaan?
                  Pitäisi vaihtaa uusi.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    Kiitos ääntä nopemmasta vastauksesta.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • henkka86
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 109
                      • Savonlinna

                      Meneekö moottorinohjaus miten nopeasti vikatilaan, jos ajelee jonkin aikaa tyhjennetyllä dpf:llä ennen softausta?
                      nykyiset

                      e70 x5 3.0sd M-sport -09
                      e70 x5 m50d -13

                      ex. f25 x3 30d M-sport -12
                      ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
                      ex. e60 525ia M-sport -06
                      ex. e61 530da touring -05
                      ex. e46 330d touring M-sport -02
                      ex. e39 535ia -97
                      ex. e34 525i -91

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 776
                        • Gallia = Kinnula

                        Originally posted by henkka86 View Post
                        Meneekö moottorinohjaus miten nopeasti vikatilaan, jos ajelee jonkin aikaa tyhjennetyllä dpf:llä ennen softausta?
                        Ei mene, aloittaa polton mahtavalla sauhulla jos ohjelmointi unohtuu pidemmäksi aikaa. Ilmeisesti jokin aikalaskuri puuttuu peliin jos paine-eroa ei synny.
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5151
                          • Joensuu

                          Kaverin N57-moottorilla olevassa huitelee lämmöt omituisen korkealla. Ennen termarin vaihtoa lämmöt jäi vain 70, mutta nyt uudella termarilla lämmöt matka-ajossa 100-104 astetta. Traileria kun vedettiin ja ajettiin sportilla, niin silloin lämmöt 94-98 astetta. Kertalleen termari uusittiin tämän "vian" takia, mutta uudella termarilla lämmöt myös yhtä korkeat. Ärsyttävää kun flekti huutaa sit koko ajan. Pahvia ei ole edessä tms.
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • Limit
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2004
                            • 144
                            • Tsuomi

                            Originally posted by ruupanen View Post
                            Kaverin N57-moottorilla olevassa huitelee lämmöt omituisen korkealla. Ennen termarin vaihtoa lämmöt jäi vain 70, mutta nyt uudella termarilla lämmöt matka-ajossa 100-104 astetta. Traileria kun vedettiin ja ajettiin sportilla, niin silloin lämmöt 94-98 astetta. Kertalleen termari uusittiin tämän "vian" takia, mutta uudella termarilla lämmöt myös yhtä korkeat. Ärsyttävää kun flekti huutaa sit koko ajan. Pahvia ei ole edessä tms.
                            Kyllä lämmöt juuri tuolla yli 100 on hyvä olla. Sportilla putoaa, kun kierrokset ja jäähdytys rpelli jäähdyttää enemmän
                            Limits in life

                            Comment

                            • ruupanen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 5151
                              • Joensuu

                              Originally posted by Limit View Post
                              Kyllä lämmöt juuri tuolla yli 100 on hyvä olla. Sportilla putoaa, kun kierrokset ja jäähdytys rpelli jäähdyttää enemmän
                              Miksi? Mitä järkeä että on yli 100-astetta? Flekti huutaa silloin käytännössä koko kesän? Ei varmaan ole tehtaalta suunniteltu näin.
                              Last edited by ruupanen; 20-06-2023, 10:39.
                              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                              Comment

                              • ockelbo4500
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 923
                                • Sotkamo--Oulu

                                Ei se vielä kiehu vaikka olisi vähän yli sata ne lämmöt. Painekorkki pitää olla kunnossa paisuntasäiliössä niin kiehumispiste on reilusti yli 100C astetta. Vesi-glykoliseoksen kiehumispiste pelkästään noin 108C ja esim. Bemarin dieseleissä tyypilinen 1,4 bar korkki sitten nostaa tuota vielä ainakin 10 astetta. Jos tuo 1,4bar tarkoittaa tähän normaali ilmanpaineeseen verrattuna 1,4bar ylipainetta niin sitten se nostaa enemmänkin. Flektikään ei normaalisti vielä kauheasti pyöri noissa lämmöissä.

                                Kyllä jo aikanaan E46 dieselissä pyöri moottorin lämmöt kesällä sadan asteen pinnassa.
                                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                                Ex, E46 320 d Touring -01
                                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎