Announcement

Collapse
No announcement yet.

E70 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemukka530
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 92
    • Hollola

    E70 -07 3.0d. Egr venttiili ohjelmallisesti poistettu käytöstä, vaikuttaako egr venttiili silti moottorin lämpöihin? Nihkeesti nousee lämmöt, niin titäis vaihtaako molemmat termarit vai riittääkö päätermari.

    Comment

    • Rattiukko
      BTCF Member
      • Nov 2022
      • 533
      • Uusimaa

      Ehkä kannattaa aloittaa siitä egr termostaatista kun sen vaihtaa minuuteissa:


      Jos siinä sellainen rauta tiellä niin vähän kampeat sitä niin mahtuu kyllä.

      Comment

      • Bemukka530
        Bimmer Rookie
        • Nov 2014
        • 92
        • Hollola

        Originally posted by Rattiukko View Post
        Ehkä kannattaa aloittaa siitä egr termostaatista kun sen vaihtaa minuuteissa:


        Jos siinä sellainen rauta tiellä niin vähän kampeat sitä niin mahtuu kyllä.
        Kiitti linkistä. Muutama vuosi sitten vaihoin molemmat termarit. EGR helppo, päätermari vähä ikävämmässä paikassa, ilmeisesti egr termostaatti kuitenkin vaikuttaa lämpöihin vaikka ohjelmoitu pois käytöstä

        Comment

        • Rattiukko
          BTCF Member
          • Nov 2022
          • 533
          • Uusimaa

          Ei kai siellä mitään läppää ole vesikierrossa, ilmanotossa vain.

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5151
            • Joensuu

            Jos autossa adaptiivinen alusta (​S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive") ja iskarit entiset, niin onko homma niinkin yksinkertainen, että tavalliset iskarit tilalle ja varusteen pois koodaus. Uudet maksaa tunnetusti miljoonia, eikä vanhaan autoon enää toinna niin paljon sijoittaa.
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • alpine3
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2010
              • 1266
              • Kajjjaani

              Onhan se.
              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

              Comment

              • AnttiL
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 61
                • Helsinki

                Kyseessä X5 E70 LCI. Konkreettisina vikoina on että takaluukku ei aukea itse luukun napista vaan ainoastaan kojelaudan napista ja kaukosäätimestä. Ajoittain saattaa aueta luukun napista mutta pääsääntöisesti ei. Joskus tekee myös sitä että käynnistettäessa auto takaluukku aukeaa. Toisena vikana on hanskalokero. Välillä aukeaa normaalisti napista ja toisinaan ei aukea ollenkaan tai aukeaa itsestään.

                Vikakoodit luettu ja väylävikoja näyttäisi olevan ainakin. Oliskohan näihin vikoihin joku yhdistävä tekijä vai pitääkö vain lähteä etsimään onko väyläjohtimet jostain poikki tai oikarissa?​Click image for larger version

Name:	2_2.jpg
Views:	244
Size:	37.2 KB
ID:	5501707
                BMW E70 LCI xDrive30d

                Comment

                • AnttiL
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 61
                  • Helsinki

                  Edit. Poistettu tupla postaus.
                  Last edited by AnttiL; 05-05-2024, 11:32.
                  BMW E70 LCI xDrive30d

                  Comment

                  • Jh5xx
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 495
                    • Kiuruvesi

                    Parking brake failed ilmestyi näyttöön.netti täynnä asiasta.kytkimestä vetää moottori käsijarrun päälle mutta ei palauta.palautus tehtävä manuaalisesti kontista.sulakkeet on ehjät.onko kokemusta mistä lähteä vikaa purkamaan? E70 X5 kyseessä VM: 2013
                    E70 X5 LCI
                    - P-Sawo Connection -
                    - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                    -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                    Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                    Ex: E91 318d
                    Ex: E61 525d toukka
                    Ex: E46 330d sedan
                    Ex: E46 328 Coupe
                    Ex: E39 530d Sedan

                    Ex: E39 525i Sedan
                    Ex: E39 523i Toukka
                    + Useita ex kikottimia

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1325
                      • Tornio

                      Originally posted by Jh5xx View Post
                      Parking brake failed ilmestyi näyttöön.netti täynnä asiasta.kytkimestä vetää moottori käsijarrun päälle mutta ei palauta.palautus tehtävä manuaalisesti kontista.sulakkeet on ehjät.onko kokemusta mistä lähteä vikaa purkamaan? E70 X5 kyseessä VM: 2013
                      Oikean takapyöran kohdalla takimmainen takakelkan ISOn pusla sen vierestä menee johtosarja käsijarru modulille keskelle autoa. Johtosarjan JOHDIN vika on ollut AINA tuossa johtosarjassa muoivikiinnikeiden kohdalla. Eli pura johtosarja POIS käsijarrumodulilta asti sisälokasuojan läpivientiin asti ja korjaa katkennut johdin.
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • ruupanen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 5151
                        • Joensuu

                        Originally posted by AnttiL View Post
                        Kyseessä X5 E70 LCI. Konkreettisina vikoina on että takaluukku ei aukea itse luukun napista vaan ainoastaan kojelaudan napista ja kaukosäätimestä. Ajoittain saattaa aueta luukun napista mutta pääsääntöisesti ei. Joskus tekee myös sitä että käynnistettäessa auto takaluukku aukeaa. Toisena vikana on hanskalokero. Välillä aukeaa normaalisti napista ja toisinaan ei aukea ollenkaan tai aukeaa itsestään.

                        Vikakoodit luettu ja väylävikoja näyttäisi olevan ainakin. Oliskohan näihin vikoihin joku yhdistävä tekijä vai pitääkö vain lähteä etsimään onko väyläjohtimet jostain poikki tai oikarissa?​Click image for larger version

Name:	2_2.jpg
Views:	244
Size:	37.2 KB
ID:	5501707


                        Tämä kiinnostaisi itseäkin. Kolmesta eri äxästä lueskellut koodeja mitä kavereilla pyörinyt ja jokaisessa on ollut vastaavia koodeja väylästä. Autot kuitenkin toimineet suht normaalisti.
                        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                        Comment

                        • Jka
                          BTCF Member
                          • Sep 2009
                          • 214
                          • jyväskylä

                          Moottori N62B48. Mistähän nämä verkon palaset on, tulivat suotimen vaihdon yhteydessä kotelon pohjalta. Myös öljynsuodin oli painunut kasaan ja keskimmäiset muovituet oli mennyt läpi kartongista, pari reikääkin, näkyivät ulkopuolelta katsottaessa patruunaa. Oli varmaan viimeisiä aikoja vaihtaa ettei ois hajonnu ja tukkinut öljykanavia. Erikoisen tästä tekee se että öljyillä ja suotimella ei ollut ajettu kun noin 9000km. Suodin oli Kengst
                          E70 X5 4.8i
                          ex: E46 325Ci

                          Comment

                          • Jh5xx
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 495
                            • Kiuruvesi

                            Originally posted by e46touring View Post

                            Oikean takapyöran kohdalla takimmainen takakelkan ISOn pusla sen vierestä menee johtosarja käsijarru modulille keskelle autoa. Johtosarjan JOHDIN vika on ollut AINA tuossa johtosarjassa muoivikiinnikeiden kohdalla. Eli pura johtosarja POIS käsijarrumodulilta asti sisälokasuojan läpivientiin asti ja korjaa katkennut johdin.

                            Johtosarja purettu läpivientiin asti ja oli jokainen johto moneen kertaan katsottuna ehjä.onko enää muuta mahdollisuutta kuin käsijarrun kytkin tai moottori yksikkö?
                            E70 X5 LCI
                            - P-Sawo Connection -
                            - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                            -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                            Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                            Ex: E91 318d
                            Ex: E61 525d toukka
                            Ex: E46 330d sedan
                            Ex: E46 328 Coupe
                            Ex: E39 530d Sedan

                            Ex: E39 525i Sedan
                            Ex: E39 523i Toukka
                            + Useita ex kikottimia

                            Comment

                            • Rattiukko
                              BTCF Member
                              • Nov 2022
                              • 533
                              • Uusimaa

                              Originally posted by ruupanen View Post



                              Tämä kiinnostaisi itseäkin. Kolmesta eri äxästä lueskellut koodeja mitä kavereilla pyörinyt ja jokaisessa on ollut vastaavia koodeja väylästä. Autot kuitenkin toimineet suht normaalisti.
                              Hubon auto löysi mielenkiintoisen vikapaikan X6:sta joka aiheuttaa väylävikoja. Oikealla takana vesi ja huonot liittimet:

                              Comment

                              • e46touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 1325
                                • Tornio

                                Originally posted by Jh5xx View Post


                                Johtosarja purettu läpivientiin asti ja oli jokainen johto moneen kertaan katsottuna ehjä.onko enää muuta mahdollisuutta kuin käsijarrun kytkin tai moottori yksikkö?
                                hyvä homma JOS johtimet ehjät, mutta oman kokemuksen mukaan AINOASTAAN ensin fyysisesti vetämällä jokaista johdinta erikseen koko matkalta todeten fyysisesti ehjäksi ja sitten vasta ohmimittarilla mitaten vedon jälkeen sähköisesti ehjäksi toteamalla on se vika löytynyt. Eli nuo johtimet murtuu eristemuovin sisältä ja näyttävät päällepäin ehjiltä. Fyysinen veto ja ohmi /jatkuvuus mittauksella olen AINA löytänyt vika paikan muovisen johtosarjan kiinnikkeen kohdilta. Vähän se on työläs tehtävä selvittää JOKAISEN johtimen molempien päiden kytkentä piste, mutta netistä löytyy kytkentäkaavio. Kerran vielä mittaamaan ??
                                __________________________________________________ ____________
                                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎