Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 G05 keskustelua – vol. I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paavju
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 77
    • Etelä-Savo

    Jos sama kuski haluaa käyttää kahta avainta (normi ja display key), niin onko mitään konstia saada näitä toimimaan ilman että joutuu kirjautumaan autossa joko BMW Connected tunnuksella tai PIN-koodilla? X3:ssa (ilman Comfort Accessia) toimi hyvin, mutta tässä X5:ssä en ole saanut pelaamaan niin ettei toisen avaimen kanssa kysele jotain tunnistautumista...

    Comment

    • bittivirhe
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2012
      • 463
      • Pohjois-Savo

      Originally posted by bittivirhe View Post

      28.08.2023 21.38 kWh (odometer 46039 km)
      15.12.2023 20.74 kWh (odometer 50140 km)
      08.02.2024 21.14 kWh (odometer 50638 km)
      06.05.2024 21.02 kWh (odometer 54156 km)
      07.08.2024 21.20 kWh (odometer 57416 km)
      22.09.2024 20.98 kWh (odometer 57828 km)
      Uusi datapiste:
      14.11.2024 21.04 kWh (odometer 60431 km)
      G05 45e
      ex: F11 530d xDrive
      ex: E84 X1 xDrive 25d

      Comment

      • bittivirhe
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 463
        • Pohjois-Savo

        Onkohan X5:ssä samaa ongelmaa kuin 330e:ssä, että akuston kuoressa (vissiin) olevan liittimen kautta saattaa päästä kosteutta akuston sisään? Kuulemma ei edes akkutakuu korvaa, kun "vika ei ole akussa".
        G05 45e
        ex: F11 530d xDrive
        ex: E84 X1 xDrive 25d

        Comment

        • tjvirta
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 93
          • Espoo

          Originally posted by tjvirta View Post

          Kiitos, mielenkintoinen data. Onko jollain muulla vastaavaa. Eli onko toi se "Korkeajänniteakun energiasisältö" lukema. En tiedä mitä se on englanniksi tarkalleen. Sulla on tosi korkeita lukemia vrt mun alla. Lisäksi aika kovassa alamäessä ollaan. Pitää seuratta talven yli miten kehittyy.

          Minkä vuotinen auto sulla on bittivirhe?
          pvm energiasisältö km varaustila
          18.8.2024 17,94 71983 100 %
          27.8.2024 17,48 72630 52 %
          7.9.2024 17,12 73450 80 %
          2.11.2024 16,34 77425 100 %
          ​ ​
          Laitoin tuohon varaustilan myös. Oletan että se on se tila joka autossa on cardatan imurointihetklellä. Ei näyttäisi olevan merkitystä tuohon sisältölukemaan.
          Minulta uusi datapiste
          13.11.2024 / 15.88 kWh / 77888 km
          ________________________________________
          G31 520dA Business SportLine 2017

          Comment

          • bittivirhe
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2012
            • 463
            • Pohjois-Savo

            Melkoista alamäkeä kyllä. :-( Näkeekö millään kännykkäsovelluksella tarkempaa dataa akustosta, esim. kennokohtaiset jännitteet? Voisi katsoa, onko joku yksittäinen kenno pettämässä.
            G05 45e
            ex: F11 530d xDrive
            ex: E84 X1 xDrive 25d

            Comment

            • bittivirhe
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 463
              • Pohjois-Savo

              Kuinka tuuliherkkiä muiden G05:t ovat? Tämänpäiväisessä puuskaisessa säässä moottoritiellä sai veivata rattia aika tiuhaan, jos meinasi pysyä omalla kaistallaan. Ei mitenkään nautinnollista ajoa, kun jatkuvasti saa olla tarkkana, mihin suuntaan ollaan menossa. Olen tuosta tuuliherkkyydestä joskus marmorilla kitissyt, mutta eivät olleet löytävinään mitään vikaa mistään.
              G05 45e
              ex: F11 530d xDrive
              ex: E84 X1 xDrive 25d

              Comment

              • Thetic
                Bimmer Rookie
                • Jan 2011
                • 89
                • Suomi

                Joo kyllä itsekin tänään motarilla kirosin tuulta. Iso auto niin kyllähän se ottaa. Otti edellinen g30:in mutta ei näin paljoa. Napsautin alustaa yhden pykälän matalemmaksi tänään, ja ikään kuin hieman olisi rauhoittunut tai sitten oli placeboa.
                G05 X5 45e

                Comment

                • bittivirhe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 463
                  • Pohjois-Savo

                  No eipä tullut mieleen kokeilla madaltaa alustaa, höh. Katsoin vaan, että rekat ja isot pakut pysyivät kyllä omalla kaistallaan ja ihmettelin, miksi oma vehje niin kiemurtaa. No, hyvä ja huono, jos muutkin G05:t tekevät samaa.
                  G05 45e
                  ex: F11 530d xDrive
                  ex: E84 X1 xDrive 25d

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2160
                    • Vantaa

                    Jos säädettävä alusta, niin laittakaa se sportti moodiin, auttaa ainakin f11 joka adaptiivisella alustalla.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • Milko75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 853
                      • Kuopio

                      Originally posted by tjvirta View Post

                      Minulta uusi datapiste
                      13.11.2024 / 15.88 kWh / 77888 km
                      Itse tein tämän tänään;
                      23.11.2024 / 16.64 kWh / 52743 km

                      Eli on tuosta 20.89 kWh nettoarvosta tippunut kapasiteetti ~ 20,5 %

                      Mikäs se oli BMW:n linja tuohon akuston % pudotukseen, jotta pääsisi keskustelemaan uudesta akusta / kennoista? Akkutakuutahan on vielä vajaat pari vuotta ja ~ 43 tkm.

                      Meidän autoon vaihdettiin pari vuotta sitten 4 uutta kennoa, mikä johtui siitä alun Hanko hässäkästä ja niiden takuu on pidempään voimassa jos niissä ilmenee vikaa.
                      G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                      Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                      Comment

                      • Coutsi
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 58
                        • Tampere

                        Originally posted by bittivirhe View Post
                        Kuinka tuuliherkkiä muiden G05:t ovat? Tämänpäiväisessä puuskaisessa säässä moottoritiellä sai veivata rattia aika tiuhaan, jos meinasi pysyä omalla kaistallaan. Ei mitenkään nautinnollista ajoa, kun jatkuvasti saa olla tarkkana, mihin suuntaan ollaan menossa. Olen tuosta tuuliherkkyydestä joskus marmorilla kitissyt, mutta eivät olleet löytävinään mitään vikaa mistään.
                        Ei mitään havaittavaa ollut itsellä. Sedaniin verrattuna on tottakai sivutuulessa ajaessa eroa, mutta ei nyt kuitenkaan itseä häirinnyt yhtään. Ei kuulu edes myrskyn äänet sisään.
                        G05 X5 45e M-sport 550hp/900nm

                        Comment

                        • bittivirhe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 463
                          • Pohjois-Savo

                          Originally posted by Milko75 View Post

                          Itse tein tämän tänään;
                          23.11.2024 / 16.64 kWh / 52743 km
                          Onko paljon sähköisiä kilometrejä?

                          Yleisesti: Miten teillä on tapana ladata autoa ja ajatteko säännöllisesti akun tyhjäksi asti? Minulla lukumääräisesti suurin osa ajoista on lyhyitä, 20-30 kilometrin luokkaa ja lataan aina akun täyteen ajon jälkeen. Pienempi osa ajoista on sellaisia, joissa akku menee "tyhjäksi" asti (ja silloinkin tietysti lataan sen heti perille päästyäni). Muutaman kerran olen ladannut akkua ajossa battery control -tilassa. Auto seisoo yleensä lämpimässä tallissa, mutta toisinaan myös ulkona. Valtaosa latauksista on tehty tallissa, mutta kymmeniä kertoja myös luonnon armoilla. -30 asteen kelistä en ole kovin montaa kertaa lähtenyt (yhtä kylmällä akulla).

                          Mietin vain, että onko joku tietty käyttöprofiili, joka tappaa akun vai onko kyse vain huonoista kennoista. Pakkasessahan ei litium-akkuja saisi ladata, mutta minkäs teet, jos ei talliin pääse? Eikä auto itse tunnu lataamista estävän.

                          Eikö se akkutakuun raja ole 70%?
                          G05 45e
                          ex: F11 530d xDrive
                          ex: E84 X1 xDrive 25d

                          Comment

                          • Milko75
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 853
                            • Kuopio

                            Originally posted by bittivirhe View Post

                            Onko paljon sähköisiä kilometrejä?

                            Yleisesti: Miten teillä on tapana ladata autoa ja ajatteko säännöllisesti akun tyhjäksi asti? Minulla lukumääräisesti suurin osa ajoista on lyhyitä, 20-30 kilometrin luokkaa ja lataan aina akun täyteen ajon jälkeen. Pienempi osa ajoista on sellaisia, joissa akku menee "tyhjäksi" asti (ja silloinkin tietysti lataan sen heti perille päästyäni). Muutaman kerran olen ladannut akkua ajossa battery control -tilassa. Auto seisoo yleensä lämpimässä tallissa, mutta toisinaan myös ulkona. Valtaosa latauksista on tehty tallissa, mutta kymmeniä kertoja myös luonnon armoilla. -30 asteen kelistä en ole kovin montaa kertaa lähtenyt (yhtä kylmällä akulla).

                            Mietin vain, että onko joku tietty käyttöprofiili, joka tappaa akun vai onko kyse vain huonoista kennoista. Pakkasessahan ei litium-akkuja saisi ladata, mutta minkäs teet, jos ei talliin pääse? Eikä auto itse tunnu lataamista estävän.

                            Eikö se akkutakuun raja ole 70%?
                            Noin 34 tkm on menty sähköllä. Meillä kanssa ladataan aina akku täyteen ajon jälkeen ja kyllä se aika usein myös tyhjäksi menee, kun pidempää siivua vedetään. Ulkona myös auto viettää suurimman osan ajastaan nykyään.

                            Enää 9,5 % akkutakuun rajaan
                            G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
                            Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

                            Comment

                            • bittivirhe
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 463
                              • Pohjois-Savo

                              Huomaako tuon akun heikkenemisen rangessa miten selvästi?
                              G05 45e
                              ex: F11 530d xDrive
                              ex: E84 X1 xDrive 25d

                              Comment

                              • torso1
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2004
                                • 342

                                Originally posted by Coutsi View Post

                                Ei mitään havaittavaa ollut itsellä. Sedaniin verrattuna on tottakai sivutuulessa ajaessa eroa, mutta ei nyt kuitenkaan itseä häirinnyt yhtään. Ei kuulu edes myrskyn äänet sisään.
                                Ei mulla ainakaan mulle ole uusi 50e yhtään tuuliherkkä. Menee kuin juna Nokian R5 EV talvirenkailla. Edellinen 45e oli hieman tuuliherkkä mut siinä oli 4p-ohjaus, joten se voi vaikuttaa asiaan hieman. Tässä uudessa myös akustiikkalasit eikä kyllä myrskyn äänet kuulu sisälle yhtään myös tässäkään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎