Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 (E53) ostamassa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kurvailija
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 181
    • nurmijärvi/kiljava

    Originally posted by Nuubi View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/x5/5793831

    tollanen tuli bongattua mutta ihmetyttää tehot? muuten facelift mutta moottori 185hp ja neliveto ei näyttäisi rekisteritietojen mukaan olevan xdrive
    Eikö tämän erota helpoiten takapuskurista ja tutkista?

    Comment

    • juster
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 624

      Originally posted by Nuubi View Post
      http://www.nettiauto.com/bmw/x5/5793831

      tollanen tuli bongattua mutta ihmetyttää tehot? muuten facelift mutta moottori 185hp ja neliveto ei näyttäisi rekisteritietojen mukaan olevan xdrive
      rekisteröintipäivän perusteella ei ole facelift.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by juster View Post
        rekisteröintipäivän perusteella ei ole facelift.

        Juu ei. Olisko kolarivehe, mihin vaihdettu keulaan samalla faceliftin osat :think
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Boiga
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 1773
          • Ylöjärvi

          Originally posted by bemu2000 View Post
          Juu ei. Olisko kolarivehe, mihin vaihdettu keulaan samalla faceliftin osat :think
          Tätä itsekin ensimmäisenä epäilisin tai joku halunnut faceliftata.. kun 10/03 ilmeisesti vasta facelift tullut? Vaikka saksan auto niin ei sielläkään aikakonetta varmaan ole käytössä :-)
          Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

          Comment

          • VilleW
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 469
            • Turku

            Mulla ois siisti facelift X5 sport (ajettu 224tkm), josta voisin luopua, privalla lisää tietoa jos kiinnostaa...
            Last edited by VilleW; 06-08-2013, 16:10.
            Ex Bemut:
            i3 REx -14
            F15 xDrive40e -16
            E71 X6 3.0 Sport -11
            F10 525d x-Drive M-Sport -12
            E70 X5 3.0sd -08
            F36 418d Gran Coupe
            F30 316d -12
            E93 320i -08
            E70 X5 3.0d Sport -07
            E53 X5 3.0d Sport -04
            E61 530dA M-Sport individual -06
            E39 530dA touring -02 M-Sport 2
            E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
            E46 330i touring -01
            E36 328i Coupe -97
            E30 325i cabriolet -87
            E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
            E21 318i -81

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Suunnitelmissa on paluu x5:sen puikkoihin ja e53:sta uudempaan koriin, mutta on tullut huomattua että kun kelpaa vain bensakoneella... eihän niitä ole käytännössä nettiautossa lainkaan tarjolla?

              Mikä ihme tuon ilmiön on aiheuttanut kun vanhemmastakin korista olen kyllä sitä mieltä että bensakasi on ainoa hyvä voimanlähde moiseen.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Timelord
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 504
                • Loimaa

                Originally posted by Zoui View Post
                Suunnitelmissa on paluu x5:sen puikkoihin ja e53:sta uudempaan koriin, mutta on tullut huomattua että kun kelpaa vain bensakoneella... eihän niitä ole käytännössä nettiautossa lainkaan tarjolla?

                Mikä ihme tuon ilmiön on aiheuttanut kun vanhemmastakin korista olen kyllä sitä mieltä että bensakasi on ainoa hyvä voimanlähde moiseen.

                Autoverotus vuonna ~2006. Sillon myytiin diiseliä diiselin perään. En tiedä onko koko totuus kuitenkaan. Muistelisin kyllä valtiovallankin "kannustaneen" tuolloin ostamaan vähäpäästöisiä dieseleitä kunnes... nostettiin sopivasti löpön hintaa.

                Itsekin kattellu mahdollisia päivitysvaihtoehtoja E70- korista mutta bensakasit on kyllä kiven alla.
                Sama oikeestaan isokoneiset bensa E60:t. Ei oikein ole tarjolla. Dieseleitä kyllä olis vaikka kerralla kaks ostaa...
                W201 2,5D
                W123 280ce
                E21 316
                ex-E60 530ia
                ex-E53 4,4i
                ex-E39 523i
                ex-E34 520ia
                ex-E21 318i

                Comment

                • BMWE39
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 134

                  Originally posted by Rahu View Post
                  Alkupään "ritsoista" kannattaa pysyä erossa suosiolla, paitsi jos on välttämätön tarve vaan näyttää naapureille että nyt on varaa X5:een.
                  Wanha viesti johon kommentoin, mutta alkoi niin naurattaa hiljattainen keskustelu, joka käytiin BMW-harrastajien kesken:
                  Kummallahan pitää sitä lyöntiä olla enemmän lompakossa; läpivelkaisessa paritalon puolikkaassa asuvalla, Dressman:in puku päällä firman liisarilla kuin seitsemän miestä ajavalla, vai sitten >10v vanhalla M5, X5 jne omistavalla, jolla harva se päivä on jokin "Inspection III" -huolto, johon uppoaa vähimmilläänkin nelinumeroisia summia. Siis jos ei tarvitse kuin vikakoodit lukea.

                  Kyllä naapurit erottavat oikeat rahamiehet wanna-be näyttelijöistä -> vanha BMW on vaurauden merkki.

                  Niin ja vähän aiheestakin; en ole pre-faceliftillakaan onnistunut kiinnijäämään, vaikka reiluissa hangissa ja mutakoissa on tullut edettyä. Mikään maasturihan ei yksikään X-mallisarjalaisista ole, se pitää luonnollisesti muistaa ja sen mukaan maastot valita.
                  Ja huonoilla renkailla ei paraskaan järjestelmä anna kaikkea.

                  Comment

                  • Tomppa_77
                    Newbiemmer
                    • Jun 2012
                    • 5
                    • Etelä-Karjala

                    Elikkäs mites nyt jos hakusessa olis vm. 05 tai uudempi malli 3.0 diiselinä ja 218hv, niin onko ne faceliftejä? ZF:n laatikko? Onko ne kaikki x driveja? Toimiiko tuo x drive lähellekkään samalla tavalla ku audin quattro (kokemusta sekä Torsen että Haldex)? Saako luistoneston samalla tavalla pois ku muissa bemareissa et kerran ku painaa ni vetoluistonesto pois ja pitkään ku painaa ni koko ajonvakautusluistonestohässäkkä pois? Mistä tietää onko imusarjassa läppiä, vai oliko se niin että DPF:n kansa on läpät? Mistä tietää onko DPF? Saako astinlaudat laitettua jälkeenpäin?

                    EDIT: Lisätään sen verran, et 04 kelpaa myös jos löytyy 218hv, eli onko sekin jo sit facelift?

                    Tulipas litannia, kiitos etukäteen

                    -Tommi
                    Last edited by Tomppa_77; 06-10-2013, 17:37.
                    Jos autot olisi tarkoitettu vetämään edestä, ihmiset kävelisivät käsillään.

                    Comment

                    • _chris_
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 442
                      • Nokia

                      Originally posted by Tomppa_77 View Post
                      Elikkäs mites nyt jos hakusessa olis vm. 05 tai uudempi malli 3.0 diiselinä ja 218hv, niin onko ne faceliftejä? ZF:n laatikko? Onko ne kaikki x driveja? Toimiiko tuo x drive lähellekkään samalla tavalla ku audin quattro (kokemusta sekä Torsen että Haldex)? Saako luistoneston samalla tavalla pois ku muissa bemareissa et kerran ku painaa ni vetoluistonesto pois ja pitkään ku painaa ni koko ajonvakautusluistonestohässäkkä pois? Mistä tietää onko imusarjassa läppiä, vai oliko se niin että DPF:n kansa on läpät? Mistä tietää onko DPF? Saako astinlaudat laitettua jälkeenpäin?

                      EDIT: Lisätään sen verran, et 04 kelpaa myös jos löytyy 218hv, eli onko sekin jo sit facelift?

                      Tulipas litannia, kiitos etukäteen

                      -Tommi
                      Tässä jotain: -04 on jo facelift ja kaikissa facelift-malleissa on 6-vaihteinen ZF:n laatikko ja X-drive. Muistaakseni oli niin, että läpät löytyy vain DPF:n kanssa. Ainakaan omassa "ei-DPF" mallissa ei ollut läppiä.

                      Audin Quattron toiminnasta ei kokemusta muuten kuin Yuotube-vertailuja katsoneena. Ihan hyvin ilmeisesti X-Drive paikkaansa puolustaa, kuten esim. tästä käy ilmi: http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM. Itse olin ihan tyytyväinen X-Driven toimintaan. Eteni todella hyvin esim. syvässä lumessa, jos vain piti vauhtia yllä. Paikaltaan lähtiessä akseleiden välillä portaattomasti voimaa jakava jakovaihteisto toimi mielestäni hyvin (kuten em. linkki osoittaa), mutta samalla akselilla tapahtuva renkaiden jarruttaminen olisi voinut tapahtua hiukan nopeammin. Kerkesi aina jonkin verran kuopaista ennenkuin voimaa siirrettin toisen puolen renkaalle. Lukkoperäähän se nyt ei tietty voikaan vastata.
                      Last edited by _chris_; 07-10-2013, 09:44.
                      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                      Comment

                      • Rado
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 716

                        Itse siinä uskossa et 04 & 05 mallejen välillä merkittäviä kestävyyseroja tuoreemman hyväksi.
                        Ainakin -05 hinnoiteltu ihan eri tavalla kuin -04 ?

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by Rado View Post
                          Itse siinä uskossa et 04 & 05 mallejen välillä merkittäviä kestävyyseroja tuoreemman hyväksi.
                          Ainakin -05 hinnoiteltu ihan eri tavalla kuin -04 ?
                          Ei noissa nyt hyvin suuria eroja ole, siis hinnaltaan.
                          M550d

                          Comment

                          • Tomppa_77
                            Newbiemmer
                            • Jun 2012
                            • 5
                            • Etelä-Karjala

                            Originally posted by _chris_ View Post
                            Tässä jotain: -04 on jo facelift ja kaikissa facelift-malleissa on 6-vaihteinen ZF:n laatikko ja X-drive. Muistaakseni oli niin, että läpät löytyy vain DPF:n kanssa. Ainakaan omassa "ei-DPF" mallissa ei ollut läppiä.

                            Audin Quattron toiminnasta ei kokemusta muuten kuin Yuotube-vertailuja katsoneena. Ihan hyvin ilmeisesti paikkaansa puolustaa, kuten esim. tästä käy ilmi: http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM. Itse olin ihan tyytyväinen X-Driven toimintaan. Eteni todella hyvin esim. syvässä lumessa, jos vain piti vauhtia yllä. Paikaltaan lähtiessä akseleiden välillä portaattomasti voimaa jakava jakovaihteisto toimi mielestäni hyvin (kuten em. linkki osoittaa), mutta samalla akselilla tapahtuva renkaiden jarruttaminen olisi voinut tapahtua hiukan nopeammin. Kerkesi aina jonkin verran kuopaista ennenkuin voimaa siirrettin toisen puolen renkaalle. Lukkoperäähän se nyt ei tietty voikaan vastata.

                            Juu pitää se alkaa vissii tosissaa kattelemaa noita jos sattuis hyvä yksilö kohalle. Tällä hetkellä nettiautossa on 3 jotka sopis budjettiin ja löytyy tarvittavat varusteetja väri on sopiva, tonnin sisällä on kaikkien hintaerot, 2 vm05 ja 1 vm04.







                            Paremminha bemmi tuossa linkissä olevassa testissä meni ku Audi

                            Tällä hetkellä kuljettimen virkaa toimittaa 2010 A3 manuaali quattro mut en jaksa hämmentää sitä keppii ni jos sitä laittais taas automaatin, ku yks on ollu aiemmi vm 04 320dA ja siit kyl tykkäsin.

                            Sinällää miulle on ihan sama millä tavalla neliveto on toteutettu, kunha sillä pääsee mäestä liikkeelle samalla tavalla ku kesällä. Nyt muutaman talven Audilla ajelleena oon kyl sitä mieltä, et kunnon nastarenkailla tää Haldexin neliveto toimii paremmi ja nopeemmi ku Torsen, ja tuo x-drive lienee kanssa sähköllä ohjattu... Tai ainekaa sutimisvalo ei syty koskaa koha ei nyt iha kaasu pohjassa laita kytkintä sivuu

                            Pitänee myös katella jos Saksan maalta löytyis, tarjontaa on ainakin riittävästi.
                            Jos autot olisi tarkoitettu vetämään edestä, ihmiset kävelisivät käsillään.

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              Ei muistaakseni pitäisi olla iso ero 04-05 tekniikassa, molemmat ovat facelift...:think

                              Hyvin yleensäkin puhuttu x5 hinnat ovat pysynyt korkealla. veikkaan että suomi autojen hinta taso korelloi tuontiautojen korkean tuontiveroon.
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • _chris_
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2003
                                • 442
                                • Nokia

                                Originally posted by Tomppa_77 View Post
                                Paremminha bemmi tuossa linkissä olevassa testissä meni ku Audi
                                Näin siis olikin tarkoitus sanoa, mutta oli hiukan epäselvä sanavalinta tuossa aikaisemmassa mailissa (nyt korjattu). Kyllä noissa rullatesteissä X-Drive näyttää toimivan paremmin, mutta onhan ne kuitenkin monesti aika keinotekoisia tilanteita. Vastaavan tasapuolisen lähtötestin tekeminen luonnonolosuhteissa lienee kuitenkin aika vaikeaa...
                                BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                                Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎